IVF/ICSI kokemuksia

Kai se on melko yksilöllistä miten pitkään pregnyl poistuu.. mulla näkyi pc-liuskalla häivähdys viivaa vielä viikon päästä 5000 pistosta. Itse siirto oli kuitenkin nega. Se 10-12 päivää on varmaan joku "varmuuden vuoks" maksimi, missä ajassa pitäs hitaimmillaankin lähtee.
 
Carris, muistelisin jonkun maininneen, ettei gonapeptyl näkyisi raskaustestissä, ovistestissä se näkyi kyllä.

Nasukka, minä myös sanoisin, että n. 10 pv näkyy pregnyl testissä.

Täällä menossa yövalvonta 4/5. Perjantaina aloitettu lugepallerot ja tiistaina olis reissu Tampereelle. Armoton migreenisärky vaivannut aamusta asti koko päivän. Nyt tuntuu vähän hellittävän. Limailu ja seksiajatukset ovat vähentyneet palleroiden aloituksen jälkeen huomattavasti. Jospa tämä tästä pikku hiljaa helpottaa...

Kiitos Hulbertiina, googlettelin itsekin ja samaa moni kirjoitti, että Gonapeptyl ei näkyis raskaustestissä.. Ehkä sitä sit uskaltaa testata tällä kertaa superaikaisin :angelic:

Onko sulla siis sellainen työ, että joudut nyt valvomaan monta yötä putkeen, vai mitä tarkoitat noilla valvomisilla?:eek: Tsemppiä vielä näihin viimeisiin päiviin ennen siirtoa! :)

Mä unohdin eilen illalla ottaa toisen Terolut-tabletin sekä päivittäisen foolihapon!! :wideyed: Noh, ei kai tämä siirto nyt siihen voi kaatua!:facepalm:
 
Carris, juuri sitä tarkoitin. Olen yökkönä ja työ-öitä on yleensä 2-5 putkeen. Nyt kesäloman jälkeen on ollut listoissa muutama iltavuorokin, mutta pääsääntöisesti teen yövuoroja.

Kiitokset tsempeistä!
 
Mulle sanoi lääkäri just Pe, että Pregnyl näkyy R.testissä 10-12 päivää ja määräsi testipäiväksi 14. päivän pistoksesta.

Just siis elämäni eka piikki itseeni pistetty. Meinas alkaa kädet täriseen niin, et aattelin jo, ettei tuu mitään.. kaipa tähänkin tottuu.

Rauhallista sunnuntaipäivää kaikille!
Kyl tohon pistelyyn tottuu.. itellä hillitön neulakammo ja se eka pistos vieläpä töissä oli jotain super pelottavaa, ahdistavaa ja jännittävää. Onnistu kuitenkin ja aika nopeesti muuttu jotenki rutiininomaiseks. En nyt hirveesti nauttinu, mut yllättävän helposti meni. Toi pregnyl sitte taas aiheutti vähän samat tuntemukset ku se ekakin pisto. Varmaan johtu siitä, et se ei ollu kynä mihin oli jo tavallaan tottunu...
 
Kiitokset vastauksista.. alunperin olin aatellu, et just mielenkiinnosta alottaisin testailun liki heti, et näkis kun pregnylin vaikutus on hävinny. En muistanu ostaa testejä ja se sitte jäi. Mut toisaalta ei kyl sitte enää pitäis varmaan näkyä, ni jos ei malta viralliseen päivään asti oottaa, ni voi periaatteessa luottaa siihen testin tulokseen, jos se jotain näyttäiskin.
 
Täällä on kotiuduttu ultrasta. Tuli vahvistus, että punktioon ei mennä. Follikkeleita on edelleen neljä, mutta kokoero yhden ison ja kolmen pienemmän kohdalla on huomattava eivätkä ne kolme pienintä oikein tahdo kasvaa. Tänään pistän irrotuspiikin, mikä vaihtui edellisten kertojen Ovitrellestä Pregnyliin, ja huomenna ja ylihuomenna yritetään sit ihan luomumenetelmällä. Meillähän vika oli alunperin miehen siittiöissä, mutta se saatiin hormonihoidoilla kuntoon. Sain myös vahvistuksen, et tää oli julkisella puolella viimeinen hoito, mitä voidaan saada. En tiedä, miten tästä eteenpäin, jos nytkään ei natsaa. :sad001
 
Voi Seesam, onpa ikäviä uutisia. Kovasti toivon että teidän luomuilu nyt onnistuisi kuitenkin. Mikä saa julkisen puolen nostamaan kädet pystyyn ja luovuttamaan, jos ette punktioonkaan asti pääse?
 
