IVF/ICSI kokemuksia

Moikka! Meillä on nyt inseminaatiot takana ja tänään alkoi menkat joten ivf hoidot alkaa näillä näkymin alkuvuonna. Haluaisin kysyä että millä perusteilla teillä on päätetty että kummalla kaavalla mennään? Me ollaan selittämättömästi lapsettomia, lapsettomuutta reilu 4 vuotta takana
 
Tsemppiä sumutteluihin november-rain! Itse oon mennyt tähän mennessä vain lyhyellä kaavalla, niin en ole ”pääässyt” tutustumaan sumujen makuihin.

Hulbertiina, häivähdys viivasta on aina parempi kuin ei viivaa ollenkaan. Ootko vielä testaillut lisää?

Suski75 tsemppiä välikiertoon!

Cranberry toivotaan parasta alkiolle! Varmaan aika pitkä viikonloppu ollut teillä, voisin kuvitella...

Tervetuloa AiraP! Kuulosti hauskalta tuo korkea teknologia :D

Nana89 tervetuloa sinullekin! Me ollaan selittämättömästi lapsettomia, ja me ollaan menty lyhyellä kaavalla Taysissa. Ilmeisesti siksi lyhyt kaava, ettei ollut mitään erityistä syytä mennä pitkällä kaavalla.

Cranberry kyselit, että missä mennään, niin välikiertoa on täällä pidetty. Negatiivisen PAS:n jälkeen tiedossa on uusi IVF-kierto, joka alkaa kohta puoleen, kunhan menkat alkaa ensi viikolla.

Tuli muuten mieleen kun olen tässä kierrättänyt kaikenlaista kamaa kierrätykseen, että oletteko huomanneet irrottaa digitaalisista ovulaatio-/raskaustesteistä akut ja kierrättää ne? Mä ehdin heittää jonkun jo roskiin ennen kuin huomasin...
 
Moikka! Meillä on nyt inseminaatiot takana ja tänään alkoi menkat joten ivf hoidot alkaa näillä näkymin alkuvuonna. Haluaisin kysyä että millä perusteilla teillä on päätetty että kummalla kaavalla mennään? Me ollaan selittämättömästi lapsettomia, lapsettomuutta reilu 4 vuotta takana

Meillä takana 2 ivf-kierrosta. Taustalla ennen hoitoja useita keskenmenoja ja yritystä vajaa pari vuotta, ikää meillä vajaa 40 v. Mitään selitystä ei tutkimuksissa löytynyt kummaltakaan, mutta mulla AMH alentunut 0,8, vaikka helposti raskauksia alkoikin (jotka aina menivät kuitenkin kesken).
Eka ivf lyhyellä kaavalla, lääkäri oli sitä mieltä että ei kannata sammutella kroppaa kun kerta muutoinkaan munasarjoissa kapasiteettia ei niin paljoa ole. Punktiossa saatiin 8 munasolua joista 7 kypsää, kaikki hedelmöittyi. Tuoresiirron lisäksi 2 pakkaseen, joiden siirroista negat myös.
Seuraava IVF tehtiinkin pitkällä kaavalla kuitenkin, lääkäri ajatteli josko pitkällä kaavalla saataisiin parempilaatuisia alkioita. Sama määrä saatiin saalista kuin ekassa kierroksessakin mutta nyt erona se että viljelyssä saimme yhden blaston jollaista ekalla kerralla ei saatu. Tämä pakkasen kautta siirretty blasto on nyt parikuinen poikavauva! Eli meillä tuo pitkä kaava vaikutti laatuun positiivisesti, tai sitten se oli vain sattumaa. Mutta näin meillä siis kävi. Nyt meillä on aikeissa mennä uusiin hoitoihin ensi vuoden puolella.
Tsemppiä teille Nana89 hoitoihin! :)
 
Miselli, onhan se niinkin. Ajattelin testata vasta tiistaina seuraavan kerran, niin saan kunnon yöunien jälkeen ehkä kunnon pissat. Nyt oon ollut töissä viimeiset neljä yötä ja yksi vielä jäljellä, eikä unet päivisin ole olleet kuin 4-5 tuntisia. Keskiviikolle ehtii sitten hankkia digin viralliseen testiin, jos tikussa jotain merkkiä viivasta on.

Tervetuloa uusille kuumeilijoille. Toivottavasti tienne on tällä puolella onnekas ja lyhyt.

