IVF/ICSI kokemuksia

Hulbertiinalle tsemppiä ultraan!

Menkat alko vihdoin tänään! Soitin jo klinikallekin kun piti varmistaa saako disperiinin kanssa ottaa panadolia. Jäätävät menkkakivut taas :dead: Ultran varasin samalla ja se olis 9.8.
 
Mullekkin on tarkoitus tehdä IVF sellaiseen kiertoon missä primolutit on tuonut vuodon.Toukokuussa kun yritettiin tehdä IVF:ää oli myös primolutit mukana mutta huono lääke vaste niin hoito muuttui inssiin.Täällä alkaisi gonal-f:än pistokset 23.8 jos vuoto alkaa sen 10pvän primolutien jälkeen jos alkaa vuoto aikaisemmin sekään ei haittaa kuulema.Olen miettinyt olisikohan meillekkin apua tuosta kiinnityspiikkista mikä siirron jälkeen laitetaan?On ollut hoitohistoriassa nyt uudestaan kun menimme hoitoon 3inssiä ja 1 ovulaatioinduktio.Koko elämän aikaan hoidoissa ollut 8 inssiä ja 3 ovulaatioinduktiota.On myös ohut limakalvo.Tietääkö kukaan miten helposti Naistenklinikka sen kirjoittaisi vai pitääkö heille olla joku perusteltu syy että sen kirjoittavat?
 
Pipsu, kiitti! Mulla on taustalla pcos ja siitä johtuva ovuloimattomuus. Ilman lääkitystä vuotoja voi tulla kahdesti vuodessa ja silloin vuotaa pitkään, jopa kolmekin viikkoa. Aiemmin punktiokiertoa on edeltänyt letrokierto, mutta nyt kaksi viimeisintä vuotoa on ajoitettu primoilla ajan säästämiseksi. Niillä vuoto alkaa lähes kellontarkasti kolmantena pillerittömänä päivänä. Tämä on siis meidän viimeinen ivf ja mun iän vuoksi viimeinen takaportti julkisen puolen hoitoihin sulkeutuu kuukauden päästä.

Kiitti Mörkö! Ja tsemppiä myös tulevaan!
 
Mä en oikeen vielä oo päättänyt pyydänkö nyt tuota kiinnityspiikkiä.. En tiiä oliko sattumaa vai sen ansiota, että ekaa kertaa viimeks yritti edes kiinnittyä kun oli se pistos siirron jälkeen.. Ehkä sen vois pyytää kyllä. Naikkarista en osaa sanoa.

Kiitos Hulbertiina!
 
Täällä myös polilla käyty. 7-8 follia näkyvillä 11-13 mm ja jokunen pienempikin, mut ne ei ehdi mukaan. Hyvältä kuulostava tilanne yhdellä munasarjalla ja onneksi noinkin tasakokoisia. Kasvattelu jatkuu siis vielä. Sunnuntaina irrotuspiikki ja tiistaina Tampereelle.
Tsempit :Heartred Primolutin vuodolla ei sitten tainut olla merkitystä ottaako vai ei alkavaan hoito kiertoon.Minullekkin on suunniteltu että viikon päästä pitäisi ottaa primolutit käyttöön ja sitten ilmoitautua hoitoon kun vuoto alkaa.
 
Jostain luin, että primoluteilla vois tulla tasalaatuisempia follikkeleita, mulla siis kans pcos.. mikä lääke sulla meni kasvatteluihin Hulbertiina? Mulle ois tähän ekaan hoitoon gonal-f 125IU,saa nähdä lähteekö sillä mitään kasvamaan :) Oon vielä vähä pihalla kaikesta näistä ivf jutuista :)
 
Hulbertiina hyvältä kuulostaa tilanne tällä hetkellä:)

Itellä tais olla yövuoron jäljiltä aivot lepotilassa lääkärin luona. Unohin kysyy miltä muniksien tilanne näytti tällä kertaa ku viimeks oli ristiriitaa amh:n ja afc:n välillä.. no selvinnee kannasta kunhan sinne tiedot päivittyy..
 
