IVF/ICSI kokemuksia

Ohhoh! Aikamoinen synnytys, mutta ihanaa kun kaikesta huolimatta kaikki meni lopulta hyvin, ja kammoja ei sen suhteen jäänyt :)
Onnea pienestä tytöstä :Heartred

Täällä viimeinen neuvolakäynti takana, ja ensi viikon tiistaina jolloin 31+4, niin jos mitään ei ole tapahtunut niin varaan keskiviikoksi kontrolli käynnin, jonne pitää varuiksi ottaa sairaalakassi mukaan, siellä sovitaan sitten aikaa käynnistykseen.. jos sairaalan tilanne sallii, niin käynnistys saattaa olla silloin..
Kumpa alkais tämä syntymään ennen sitä :)
 
Joo unohdin sanoa, että vauvan tarjonta ei täälläkään ollut optimaalinen. Ei olisi alakautta tullutkaan. Luonto on viisas, että asian noin hoiti. Jos lapsen sydän äänet ei olisi laskenut ja siihen reagoitu, oli voinut tapahtua mitä vain.

Iljatar: Miksei onnistunut imetys? Sori, jos urpo kysymys...
Minulle vauva tuotiin heräämöön rinnalle.
 
Maurizio,
Leikattiin päivystysajalla ja jouduin heräämöön toiselle puolen sairaalaa, en sinne, mihin suunnitellut sektioidut menee virka-aikana. Vauva kävi salissa mun rinnalla, mut mulla oli leikkauspaita päällä. Sain pitää häntä siinä niin kauan kuin jaksoin. Ensimmäiset maidot pullosta mieheltä ja sit reilua 5h myöhemmin, kun vihdoin pääsin heräämöstä, neiti alkoi imeä rintaa kuin vanha tekijä :)
 
Hetken luulin lukevani väärää ketjua, kun täällä niin innokkaasti synnytyksistä ja imetyksestä keskustellaan o_O Ehkä näistä on juteltu täällä aiemminki, mutta en ole vaan kiinnittänyt huomiota. Nyt vaan negaan päättyneen hoidon jälkeen näitä ei jaksais lukea.

Polilta tuli käsky aloittaa e-pillerit heti ja syödä tauotta kunnes uusi hoito alkaa. Hoitaja aikoi laskea uuden hoidon ajankohdan tänään, toivittavasti ei mene kovin kauas.
 
^^ niin juu. Pahoittelut triana, toki ei ole tarkoitus aiheuttaa kenellekään mielipahaa.
Joskus sitä on ajattelematon :sad001

Tsemppiä seuraavaan hoitoon, toivottakoon että se ei mene kovin pitkälle :)
 
Testasin tänään testipäivänä plussan, mutta viiva oli ehkä vähän hailumpi kuin eilen, joten odotukset eivät ole kovin korkealla. Lähinnä odottelen nyt menkkoja.

Triana, ymmärrän tosi hyvin sun tuntemukset raskaus- ym. kirjoituksista. Joskus olen miettinyt, että olisikohan sopivaa ketjua totaalisen lapsettomalle, helvetin pitkään yrittäneelle hitaasti katkeroituvalle yrittäjälle (minulle), mutta ei ole tullut vastaan. Vinkkejä otetaan vastaan :D
 
Miselli pidän peukkuja jos se plussa siitä tummuisi :)
Meinaatko vielä tässä testailla?

Kyllä ne raskaus kirjoitukset yms välillä vituttaa, mutta itselle täällä palstoilla ne tuntuu erilaisilta, kun tietää ihmisten tarinat, yrityksen jne..
Mutta tuolla fb:n vauva ryhmissä ne jotka on "pitkään" yrittäneet, eli keskimäärin 2-4 kiertoa, ja ovat jo henkisesti loppu kun ei millään tule raskaaksi, niin ne! Ne vasta ärsyttääkin.
Tälläkin hetkellä..
 
Kiitos Ninuok! :) Ehkä huomenna katson mihin viiva on menossa. Muuten alkaa vain ärsyttää niin paljon, etten taida viitsiä.

