IVF/ICSI kokemuksia

Hyvä tietää lisää noista rauta-arvoista. Ja hyvä että sultakin Carris tutkitaan! Tarkennan vielä kun kirjoitin hieman epäselvästi, että meilläkin verikoe oli ihan kohtuuhintainen, vaan se mahdollisesti annettava rauta tipalla on kallis.

Unique, hyvä kun sait ferritiinit julkisella. Saisivat antaa sitä herkemminkin, ei se tosiaan ole kallis koe.

Carris, hauskaa saada taas piinailuseuraa. Kyllä minäkin sinuna uskaltaisin heilutella peittoja, kun eihän siellä ollut kuin yksi folli. Luulisi että lääkäri kyllä sanoisi, jos olisi yhdyntäkielto.
 
Millaisia kokemuksia teillä on tuosta kiinnityspiikkistä?Onko hoito silti päättynyt negaan?Onko ollut kiinnitymisyrityksiä?Täällä ainakin raskautuneita taisi olla.
 
Millaisia kokemuksia teillä on tuosta kiinnityspiikkistä?Onko hoito silti päättynyt negaan?Onko ollut kiinnitymisyrityksiä?Täällä ainakin raskautuneita taisi olla.


Meillä kokeiltiin sitä viimeksi. Ei edes kiinnitys yritystä. Niin kuin ei ilman sitäkään.
 
Heitsu, mulla ollu neljä siirtoa, joissa kaikissa ollu gonapeptyl käytössä. Yksi alkanut raskaus tuloksena, joten ei oikein isoa vaikutusta ole piikillä ollu. Nytkin se on ohjelmassa mukana, kun (positiivisesti ajateltuna) siirtoon asti päästään.
 
Oon miettinyt että olisiko meille apua siitä kun on yritystä 4v, ohut limakalvo ja useampi negaan päättynyt inssi mutta toisaalta eihän yhtään IVF hoitoa edes oo tehty loppuun asti.Mitäs sitä tekisi.
 
Mulla ollu yksityispuolella joka siirrossa, niitä yht. 9 (joista kerran myös 2 alkioo) ja 3 plussaa. Suurempi vaikutus on tuntunu olevan blastoks saakka kasvatuksella, eri lääkkeillä ja kenties niistä(kin) seuranneista solujen/alkioiden laadusta. Julkisella tätä aiemmin 3 x 2 alkion siirtoja, joissa ei gonapeptyliä ja kaikki negoja.
 
Mulla tosiaan elämäni eka plussa siirrossa, jossa oli Gonapeptyl. Kemialliseks tosin jäi. Et oliko sattumaa vai ei. Mun lääkäri ei tuon tehoon usko, mutta sanoi ettei haittaakaan ole. Tiiä sit..

Täällä ootellaan ens viikon torstain ultraa. Onkohan enää hyötyä jos haen sitä e-vitamiinia? Unohdin sen tyystin..

Ja pitäiskö munki mittauttaa tuo ferritiini? Hb mulla aina ollut alhainen, tosin viimeks kun otettiin niin oli ihmeen hyvä.
 
Niin ja taas mua stressaa noiden mun lääkkeiden ajat. Et onko se sit kuitenki tarkkaa monelta niitä ottaa.. Joka hoito sama homma :facepalm: Niin vaikeeta jotenkin ajottaa näitä vuorotyössä.. Kortisonin, disperiinin ja progynovan otin nyt kun oli iltavuorot niin klo 9. Eilen menin aamuun niin otin kortisonin ja disperiinin ennen kun lähin eli ennen kasia, progynovan vasta ysiltä. Tänään tulin duuniin jo viiden jälestä, niin en jotenki viittiny ottaa kortisonia ja disperiiniä noin aikasin, otan ne vasta kohta. Ja progynovan taas ysiltä. Sit joskus 15-16 välillä toisen ja kolmatta en viiti ottaa ennen nukkumaanmenoa niin kello pakko laittaa soimaan joskus 22-23 välillä ja sit ei saakkaan unta. En tiiä onko noilla ajoilla niin väliä, mutta ainakin sit lutinukset haluisin ottaa suht tasasesti. Äh, no en tiiä, tuskin onnistuminen on tästä kiinni, mutta minkäs teet kun stressaa niin stressaa :grin On tää yhtä kännymuistutusten kanssa elämistä taas.
 
Mulla oli Gonapeptyl tässä vikassa yrityksessä (6xinssi nega, 1xtuoresiirto nega, 1xpas plussa) mistä tuli plussa. Eihän sitä yhtään tiiä oliko siitä apua vai ei. Mutta ite aattelin että ei siitä ainakaan haittaa ole:)
 