Heitsu, Juu ei tuntunut olevan vaikutusta primokierrolla ainakaan huonompaan suuntaan. Ekassa hoidossa saatiin 5 follia, tokassa tais olla lähes 10 ja noissa oli molemmat munasarjat pelissä. Nyt siis vain oikean puoleinen munis jäljellä ja päästään silläkin noin hyvään tilanteeseen. Oon kyllä oikeen tyytyväinen tällä hetkellä.

Pipsu, mulla alootettihin gonal-f 350 IU, 4 pv. Sit 5. pv vaihdettiin pergoverikseen 350 IU ja nyt 6. pv:stä eteenpäin pergoveris 350 IU+fyremadel jarruna.

Niin ja limis oli 11,5 mm ja muutenkin tilanne hyvä. Oi että, oispa jo tiistai...
 
Hulbertiina, hyvältä kuulostaa siellä tilanne! Tsemppiä punktioon, pian se tiistai tulee.

Heitsu, toivottavasti Primolutit toimii sulla seuraavassa kierrossa niin kuin pitääkin.

Onnea Blanca! :)

Mörkö, joko siellä alkoi menkat?

Täällä ultra takana PAS:ia varten. Letrot oli nyt toimineet kuten pitääkin, folli oli 25mm ja pistettiin irrotuspiikki. Siirto ensi viikon keskiviikkona. Limakalvokin oli 9mm kun viime kierrossa tässä vaiheessa 6.
Vaimoa on lisäksi pitkään vaivannut huono hemoglobiini, mutta herkkävatsaisena ei juurikaan pysty syömään rautatabletteja. Klinikalla ottivat sitten verikokeen ja tutkitaan ferritiinit. Ollaan kuultu että julkisilla voi olla hankalaa saada ferritiinitutkimus vaikka hb olisi alhainen. Lisäksi lääkäri sanoi että jos ferritiini on liian matala, voidaan siirron yhteydessä laittaa rautalisää tipan kautta. Kalliiksi se tulee (300€) mutta jos rautavarastot ovat alhaalla ja vatsa ei kestä syömistä (mistä se voi muutenkin imeytyä huonosti, kun yksi jos toinenkin ruoka huonontaa raudan imeytymistä) niin päätettiin että kannattaa se maksaa. Elimistön kehno rautatilanne ei varmaan sekään edistä raskautumista.

Lisäksi lääkäri sanoi, että jos nytkään ei tärppää, kokeillaan ensi kierrossa jotain muuta lääkettä follin kasvatukseen Letrojen sijaan.
 
Beisla hyvä että tutkitaan! Pieni lisäkustannus ei varmasti haittaa, kun voi olla isokin positiivinen vaikutus sitte, kun saadaan raudatkin balanssiin. Muutenkin kuulostaa hyvältä tuo tilanne! Toivottavasti tää pas tuottaa sen toivotun tuloksen eikä tarvii seuraavaa kertaa ainakaan ihan äkkiä pohtia!!
 
Beisla, Tsempit teille myös ja kiitos tsempeistä.
Teille kaikkille yhteisesti: Toivotaan että primolutit toimivat nyt hyvin ja hoito menee maaliin asti :)
 
Tsempit kaikille, toivotaan, että nyt tärppää Hulbertiina ja muut :)
Beislä, mulle lääkäri neuvoi aloittamaan rautakuurin, vaikka ferritiini oli ihan kelpo 56. Tähän aiheeseen tuntuu nyt moni heränneen täälläkin foorumilla. Toivotaan, että tästä "veritankkauksesta" on apua!
Plussapuhallus kaikille (takavasemmalta)!!
 
Hulbertiina, hyvältä kuulostaa siellä tilanne! Tsemppiä punktioon, pian se tiistai tulee.

Heitsu, toivottavasti Primolutit toimii sulla seuraavassa kierrossa niin kuin pitääkin.

Onnea Blanca! :)

Mörkö, joko siellä alkoi menkat?

