IVF/ICSI kokemuksia

Kosmos: 3-päiväinen. Siinä oli selvästi epäselvä haamu. Tästä tulikin erityisen piinaavan pitkäperjantai.
 
En voinut antaa asian olla ja tein toisen merkkisen testin pidättämättä. Ei oo mitään tolkkua mulla tähän hommaan. :happy7 Tässä on vaaleanpunainen haamu, joka ilmestyi heti :Heartpink
 

Liitteet

  • IMG_20190419_135825.jpg
    IMG_20190419_135825.jpg
    10 KB · Katsottu: 362
Motto, hienoa että amh on noussut!

Henna, oikein lupaavalta näyttää, viivalle vahvistumista!

Kisu82, pahoittelut negasta. Kuitenkin turha riski minusta jättää lääkkeet dpo11, kun useimmat raskaustestit lupaa luotettavan tuloksen vasta dpo15 (ja mitä olen tällä foorumilla kuvia katsellut, useimmat herkät testit vaikuttaa olevan huonompia kuin ei-herkät).
 
Heissan :) Olen käynyt seurailemassa taustalta. Käytän aina jotain mobiililaitetta ja niillä tämä kirjoitus on vähän hankalahkoa kun tykkäisin kommentoida kunnolla. Kirjoituksen suhteen tipahdin siis vähän kärryiltä. Nyt sain itseni istahtamaan koneelle näin vapaallakin joten jospa pääsisin taas ajantasalle.

Aislin83, tsemppiä uuteen kierrokseen ihan miljoonasti. Se menee sulta rutiinilla siinä vaiheessa kun homma alkaa pyöriä. Se on sellainen juna että sen kyydissä ei voi kuin seurata maisemia ja toivoa parasta. Fiilisten heittely kuuluu tietysti näissä hoidoissa asiaan. Eiköhän niitä positiivisia toiveikkaitakin ajatuksia ilmene!

Henna, varovaisesti onnea! :Heartpink

Beisla, toivotan kovasti voimia ja tsemppiä. Teillä on ollut raskas tie. Oletteko käyneet juttelemassa missään?

ShiruLi82, pahoittelut negasta. Jotenkin ajattelin että teillä tärppäsi :sad001 Onneksi pakkasessa on uusia mahdollisuuksia. Mullakin vuoti punktion jälkeen aivan järkyttävästi. Olin varma, että seuraavat menkat venyy ja paukkuu tuon takia, mutta onneksi tulivatkin aika lailla ajallaan. Nyt en kaipaisi mitään viivästyksiä vaan tavallista rytmiä jos vaikka päästäisiin vielä hoitoihin ennen kesätaukoa. Vähän häiritsee kun ei tiedä koska uusista suunnitelmista tulee tietoa. Kirjeen laittavat kuulemma ja Omakannasta löytyy myös samaan aikaan.

Pullanen, pahoittelut negasta!

Seesam, kiva kuulla psykologikäynnin olleen onnistunut. Minäkin mielelläni kuulisin miten teillä etenee. :)

Kisu82, vaikeaa taiteilua tuo piinailu on...Beislalla on kyllä pointtia siinä että ehkei vielä kannata heittää täysin kirvestä nurkkaan. Veikkaan että itselläkin olisi vaikea uskoa enää tuossa vaiheessa muutokseen.

NewMoon, tsemppiä hoitoihin!

Cranberry, okei! Täytyy uskaltaa kysyä aiheesta :)

Kookos, yritin kaivella muutama viikko sitten vanhoja keskusteluja siitä mitä sinulla mahdollisesti tehtiin eri tavalla ja millä hoitokaavoilla / hormoneilla tai mitä itse teit / muutit tuossa 3 ja neljännen hoidon välissä kun laatu parani. En oikein löytänyt tarkempia tietoja. Paitsi siitä että käytit mm. Ubikinonia ja DHEA:kin taisi olla käytössä...

Nasukka, täällä sama tilanne. Ehkä kolmas kerta on meille se kerta. En aio vielä luovuttaa vaikka mieli on välillä ollut todella matalalla.

MiisaS, kamalia uutisia. :sad001 Pahoittelut! Ei voi edes kuvitella miten kauhealta tuntuu.

Motto78, hienoa että se AMH on noussut! Onko DHEA:sta tullut sulle oireita? Väitän että itselle ei ole tullut oikeastaan mitään. Ensin ajattelin että sain siitä uutta virtaa, mutta taisi ollakin tämä kevät. Ehkä seksiä tekee enemmän mieli muussakin kierron vaiheessa kuin ovulaation aikaan (sekin voi olla kevät), ja nyt menkkojen jälkeen pistelee ja jomottaa munasarjoissa vähän kuten hoitokierrossa. Tuskin on DHEA:sta kiinni. Varmaan taas jotain kystia tms.