Niin ja taas mua stressaa noiden mun lääkkeiden ajat. Et onko se sit kuitenki tarkkaa monelta niitä ottaa.. Joka hoito sama homma :facepalm: Niin vaikeeta jotenkin ajottaa näitä vuorotyössä.. Kortisonin, disperiinin ja progynovan otin nyt kun oli iltavuorot niin klo 9. Eilen menin aamuun niin otin kortisonin ja disperiinin ennen kun lähin eli ennen kasia, progynovan vasta ysiltä. Tänään tulin duuniin jo viiden jälestä, niin en jotenki viittiny ottaa kortisonia ja disperiiniä noin aikasin, otan ne vasta kohta. Ja progynovan taas ysiltä. Sit joskus 15-16 välillä toisen ja kolmatta en viiti ottaa ennen nukkumaanmenoa niin kello pakko laittaa soimaan joskus 22-23 välillä ja sit ei saakkaan unta. En tiiä onko noilla ajoilla niin väliä, mutta ainakin sit lutinukset haluisin ottaa suht tasasesti. Äh, no en tiiä, tuskin onnistuminen on tästä kiinni, mutta minkäs teet kun stressaa niin stressaa :grin On tää yhtä kännymuistutusten kanssa elämistä taas.

Mulla oli kännykkämuistutukset suihkelääkkeistä ja otin ne samoihin aikoihin olin ilta- tai aamuvuorossa. Muuten ne olis jääny ottamatta. Koin pienempänä pahana herätä aamulla klo 6 ottamaan lääke vaikka olis ollu iltavuoroon meno entä se et olisin unohtanu sen kokonaan. Lutinusten kans olin vähä rennompi ja ekan laitoin, ku heräsin, toisen kahen aikoihin ja kolmannen ku menin nukkumaan. :)
 
Mä en ihme kyllä oo unohtanu vielä koskaan yhtään lääkettä :grin Vaikka tässä ketjussakin on käyny harvinaisen selväks, että en muista kyllä ikinä mitään :hilarious: Aina kun lääkemuistutus soi niin laitan seuraavan muistutuksen. Nyt vasta tätä kirjottaessa tajusin, et voishan sen toki tehä niinkin, että laittais kaikki päivän muistutukset ja pysyviks :grin

Ehkä mä vaan rupeen ottamaan kaikki aamulääkkeet esim ysiltä, olin töissä tai kotona. Iltavuoroaamuinakin ihan inhimillinen aika kuitenkin herätä tuo ysi (pääsen iltavuoroista vasta nukkumaan yhen jälkeen yöllä, siksi tuo ysi on muodostunu aika vakkariks, aiemmin en uskalla jos en sitten nukahdakaan uusiks). Iltalääkkeet pitää varmaan aikaistaa esim kympiks, siihen asti voi kuitenkin aamuvuoroa edellisenäkin iltana valvoa. Mietityttää aina vaan se, että riittääkö lääkkeen teho sit aamulääkkeeseen asti.. Mut kai se riittää :grin
 
Heitsu, mulla oli gonapeptyl tuoresiirrossa josta nega, ja uudestaan pasissa, josta plussa. Pas tehtiin lääkkeelliseen kiertoon ja tein punaviinikikan myös, join Pasia edeltävänä iltana ja kolmena seuraavana lasin punkkua. En tiiä mitkä näistä auttoi mut onnistui kuitenkin. Meille siirrettiin 6 päiväinen
 
Jee, tänään viimeinen pergoveris+fyremadel-setti. Huomenna aamulla fyremadel ja sit illalla ovitrelle. Tähän asti on ollut ihan hyvä olla. Nyt alkaa pikku hiljaa olo tuntua turvonneelta, kun ei tahdo työhousut enää mahtua jalkaan. Välillä tuntuu painetta muniksessa ja jotain haamusärkyä tuolla vasurillakin. Ja nännejä on alkanu pakottaa. Kai tuolla jotain tapahtuu, vaikka ei pystyttykään ultraamaan kuin kerran ennen punktiota. Toivottavasti ehtivät kypsyä ennen tiistaita.
 
Jee, tänään viimeinen pergoveris+fyremadel-setti. Huomenna aamulla fyremadel ja sit illalla ovitrelle. Tähän asti on ollut ihan hyvä olla. Nyt alkaa pikku hiljaa olo tuntua turvonneelta, kun ei tahdo työhousut enää mahtua jalkaan. Välillä tuntuu painetta muniksessa ja jotain haamusärkyä tuolla vasurillakin. Ja nännejä on alkanu pakottaa. Kai tuolla jotain tapahtuu, vaikka ei pystyttykään ultraamaan kuin kerran ennen punktiota. Toivottavasti ehtivät kypsyä ennen tiistaita.

Tsemppiä Hulbertiina, kuulostaa hyvältä!:happy:
 
Siis teidän ja tämän foorumin kyselyjen tuloksena niin ei ole merkitystä onko vai ei kiinnityspiikkiä.
 
Hulbertiinalle tsempit tähän päivään!! Toivotaan laadukasta saalista, josta se yks loistoyksilö sitte yhdeksän kuun jälkeen saapuu alkavaa kesää ihmettelemään:Heartred
 
Huutelen vähän taustalta:

Heitsu: Meillä molemmissa onnistuneissa raskauksissa (inssi, josta km ja tää pas, josta nyt rv 14+4) on ollut käytössä kiinityspiikki (gonapeptyl), muissa ei oo ollu edes kiinnitysyritystä. Että meillä ainakin toimi positiivisesti. :)
 
Takaisin
Top