Täällä ultra takana PAS:ia varten. Letrot oli nyt toimineet kuten pitääkin, folli oli 25mm ja pistettiin irrotuspiikki. Siirto ensi viikon keskiviikkona. Limakalvokin oli 9mm kun viime kierrossa tässä vaiheessa 6.
Vaimoa on lisäksi pitkään vaivannut huono hemoglobiini, mutta herkkävatsaisena ei juurikaan pysty syömään rautatabletteja. Klinikalla ottivat sitten verikokeen ja tutkitaan ferritiinit. Ollaan kuultu että julkisilla voi olla hankalaa saada ferritiinitutkimus vaikka hb olisi alhainen. Lisäksi lääkäri sanoi että jos ferritiini on liian matala, voidaan siirron yhteydessä laittaa rautalisää tipan kautta. Kalliiksi se tulee (300€) mutta jos rautavarastot ovat alhaalla ja vatsa ei kestä syömistä (mistä se voi muutenkin imeytyä huonosti, kun yksi jos toinenkin ruoka huonontaa raudan imeytymistä) niin päätettiin että kannattaa se maksaa. Elimistön kehno rautatilanne ei varmaan sekään edistä raskautumista.

Lisäksi lääkäri sanoi, että jos nytkään ei tärppää, kokeillaan ensi kierrossa jotain muuta lääkettä follin kasvatukseen Letrojen sijaan.

Mulla otettiin julkisella heti ferritiini, kun pyysin ja kerroin, että omalla siskolla oli laskenut se vaarallisen alhaiseksi. Kannattaa kaikkien lukea ferritiini arvosta, se todellakin on todettu vaikuttavan raskautumiseen ja arvon pitäisi raskauden onnistumista ajatellen olla vissiin reilu 60! Enpä tiennyt minäkään tätä ennen kuin googlettelin ja siskoni kertoi tapauksia joissa alhainen ferritiini oli estänyt raskautumisen.
 
Hei taas ihanat naiset :Heartpink

Tänään käyty ultrassa ja kaikki näyttäisi olevan hyvin. Folli oli jo sen kokoinen, että tänään illalla pistän Ovitrellen. Viikon päästä torstaina sitten meidän 1. PAS!:happy:

Beisla, taas me mennään melkein samoilla päivillä :joyful: Pyysin muutes mittauttamaan sen Ferritiinin, kun siitä on nyt täälläkin ollut puhetta! :grin Mul on ainakin nuorempana ollut pitkään alhainen hemoglobiini ja jatkuvaa väsymystä jo useita vuosia edelleen tänäkin päivänä. Tuskin mitään vakavaa, mut sitä nyt sortuu kaikenlaiseen, kun mitään vikaa ei ole "löytynyt". Käännetään sitten kaikki kivet ja kannot :wacky: Verikoe maksoi 50€ ja tulos soitetaan alkuviikosta.

Mutta kivaa, kun tässä kuussa näyttäisi olevan isompi joukko piinailukavereita, jospa se tietäisi myös paljon plussia!!:rolleyes:
 
Ainiin! Meille tuli mieleen näin jälkikäteen sellainen nolo kysymys, että onko ennen PAS:ia yhdyntäkielto? Siis nyt tähän aikaan, kun oma munasolu irrotetaan piikillä? Oisha se nyt kaiken huippu, jos tulis tässä samalla kertaa luomusti raskaaksi, mut tulipahan mieleen :hilarious:
Kiitos jo etukäteen :shy::Heartpink
 
Carris, mulla ei ole kokemusta luonnolliseen kiertoon tehdystä pas:ista, mutta itse ainakin varmuuden vakuudeksi heittäisin kaikki siimat veteen ja peuhaisin vällyjen alla. Tsemppiä siirron odotteluun ja siirtoon, kun sinne asti pääsette!
 
Carris, mulla ei ole kokemusta luonnolliseen kiertoon tehdystä pas:ista, mutta itse ainakin varmuuden vakuudeksi heittäisin kaikki siimat veteen ja peuhaisin vällyjen alla. Tsemppiä siirron odotteluun ja siirtoon, kun sinne asti pääsette!

Kiitos :happy: Ja eihän täs nyt ihan luomusti edes raskautuisi, kun alkukierrossa oli Letrozolit ja nyt Ovitrelle, mut kuitennii :grin Tsemppiä ja kovasti onnea sullekin Hulbertiina :Heartpink
 
Takaisin
Top