Ja tsemppiä ihan jokaiselle, joita en ole muistanut omanapailujen lomassa.
 
Nana,
Tervetuloa ja olkoon käyntisi lyhyt!

Me ollaan selittämättömiä kans ja OYSissa mentiin aina pitkällä kaavalla. En koskaan kysyny, et miksi. :)
 
November_rain, onpa ihnaa jos maistuu pahalta ja pitää niin pitkään sumutella. Tsemppiä, toivottavasti ei tarvitse käydä samaa rumbaa toista kertaa.

Cranberry, suuret tsempit teidän ainokaiselle!

Hulbertiina, olispa karua jos olisi taas kohdunulkoinen! :sad001 Kovasti tsemppiä seuraavaan testiin, kumpa tulos olisi parempi.

Nasukka, ei pitkä aika tosiaan, ihan kohta alkaa. :)

AiraP, tervetuloa!

Suski, teidän klinikalla on ainakin halvempaa kuin meillä. Muistelen että perus-ivf olisi noin 3000€. Meillä toki hintaa nostaa icsi.

Nana, tervetuloa! Mulla ja mun vaimolla on takana yhteensä 3 viljelyä, aina menty lyhyellä kaavalla. Muistelen että klinikalla sanottiin, että lyhyellä on helpompi muuttaa tarvittaessa annosta kesken pistelyn. Tästä on tosin kolme vuotta kun mulla oli viljely, niin kovin tarkkaan en muista. Mulla on myös mielikuva siitä, että julkisella on ainakin ennen suosittu pitkää kaavaa. Toki varmasti otetaan huomioon myös lääketieteelliset syyt.

Miselli, hyvä pointti akuista!

Täällä tiistain siirtoa odotellessa... kohta päästään taas piinailemaan.
 
Hei,
Kuinka lyhyellä välillä punktion voi tehdä uudestaan? Julkisella tulossa 2.ivf helmi- maaliskuulla. Mietin josko kannattaisi mennä nyt heti yksityiselle marraskuussa. Ikää kun on ko 39. Tietääkö joku voiko välissä käydä yksityisellä ja saako kmyöhemmin taas jatkaa julkisella?
 
Hei,
Kuinka lyhyellä välillä punktion voi tehdä uudestaan? Julkisella tulossa 2.ivf helmi- maaliskuulla. Mietin josko kannattaisi mennä nyt heti yksityiselle marraskuussa. Ikää kun on ko 39. Tietääkö joku voiko välissä käydä yksityisellä ja saako kmyöhemmin taas jatkaa julkisella?

Meillä on punktioiden välissä yks välikierto. Et ei ainakaan sen pidempää väliä tarvii olla. Kuulemma peräkkäisiin kiertoihin ei tehdä, kun ois kropalle melkosen raskas koettelemus.
 
Muokattu viimeksi:
AiraP ja Nana89 tervetuloa! Toivottavasti molemmilla eka hoito onnistuu kaikinpuolin nopeesti ettekä viivy täällä pitkään.

Myö ollaan selittämättömiä, mut miun munasolureservi on heikohko eikä miehen simppojen laadussa saati määrässäkään oo kehumista.
Meillä eka ivf (josta tulikin icsi) sekä kohta alkava toinen molemmat pitkällä kaavalla. En oo tullu kysyneeks, että miks. Mut kai se on parempi yrittää pitkällä kaavalla saada kasvateltua mahollisimman monta tasalaatusta follia tai ees jokunen suht samaan tahtiin, kun tarjontaa ei hirveesti oo..??
 
Pitkä kaava on ainakin helpompi aikataulujen puolesta, kun voi tarkemmin lääkkeillä säätää haluttuun kohtaan punktiot jne. Varmaan yksi syy miksi julkisella jossa muutenkin on enemmän potilaita on ehkä enemmän käytössä tämä. Meillä on pitkä kaava varmaan osin myös mun tiputteluoireen takia. Hypoteesi että munasolulaadussa on jtn vikaa, ja siksi yleensä tiputtelee. Tällä saa ehkä sitten vähän kontrolloidummin sitten tilannetta seurattua ja soluja kypsyteltyä. Kuulemma periaatteessa lyhytkin olisi ollut vaihtoehto jos olisin hirveesti itse näin toivonut.
 
