IVF/ICSI kokemuksia

Punktio sujui ihan jees, en ainakaan vielä (2.päivä) ole tullut kipeäksi/ turvonnut. Kypsiä soluja taisi olla 13, 9 hedelmöittyi. Mutta meidän klinikka harrastaa vain (tai pääsääntöisesti?) pitkää viljelyä, joten on jo selitetty, että mahdollisen siirron aikaan numero on sitten huomattavasti pienempi.
Totesin, että tähän mennessä fyysisesti helppoa mutta henkisesti ei, varmaan olisin valmis vielä yhteen tai kahteen ivf:ään, jos nyt ei suju.
 
Punktiossa käyty ja ihan hyvältä vaikuttaa. Vieläkin meinaa hetkittäin vähän päässä heittää:wacky: Tuon vasemman puolen ronkkiminen vaati hiukka enemmän aikaa, lääkkeitä ja hirmu runnomista, mut saatiin ku saatiinki kaikki solut talteen. Oikeelta neljä ja vasemmalta viis:wideyed: Kaikki vieläpä kypsiä. Ilmeisesti kaikille tehdään icsi. Siirto ois siite keskiviikkoja ja toivottavasti siirrettävää ja ehkä myös pakastettavaa olisi:):)
 
Kyfi, pahoittelut keskenmenosta. :sad001 Ihmeen usein teillä on seurattu raskauden kulkua, en kyllä keksi mitä hyötyä siitä on, ultralla tai verikokeella. En ole myöskään kuullut että ultraus voisi aiheuttaa keskenmenon, parasta kysyä lääkäriltä.

MiisaS, kiva että saitte useamman alkion pakkaseen, noilla on hyvä lähteä yrittämään. :)

Nasukka, hyvältä kuulostaa! Hienoa että saatte ICSI:n ja tosi hyvä että vasemmankin munasarjan puktio onnistui.

Suski, hienoa että saatte vielä PAS:n tänä vuonna. Meilläkin on napit, taisi olla kaksi päivässä mutta en ole ihan varma.

Cranberry, toivottavasti pitkä kaava tosi teille paremman saaliin.

Mette, hyvä että saatte uuden yrityksen noin pian. Hassua kyllä jos haluavat vaihtaa kaavaa, kun ilmeisesti munasolujen määrä ei teillä ollut ongelmana.

Miselli, kiva kuulla sun akupunktiosta! Mekin ollaan mietitty sitä tai vyöhyketerapiaa ensi siirtoon. Veren vähyys kuulostaa kyllä vähän oudolta, mutta pääasia jos hoidosta on hyötyä. :)

AiraP, hyvä saalis teilläkin! Ainahan noista tosiaan osa tippuu kyydistä, mutta eipähän tulee turhia siirtoja. Meidänkin klinikka tekee nykyään lähinnä vain pitkää viljelyä.

Täällä alkoi tiputtelu, eli toiveikas olo siitä että menkat alkaisi viimeistään maanantaina!
 
AiraP ja Nasukka, teillä molemmilla on ollut hyvä saalis punktiosta! Toivottavasti kuitenkin eka siirto riittää, eikä loppuja tarvitse miettiä kuin vasta myöhemmin :) Mikä AiraP sulle on ollut tässä henkisesti se raskain asia?

MiisaS, kolme pakkasessa on hieno homma!!

Beisla, kuulostaa lupaavalta tiputtelu aikataulun kannalta!

Mulle tuli siitä akupunktiosta jotenkin tosi voimautunut olo, että mä voin taas itse yrittää jotain oman hyvinvointini ja raskausmahdollisuuksieni eteen, enkä ole niin riippuvainen vain lapsettomuusmanipulaatiotehtaasta. Olen nyt enemmän oman elämäni toimija taas, enkä hoitotoimenpiteiden uhri. Tänään kävin Pilateksessa ja saunoin pitkään. Uni tulee varmasti illalla mukavasti. Maanantaina siten ultraan, oli viikon viimeinen vapaa aika kun tiistaina soitin.

Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Mette, ilman muuta kannattaa hakea kelakorvattavat lääkkeet ennen vuoden vaihdetta jos maksukatto on täyttynyt. Säästäähän siinä sitten ainakin ekan apteekkireissun. Tsemppiä uuteen kiertoon!

Suski, joulukuussa jo uusi show käyntiin, punktio menee kyllä tammikuulle jos sinne asti päästään.

Miselli, akupunktiokokemuksesi kuulostaa ehdottomasti kokeilun arvoiselta! Tosin ei kyllä huvittaisi ottaa yhtään ylimääräistä pistosta vatsaan :wink Mutta ehkä tähän munisten kasvatteluvaiheeseen on omat akupisteet. Mielenkiintoista, että klinikalla on mahdollisuus saada akupunktiohoitoja, pisteet sen klinikan avarakatseisuudelle! Tuosta koko kehon tasapainon löytämisestä olen samaa mieltä. Uskon itämaiseen näkemykseen ihmisessä olevista energiavirroista, siihen että psyykkisellä hyvinvoinnilla on yhteys fyysiseen terveyteen. Minulla hieronta ja vyöhyketerapia ovat toki rentouttaneet kehoa, mutta myös mieltä. Kiitos kun kerroit kokemuksistasi!

AiraP ja Nasukka, toivottavasti pääsette ensiviikolla siirtoon ja saisitte muutamat kullanmurut pakkaseenkin. Positiivista mieltä ensiviikon odotteluun!

MiisaS, minusta on hyvä saavutus, että yli puolet saatiin pakkaseen! :)

Beisla, toivottavasti hanat aukeaa viikonloppuna! :playful:
 
:) Mikä AiraP sulle on ollut tässä
Kiitos hyvistä toivotuksista! Nasukka, koetetaan molemmat onnistua ensi viikolla.
Henkisesti raskainta on ehdottomasti armoton matematiikka, en yleensä käytä niin paljon perheen resursseja (aikaa/rahaa) asioihin, joiden onnistumismahdollisuus on reilusti alle 50% Toisaalta lohduttaudun ajatuksella, että koko elämän kulungeissa / ajankäytössä tämä on edelleen mitätöntä, ja toki hanke on sillä tavalla tärkeä, että pakko on yrittää.
 
Heippa kaikille,

Minäkin palailen tänne kertoilemaan kuulumisia puolen vuoden tauon jälkeen. Touko/ kesäkuun 1. ivf epäonnistui eikä saatu pakkaseen mitään, koska loput kaksi alkiota olivat niin huonolaatuisia. Jäätiin nuolemaan haavoja ja pitämän hoidoista taukoa.

Minulla on pco ja melkein 5 vuotta yritystä takana, letroja 6kk, 1 inssi ja 1 ivf. Lääkäri ehdotti metformia munasolujen laatua parantamaan. Niitä popsin ja muita omia vitamiineja 6kk ennen tätä 2 ivf. Punktio oli 20.11.18, folleja 30 oikeassa ovariossa ja vasemmassa 2 sekä iso kysta josta tyhjennettiin 3dl nestettä. 3 solua saatiin, joista yksi top luokan alkio siirrettiin 23.11 ja toinen hyvä pakastettiin. Kolmas ei selvinnyt. Virallinen testipvä on ensi pe.

Minulla oli hyperioireita ma ja sain kunnalliselta ajan verikokeeseen. Kaikki arvot oli ok, hcg 3. Turvotus alkoi onneksi laskea ja olo parantua. Testailin negaa, niinpä halusin varmistaa vielä verikokeella uudestaan hcg:n. Kävin yksityisellä nyt to hcg verikokeessa ja tulos oli sama eli 3 mitähän ihmettä, eikai se voi pysyä koko ajan tuossa tasan 3:ssa?! To ja pe sain kotitesteistä viivanpaikan näköisiä, mutta tämän aamuisessa saattoi olla ehkä jopa jo väriä?!! Mies ei toista viivaa nähnyt, laitan kuvan tänne. Ylin on 6pvä, keskimmäinen 7 pvä ja alin 8 pvää kolmipäiväisen alkion siirrosta.

