IVF/ICSI kokemuksia

PikkuTikku, toivotaan että teillä riittäisi yksi huurunenä pakkasesta ettei tarvitsisi lähteä taas piikitysrumbaan! :) Se on kyllä kumma juttu miten ne toiveet aina nousee vaikka pettymyksiä olisi kasapäin takana. Pitäisi yrittää vain olla realisti, mutta kun ei osaa...
 
Me ei aiota alottaa enää alusta. Jos ei näistä joku mukaan tartu, ni sit oli meille tarkoitettu yksi lapsi.
Ikävämpi olo olisi, jos tota tyttöstä tuossa ei olisi. ❤️
Itse olen aina vain toivonut isoa perhettä, mutta meidän perheen budjetti ei kestä enempää.
 
PikkuTikku, ok eli sitä suuremmalla syyllä toivotaan että pakkasessa olevista joku tarttuu mukaan! Ja ihanaa, kun teillä on jo kuitenki yksi pikkuinen :)
 
Pikkutikku, täytyy toivoa että pakkaspikkuisista tarttuisi pysyvä kyytiläinen!! Eli onko niin, että lähdette kesää kohti PASiin vai millä lailla?
Täällä on ollut jo oireista olevinaan, en tiiä miten todennäköistä olisi nyt 6 dpo, mutta pistelee ajoittain... Koitetaan pitää pää kylmänä kumminkin. ja tarjota koipia miehen syliin - tilasin jalkahieronnan. Häne ei ole järin innostunut.
Katjusha 6 dpo
 
Joo pas-siirrot nyt ensimmäistä kertaa. Viimeksi tosiaan tyttö sai alkunsa tuoresiirrosta, eli uutena juttuna mulle tämä.
Jos muistan oikein, mulla tais alkaa oireet tosi pian alkionsiirrosta. Tosin mulla oli vahvoja oireita myös epäonnistuneista inssikerroista, joten ota niistä nyt selvää.. :D
 
Mulla on kaksi kertaa aiemmin tärpännyt PASista, ja silloin nipistely alkoi vuorokautta myöhemmin (7 dpo-). Joo, ei pitäis liikaa analysoida - mutta kehittyminen blastikysti-vaiheeseen kestää joko 5 tai 6 päivää. Sikäli ymmärrettävissä, että että 3 päivän alkiot PASin jälkeen kestää ehkä vuorokauden enemmän, ennenkuin alkaa hatchaantya. Voi kunpa kaikki menisi hyvin!!!! :Heartpink:Heartpink:Heartpink
Katjusha 7 dpo
 
Heippa, halusin jollekin keskustelupalstalle kirjoitella omista hedelmöityshoidoistani, koska itse en noin puolitoista vuotta sitten paljoa aiheesta löytänyt..

Eli vuoden yrityksen jälkeen päädyimme tutkimuksiin, joissa mieheltäni ei löytynyt spermasta siittiöitä lainkaan, azospermia. Tulokset vetivät maton pois jalkojen alta aika liukkaasti tuolloin.. Verikokeista sitten selvisi, että miehelläni on ylimääräinen x-kromosimi, xxy -kromosomisto eli nk. Klinefelterin oireyhtymä. Jonka ainoa valitettava haittapuoli miehelläni on tähän mennessä ollut tämä.

Mieheltäni otettiin koepalakiveksistä ja kuin ihmeen kaupalla sieltä löytyi siittiöitä ( oman käsitykseni mukaan sieltäkään ei niitä tässä tapauksessa aina/yleensä löydy). Eli pääsimme yrittämään lasta icsi- menetelmällä. Mieheni oli kyllä jo kaikessa ihanuudessaan lupautunut käyttämään vieraita siittiöitäkin, jos mitään ei löytyisi ♡.

Itseltäni saatiin kerättyä 8 munasolua, joista kuusi hedelmöittyi, mutta vain 2 päätyi pakkaseen ja 1 tuoresiirtoon jatkokasvatuksen jälkeen. Ensimmäisestä tuoresiirrosta alkio yritti kiinnittyä näkyen hailuna plussana testissä. 1. Pas ei tuottanut tulosta, mutta 2. Pas noin vuoden hoitojen jälkeen sitten tuottikin positiivisen tuloksen. Ja nyt olen jo rv 27. Iloisesti odottelemme poikavauvaa.

Pakkaseen jäi vielä oljellinen miehen siittiöitä, mikä antaa toivoa toisesta lapsesta jossain vaiheessa. Halusin vain antaa toivoa niille, joiden mieheltä on löytynyt sama xxy-kromosomi.
 
