IVF/ICSI kokemuksia

Mukava kuulla Taika83, että pääset hoitoihin eikä tarvitse odotella. Samoin NewMoon ja Aislinn83 :thumright

Tunteet kyllä menee nollasta sataan, jos uutiset ei olekaan mieluisia. Aina ei oo helppo käsittää miksi pitää odottaa tms.

Meillä oli punktio eilen ja saaliina 11 munasolua (12 rakkulaa tyhjennettiin). Kehuivat taas super rauhalliseksi :happy: Ilmeisesti korkea kipukynnys kun punktiot sujuneet helposti ilman kummempaa kipua. Mut tämä oli hieman hankalampi kuin edellinen kun vasen munasarja oli hieman piilossa. Alkuun harjoittelija tyhjenteli oikealta helpoimmat.

Tänään ollut piinaava päivä kun aikoivat soittaa vain jos on hedelmöittymisessä ongelmia. Koko päivän kyttäsin puhelinta ja odotin, että kyllä se soitto vielä tulee Piti vartteja ja tunteja laskea, että ei vielä..ei vielä. Ja ei sitä tullutkaan! Ilmeisesti ovat sitten hedelmöittyneet ja lähteneet jakautumaan :smiley-angelic001

Torstaina olis sitten siirto. Tavallisesti keskiviikkona mutta vapun takia torstaina. Ehkä hyväkin näin niin ehtii päivän pitempään viljellä ja näkee mikä on paras alkio jos ovat kehittyneet normisti siihen asti. Luottavainen mieli tällä hetkellä.
 
Kosmos
1. ICSI lyhyt kaava, ei tuoresiirtoa hypeririskin takia, lääkkeellinen PAS 4/2017, josta plus ja poika syntyi 5.1.2018.
huhti-toukokuu/2019 PAS lääkkeelliseen kiertoon (8 alkiota pakkasessa).

Seesam
1. ICSI 11-12/2017, pitkä kaava. 7 solua, 5 hedelmöittyi. Tuoresiirto 12/17; nega. PAS 2/2018; nega. Pakastin tyhjä. 2. ICSI 4/18, lyhyt kaava, 2 munasolua, molemmat hedelmöittyi. Tuoresiirto nega. Toinen ei jaksanut blastoksi. 3. IVF/ICSI 8-9/18, pitkä kaava. Keskeytettiin tuloksettomana. 4. Siirtyminen yksityiselle. Aikataulu vielä epäselvä, mutta seuraava hoito tod.näk. loppuvuodesta 2019.

Triana
1. IVF 5/18, lyhyt kaava. Keskeytetty, ei punktiota
2. IVF12/18, pitkä kaava. 2 munasolua, 1 alkio. Tuoresiirto nega.
3. IVF 2/19, pitkä kaava. 4 munasolua, 1 alkio. Tuoresiirto nega.
4. IVF ?/19

Kissankulta
1. IVF/ICSI lyhyt kaava 09/2017, punktio 29.9. vain kolme solua - ei päästy siirtoon asti.
2. IVF/ICSI pitkä kaava, tuoresiirto (icsi) 1.12.17 nega, pakkasessa 2 (ivf)alkiota - alkiot sulatettu 03/18 ja menehtyivät
3. IVF/ISCI lyhyt kaava 10/18, punktio 26.10. ei yhtään munasolua
4. IVF/ICSI tulossa helmi-maalis 2019

Herukka
1. IVF 4/2018, pitkä kaava ~ täysin epäonnistunut hoito.
Nyt ICSI 12/2018 punktio vk 2 18 kerättiin, 8 solua, 6 kypsää, 2 blastoa joista toinen siirrettiin tänään, 2 muuta jatkoviljelyssä. Testipäivä 29.1. Plussa

Beisla:
1. ICSI 4/18 lyhyt kaava, tuoresiirto nega, ei mitään pakkaseen
2. ICSI 5/18 lyhyt kaava, 5 alkiota. Tuoresiirto nega, PAS 6/18 nega, PAS 7/18 nega, 8/18 era-testi, 9/18 lääkkeellinen kierto, kemiallinen
PAS 23.10., lääkkeellinen kierto, kemiallinen
Donor-alkiot 4kpl, 1. PAS 17.12., km 1/19, 2. PAS 18.2., nega. 3. PAS 20.3., nega. 4.PAS 16.4.