Toivotaan, että lähtisi vahvistumaan ja saataisiin vihdoinkin vuosien yrittämisen jälkeen paras joululahja ikinä ennakkoon
❣️

Jos tämä epäonnistuu, niin seuraavaksi leikataan se kysta, pidetään kk lepoa ja siirretään ainokainen pakaste.
 

Liitteet

  • BDA35F86-59BC-4887-9A9A-AAF3627054E7.jpeg
    BDA35F86-59BC-4887-9A9A-AAF3627054E7.jpeg
    896 KB · Katsottu: 193
Saatiin joku aika sitte tieto, että noista yhdeksästä viis oon hedelmöittyny normaalisti:grin Siinä on jo kolme enemmän ku viimeks ja nyt on suhteellisen luottavainen olo, että ainakin siirtoon päästään. Luultavasti mieli ja fiilikset tulee muuttumaan monta kertaa ennen keskiviikkoa, mut nyt kuitenki on luottavainen olo vaikka hiukka kyllä silti jännittää:nailbiting:
 
Heipä hei! Osaisikohan kukaan kertoa tai onko täällä mahdollisesti joku joka on aikoinaan täällä foorumissa ollut ja kirjoitellut Kysissä hoidossa olevien ryhmään, muistaakseni oli silloin Hoidot Kys sen ketjun nimi, sittemmin näköjään paljon muuttuneet nämäkin sivut. Eli onko sitä ketjua enää olemassa? Kirjoittelin silloin itsekin sinne kun oltiin hoidoissa ja nyt kun palattiin hoitoihin, toinen lapsi haaveissa niin ajattelin että sinne olisi ollut hyvä jatkaa siitä mihin on jäänyt.
 
Cranberry, neulan laitto vatsaan taisi tuntua kaikkeista vähiten ja pistospaikka oli lisäksi alempana kuin normi pistoshommissa, joten sillä viisiin aika freesiä menoa :happy: Mä uskon myös tasapainoon, ja että siihen pääsemiseksi on monia keinoja.

AiraP, kyllähän näihin lapsettomuushoitoihin sijoittaminen on aika riskipeliä! Ymmärrän hyvin tuon ajattelun. Panokset on kuitenkin niin isot ja häviöt ja voitot myös.

Vauva 2018-2019, kyllä mä näen monta viivaa noissa testeissä :) Toivotaan jokajouluista lahjaa siitä teille!

Nasukka, 5 hedelmöittynyttä kuulostaa lupaavalta!!

April'81, varmaan hakua jo koitit? Mä en muuta keksi :)
 
Vauva 2018 - 2019, kyllä minäkin näen jotain tuossa viimeisessä. Outoa kyllä jos hcg on pysynyt samana. Ehkä noin pienissä määrissä voi olla mukana mittausepävarmuutta. Ei auta kuin odottaa ja testata uudestaan.

April81, sulla oli ilmeisesti eri nimimerkki silloin? Yritin etsiä sinun kirjoittamia viestejä, mutta haku antoi vaan tuon yhden. Muuten sillä olisi ollut helppo etsiä. Foorumin alalaidassa on vanhojen ketjujen arkisto, jos ketju on tosi vanha niin voi olla siellä. En tiedä että mitään olisi poistettu. Tämä on varmaan tyhmä kysymys, mutta olihan se varmasti sama foorumi eikä esim vauva.fi? Jos oli sama, ehkä ei auta muu kuin joko luoda uusi ketju aiheesta tai tulla juttelemaan tänne. Tänne ainakin mahtuu mukaan! :)

Nasukka, oikein hyvä saalis, varmasti pääsette siirtoon! :)

Jihaa, täällä alkoi menkat tänään eli näillä näkymin päästään siirtoon vielä nyt joulukuussa! Toiseksi viimeinen mahdollinen päivä, eipä mennyt tiukille tai mitään. Jotain iloa olemattoman lyhyestä luteaalivaiheesta. :D
 
Heippa kaikille. Täällä eletään piinapäivää nro 6. Yksi alkio vaan saatiin pakkaseen. Parempi se on kuin ei mitään. Fiilikset on tällä hetkellä perus vuoristorataa niinkuin piinapäivinä yleensäkkin. Välillä sitä ajattelee että voi vitsit sitä oikeesti saattaa olla raskaana. Ja sit taas palaa maan pinnalle ja ajattelee sitä negaa mikä testistä kuitenkin tulee. Oireita ei oikein oo mitään. Vähän menkkamaisia juilimisia.