Moikka kaikille, selaillessani näin yövuoron ajankuluksi löysin tämmöisenkin pinon :) Pääsee jännäilemään teidän muiden hoitoja sillä välin kun odottelee omaa seuraavaa :)

meillä siis yritystä 11/14 alkaen, mulla todettu pco, miehellä ei mitään ongelmaa, yksityisellä viisi OI:ta tehty ja yksi ivf nyt 2/16. Vain 2 munasolua saatiin, mutta molemmat hedelmöittyi ja jakautui hienosti, molemmat siirrettiin, mutta ei tulosta.. nyt jonotellaan kunnaliselle puolelle, huhtikuussa olisi sinne ensikäynti ja todellakin toivon että ehdittäisiin ivf:ään ennen kesätaukoa, mieli ei millään malttaisi odottaa syksyyn! Tai eniten sitä toivoisi että ihme tapahtuisi nyt ennen seuraavaa hoitoa, mutta piru olkapäällä lällättää että miksi se muka nyt tärppäisi kun ei aiemminkaan. Mulla kuitenkin on jo 6v eskarilainen edellisestä suhteesta, miehellä ei omia lapsia (hänelle tää ivf-epäonnistuminenkin taisi ottaa kovemmalle kuin mulla, raasulla kauhee vauvakuume). Tässä oon pohtinut kun synnytyksen jälkeen mulla oli aika raju kohtutulehdus, voisiko se vaikeuttaa tota kiinnittymistä kun siihen asti kaikki on ok..? Koitin sitä yksityisen lääkäriltä kysyä, mutta ei oikein ottanut mitään kantaa, täytyy tuolla julkisen ensikäynnillä kysellä uudestaan.

Tsemppiä kaikille!! :love7
 
Ninukki, toivotaan että ehtisitte ivf:ään jo ennen kesätaukoa! Riippuu vähän paikkakunnasta että miten täyttä alkaa olla. Täällä saivat meidät mahdutettua juuri ja juuri, koska mulla on niin kivulias endo. Ilman sitä oltaisiin saatu odotella elokuulle tai kauemmas :/
 
Larissa, sepä se ku noi jonotilanteet elää niin kaiken muun lisäksi tässä saa jännittää sitä milloin pääsee hoitoon ylipäätään.. Mutta ei muu auta, budjetti ei ainakaan tähän hätään kestä toista ivf yksityisellä :sad001
 
Te joille on tehty jo ivf, niin montako follikkelia teillä kasvoi hoitojen aikana ultrissa? Montako saatiin kerättyä ja moniko hedelmöittyi?
 
Junttura, mulla alkuun ~15 follikkelia/puoli, ekassa seurantaultrassa kasvanut oli vaan 6 ja 4, seuraavassa ultrassa 2 ja 1, punktio päivänä jäljellä kaksi follikkelia (yksi molemmin puolin) , molemmissa oli solu, molemmat hedelmöittyi ja jakaantui ja siirrettiin.

Eli aika heikko follikkelisato kun aina määrä puolittui, mutta ihme että molemmissa jäljelle jääneissä oli solu joista molemmat päätyi hyviksi alkioiksi asti, vaikkei kumpikaan sitten loppujen lopuksi jaksanut pysyä kyydissä.
 
Mulla saatiin kerättyä 12 mutta 8 oli kypsiä. Alkioita ei saatu ollenkaan. Ekassa hoidossa saatiin saman verran munasoluja joista saatiin 3 hyvää alkiota. Miehellä vähän simppoja eikä laatukaan hirveen hyvä..lahjasiittiöitä mietitään.
 
Junttura, omista munasoluista en nyt enää niin hyvin muista, mutta arvelisin että itseltäni on tullut 10-13 munasolua kerralla, joista noin reilu puolet tai ei yhtään hedelmöittyi. Kolmella eri luovuttajallamme on ollut noin 8->4 kpl 3 pv alkiota, 18->9 kpl 3 pv alkiota (yht 5 siirtoa) ja 8->3 blastocystiä (noin 10 follikkelia). Viimeisimmästä on siis eka siirto tehty, nyt menossa 8. päivä siirron jälkeen. Perjantaina 15 dpo on tarkoitus testata... Follikkelien määrä on ehkä ollut pari enemmän, mitä munasoluja on sitten saatu.
Katjusha 13 dpo / verikoepäivä 14.3.2016
 
Junttura, tsemppiä ultraan - toivotaan että siellä on tasalaatuinen joukko hienoja folleja tulossa!!!
Täällä selvittiin taas yhdestä aamusta ilman testiä. Huomenna olis tarkoitus pissata tikkuun. Aikamoista. Kyllähän se järkytyksenä tulee, jos nega räpsähtää. Täytyy toivoa ja rukoilla, että siellä jotain on!!!
Katjusha 14 dpo / verikoepäivä 14.3.2016
 
Takaisin
Top