Cranberry, yksi blasto pakkasessa

MiisaS
2 Inseminaatiota syksyllä 2018 nega molemmissa
1. Ivf lyhyt kaava 11/18, tuoresiirtoon ei päästy, pakkaseen saatiin kolme alkiota, joista yksi blastokysti siirretty luonnolliseen kieroon 1/19 —> nega
2. PAS, lääkkeellinen kierto 3/19 —> kemiallinen
5/19 era-testi

Kultsikutri
1. ICSI 09/12. 10 munasolua, ei mitään siirrettävää
2. ICSI 03/13 tuoresiirto nega, PAS nega
3. ICSI 09/13 tuoresiirto nega , 1 PAS plussa, vauva 06/14. 2 PAS 04/16 nega, 3 PAS 06/16 nega
4. ICSI 09/16. 7 munasolua, ei mitään siirrettävää
1. Inseminaatio 09/17 nega
2. Inseminaatio 02/18 nega
3. Inseminaatio 05/18 nega
5. ICSI 11/18

Mette82
2 inseminaatiota 06/18 ja 08/18 - negat
11/18 IVF pitkä kaava, 16 kypsää munasolua joista 1 hedelmöittyi. Tuoresiirto, nega.
04/19 ICSI pitkä kaava

Motto78
1. IUI 09/17 - nega
1. IVF 11/17 - pitkä kaava, kaksi kypsää solua, yksi normaalisti hedelmöittynyt alkio. Tuoresiirto, nega
Kaksi luomuplussaa 1/18 ja 8/18, kkm:t viikoilla 14+6 ja 8+2.
2. IVF suunniteltu 02/19 - lyhyt kaava, PGS mikäli saadaan tarpeeksi alkioita diagnostiikkaan. Yksi kerätty munasolu, alkio ei päässyt blastoksi asti. Heti perään luteaalivaiheen stimulaatio, lopetettiin tuloksettomana.

November-rain
3 x letrotsoli OI 10/2017-2/2018
3x gonal-f OI + IUI 3-6/2018
10/18 IVF, pitkä kaava: 13 epäkypsää munasolua -> ei alkioita
1/19 IVF, pitkä kaava: 14 munasolua, 2 kypsää, ei hedelmöittymistä.

Newmoon
-12 lugesteron loppukierron tukena 6kk
1. IVF/ICSI 4-5/2019 Pitkä kaava.

Hippunen77
Luomuplussa 12/17, kkm 2/18
OI x3 alk 8/18 -> plussa 11/18, kkm 12/18
1.IVF 1/19, lyhyt kaava

miri
1. IVF 1/19 pitkä kaava, 1 munasolu joka ei hedelmöittynyt
2. IVF 4-5/19?

Taikaa83
4× IUI l 8-11/18, kaikki nega
1. ICSI 1/19 lyhyt kaava, 9 kypsää munasolua, 6 hedelmöittyi, 1 blasto josta tuoresiirto, nega
Pakkaseen ei mitään
2. IVF/ICSI 5/19 lyhyt kaava

pullanen
1. IVF 11/17 (lyhyt kaava), 1 blasto tuoresiirtoon, nega, ei mitään pakkaseen
2. ICSI 08/18 (lyhyt kaava), 1 blasto tuoresiirtoon, nega, 3 blastoa pakkaseen
- 1. PAS 11/18 (lääkkeellinen kierto), positiivinen, kkm 7+2 12/18
- 2. PAS 03/19 (lääkkeellinen kierto)



~ Plussanneet ~
bluebe, 2. IVF/ ICSI
Ilpuri 1. IVF:n 1. PAS
Unique 1. ICSI 1. PAS
Jero, 1. IVF:n 5. PAS
Ronya, 2. ICSI:n 2. PAS, la 2.8.2019
Suski75, 1. IVF:n ainoa terve (PGS) alkio, la 31.8.19
Miselli, 2. IVF:n 1. PAS, la 5.9.2019
Herukka

~Lapsen syliin saaneet ~
Kohta3. 7.2.18 Poika
Kaakao 7.2.18 Poika
Blanca 2.7.18 tyttö
MiuMau79 4.8 poika
liljatar 4.9.18 Tyttö
Jopsukka 10.9.18 tyttö
Maurizio 25.12.2018 tyttö
Ninouk 11.1.2019 tyttö
MuuMuu_ 19.1.2019 tyttö
Heitsu1996 16.3.2019 Poika
 
