IVF/ICSI kokemuksia

Seesam mulle on kans tullut lääkkeistä huimausta ja huonoa oloa, mutta ne on onneks olleet aina lyhyitä hetkiä ja menneet tyyliin minuutin/kahden sisällä ohi. Onko sulla kestänyt huimauskohtaukset pitkään? Toki autolla ajaessahan lyhytkin hetki on pitkä...

Liljatar, punktion jälkeen vatsa on usein turvonnut kerääntyneestä nesteestä. Mulla kesti monta viikkoa ennen kuin laski. Muista juoda paljon vettä :Heartred

Omaanapaa: Lauantaina pistin Ovitrellen ja nyt kovasti odottelen perjantain siirtoa! Keskiviikkona alkaa Lutinukset. Aikasemmin mulla ollut käytössä Luget, mut nyt kysyin muuta vaihtoehtoa kun luget ärsytti niin kovasti limakalvoja, että tuntui loppukierrosta aina tosi epämukavalta ja aralta. Kuulemma lugejen sidosaine vaihtunut soijaan ja se ei taida sopia mulle... Toivottavasti Lutinuksien kanssa ei tuu samaa vaikutusta. :)

Onnea Inkserille ja rauhallista mieltä ultran odotteluun :Heartred
 
Inkseri:
Mulla on itellä kanssa ihan samoja oiraita, alaselkäkipua ja menkkajuilintaa. Itekki kokoajan pelkään että ne menkat alkaa...

Tissikipu, väsymys ja pahoinvointi on jatkunut jo pitkään, joten yritän pitää niitä merkkeinä, että kaikki on hyvin.

Tää on todellakin stressaavaa aikaa, kun kaikki tuntuu niin epävarmalta, uskoakseni niin sinulla kuin minullakin tuo ultra varmasti helpottaa tätä epävarmuutta. Itse oisin siirtänyt ultraa aikasemmaksi jo alkujaankin, mutta sellaisia vapaita aikoja, jotka ois sopinu miehellekki niin ei ollu. Oisin voinu varata toisesta firmasta ajan, mutta ajattelin, että ensikäynnin haluan käyä tutulla lääkärillä. Ajattelin kyllä siitä reilun 2viikon päästä käyä yksityisessä neuvolassa ultrassa ihan varmuudeksi. Sitten onkin jo neuvola ja viikot sitten jo pian siinä main, että kotidopperilla kuulee itekki sykkeen ( sen ostan oman mielenrauhan turvaamiseksi heti kun on viikot tarpeeksi pitkällä.)

Onko kellään kokemuksia noista kotidoppereista?

Maleen
 
Inkseri. Myös minulla on ollut niukkaa vuotoa, viimeksi viime viikolla (nyt 11+5) On tämä välillä yhtä panikoimista [emoji16] Kaikkea hyvää sinulle!
 
Inkseri tsemppiä!:Heartred

ValkoinenOrkidea tsemppiä siirtoon! :)

Maleen varmasti piinaavaa aikaa tuo alku, paljon tsemppiä sinne:Heartred Ei oo kokemusta doplereista mut sen oon joskus lukenu et ne saattaa myös aiheuttaa päinvastoin huolta ja stressiä jos sieltä ei heti löydy sykkeitä yms :eek:

Omaa napaa: ihanaa tänää vikat lääkkeet ja sit ylihuomenna keskiviikkona PUNKTIO! Pääsee noista pistoista ja nenäsuihkeista pois, toki seuraavaksi saa sit niitä lugeja työnnellä tonne alakertaan :D

Pikkasen alkaa jo punktio jännittää :|

Jopsukka
 
Meidän poika täytti marraskuussa 4 vuotta. Joskus toivoin, että tulis pieni ikäero. Nyt toivon, että lapsi saisi sisaruksen.

Täällä samoin noiden toiveiden kans.. joskus vielä alkuvuodesta kun palaili hoitoihin, oli korkeelentonen pyrkimys olla raskaana loppuvuodesta.. joo paskat, ei ainakaan yhtään helpommalla näytä nytkään onnistuvan..jos enää ollenkaan. Jos heti eka siirto keväällä ois onnistunu niin LA ois nyt 4 pv päästä :/ Ihan selvää jo että se pieni ikäero jäi haaveeks tälläkin kertaa, kun vaan tulis joskus vielä.. ja pääsis EDES YHTEEN siirtoon per hoito, toisin kun viimeks...kalliikshan sekin tulee, jonku 4-5 tonnia yhdestä mahdollisuudesta raskauteen, mutta hyvä edes niin kun vaihtoehto on että kaikki taas kankkulan kaivoon ilman ainuttakaan.
Torstaina sorkitaan taas yks erä rakkuloita tyhjiks..

