IVF/ICSI kokemuksia

Jero, onpa sulla pitkällä testipäivä! Moniko päiväinen sulle siirrettiin? En usko että tuossa vaiheessa voi olla enää kiinnittymisvuotoa, mutta vuotoa voi toisaalta tulla alkuraskaudessa niin monesta syystä...

No joo, meillä meni muutenkin jotenkin oudosti tuo siirto kahdella viime kerralla. Periaatteessa ollaan itse saatu päättää siirtopäivä, ja alkion iän mukaan on aloitettu luget. Nyt siirrettiin 6-päiväiset alkiot. Epäilen kyllä että kyllä ne menkat mitkä puskee läpi lugeista huolimatta :sad001
 
Nyt olis kp 11 ja limis 10 mm. Huomenna alkais luget ja siirto ensi viikon keskiviikkona. Eka kerta, kun oli yksin vastaanotolla, kun rakkaani on töissä. Oli kyllä mukava ja kiireetön juttutuokio lääkärin ja hoitajan kanssa. Tayssiin laitetaan nyt huomio, että on viimeisen hoidon viimeinen siirto, joten laitettais kaikki peliin. Viimeksi oli jo sitä alkioliimaa ja nytkin siitä oli puhe sekä mahdollisesti alkionkuoren avausta, mikäli siellä siihen suopuvat. Ja rakkaastani puheltiin myös, että kuinka hyvin hän sopisi isäksi. Karskin ulkokuoren sisältä löytyy lempeä nallekarhu, hällä on siis kulmakorua ja tatskaa sun muuta, mutta ulkonäkö pettää. Ja hoitajakin sanoi että hällä on ihana hymy. Lisäksi oli mietinnässä, että jos nyt ei tärppää niin vois olla mahdollista puolen vuoden ajan käyttää vielä omatoimisesti letroja, mutta katotaan tää siirto nyt ensin.
 
Alkionsiirrosta suoriduttu hyvin.Kaikki meni mallikkaasti ja huomenna alkaa lugesteroni kolmesti päivässä. Yksi alkio siirettiin ja pakkaseen ei saatu mitään.Kypsiä munasoluja oli neljä ja tuosta neljästä tuo yksi siirettiin mikä hedelmöittyi normaalisti.Eihän siihen tarvita kuin hyvä yksi alkio joka tarraa kiinni.
 
Tänään oli taas ultra. 10 follikkelia oli kuulemma tulossa, maanantaina sitten punktio.

Tuoresiirtoa ei ole tulossa, koska viiden päivän viljelyn jälkeen alkioista otetaan solu alkiodiagnostiikkaa varten, ja alkiot pakastetaan tulosten odottelun ajaksi.
 
Muokattu viimeksi:
Heitsu, niinhän se on että se yksi siihen tarvitaan. Toivottavasti tämä on nyt se oikea. Nopeasti kuluvia piinailuja ja tahmaisia tarrasukkia pienelle!

Suski, kuulostaa hyvältä määrältä. Tsemppiä maanantain sekä diagnostiikan tulosten odotteluun.
 
Heitsu, kiva kuulla että punktiosta jäi hyvät kokemukset ja että saitte kyytiläisen matkaan. Pidän peukkuja!

Suski, kuulisin mielelläni alkiodiagnostiikan kustannuksista ja tietysti millaisia tuloksia sieltä saatte. Olemme myös alustavasti keskustelleet pgs:stä, mutta päätimme ettemme vielä ensimmäiseen yksityisen settiin sitä tee. Kun punktioon asti pääsemme niin siinä on jo riittävästi jännityskerrointa, että selviääkö yksikään edes sinne viidenteen päivään asti (julkisella kasvateltiin vain 2-3päiväisiksi). Jos saamme blastoja pakkaseen niin seuraavista alkioista voisi sitä laatuakin tutkia. Meillä siis ei ole pitkään aikaan tuoresiirtoa tulossa, koska tällä hetkellä raskautumiskielto sairauden hoidon vuoksi, mutta munasoluja voimme kerätä ja yritämmekin nyt saada pakkaseen niin paljon kuin mahdollista tässä raskautumislupaa odotellessa. Tsemppiä sinulle maanantaihin!
 