Hulbertiina: Puhuivat, että hoidon edellytykset ei enää joidenkin säännösten mukaan täyty ja kun tuloksetkin vaan huononee kerta kerralta, niin eivät oikein näe syytä jatkaa. Osasin kyllä sitä odottaakin. Täytyy nyt miehen kanssa sit vakavasti pohtia, lähdetäänkö vielä kertaalleen yrittämään yksityisen puolen kautta vai luovutetaanko.
 
Seesam, voi tympeät säädökset. Toisaalta hyvä että sanovat suoraan ellei resursseja jatkoon ole. Yksityisellä tosin voi olla erilainen näkökulma asiaan, mutta toisaalta voi olla rahastuksen makua, jos tuloksia ei synny. Raha se on, joka ratkaisee joka paikassa. Ja pomot kärii ne viime kädessä taskuunsa. Vaikeita päätöksiä teillä edessä joka tapauksessa. Itsekin olen tässä pohtinut, että ellei noista kahdesta pikkuisesta tärppiä tule, niin tekisi mieli päästä kokeilemaan edes yksi kierros yksityisellä, mutta kun hintoja katsoo, niin ei tule olemaan mahdollista. Tsemppiä teille tulevaan!

On: Nyt on työyöt valvottu ja mieli pääsee harhailemaan huomiseen siirtoon. Ainakaan tähän mennessä ei ole siirtoa peruvaa puhelua tullut. Toivottavasti ei tulekaan.
 
Seesamille iso voimahali :Heartpink Ihan kauheeta kyllä, kun suunnitelmat muuttuu hoidon aikana:sad001 Toivottavasti tulisi luomuplussa, toivon sitä teille kovasti!!

Hippunen, eli onko sulla nyt 1. ivf alkanut vai mikä vaihe menossa?:happy:

Nasukka ja Matkalla, miten piinapäivät ovat sujuneet?:) Onko ollut jotain tuntemuksia, entäs fiilikset?

Mulla ei vieläkään mitään...nyt dpo 10 :oops:
 
Seesam, voi harmi :sad001 Toivottavasti teillä nyt tärppää luomuna!

Me käydään yksityisellä (eikä saada kelakorvauksia) ja onhan ne hinnat aika kauheita maksaa, mutta se raha on pieni juttu, jos sillä saa ihanan pienen ihmisen :Heartred Meillä esikoinen tärppäsi toisella inssillä, rahaa meni n. 3000€ ja kaikki maksettiin suoraan palkoista. Nyt tokaa ollaan yritetty keväästä, ensin kolme inssiä ja oljet saatiin maksettua ilman apuja, vaikka oon ite lastenhoidontuella kotona (puoliso töissä). Nyt jouduttiin lisä olkia ja tätä yhtä ainutta ivf:ää varten ottaa laina. Tää on meidän viimeinen oljenkorsi pitkään aikaan yrittää ja siksi mua pelottaa niin paljon se testin tekeminen. Oon niin pettynyt itseeni, jos en kykene "antamaan" meidän pojalle sisarusta...

Carris, en oo halunnut ajatella mitään tuntemuksia, oon yrittänyt kaiken mahdollisen sulkea pois mielestä, ettei pettyisi niin kovasti, jos testi on nega (vaikka petyn kuitenkin) :/ Kai sitä yrittää suojella itteä tällä tavalla..
 
Larissa
1. IVF 6/2016 pitkä kaava, soluja 4 kpl, 3 hedelmöittyi, PAS 7.9. --> nega, pakkanen tyhjä
2. IVF 8/2017 pitkä kaava, vain 2 follia --> inssi --> nega
3. IVF 10/2017 lyhyt kaava, soluja 2 kpl --> 2 morulaa --> eivät selvinneet siirtoon
4. IVF 2/2018, lyhyt kaava, soluja 3 kpl --> 1 hedelmöittyi --> siirtoon 10 soluinen 3-päiväinen

Blanca 1.icsi 2/2017 lyhyt kaava 5 hedelmöittyi, 1 siirrettin, nega, pakkaseen ei mitään. 2.icsi 4/2017

Jennie 1. ICSI 9/17, tuoresiirto 12.9.17, nega. Kaksi blastoa pakkasessa. Pas 12/17-1/18.