Täällä siis ollaan DHEA kuurilla ja odotellaan. Lisäsin Ubikinonin annostusta luettuani Kookoksen vanhaa postausta ja Omega-3:sta otan nyt säännöllisesti. Aiemmin napsin niitä vähän miten sattuu. Ja vaihdoin perus foolihapon siihen "bio-aktiiviseen" folaattiin. Kysyin joskus lääkäriltä onko näissä mitään järkeä ja hän oli sitä mieltä ettei foolihapon ja D-vitamiinin lisäksi muilla ole merkitystä. Ei kuitenkaan haittaakaan hänen mukaansa, joten päätin kokeilla. Ei se ota jos ei se annakaan.

Hyvää pääsiäistä kaikille!
 
No mä nyt kuitenkin urheasti jatkoin Lugeja (kiitos teille tsempityksestä!). Testasin taas tänä aamuna, mutta en jaksanut katsoa edes 5 min testiajan loppuun, koska ihan blancoa näytti. Menin sitten kuitenkin penkomaan testin vielä roskiksesta, ja nyt siinä muka oli olevinaan jonkinlainen roskishaamu. Tai saattoi myös olla jotain likaa tai jonkinlainen painauma, vaikeaa sanoa. En nyt todellakaan ole tällä tuloksella juhlimassa, mutta täytyy kai yrittää pidätellä ja tehdä vielä toinen testi varmuuden vuoksi. Jos näyttää negaa, ajattelin kyllä uskaltautua juomaan pari lasia hyvää punkkua. :happy: Menkat on kuitenkin odotettavissa huomenna tai ihan viimeistään maanantaina.
 
3erry, luulisin että mulla se oleellinen juttu on ollu pitkä viljely, julkisella siirrettiin vaan 2-päiväsiä, eikä muutenkaan mitkään alle 5 päiväset oo yrittänykään kiinittyä. Mulla on siis endo, ja uskosin että ne endon erittämät myrkkylitkut häirittee jotain vaihetta alkioiden kehityksessä niin, että ne kuolee jo ennen blastovaihetta.. mutta kun ne on kasvatettu maljalla kiinnittymisvalmiiks blastoiks, niin ne myrkyt ei enää ehdi vaikuttaa niihin. No tää on vaan arvailua ja omaa teoriaa.. ja siis joo, 6. ja 7. hoidon välillä jatkoin DHEA:ta, ja käytössä oli sit 7. hoidossa myös mulle paremmin sopiva pelkkä fsh, kun esim. menopurissa on mukana lh:takin. Joillain tulee taas ihan päinvastoin viime mainitulla paremmat tulokset, se on tosi yksilöllistä.

Amh:sta oon lukenu monien kertomaa, että se voi tosiaan myöhemmin parantua ja ilmankin mitään aineita..! Joskus näinkin :)
 
Henna, toivotaan, että viiva vahvistuu! :happy:

Kisu_82: Tsemppiä sinnekin. Muuttuiko testin tulos?

3erry: Täällä ei tapahdu mitään. Pelkkää odottelua tällä hetkellä. Koitan pitää ajatukset muissa asioissa. Lueskelin pari lapsettomuudesta kertovaa kirjaa. En tiedä, oliko hyvä idea, sillä niistä tuli aika surullinen olo. Tällä hetkellä lueskelen tämmöistä gooletellessa vastaan tullutta raporttia lahjamunasoluhoidoilla alkunsa saaneiden lasten äiti-lapsi-suhteista ja se on aika mielenkiintoinen: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/epdf/10.1111/cdev.13124
 
Eilen oli vahvempi viiva kuin tänään ja toissapäivänä eli ei hyvältä näytä. Selkä on myös kipeä. Taitaa tulla toinen kemiallinen tästä.
 
Tietyllä tavalla isyystestien kehittäminen on tuonut geeneille kohtuuttoman suuren merkityksen asiaan, jossa geenien vaikutus on aika mitätön. Monessa sellaisessa tilanteessa, jossa on vasta selvinnyt aikuisiällä, että isä ei olekaan biologinen isä, on lapsen ja isän suhde ollut loistava, koska he eivät ole asiaa tienneet. Jos asiasta tietäminen on se syy, miksi vanhemman ja lapsen suhteesta tulee lahjasoluhoidoissa yhtään huonompi, on ongelma silloin vanhemman korvien välissä, ei biologiassa. Ja silloin se korvien välissä oleva ongelma kannattaa hoitaa pois.

Ehkäpä tuo Seesamin linkittämä tutkimus kertoo siitä, että tekniikan kehittyessä ihmisen psykologisen puolen merkitystä ei oikein ole ymmärretty, ja siihen pitäisi panostaa enemmän. Ainakin nykyään Suomessa lahjasoluneuvonnassa painotetaan vahvasti, että luovuttaja on vain luovuttaja, ei minkäänlainen äiti eikä isä, vaan pelkkä solujen luovuttaja, ja äiti ja isä ovat ne, jotka lapsen kasvattavat.
 