Me ollaan julkisella puolella hoidoissa käyty, ja mentiin heti lyhyellä kaavalla. En kyllä muista että sanottiinko siihen että minkä vuoksi.. :)
Silloin oli vielä jotenkin niin pihalla koko hoidoista, että ei tajunnut asiaa kysellä enempiä. Mutta käsittääkseni julkisilla useammin mentäisiin ensin pitkällä kaavalla..
 
Hei,
Kuinka lyhyellä välillä punktion voi tehdä uudestaan? Julkisella tulossa 2.ivf helmi- maaliskuulla. Mietin josko kannattaisi mennä nyt heti yksityiselle marraskuussa. Ikää kun on ko 39. Tietääkö joku voiko välissä käydä yksityisellä ja saako kmyöhemmin taas jatkaa julkisella?

Lisään vielä tähän, et jos yksityiselle suuntaat tässä ootellessa, ni jos pakkaseen jotain saadaan niin sehän pitää sitte käyttää tyhjäks ennenku voi ees yrittää takasin julkiselle.

Julkisella myös tulee sitte ehkä ikä vastaan jos siis tuo yksityisen puolella oleminen syystä tai toisesta venyy(eroja toki paikkakuntien välillä ja muutenkin vähän tilanteesta riippuen).
Eikä siis mitään tietoa muuten siitä et miten julkinen puoli suhtautuu muuten jonotellessa yksityisen puolen käyttämiseen.
 
Toivottavasti tosta edellisestä sai ees jotain tolkkua.. neljä 12h yövuoroa pirun huonoilla unilla takana, ni ei meinaa millään näköjään ajatukset taipuu sanoiks... mut yhtään ei muka väsytä:hilarious::wacky::hungover:
 
Tervetuloa uusille minunki puolesta!

Meillä on menty julkisella lyhyt-pitkä-lyhyt, ekassa lyhyessä stimulaatio oli epätasainen, jonka vuoksi tokassa sammuteltiin pitkällä kaavalla omat hormoonit pois pelistä. Tää kolmas meneillään oleva oliki taas lyhyt, eri lääkkeet kuin aiemmissa, mutta en hoksannut kysellä, että miksi vaihdettiin takas lyhyeen.

Tää stimulaatio on kans mennyt vähän niin ja näin. Oon nyt pistelly Gonalia jo 12 päivää ja tänään päätettiin, että punktio on vasta perjantaina, eli vielä tänään ja huomenna gonal+orgalutran, keskiviikkona pregnyl. Soluja oli alussa ihan hyvä määrä, mutta niistä oli taas aika epätasaisesti lähteny kasvuun vain osa ja tänään näytti sille, ettei viikonlopun aikaan ole kasvettu yhtään... Nyt vähän jännittää, että saadaanko sieltä mitään käyttökelpoista kerättyä perjantaina ja mitäs sitten jos ei saada?
 
Normitestillä samanlainen varjo kuin perjantainakin, ei ees mitään haamuun viittaavaa. Nyt ois periaatteessa jo 4 pv menkat myöhässä, joten kyllä pitäisi jotain olla kunnolla näkyvissä tässä vaiheessa. Tissit edelleen omituiset ja nälän tunnetta on ollut enemmän viime päivinä. Kai se pitää digi hankkia huomiseksi, että tulee jotain selvyyttä asiaan...
 
Isounelma, julkisen puolesta en tiedä, mutta meilläkin oli yksi välikierto punktioiden välissä kun ekassa saatiin vain yksi alkio.

Hulbertiina, onpa kurjaa että vain varjoa näyttää. Toivottavasti tilanne selkiää pian. Onko teille tulossa verikoetta?

Kissankello, toivottavasti hitaammatkin follit tsemppaavat ja pääsette punktioon.

Herukka, voi harmi ettei tummunut plussaksi. :sad001

Vaimon viimeinen alkio selvisi sulatuksesta, eli siirto onnistui. Virallinen testipäivä 3.11., mutta varmaan tehdään eka testi jo pari päivää ennen.
 
Beisla, toivottavasti pikkuinen tarraa lujasti kiinni!

Verikokeesta ei ainakaan tähän mennessä ole ollut puhetta. Aina on riittänyt pelkkä kotitesti. Huomenna pitää kuitenkin soitella testin tulosta polille, voi samalla kysyä sitä, jos vielä on epäselvyyttä.
 
Takaisin
Top