Juu, soitin sillon tiistaina omalle naistenpolille noista miun vuodoista ja kivuista..hoitaja ei osannu sanoa juuta eikä jaata, mut oli käyny sit lääkärin kanssa juttelemassa ja olivat sitä mieltä että johtuu kierrosta ja ovulaatiosta. Luultavasti siis joku keltarauhanen aiheuttanu nuo oireet. Sanovat että jos särkylääkkeellä pärjään niin voin odotella perjantain käyntiä ja niin teinkin kun kivut hävisi sen tiistain aikana.
Perjantaina oli siis ultra ja synarelan alotus käynti. Lääkäri oli vähän ihmeissään kun näki että molemmin puolin ois follikkeli irronnu, ei kuulemma ole ihan tavatonta, mutta harvemmin niin kuitenkaan käy.. Sano lähettävänsä tiedot/lausunnon helsinkiin ja sumut voi aloittaa sunnuntaina jos helsingistä ei soiteta muuta ohjeistusta.. Sieltä ei mitään kuulunu ni nyt oon sitte kolme päivää sumutellu.

Luin isännälle teidän kokemuksia noista sumuista ja lääkärikin varotteli että mielialan vaihteluja voi tulla ni isäntä totes että taitaa muuttaa joko sohvalle tai alakertaan siksi aikaa kun miulla nuo lääkkeet käytössä :laughing001. En oo nyt VIELÄ muuta huomannu kun aina menkkojen alkua ennen olevan pahoinvoinnin ja vatsaoireet, mutta vasta alussahan tässä sumuttelussa ollaan.

Nyt siis synarella menossa, kahden viikon päästä ultra ja Gonalin aloitus käynti..viikolle 22 olis suunnitteilla punkteeraus:nailbiting:

Jännitin noita töiden aloitusta ja töiden kanssa lääkärikäyntien sovittelua kun en alussa pystynyt toivomaan työvuoroja, mutta tähän asti on nyt ihan vahingossa sattunut lääkärikäynnit vapaa päiville tai iltavuoro päivälle:gen014. Ainut jännittäminen on nyt se keräily ja mahdollinen siirto:smiley-ashamed008 Varottelin kyllä pomoa että tuolla viikolla 22 oon luultavasti jokusen päivän poissa, mutta kun se päivä selviää vasta sillon edellisenä perjantaina:smiley-ashamed005.
 
Jännitin noita töiden aloitusta ja töiden kanssa lääkärikäyntien sovittelua kun en alussa pystynyt toivomaan työvuoroja, mutta tähän asti on nyt ihan vahingossa sattunut lääkärikäynnit vapaa päiville tai iltavuoro päivälle:gen014. Ainut jännittäminen on nyt se keräily ja mahdollinen siirto:smiley-ashamed008 Varottelin kyllä pomoa että tuolla viikolla 22 oon luultavasti jokusen päivän poissa, mutta kun se päivä selviää vasta sillon edellisenä perjantaina:smiley-ashamed005.

Itse vaihdoin juuri työpistettä, uus esimies jne. ja mietin että mitähän ajattelee kun sanon, että on toimenpide mutta en tiedä tarkkaa päivää jne. No kerroin sit suoraan, et mikä homma. Eipähän tarvi miettiä mitä ajattelevat :D Nytpähän tietää miksi olen pois ja mistä tuo epämääräisyys johtuu :D Mulla kun tuo siirto on torstaina niin menee saikun ulkopuolelle, piti siihenkin ottaa vapaapäivä, saikkua ei saa vaikka koko päivä käynnillä meneekin pitkän matkan vuoksi.
 
Mette82, tsemppiä siirtoon!!! :Heartred

Komitar kiinnitin huomiota että kirjoitit sinulla olevan pahoinvointia ennen menkkojen alkua, mulla on kans, 1-2 pvääkin saattaa kestää. Olen ajatellut että olen ainut joka moisesta kärsii. Ollut hieno harhauttaja aiemmin kun en hoksannut syy-yhteyttä että olen kuvitellut olevani raskaana.

Tsemppiä alkaneisiin hoitoihin sinulle ja newmoonille myös, mä tulen teidän perästä kun ens ke 8.5 on kp14 ja suunnittelukäynti, sitten ilmeisesti kp20 alkaisi sumut. Mielelläni kuulen kaiken asiaan liittyvän kun itselleni ei pitkää kaavaan ole koskaan tehty. :)
 
Tsemppiä siirtoon Mette82! :)

Aislinn83
Minullakin on ollut muutamassa kierrossa pahoinvointia. Meinasin ihan oksentaa ja silloin olin myös varma et raskaana ollaan. En siis tietenkään ollut vaan PMS oireina pahoinvointia :sad001

Töihin kertomista hoidoista en voi ajatellakaan. Olen määräaikainen ja salailtava mahdollista raskauttakin pitkään.