Tsemppiä kaikille! On tää ahistavaa touhua.
 
Tänään siirrettiin yksi, pakastetaan ainakin 2, katsovat vielä päivään 6, haluavatko pakastaa lisää. Ei tehty mitään geenianalyysiä, mutta "näyttävät normaaleilta" lähes kaikki hedelmöittyneet, joten kuulemma jopa mystistä, miksei ole onnannut ilman ivf:ää. Sikäli hyvä, että munasolut ovat suht ok, sikäli taas vähän epäilyttää, että jos vika onkin kohdussa, niin asialle ei oikein voi mitään (?)...joku myooma siellä ainakin on :/ eikä sen poisto kai paranna ennusteita. Tai toinen vaihtoehto tietty piilevät geenivirheet. No niin, anteeksi negatiivinen ajattelu, kyllä se siitä ja huonomminkin voisi ehdottomasti olla.
 
Muokattu viimeksi:
Mainiota, Beisla, että pääsette siirtoon vielä joulukuussa! Viime tinka olkoon teille suosiollinen!

Kultsikutri, tsemppiä piinapäiviin!! Menkkamainen juilinta voi olla hyvä juttu :) Ootko miettinyt, aiotko odottaa viralliseen testipäivään vai aiotko testata aiemmin?

AiraP, hyvähermoisuutta sinullekin nyt seuraavalle kahdelle viikolle! Kaikkien hedelmöittyminen ja normaalilta näyttäminen kuulostavat hyvältä. Mä myös epäilen oman kohtuni kyvykkyyttä, kun joku epämääräisuus siellä on näyttäytynyt jossain ultrassa joskus, silloin lääkäri epäili adenomyoosia. Muiden lääkäreiden mukaan se on vain oheislöydös, eikä aihetta huoleen ole (?) Niin ja geenivirheet tietysti!! Mutta entäpä jos tällaisia huolia ei olisi?

Itse olin tänään kp9 ensimmäisessä (PAS-)ultrassa ja limakalvo oli 6 mm. Oma kierto on n. 30 päivää tai enemmän, ja lääkäri suositteli, että kokeillaan kerrankin täysin luonnollista kiertoa eli ilman Pregnyliä ja limakalvoa kasvattavaa Menopuria. Akupunktiokäynnin jälkeen olen nyt paljon miettinyt sitä, että miten järkevää on doupata lääkkeillä kehoa, jos se onkin jotenkin muulla tavoin epätasapainossa? Kannattaako esimerkiksi limakalvoa kasvattaa lääkkeellisesti, jos jokin muu mekanismi on oleellisesti pielessä? Että tuotetaanko sitä sitten vain turhia pettymyksiä keskenmenojen muodossa? Tästä syystä olin mielissäni, että koitetaan ilman lääkkeitä tällä kertaa. Limakalvon paksuus oli jälleen jonkinlaisena huolena, vaikka en edelleenkän ymmärrä, miksi. Onhan tässä vielä päiviä sen aikaa kasvaa? Ja jonkin tiedon mukaan 5 mm limakalvo SIIRTOPÄIVÄNÄ riittää, joten mikä vika tässä minun limakalvoni paksuudessa on? Seuraava hoito kokeiltaisiin sitten estrogeeniä apuna käyttäen, jos limakalvo jäisi turhan ”kapeaksi”. Sellaistakaan ei ole aiemmin kokeiltu. Mun puolesta on ok kokeilla sitten myös taas lääkkeitä, jos limakalvo todella jää liian ohueksi, mutta en todellakaan usko siihen. Keväällä nimittäin tuulimunaraskauden jälkeisen tyhjennyksen jälkitarkastuksessa olin juuri samana päivänä saanut ovulaatioplussan ja limakalvo oli tuolloin 9 mm. Siirto tehtiin samalla viikolla, tosin ilman raskaustulosta.