Suski75: Käsittääkseni ongelmia aiheuttaa nimenomaan se, että asiasta saa tietää vasta aikuisena. Kyse on enemmän siitä, että vanhemmat (tai jompi kumpi vanhemmista) on salannut lapselta oleellista tietoa tämän taustasta, jolloin lapsi kokee, että hänelle on valehdeltu ja luottamus vanhempaan/vanhempiin horjuu. Jos on lapsesta asti kasvanut siihen ajatukseen ja tietoon, että on lahjasolujen tulos, niin se ei vaikuta samalla tavalla.
 
Niin, salailu aiheuttaa ongelmia sen vanhemman kanssa, joka on asian pimittänyt, ei sen toisen kanssa, joka ei ole asiasta tiennyt.

Lahjasoluhoidoissa taas ei tällaista tilannetta ole, että toinen vanhempi tietää ja toinen ei, joten siinä ei voi tätä tietämätön vanhempi/tietävä vanhempi -vertailua mitenkään voi tehdä. Eli lahjasoluhoidoissa vanhemmat tietävät asiasta aina, ja silloin heidän pitää itse huolehtia siitä, ettei asian tietäminen vaikuta negatiivisesti lapsen ja vanhemman suhteeseen. Kun se tunnetusti ei vaikuta, jos vanhempi ei ole asiasta tietoinen.
 
Minusta on erittäin hyvä ohje olla varhain avoin lapsen alkuperästä. Silloin lapselle asia on ollut ”aina tiedossa”, luonnollinen asia. Voin olla väärässä, mutta itselle tuli outo olo jopa siitä, että ystäväni ei aio kertoa lapselle ivf-alkuperästä. Vaikka mitäpä silläkään tiedolla varsinaisesti tekee, muuta kuin että salailu minkään asian suhteen voi vaikuttaa perheen ilmapiiriin ja dynamiikkaan heikentävästi.
 
Anteeksi kun en osallistu keskusteluun, en jotenkin osaa keskittyä mihinkään, kun olen aivan paniikissa. Menkkaoireet jatkuvat ja pientä tuhrua on taas aamusta tullut. Virallinen testipäivä olisi huomenna ja tänään testi näytti tältä... Blanca sanoikin, että vuotoa voi olla normaalistikin. Neuvokaa nyt mua te, joilla on enempi kokemusta. Inssistä mulle tuli kerran kemiallinen, niin nyt on vähät samanlaiset fiilikset. Ei varmaan onnistu uusi pas seuraavaan kiertoon tässä tilanteessa? Meneeköhän seuraava kerta syksylle :dead:
 

Liitteet

  • IMG_20190422_120230.jpg
    IMG_20190422_120230.jpg
    11.8 KB · Katsottu: 319
Anteeksi kun en osallistu keskusteluun, en jotenkin osaa keskittyä mihinkään, kun olen aivan paniikissa. Menkkaoireet jatkuvat ja pientä tuhrua on taas aamusta tullut. Virallinen testipäivä olisi huomenna ja tänään testi näytti tältä... Blanca sanoikin, että vuotoa voi olla normaalistikin. Neuvokaa nyt mua te, joilla on enempi kokemusta. Inssistä mulle tuli kerran kemiallinen, niin nyt on vähät samanlaiset fiilikset. Ei varmaan onnistu uusi pas seuraavaan kiertoon tässä tilanteessa? Meneeköhän seuraava kerta syksylle :dead:
Tuohan on selvä plussa tikussa! Älä vaan lopeta tukilääkitystä, jos sinulla sellainen on. Nyt vain pitää jatkaa piinaavaa odottelua, ja soita klinikalle huomenna. Pääset varmaankin verikokeeseen, jolla raskaushormonin määrää voidaan seurata.

Vuotoa voi tulla monesta syystä, eikä vuoto ole automaattinen keskenmenon merkki. Minulla tuhrutti koko esikoisen raskauden ajan, ja lääkäri vain totesi siihen, että limakalvot ovat raskaana herkät, ja tuhrutus todennäköisesti johtui minulla siitä.
 
Suski75 ja NewMoon: Kiitos, selkeytätte ajatuksia:Heartpink:Heartpink Vuoden takainen keskenmeno varmaan mielessä, niin ei osaa ajatella mitään hyvää. Silloinkin oli kipuja, muttei vuotoa kuitenkaan. Levossa on parempi olla, joten tänään olkoon leffapäivä!
 
Nyt on polille pistetty viesti että eilen alkoi uusi kierto! Odottelen siis hoitajan vastausta. Saanen ainakin aloituspäivän synarelaan.
Kovin lähellä tämä kaikki nyt on!

Aika samoilla ajatuksilla ja odotuksilla. Pitkältä on tuntunu pyhät kun ite perjantaina pistin viestiä uudesta kierrosta. Tää yö vielä töitä ni katotaan saako sitä aamulla unta ennenku tietää millä aikataululla edetään
 
Takaisin
Top