Katjusha 6. IVF (donor), 1. PAS 25.5. nega, 2. PAS kesäkuulle 2018 suunnitteilla (viim. blasto)

Seesam 1. ICSI 11-12/2017, pitkä kaava. 7 solua, 5 hedelmöittyi. Tuoresiirto 12/17 -> nega. PAS 2/2018 -> nega. Pakastin tyhjä. 2. ICSI 4/18, lyhyt kaava, 2 munasolua, molemmat hedelmöittyi. Tuoresiirto -> nega. Toinen ei jaksanut blastoksi. 3. IVF/ICSI 8-9/18, pitkä kaava.

Triana 1. IVF 5/18, lyhyt kaava -> keskeytyi -> laparoskopian jälkeen tulossa pitkä kaava

Ronya
-1. ICSI 9/17, lyhyt kaava. Saatiin neljä alkiota, tuoresiirto nega ja 3xPAS nega.
-2.IVF/ICSI tulossa vielä kevään aikana?

bluebe
1. IVF/ICSI 1/2018, lyhyt kaava
2. IVF/ICSI 05/2018, pitkä kaava

Heitsu1996
1.IVF 05/2018,lyhyt kaava >Vaihtui inseminaatioon.
2. IVF 09/2018, lyhyt kaava

Kissankulta
1. IVF/ICSI lyhyt kaava 09/2017, punktio 29.9. vain kolme solua - ei päästy siirtoon asti.
2. IVF/ICSI pitkä kaava, tuoresiirto (icsi) 1.12.17 nega, pakkasessa 2 (ivf)alkiota - alkiot sulatettu 03/18 ja menehtyivät
3. IVF/ISCI suunnitteilla elokuulle 2018

Hulbertiina 1. ivf 09/16 lyhyt kaava, 2 alkiota, sekä tuoresiirto että pas nega. 2. ivf 06/17, lyhyt kaava, 2 alkiota, tuoresiirto plussa, keskeytetty lapsivesien menon vuoksi rv 21+2. Pas 5/18 nega. 3. ivf 8/18, lyhyt kaava, 3 alkiota, tuoresiirto kemiallinen

MW2B 1. IVF (donor) tulossa alkuvuodesta 2018

Miselli 1. IVF 1/2018, lyhyt kaava, saatiin 4 alkiota pakkaseen, tuoresiirto (3D) nega, 1. PAS 19.2.2018 (5D) plussa --> tuulimunaraskaus ja tyhjennys maaliskuussa, 2. PAS 04/18 (3D) nega, 3. PAS 05/18 (3D) nega, 4. PAS 11.9. (6D)

Herukkka 1. IVF 4/2018, pitkä kaava

DB 1. IVF lyhyt kaava alkuvuodesta 2017, 3 alkiota, tuoresiirto nega, 2 pakastetusta kumpikaan ei selvinnyt. Nyt 2. IVF lyhyt kaava, 2. ultra 19.2., punktio mahd. ke 20.2.

MuuMuu 1. IVF lyhyt kaava, punktio 19.2.
37 munasolua, 36 kypsää. 25 hedelmöittyi. 14 pakkasessa (3x3D, 7x4D, 4x5D). PAS 4/2018

Janel
1. ICSI 11/16 lyhyt kaava, soluja 15, 5 alkiota, tuoresiirto --> nega, 1.PAS 01/17 --> nega, 2.PAS 02/17 -> plussa, mutta km 8+3, 3.PAS 05/17--> nega.
2. ICSI 8/17 lyhyt kaava, soluja 8, 2 alkiota, tuoresiirto --> nega, PAS 10/17 --> nega.
3. ICSI 03/18 lyhyt kaava, soluja 10, 4 alkiota, tuoresiirto --> kemiallinen. 1.PAS 4/18?

Ilpuri
1. IVF 01/18 pitkä kaava, 13 munasolua, hedelmöittyneitä 4, tuoresiirto 02/18 nega, 3x6D pakkasessa
-PAS 06/18

Unique
1. ICSI 01/18 lyhyt kaava, 8 munasolua -> 5 hedelmöittyi, tuoresiirto josta negatiivinen. Pakkaseen jäi 2kpl 2D alkioita sekä 1 4D alkio.
PAS 05/18 lääkkeellinen kierto --> Plussa

Villisilmä
1. ICSI 2/18 lyhyt kaava, 5 munasolua joista 1 hedelmöittyi, tuoresiirto blastokystina -> plussa -> km
-> pidetään hetki taukoa
2. ICSI tulossa 8/18?

MindyH
1. IVF 10/16 pitkä kaava, 6 munasolua, joista 4 hedelmöittyi, tuoresiirrosta plussa, jouduttu keskeyttämään Rv:20+5 kaksosten FFTO:n takia. 1. PAS 11/17, josta tuli plussa mutta tuli kkm 9+1. 2.PAS 30.5 nega 3.PAS 8/18 (viim. Blasto) lääkkeellinen kierto?