Viimeksi otin töistä lomaa viikon punktiota varten. Nyt ei ollut varmuutta hoitoon pääsystä niin sairaslomalla oltava.

Saahan sairastodistuksen epämääräisellä koodilla? Muutamaa päivää ennen meinasin mainita pomolle meneväni operaatioon, josta en tarkemmin kerro jos kyselee.
 
Täällä on nyt muutama pitkän kaavan hoitojen kynnyksellä oleva, mutta kukaan ei taida olla lääkkeelliseen PAS:iin piakkoin menossa? Mette82, sulla on/oli tuoresiirto?

Kiinnostais vaan muiden kokemukset Progynovasta ja sen sivuvaikutuksista.. Oon nyt 1,5 viikkoa syönyt ja nyt astui unettomuus kehiin tosi pahana. Mulla on muutenkin ennen menkkoja, kun keltarauhastasot romahtaa, niin ollut unettomuutta.. Mutta nyt kun sitä progesteronia ei tuu mistään vielä yhtään, niin en saa nukuttua yöllä juuri ollenkaan :sad001 Olispa huomenna limakalvo tarpeeksi ja sais pian aloittaa Luget, niin sais progesteronia tähän kroppaan!
 
Täällä on nyt muutama pitkän kaavan hoitojen kynnyksellä oleva, mutta kukaan ei taida olla lääkkeelliseen PAS:iin piakkoin menossa? Mette82, sulla on/oli tuoresiirto?

Kiinnostais vaan muiden kokemukset Progynovasta ja sen sivuvaikutuksista.. Oon nyt 1,5 viikkoa syönyt ja nyt astui unettomuus kehiin tosi pahana. Mulla on muutenkin ennen menkkoja, kun keltarauhastasot romahtaa, niin ollut unettomuutta.. Mutta nyt kun sitä progesteronia ei tuu mistään vielä yhtään, niin en saa nukuttua yöllä juuri ollenkaan :sad001 Olispa huomenna limakalvo tarpeeksi ja sais pian aloittaa Luget, niin sais progesteronia tähän kroppaan!
Mulla ollut progynova käytössä helmikuun loppupuolelta lähtien, kun maaliskuussa oli lääkkeellinen pas. En tosin oo itse huomannut tuota unettomuutta sivuvaikutuksena et sinänsä musta ei oo apua. Mulle ei ihme kyllä oo tullut progynovasta eikä teroluteista mitään sivuvaikutuksia vaikka oon syönyt niitä nyt pari kuukautta lähes putkeen...
 
Mulla ollut progynova käytössä helmikuun loppupuolelta lähtien, kun maaliskuussa oli lääkkeellinen pas. En tosin oo itse huomannut tuota unettomuutta sivuvaikutuksena et sinänsä musta ei oo apua. Mulle ei ihme kyllä oo tullut progynovasta eikä teroluteista mitään sivuvaikutuksia vaikka oon syönyt niitä nyt pari kuukautta lähes putkeen...

Okei! Ei mullekkaan Teroluteista tuu mitään, mutta nyt kun syö pelkkää estrogeeniä eikä saa keltarauhashormonia yhtään niin olo on kyl kaikin puolin kauhee. En uskois, että koskaan sanon näin, mutta haluisin päästä alottaa Luget Milloin sulla olikaan ERA-testi tulossa?
 
Okei! Ei mullekkaan Teroluteista tuu mitään, mutta nyt kun syö pelkkää estrogeeniä eikä saa keltarauhashormonia yhtään niin olo on kyl kaikin puolin kauhee. En uskois, että koskaan sanon näin, mutta haluisin päästä alottaa Luget Milloin sulla olikaan ERA-testi tulossa?
Ensi tiistaina on testi
 
Kävin tänään folliultrassa kiertopäivänä 8, ja yllättäen folli olikin jo 19 mm! Inssi siis huomenna. Ikinä ennen ei ole näin nopeasti folli kasvanut. Itse epäilen, että kiertoni on todellisuudessa alkanut aikaisemmin kuin kuukautisten 1. päivänä, Lugesteron nimittäin viivästytti kuukautisten alkamista. Kohdun limakalvo oli vain 6 mm, ja vaikka lääkäri väitti hyväksi, olen itse vähän skeptinen. En oikein jaksa uskoa, että tästä yrityksestä tulisi mitään, kun kaikki meni vähän reisille. Otin nyt yhden Ovitrelle-naksun, katsotaan, miten se vaikuttaa limakalvoon. Ketuttaa vähän kaikki tällä hetkellä.
 