Onneksi tänään oli paikalla kokenut, mukava lääkäri, joka oikeasti tuntui pohtivan meidän tilannetta. Hän kertoi, että julkisella (TAYS:ssa) on myös mahdollista tehdä ERA-testi, mutta niitä on tehty lähinnä, jos takana on 10 tuloksetonta siirtoa. Tähän mennessä kyseistä testiä on tehty 3-4 kertaa, ja joka kerta tulos on ollut, että aikaikkuna on ollut optimi. Omalla kohdalla mietin tätä mahdollisuutta myös, mutta tuulimunaraskaus puhuisi sen puolesta, että ainakaan siirtoaika ei ole omalla kohdallani väärä. Mutta mistä sitten kiikastaa? Ovatko alkiot sitten niin huonoja? Vai estääkö jokin kiinnittymistä?

Oli miten oli, mieliala on jostain syystä todella hyvä. Menen tälläkin viikolla akupunktioon ja vetelen edelleen valtavaa määrää lisäravinteita. 5 min meditaatiot aamuin illoin tuottavat yllättävän paljon hyvää, toisinaan olen kyllä meditoinut pidempäänkin. Eilen kävin pitkästä aikaa salilla ja sekin lisäsi hyvää mielialaa. Määräsin nyt punttitreeniä itselleni kohdun limakalvonkasvatuslääkkeeksi :D Kohentunut verenkierto kun voi vaikuttaa limakalvoon. Sitten taidan ostella lisäksi vielä E-vitamiinia. Tyrniöljy kiinnostaisi myös. Yritän olla myös mahdollisimman gluteenittomalla ja keittelin hirssipuuroa. Jotenkin musta tuntuu, että nyt ollaan oikeilla jäljillä, kun mennään lääkkeettömästi ja akupunktio tukena.

Hyvää alkanutta uutta viikkoa!
 
R-testin viivat on vahvistuneet parissa päivässä Mieskin näkee jo, eikä voi enää väittää minun oleva valeraskaana Ajattelin perjantaina soitella polille jos testi edelleen positiivinen ja varailla uä aikaa. Niin outoa kun alussa kahdessa eri verikokeessa hcg 3, epäilen et alkio ei ollut vielä kiinnittynyt. En käy enää veritesteissä, niiden hinnalla saa jo useamman testin! Minulla nippailee alavatsaa, vihlaisee jos koira laittaa pään vatsan päälle kun ollaan sohvalla, autolla ajaessa töyssyt tuntuu ilkeältä ja koko ajan muutenkin olo että nyt kuukautiset alkaa.

Tuo ERA testi julkisella on kyllä ihan uutta minulle, luulin että vain yksityisellä olisi käytössä. Tosin sellaiselle joka ei muni kuin pari solua tuskin tuosta apua olisi. Koskahan julkiselle tulisi myös se PGD testi Lueskellut netistä, että sen puolesta ja vastaan puhujia on...
 
Ootko vauva 2018-2019 testaillut vielä? Tuntemukset kuulostaa kyllä lupaavilta! ERA-testit lähetetään kuulemma Espanjaan Taysista. Mahtaako kaikilla ERA-testeillä olla sama analysointiosoite? Täytyy ensi kerralla kysyä, etttä mahtaako noita muita menetelmiä olla tulossa julkiselle puolelle. Itse en oo tutustunut esim. PGD-testiin juurikaan. Mitä pointteja on puolesta ja mitä vastaan?

Nasukka, oliko sulla tänään siirto?

Itse kävin taas tänään akupunktiossa. Se toimii vähän terapiana samalla, kun ymmärtävä ihminen kuuntelee mun valitusta kokemistani vääryyksistä lapsettomuushoitojen saralla :D Jossain kohtaa nimittäin mietin, että voisi kerran tai pari käydä jollain terapeutilla ihan vaan valittamassa pidäkkeettä. Nyt ei tarvii sitten siihen satsata :) TRE-menetelmä on muuten aika jännä, voisin sitäkin suositella stressin- ja traumanpurkuun. Olen itse täristellyt muutamina päivinä ja se mukavasti rentouttaa.
 
Takaisin
Top