Maurizio:
2 inseminaatiota 5/17 ja 8/17
1. IVF 4/18

Anannaa:
1. IVF 11/17, 17 munasolua joista 13 hedelmöittyi. Ei tuoresiirtoa, pakkaseen 4x2D ja 2x6D. 1. PAS 3/18 -> plussa


Plussanneet:

Jennis
Sofiask 1.ivf 5/17+tuoresiirto nega. 1. Pas 8/17. La 3.5.
Nennu90
Helios 4. ICSI 09/16 lyhyt kaava (lahjasiittiöt), 7. PAS 12.9 , La 31.5.18
Helen 79
Sarahe
Vastavirrassa
Blanca
Unique
Mimosa85 2. ivf tuoresiirto, la 27.2.
Toivon Kipinä
MiuMau79 2. IVF 9/17, tuoresiirto nega, 1. pas 11/17-> plussa, la 31.7.18
BlueTerranova 2.Ivf tuoresiirto, plussa la 04.11.17
Maleen 5.ICSI tuoresiirto,la 1.8.2018
liljatar, 2.IVF tuoresiirto, la 28.8.2018
Jopsukka, 1.IVF tuoresiirto, la 5.9.2018
Juupasjaapas, 1.IVF tuoresiirto, la 5.9.2018
Suvetar, 1. IVF:n 1. PAS, la 6.11.18
MuuMuu, 1. IF:n 1. PAS, LA 1.2.19


Syntyneet:
Kohta3. 7.2. Poika
Kaakao 7.2. Poika
liljatar 4.9. Tyttö
 
Moi kaikille pitkästä aikaa! Porukka on aika paljon vaihtunut siitä kun viimeksi puolisen vuotta sitten olen kirjoitellut, mikä on tietysti hyvä asia! En jaksanut oikein päivittää omaa tilannetta tuolloin tuulimunaraskauden jälkeen, kun oli niin petetty olo. Tuntui, että oltiin saatu yksi mahdollisuus ja se oli nyt käytetty. En kyllä ikinä unohda sitä alkuraskauden ultraa, kun lääkäri totesi, ettei täällä kyllä valitettavasti näy mitään. Seuraavat PAS:t meni jotenkin rutiinilla, emmekä niistä mitään odottaneetkaan. Jotenkin usko noihin 3-päiväisiin alkioihin meni täysin, 5-päiväisellä kun kuitenkin jotain tapahtui.

Huomenna olisi kuitenkin tiedossa blastokystin siirto TAYS:ssa ja pitkästä aikaa on toiveikas mieli! Hulbertiinan kanssa taidetaan olla liikkellä samoissa merkeissä? Tuo alkio on viimeinen pakkasessa, joten vuorossa olisi tämän jälkeen seuraavaksi uusi punktio, jos on tarpeen. Sain jo puhuttua, että suunnittelukäyntiä ei tarvittaisi, vaan voitaisiin mennä samalla systeemillä kuin vuoden alussakin. Tulokset kun olivat kuin oppikirjasta. Toivotaan kuitenkin, että nyt olisi sinnikäs alkio!

Tsemppiä kaikille!
 
Moi kaikille pitkästä aikaa! Porukka on aika paljon vaihtunut siitä kun viimeksi puolisen vuotta sitten olen kirjoitellut, mikä on tietysti hyvä asia! En jaksanut oikein päivittää omaa tilannetta tuolloin tuulimunaraskauden jälkeen, kun oli niin petetty olo. Tuntui, että oltiin saatu yksi mahdollisuus ja se oli nyt käytetty. En kyllä ikinä unohda sitä alkuraskauden ultraa, kun lääkäri totesi, ettei täällä kyllä valitettavasti näy mitään. Seuraavat PAS:t meni jotenkin rutiinilla, emmekä niistä mitään odottaneetkaan. Jotenkin usko noihin 3-päiväisiin alkioihin meni täysin, 5-päiväisellä kun kuitenkin jotain tapahtui.

Huomenna olisi kuitenkin tiedossa blastokystin siirto TAYS:ssa ja pitkästä aikaa on toiveikas mieli! Hulbertiinan kanssa taidetaan olla liikkellä samoissa merkeissä? Tuo alkio on viimeinen pakkasessa, joten vuorossa olisi tämän jälkeen seuraavaksi uusi punktio, jos on tarpeen. Sain jo puhuttua, että suunnittelukäyntiä ei tarvittaisi, vaan voitaisiin mennä samalla systeemillä kuin vuoden alussakin. Tulokset kun olivat kuin oppikirjasta. Toivotaan kuitenkin, että nyt olisi sinnikäs alkio!