Joo, oon samaa mieltä, että on huomattavasti paljon helpompi olla onnellinen näitä hoitoja tahkoavien puolesta kuin juuri tuollaisten "pitkään" yrittäneiden. Silti se oma kestoraja saattaa välillä olla aika alhaalla, ja toisilla alempana kuin toisilla. Myönnän, että itse olen esimerkiksi tosi kateellinen toista lasta yrittäville, vaikka ensimmäinen lapsi olisi saanutkin alkunsa hoidoilla. Mutta nämä tuntemukset tietysti vaihtelee, ja korostuvat erityisen paljon omina vaikeina hetkinä. On harmillista, että vaikeita hetkiä näissä hoidoissa riittää... Oma pieni toiveeni siis on, että mahdollisuuksien mukaan pidettäisiin tämä enemmän hoitoketjuna ja yksityiskohtaisemmat raskaus-, imetys- ja synnytystarinakeskustelut käytäisiin toisaalla. Toki on aina ihana kuulla, kun lapsi on syntynyt, siihenhän me kaikki tässä pyritään :happy: En kauheasti itse tykkää rajoituksista, mutta koska tämä on monelle ainoa lapsettomuuden vertaistukimahdollisuus, niin toivoisin sen myös pysyvän sellaisena :)
 
Jep, toki toki!
Sehän on tämän ketjun tarkoituskin :)
Ajattelemattomuuttaan nyt ainakin itsellä eksyi nuo kommentit väärään paikkaan :)
 
Kömmähdyksiä nyt aina välillä sattuu, se on luonnollista, mutta tarkoitukseni ei siis ollut osoitella sinua mitenkään erityisesti!! Tuli vain mieleen aiemmat palstalla käydyt keskustelut, joiden luontevampi paikka olisi ollut muualla. Yritin yleisellä tasolla muistutella tämän ketjun luonteesta, eikä kohdistaa sinulle näitä ajatuksiani. Anteeksi, että huonosti viestin tämän puolen :Heartred
 
Miselli, ymmärrän pahan mielen mikä näistä raskaus, synnytys ja imetysaiheisista jutuista aiheutuu. Mun tarkoitus ei ollut tulla aiheuttamaan pahaa mieltä nostaessani aiheen esiin. Silloin kun tuon imetyksen lopettamisen ja hoitoihin palaamisen toin esille, niin en oikein tiennyt mihin muualle olisin mennyt asiasta kysymään, täällä kun on asiasta tietäviä ja saman kokeneita. Olen ollut myös ketjussa aiemmin, niin tuntui luontevalta palata tänne.

Jokaisella lapsettomuuden kokemukset on erilaisia ja siihen liittyvä tuska henkilökohtainen, oli sitten aiemmin lapsia 5 tai 0. Koskaan ei voi tietää, mitä joku on kokemassa tai juuri kokenut. Pahoittelen vielä, jos aiheutin mielipahaa, se ei ollut tarkoitukseni vaan saada tukea omaan tilanteeseen.

Toivon että plussasi olisi vahvistunut!
 
Kosmos, oot oikeassa että täällä on varmasti paljon saman kokeneita, joten on luonnollista tulla kyselemään neuvoja täältä. Olisikohan siinä ideaa, että varsinaisesti hoitoihin liittymättömistä aiheista avaisi uuden ketjun, joista kävisi täällä kertomassa? Eli tässä ketjussa kävisi kysymässä, mutta ohjaisi varsinaisen keskustelun omaan ketjuunsa. Vai tuleeko muita konsteja muilla mieleen?

Oon nyt testaillut OneStepillä, kun tuli ostettua niitä joulukuussa 40 kpl setti :D Tänään iltapäivällä testiviiva oli tummempi kuin kontrolli, joten jätän testailun nyt tähän. Alkakoot menkat sitten jos alkavat, mutta en jaksa murehtia asiaa nyt enempää.

Mukavaa viikonloppua kaikille! Taidan itse mennä siivoamaan joulun pois.
 
Pahoittelut minultakin jos olen aiheuttanut mielipahaa. Ehkä hyvä paikka muuhun keskusteluun olisi se raskaana olevien ketju.

Maurizio, onnea! :)

Miselli, jos kerran sait vahvemman testiviivan kuin kontrollin, niin lienee turha odotella menkkoja. Onnea! :) Ei kannata liikaa miettiä sitä jos sun toka testi oli silloin ekaa haaleampi. Perus tikuissa voi olla laatueroja, ja vielä kun hcg:n määrä on vähäinen niin esim pissan väkyvyydelläkin on paljon merkitystä.