Jero, kurjaa jos on menkat puskemassa läpi. :sad001 Tsemppiä kuitenkin viimeisiin piinapäiviin!

Heitsu, hyvä etkö siirto onnistui vaikka harmi että ette saaneet mitään pakkaseen.

Hulbertiina, hyvä kuulla että laittavat nyt kaiken peliin, tai ainakin yrittävät.

Cranberry, toivottavasti saatte blastoja. Missä vaiheessa teidän hoito olikaan nyt?

Suski, tsemppiä punktioon ja toivottavasti saatte hyviä tuloksia alkiodiagnostiikasta.

Täällä alkoi viimein vuoto perjantaina. Ultra ensi viikon pe. Menen sinne mukaan. Vaimolla on enää yksi alkio pakkasessa mutta mun hoidoista on jäljellä neljä. Halutaan varautua siihen, jos se yksi ei selviä sulatuksesta, niin olisi mahdollista käyttää minun soluja. Klinikalta sanoivat että minun pitää sitä varten käydä veri- ja virtsakokeessa, jotkut säännökset sanovat niin. Tuntuu kyllä varsin hölmöltä säännöltä, koska alkiot on pakastettu melkein kolme vuotta sitten. Mitä mun nykyiset arvot mihinkään vaikuttaa, en voi ymmärtää. Mutta pääasia että on mahdollista käyttää jo olemassa olevia alkioita!
 
Beisla, ne on niin ihmeellisiä koukeroita nuo lääketieteen säännökset, ettei niistä ota kukaan selvää. Meillä jäi exän kanssa pakkaseen kolme alkiota, jotka päätimme lahjoittaa jonkun lapsettoman parin käyttöön ja sen päätöksen vuoksi jouduimme kumpikin käydä terveystarkastuksessa, vaikka alkiot olivat olleet pakkasessa lähes 9 vuotta. Tuntui järjettömältä makoilla ultrattavana ja rassattavana, kun nykyinen terveydentila ei mitenkään vastaa silloista tilaa. Toki saimme jo alkutietoja nykyisiin hoitoihin, vaikka niiden alkua vielä muutaman kuukauden odottelimmekin.
 
Jero, kurjaa jos on menkat puskemassa läpi. :sad001 Tsemppiä kuitenkin viimeisiin piinapäiviin!

Heitsu, hyvä etkö siirto onnistui vaikka harmi että ette saaneet mitään pakkaseen.

Hulbertiina, hyvä kuulla että laittavat nyt kaiken peliin, tai ainakin yrittävät.

Cranberry, toivottavasti saatte blastoja. Missä vaiheessa teidän hoito olikaan nyt?

Suski, tsemppiä punktioon ja toivottavasti saatte hyviä tuloksia alkiodiagnostiikasta.

Täällä alkoi viimein vuoto perjantaina. Ultra ensi viikon pe. Menen sinne mukaan. Vaimolla on enää yksi alkio pakkasessa mutta mun hoidoista on jäljellä neljä. Halutaan varautua siihen, jos se yksi ei selviä sulatuksesta, niin olisi mahdollista käyttää minun soluja. Klinikalta sanoivat että minun pitää sitä varten käydä veri- ja virtsakokeessa, jotkut säännökset sanovat niin. Tuntuu kyllä varsin hölmöltä säännöltä, koska alkiot on pakastettu melkein kolme vuotta sitten. Mitä mun nykyiset arvot mihinkään vaikuttaa, en voi ymmärtää. Mutta pääasia että on mahdollista käyttää jo olemassa olevia alkioita!
Mielestäni ei tässä mitenkään huonosti käynyt kun siirtoon päästiin ja riittäähän se yksi hyvä alkio tärppiin. En murhedi siitä että pakkaseen ei tullut mitään :)
 
Beisla, olen pahoillani ettei teidän pieni pysynyt kyydissä. Hyvä, että teillä on varasuunnitelmakin olemassa. Toivottavasti pian kuulemme teiltä plussauutisia! Täällä tällä hetkellä taas stimulointi käynnissä, huomisessa ultrassa pitäisi selvitä että ”jatkoon” vai ei.. Tämä on nyt meidän 5. yritys yksityisellä tai miten ne yritykset sitten lasketaankaan, enää kun ei mennä kuukautiskierron mukaan vaan follien ehdoilla.
 