Maleen77 Mulla oli dopppleri siinä raskaudessa jossa tuli kkm, enkä ehtiny ollenkaan kuuleen alkioiden sykkeitä. Jotkut ilmeisesti löytää ne jo rv8+ mutta esim. mulla ei kuulunu siinä onnistuneessakaan neuvolan dopplerilla vielä rv9+5kään.. sen jälkeen jouduin tietenkin käymään "mielenterveys"-ultrassa ja vasta rv11+0 sykkeet kuului.. kaikkien aikojen ikimuistosin synttärilahja :Heartred Eikä oo siis mitään taaksepäin kallistunutta kohtua eikä istukka ollu etuseinässä mikä ois voinu viivyttää sitä. Kotidopplerilla kuuluu tosi hämäävästi ne omat istukkasykkeet mitkä saattaa helposti sekottaa lapsen sykkeisiin, varsinkin jos ei tiedä miltä sen "oikean" sykkeen pitäs kuulostaa.
Kun kkm:a seuraavana talvena ja keväänä kaikki siirrot oli negaa niin aattelin etten ehkä tarvi sitä enää ikinä tai ainakaan moneen vuoteen ja myin sen pois sit kesällä. No eikös siitä heti seuraavan kierron pas:ista tullu se onnistunu plussa :wink en kuitenkaan hommannu uutta, kun täällä sai neuvolassakin käydä kuuntelulla vaikka joka päivä jos halus tai ois kehdannu..(kävin kerran viikossa rv14 saakka), eli käyttöaika ois jääny melko lyhyeks kun kuitenkin siinä rv11+ aloin nähdä jo mahassa väreilyjä ja muutenkin siitä noin viikkoo myöhemmin aloin tunteekin ne liikkeet.
 
Muokattu viimeksi:
JuupasJaapas ja Jopsukka onnea tuleviin punktioihinne! Toivottavasti molemmilla hyvät saaliit ja pääsette siirtoihinkin saakka!

Mulla tänään 10 päivää alkionsiirrosta, ja aamulla testattu nega. Lisäksi tuhruvuotoa teroluteista huolimatta. Aika toivottomalle näyttää tilanne siis :sad001Ohjeen mukaan silti verikoe perjantaina tulossa ja sinne saakka kaiketi kitkuteltava. Ehkä testaan vielä to kotona..
 
DB ja kookos samoilla linjoilla teidän kanssa. Tyttö täytti 4v syksyllä ja toiveissa ollut vuodesta 2015 asti sisarus hänelle. Ei vaan tunnu meidän kohdalla onnistuvan. 2015 tehtiin icsi yksityisellä eikä tulosta. Nyt marraskuussa tehtiin 3 icsi julkisella josta tuoresiirrosta nega vaikka oli top-alkio. Nyt odottelen joulukuun menkkoja ja sitten pitäisi alkaa ovulaatiota tikuttamaan. Onko kenelläkään kokemusta että yksi pakastealkio olisi selvinnyt sulatuksesta ja siirtoon asti?
Meillä on vain yksi alkio pakkasessa ja vähän kyllä epäilen että selviäisi..
 
Maleen: Mulla on dopplerista vain positiivista sanottavaa! Kuuntelin ekan kerran varmaan joskus 14 viikolla ja löysin sykkeen suht helposti ekallakin kerralla. Olin asennoitunut niin, että välttämättä en sitä löydä, jotta pettymys ei olisi ollut niin suuri jos siten olisi käynyt. Doppler on rauhoittanut mun raskauden aikaisia pelkoja ja stressejä ihan hirveesti! Siinäkin vaiheessa kun liikkeet alkoi tuntua, kuuntelin sykkeitä jos oli sellainen olo ettei sikiö ole liikkunut "tarpeeksi". Nyt rv 37+5 kuuntelen edelleen, joko noiden hiljaisten liikkeiden takia tai jos olen halunnut varmistaa vauvan asennon kohdussa :) On kyllä ollut ihan ehdoton kapistus meillä ja maksanut itsensä moneen kertaan takaisin! Mulla on Angelsoundin halvin doppleri, oliskohan 30€ maksanut.. Tsemppiä raskauteen!
 
Onnittelut plussanneille ja peukkuja piinaajille! :happy:

Inkseri, suosittelen joko ultran aikaistusta tai hcg-mittausta. Toivottavasti kaikki on hyvin!

Olen itse palailemassa tänne, tai no enhän minä täältä ole poistunutkaan. Tyhjennys edessä loppuviikosta. Pelottaa ja ärsyttää jo etukäteen. Muutama kuukausi sitten saman kokeneena tiedän miten kamala toimitus on edessä. Toivottavasti olisin yhtään edes vähemmän kipeä tällä kertaa. Uusin hoito on jo suunniteltuna alkuvuodelle. Jotain positiivistakin siis.
 
Muokattu viimeksi:
DB ja kookos samoilla linjoilla teidän kanssa. Tyttö täytti 4v syksyllä ja toiveissa ollut vuodesta 2015 asti sisarus hänelle. Ei vaan tunnu meidän kohdalla onnistuvan. 2015 tehtiin icsi yksityisellä eikä tulosta. Nyt marraskuussa tehtiin 3 icsi julkisella josta tuoresiirrosta nega vaikka oli top-alkio. Nyt odottelen joulukuun menkkoja ja sitten pitäisi alkaa ovulaatiota tikuttamaan. Onko kenelläkään kokemusta että yksi pakastealkio olisi selvinnyt sulatuksesta ja siirtoon asti?
Meillä on vain yksi alkio pakkasessa ja vähän kyllä epäilen että selviäisi..