Meillä ei näytä ollenkaan hyvältä tilanne. Eilen alkoi tiputtelu, tehtiin illalla testi ja oli räikeä plussa. No, eipä se hcg laske kovin nopeasti kun verikokeessakin oli niin korkealla. Tänään illalla vuoto muuttui runsaaksi, vaimo sanoo että hyytymiä tulee ja krampit on kovat. Tänään 5+3 niin tuskin voidaan varmistaa tilannetta ennen kuin ensi viikon loppupuolella. Huoli on kova, toivo lähes kokonaan poissa. Jokaisella terveyssivulla lukee että ei syytä huoleen jos ei ole kipua tai vuoto ei ole runsasta, niin vaikuttaa todennäköiseltä että kesken meni, taas.

Ymmärrän kyllä että tilanne on eri niillä joilla ei ole yhtäkään lasta. Meillä sentään on yksi. Silti kello käy tämänkin kanssa, kun tuntuu että enää ei ole kyse vain meidän lapsitoiveesta, vaan kyvystä antaa olemassa olevalle lapselle sisarus, leikkitoveri. Jos ikäero kasvaa kovin suureksi, jälkimmäinen ei oikein toteudu. Tuntuu raastavalta ajatella että lapsi jää vieläkin yksin.

Lisäksi meillä on toki hieman eri tilanne kuin monella muulla täällä. Minä olen saanut kokea raskauden mutta vaimo ei. Jokainen varmasti ymmärtää halun olla itse raskaana, synnyttää ja imettää. Myös adoptoitu lapsi on oma ja rakas, mutta ei se silti ole sama asia. Vaimo itkee silmät päästään ajatusta siitä ettei ehkä koskaan saa kokea sitä, muuta kuin parin viikon ajan. Jo aiemmin puhuttiin että jos tulee kolmas keskenmeno, voi olla järkevää vaihtaa hoidot minuun. Ei se vielä ole kiveen hakattu, mutta turha kai käyttää kaikki säästöt ja alkiot jos on muitakin vaihtoehtoja...
Sori kun tuli pitkä juttu. Masentaa.
 
Pahoittelut Beisla jos pahin nyt toteutuu! Kovasti olisin jo toivonut, että olisi teidän vuoro ❤️ Vaikka toki toivoa ei vielä kannata menettää, mutta ymmärrän että tuossa tilanteessa vaimollaja sinulla on mieli maassa.
 
Onpa todella kamala tilanne teillä Beisla!! Todella surullista, jos vaimosi joutuu luopumaan haaveestaan olla raskaana ja synnyttää. Miksi tämän kaiken pitää olla niin vaikeeta :sad001 Ja miksi annetaan toivoa ja sitten kohta se viedään pois? Teilläkin on tapahtunut niin jo kohtuuttoman monta kertaa lyhyen ajan sisällä. Kunpa tilanne vielä muuttuisi hyväksi. Ja kyllähän kärsimys on kärsimystä, lapsiluvusta riippumatta, ymmärrän sen hyvin. Laiha lohtu lienee se, ettei lapsella ole tietoa siitä, millaista olisi elää sisaruksen kanssa, jos sellaista ei ole. Lämpimiä ajatuksia teille :Heartred
 
Beisla! Ou nou. :sad001
Tsemppiä! Toivottavasti kyse olisi jostain muusta kuin keskenmenosta!

Eikö teillä olisi mahdollista hakeutua kipujen vuoksi ihan julkiselle päivystykseen?
Voisitte vaikka vedota pelkoon kohdun ulkopuolisesta tms. (Sinne kun ei ihan niin vaan marssita)

Tuo tietämättömyys ja huoli on kamalaa.. itse olen 2/3 kerroista päässyt ihan julkisen päivystyksen puolelle, ja kun ei olen sykettä löytynyt, niin olen saanut viikon päähän vielä julkiselle kontrolli aikaa..
 
Harmi Beisla, kuulostaa todella ikävältä, surullinen tilanne. Enpä kai voi muuta itsekään sanoa kuin että toivotaan, ettei tämä vuodosta ja muista pahoista oireista huolimatta olisi keskenmeno. Tsemppiä sinne.
Sisaruksista puheen ollen, ilahtuneena seurasin, kun tytön serkut 12 v. ja 5,5 v, leikkivät ja juoksentelivat tiiviisti yhdessä joulun tienoilla. Meidän tytön elämässä ei sisarusta tullut, sellaista se on, muusta ei tiedä.
Pysyviä plussia ketjuun ja tsemppiä kaikille kaikkiin vaiheisiin!!
 
Takaisin
Top