F741FAF1-F35D-44EF-B008-D1D8511B559E.jpeg
Meillä olis testipäivä torstaina vasta. Tehtiin kuitenkin tänään äsken testi tiputtelun vuoksi. En oikein osaa ajatella mitään vielä. Livenä on hiukan selkeämpi ehkä, en tiedä. Koskaan aikasemmin ei ole edes viivan paikkaa tullut
 
Iik! Huomenna on punktio, mutta en löydä mistään niihin liittyviä paperilappuja! Kuvittelin tietäväni, mihin ne laput silloin 2 kk sitten laitoin, mutta nyt niitä ei löydy mistään. Pitääkö punktioon mennessä olla syömättä ja juomatta, tms, tai muita valmistautumisia, vai saako elää ihan normaalisti?
 
Iik! Huomenna on punktio, mutta en löydä mistään niihin liittyviä paperilappuja! Kuvittelin tietäväni, mihin ne laput silloin 2 kk sitten laitoin, mutta nyt niitä ei löydy mistään. Pitääkö punktioon mennessä olla syömättä ja juomatta, tms, tai muita valmistautumisia, vai saako elää ihan normaalisti?
Minulla ohje oli se että yöllä kello2:00 jälkeen ei saanut syödä eikä juoda mitään. Aamulla jos oli säännöllinen lääkitys niin sai ottaa 2dl vesilasin lääkkeiden kanssa.Muutoin ei mitään rajoituksia ollut punktion valmistautumiseen.
 
Hulbertiina, on tosiaan jäänyt muutama bugi hedelmöityshoitolakiin.

Jero, hieno viiva teillä, vahvistumista! Kyllä siellä jotain tosiaan tapahtuu, ja uskon että on livenä vahvempi. Milloin meinaat testata uudestaan?

Cranberry, tsemppiä huomiseen ultraan, toivottavasti tulee hyviä uutisia!

Suski, mulla ja vaimolla yhteensä kolme punktiota takana, koskaan ei ole kielletty syömästä tai juomasta. Rakko saa olla tyhjä. Tsemppiä huomiselle, follien määrä oli ainakin lupaava!
 
Hulbertiina, on tosiaan jäänyt muutama bugi hedelmöityshoitolakiin.

Jero, hieno viiva teillä, vahvistumista! Kyllä siellä jotain tosiaan tapahtuu, ja uskon että on livenä vahvempi. Milloin meinaat testata uudestaan?

Cranberry, tsemppiä huomiseen ultraan, toivottavasti tulee hyviä uutisia!

Suski, mulla ja vaimolla yhteensä kolme punktiota takana, koskaan ei ole kielletty syömästä tai juomasta. Rakko saa olla tyhjä. Tsemppiä huomiselle, follien määrä oli ainakin lupaava!

Torstaina kun on virallinen päivä :) sormet ristissä siihen saakka.
 
Jero, kunpa tuo viiva tuosta vahvistuisi! Hyvältä alulta ainakin vaikuttaa.

Suski, meille ei ainakaan koskaan ole sanottu mitään syömisrajoituksia tai muutakaan erityistä ennen punktiota. Ainoa oli että rakko tyhjänä ja siitäkin hoitaja muistutti juuri ennen toimenpidettä. Tsemppiä!

Cranberry, toivottavasti ultra tuo hyviä uutisia ja pääsette jatkoon!
 
Onko kukaan tuore siiron jälkeen käynyt hammaslääkärissa.Keskiviikkona olisi hammaslääkärin paikkaus aika.Mietin että menenkö vai en.
 
Kannattaa kysyä suoraan hammaslääkäriltä, he tietävät kyllä.
Luulen kyllä että on ok. Multa poistettiin kaksi viisaudenhammasta kun olin raskaana, ei ollut mikään este. Kyseessä on vain paikallispuudute, niin ei haittaa myöskään imetystä.
 
Takaisin
Top