Tarkoitatko yhdessä oljessa yksi alkio? Koska täällä on 2 alkiota yksinäisissä oljissa selvinnyt sulatuksesta ja siirtoon. Molemmista on alkanut raskaus, mutta ensimmäinen meni heti alussa kesken. Ja nyt tätä toista jännään kun torstaina olisi nt-ultra.
 
Aitoomaitseni, mulla näissä viime vuosien hoidoissa missä ylipäätään on siirtoja saatu, on ollu pakkasessa vaan 1 blasto, 4. hoidossa juuri siitä ainoasta pas:ista lapsi. Eihän siihen tarvita kun se yks tarpeeks hyvä, tuli se sitten yksinään tai 10 alkion erässä.. 5. hoidossa sen pas-blaston laatu oli melko heikko BC mutta selvis silti kohtuun saakka.
Mulla toistaseks kaikki selvinny sulatuksesta (käytössä tosin uudempi/hellävarasempi vitrifikaatio), viimeks se ainoa ei vaan jatkanu kehitystä sen jälkeen ja tyssäs 4. päivänä.

Pahottelut Rankkisankkis :sad001 rankalta kuulostaa kun tollasta joutuu kokeen toistamiseen, ja niin väärin...toivottavasti tyhjennys sujuu hyvin ja pääset nopeesti asioissa taas eteenpäin!
 
Voi ei Rankkisankkis, pahoitteluni.
Paljastui ilmeisesti alkuraskauden ultrassa, että kyseessä tuulimuna?
Toivotaan että tyhjennys menee tällä kertaa kivuttomasti. Onnea alkuvuoden hoitoon, ois jo viimeinkin aika teidän onnistua, niin paljon epäonnea ollut matkassa. :-(

Kiitos kaikille dopper- kokemuksista! :-)

Juupasjaapas tsemppii keskiviikon punktioon. Toivotaan hyvää saalista!
Ja oliko jollaki muullaki punktio tulossa tälle viikkoa?

Valkoinen orkidea: onnea sinulle perjantain siirtoon, toivotaan että pikkuinen tarraa kiinni ja lujaa.

Itse jännäilen ja tuskaisesti piinailen torstaihin, jolloin on alkuraskauden uä. Tuolloin viikot 7+1 ( kolme yötä vielä).
Odottavan aika on todellakin pitkä.

Maleen
 
Huoh, vaikea lukea lasten ja nuorten hoitotyön tenttiin, kun vauvakuume vaan paukuttaa metrisellä vasaralla päähän, kun lukee vauvan kehitysvaiheista... :hilarious: Toivottavasti kysytään sit paljon vauvoista tentissä, osaankin ehkä jotain..!

Mielenkiinnolla luen teidän juttuja täällä ja olen hengessä mukana. Oon ihan tyytyväinen tällä hetkellä siihen, ettei päästy aloittamaan hoitoja vielä tässä kuussa. Olen ihan mahdottoman stressaantunut tämän opintomäärän keskellä, ei olis varmaan ollut hyväksi. Ensi kuu tai helmikuu paljon parempi ajankohta.
 
MW2B
Itse opiskelen myös. Pitäisi vääntää opinnäytetyötä ja paria kirjallista tehtävää, mutta mä en kykene keskittymään mihinkään muuhun ku tähän piinaan...:-(
tsemppii sulle opiskeluun!

Maleen
 
Tarkoitatko yhdessä oljessa yksi alkio? Koska täällä on 2 alkiota yksinäisissä oljissa selvinnyt sulatuksesta ja siirtoon. Molemmista on alkanut raskaus, mutta ensimmäinen meni heti alussa kesken. Ja nyt tätä toista jännään kun torstaina olisi nt-ultra.
Meillä siis kerättiin 15 munasolua josta 3 hedelmöittyi icsillä mutta valitettavasti vain 2 selvisi ja toinen siirrettiin tuoreena ja toinen nyt pakkasessa..mietin kun aikasemmissa passeissa saatu se 2 alkioita pakaseen ja aina siirretty molemmat. Nyt tuo pakkasessa oleva alkio on 2 päivän ikäinen ja mietin että selviääköhän edes raukka sulatuksesta kun ja jos siirtoon päästään luultavasti tammikuussa..
 
Rankkisankkis, voi itku miten huono tuuri sulla. Toivotan tosi paljon voimia koitokseen, toivottavasti tyhjennys toimii "tehokkaasti" ja pääset toipumaan ja keräämään voimia eteenpäin.

Kaikille tsemppiä hoidon eri vaiheisiin, toivotaan että tänne ketjuun tulisi paljon hyviä uutisia!

Maleen, sullakin jännät paikat! Mulla ultra huomenna, sain aikaistettua aikaa joka piti olla vasta ensi viikolla. Huomenna siis mun laskujen mukaan 7+0, voi kun kaikki olisi mallillaan...
 
Takaisin
Top