Täällä on nyt muutama pitkän kaavan hoitojen kynnyksellä oleva, mutta kukaan ei taida olla lääkkeelliseen PAS:iin piakkoin menossa? Mette82, sulla on/oli tuoresiirto?

Kiinnostais vaan muiden kokemukset Progynovasta ja sen sivuvaikutuksista.. Oon nyt 1,5 viikkoa syönyt ja nyt astui unettomuus kehiin tosi pahana. Mulla on muutenkin ennen menkkoja, kun keltarauhastasot romahtaa, niin ollut unettomuutta.. Mutta nyt kun sitä progesteronia ei tuu mistään vielä yhtään, niin en saa nukuttua yöllä juuri ollenkaan :sad001 Olispa huomenna limakalvo tarpeeksi ja sais pian aloittaa Luget, niin sais progesteronia tähän kroppaan!
Mulla oli aikanaan progynovalla rakennettuja kiertoja, lukuisia, ja aina valvoin... pahoittelut, että samasta kärsit. Toivottavasti on kaiken vaivan väärti!
Tsemppiä, kaikki te sitkeät naiset!
Katjusha ja tyttö pian 2,5 v
 
Tsemppiä siirtoon Mette82! :)

Aislinn83
Minullakin on ollut muutamassa kierrossa pahoinvointia. Meinasin ihan oksentaa ja silloin olin myös varma et raskaana ollaan. En siis tietenkään ollut vaan PMS oireina pahoinvointia :sad001

Töihin kertomista hoidoista en voi ajatellakaan. Olen määräaikainen ja salailtava mahdollista raskauttakin pitkään.

Viimeksi otin töistä lomaa viikon punktiota varten. Nyt ei ollut varmuutta hoitoon pääsystä niin sairaslomalla oltava.

Saahan sairastodistuksen epämääräisellä koodilla? Muutamaa päivää ennen meinasin mainita pomolle meneväni operaatioon, josta en tarkemmin kerro jos kyselee.
Se riippuu lääkäristä. Itse sain koodilla "mahakipu". Joissakin työpaikoissa myös ns. N-koodit (ICD-10) ovat palkattomia sairaslomia.
 
Mulla oli aikanaan progynovalla rakennettuja kiertoja, lukuisia, ja aina valvoin... pahoittelut, että samasta kärsit. Toivottavasti on kaiken vaivan väärti!
Tsemppiä, kaikki te sitkeät naiset!
Katjusha ja tyttö pian 2,5 v

"Kiva" tietää etten ole ainoa! Toivotaan että on vaivan arvoista..
 
Siirto tehtiin eilen :) Kosmos; oli siis tuoresiirto. 11:sta munasolusta 8 oli ollut kypsiä ja niistä 4 hedelmöittynyt. Yksi oli kelvoton, eikä voida siirtää ja yksi oli priimaa (kuulemma tosi hyvä alkio joka siirrettiin). Kahta halusivat vielä jatkoviljellä tähän päivään ja tänään oli Kantaan tullut tieto, että toisen ovat saaneet pakkaseen. Eli jos tää ei nyt onnistu niin pakkasessa ois sit tuo yksi. Sentään jotain.. Nyt odottelua...odottelua..

Sairaslomatodistukseen on mulle laitettu vaan koodit mutta jos haluaa niin löytäähän niilläki mikä diagnoosi on kyseessä :D
 
Moikka kaikki! Mulla kans ensimmäinen IVF menossa. Takana 2,5v yritystä, sisältäen kolme inssiä. Kertaakaan en ole nähnyt kahta viivaa testissä, en minkäänlaista haamuakaan, joten melko pessimistiset fiilikset koko asiaan.
Olen nyt kolme päivää piikittänyt Gonal F isolla annoksella (300iu päivässä). Viikon päästä ultra, jolloin tsekataan tilanne. Jos kaikki menee niinku pitää, viikolla 20 pitäis olla punktio. Toinen puoli musta haluaa uskoa, että tää eka kerta onnistuu, mutta toinen puoli pelkää, että tää ei tule onnistumaan koskaan.
 
Takaisin
Top