Tsemppiä kaikille!
Pahoitteluni kun raskaus ei tuonut nyyttiä syliin,mutta kovat tsempit siirtoon ja piinailuun.Muistan sinut hyvin alkuvuodesta :)
 
Miselli, toivottavasti ette enää tarvitse uutta hoitokiertoa kuin ehkä sisaruksen saamiseksi.

Sinnehän mekin Tayssiin suuntaamme huomenna. Meidän pallero on sitten nelipäiväinen. Toivo on taas korkealla, kun omassa elämässä parit asiat ovat loksahtaneet paikoilleen ja huoli tulevasta hieman lieventynyt. Lisäksi rakkaani aloittaa keskiviikkona uudessa työpaikassa. Ehkä nyt alkaa omakin taloudellinen tilanne kohentua. Ollaankin tässä pari vuotta kituutettu mun tuloilla.
 
Seesam, voi harmi :sad001 Toivottavasti teillä nyt tärppää luomuna!

Me käydään yksityisellä (eikä saada kelakorvauksia) ja onhan ne hinnat aika kauheita maksaa, mutta se raha on pieni juttu, jos sillä saa ihanan pienen ihmisen :Heartred Meillä esikoinen tärppäsi toisella inssillä, rahaa meni n. 3000€ ja kaikki maksettiin suoraan palkoista. Nyt tokaa ollaan yritetty keväästä, ensin kolme inssiä ja oljet saatiin maksettua ilman apuja, vaikka oon ite lastenhoidontuella kotona (puoliso töissä). Nyt jouduttiin lisä olkia ja tätä yhtä ainutta ivf:ää varten ottaa laina. Tää on meidän viimeinen oljenkorsi pitkään aikaan yrittää ja siksi mua pelottaa niin paljon se testin tekeminen. Oon niin pettynyt itseeni, jos en kykene "antamaan" meidän pojalle sisarusta...

Carris, en oo halunnut ajatella mitään tuntemuksia, oon yrittänyt kaiken mahdollisen sulkea pois mielestä, ettei pettyisi niin kovasti, jos testi on nega (vaikka petyn kuitenkin) :/ Kai sitä yrittää suojella itteä tällä tavalla..

Ymmärrän... Ja kiva kuulla, että olet ilmeisen hyvin onnistunut pitämään ajatukset toisaalla, kun piinikset ovat menneet nopeasti :happy: Pitäisi itsekin panostaa enempi tuohon henkiseen "tsemppaamiseen" just vaikka järjestämällä piinapäiville kaikenlaista muuta ajateltavaa :rolleyes: Pää meinaa kiehahtaa tällaisessa malttamattomassa tilassa :wacky: Mulla jostain syystä tämä kierto on ollut poikkeuksellisen piinallinen (vaik mitään oireita ei oo ollu) o_O Yks oire tää pääkoppa, mut se oli jo ennen siirtoa :hilarious:

Rauhallisia loppupiiniksiä sulle ja iso plussapuhallus! :happy:
 
Miselli ja Hulbertiina tsempit siirtoihin!

Seesam pahoittelut ikävistä uutisista. Kovasti voimia jatkoon mihin sitte päädyttekin.

Täällä piinailu sujuu melkosen helposti. En oo mitään oloja tai oireita huomannu tosin itekin yritän niitä kovasti olla miettimättä ja turhia toiveita luomatta. Ei muka ehkä sitte negan tullessa niin pahasti pettyis, vaikka varmaan sitä pettyy ihan yhtä pahasti jos se neha tulee.. tekemistä ei oo hirveesti tarvinnu miettiä. Töissä oon liki kokoajan. Viikonloppu oli vapaata ja laiteltiin mökkiä talviteloille. Nyt taas töissä. Yö 1/4 menossa.

Matkalla ja Carris teille myös jaksamista piinailuun!
 
Misellille ja Hulbertiinalle onnea matkaan tälle päivälle!

Carris, mulla on marraskuussa eka ivf edessä. Siihen asti mennään letrot + Pregnyl. Oon täällä siis vähän jo etukäteen lueskelemassa kokemuksia ja kartuttamassa tietoa aiheesta.

Tosi kiitollinen olen teille kaikille, joiden kokemuksia täältä voi lukea! Ja varmasti saa myös vastauksia asiaan liittyviin kysymyksiin, kun niitä tulee.

Toivon sydämestäni kaikkea hyvää ja toiveiden täyttymistä ihan jokaiselle palstalaisille! :Heartred
 
Takaisin
Top