IVF/ICSI kokemuksia

Täytyy sanoa että olo on vähintäänkin outo. Viimeks olin tosi turvoksissa jne. Nyt rinnat on normaalit lättänät. No painellessa vähä vaan sivulta kipeät. En turvota ollenkaan. Ainoastaan menkkajuilinnat on ilmestyneet. Positiiviseen en usko, mutta ihmettelen kuinka edelliseen verrattuna olo on normaalimpi.
T. Aida-leena pp8
 
Kaakao, saanko siirtää sut plussanneisiin tuolla ei tää voi olla... ryhmässä? Ja tuuthan turisemaan sinne meidän plussanneiden "kyllä tää oli niin..." ryhmään? :)
 
Murkku, siirrä vaan. Kävin jo teidän ryhmää vähän vakoilemassa, mutta taidan uskaltautua mukaan vasta kun syke näkyy :) Katotaan ehdittäiskö töissä huomenna ultrailla ja kattoa joko siellä jotain tapahtuu. Oireita on ainakin sopivasti, niin tietää ettei vaan kuvittele. Ja piti vielä kokeilla miltä näyttää ovistesti... Kirkuvan tumma testiviiva tuli näkyviin jo ennen kuin kosteus ehti edes nousta kontroliviivaan asti :wink

ImageUploadedByVau Foorumi1498416212.125810.jpg
 
Kiitti kaverit! Onpa kiva että meitä on monta samaan aikaan! Mulle akupunktio mamma sanoi, että kesä on hyvää aikaa näille jutuille koska verenkierto silloin parempi kuin kylmällä talvella. Toivotaan nyt että kaikilla onnistuu ja yritetään ottaa rennosti! :happy:
 
Piinailuja joo edessä ja rennosti koettaa ottaa, vaikka kyllä tuntuu, ettei täst mitään tuu No nyt positiivisella asenteella etiäpäin :)

Nyt lasillinen punaviiniä vielä limiksen kasvattamiseen :D
 
Muokattu viimeksi:
Toivotaan kovasti että teidän pienokaiset tarraa lujasti kiinni. ❤

Tänään pp12 täysin puhdas nega testattu. Huomenna vielä pakollinen veritesti. Elikkäs koko rumba on aloitettava alusta. Takki tyhjä niin kuin pakkanenkin. Kiukuttaa kun saan näistä hoidoista herpekset. Viimeks tuli kaks huuliin. Nyt on kaks sieraimessa sisäpuolella. En osaa surra. Piilota tunteeni jonnekkin hyvin syvälle sisimpään vaikka tiedän että ei kannata niin tehdä. En osaa muutakaan. Nyt pitäisi ajatella jo seuraavaa hoitoa. Siksi kyselenkin nyt teiltä Tiedättekö millä voisi munasolujen laatua parantaa. Nyt kävi niin iso kato kun 8 pakastetut vain kaks pystyttiin siirtämään. Ja yhteensähän multa kerättiin 25 follikkelia. Ja olikohan se niin että 15 oli solu.
 
Hei! Olen pitkään lueskellut kirjoituksia täällä ja nyt liityin itsekin mukaan. Meillä menossa toinen ivf/icsi. Maanantaina oli punktio ja tänään siirretty alkio. Nyt jännätään! :angelic:

Kuulosti siltä, että olisi muitakin samassa aikataulussa?
 
Aida-leena, pahoittelut ensinnäkin negasta :sad001 Jos haluat munasolujen laatua parantaa niin ubikinoni käyttöön ja muutenkin katse ruokavalioon! Ubikinonin on todettu tutkimuksissakin parantavan munasolujen laatua, jos sitä otetaan tarpeeksi pitkään (vähintään 3 kk) ennen hoitoa sekä tarpeeksi isolla annostuksella. Tukimuksissa 600 mg oli todettu olevan tarpeeksi iso annostus, jotta vaikutusta on munasoluihin. Itse olen nyt ennen uutta ivf:ää koittanut panostaa syömisiin (enemmän kasviksia, marjoja jne, lihaa vähemmälle) ja ottanut käyttöön ubikinonin, d-vitamiinin sekä inofolicin. Monivitamiini on käytössä sekä mulla että miehellä, miehellä siihen lisäksi vielä sinkki. Alkion laatuun vaikuttaa sekä munasolun että siittiön laatu, joten miehen pitää tehdä oma osuutensa! Tietty tupakka, alkoholi ja liiallinen kofeiini vaikuttaa sekä munasolujen että siittiöiden laatuun myös.

Tsempit kaikille, jotka olette siirroissa olleet ja tarroja pikku alkiolle! :)

Rankkisankkis, terveloa mukaan :) Tsemppiä sinnekin pikku alkiolle!
 
Aida-leena, mulla myös kesän ajan käytössä nuo Larissan mainitsemat. Ubikinonissa joidenkin suositusten mukaan riittäis noin 400mg, vaikka ei varmasti isommastakaan annoksesta haittaa ole! Donaferty inositoli+foolihappo, mikä on samaa kun Inofolic mutta melkein puolet halvempaa. Gelee Royalee menee 2 kapselin annoksella/pv. Tietenkin syön monivitamiinia jatkuvasti. D-lisävitamiini oli mukana myös alkukesästä.
Dhea on myös kokeilussa, joilla etenkin vanhempien naisten solumääriä ja laatuja on saatu parannettua, ei toki kaikilla oo tehonnu. Oman lääkärin mukaan jo 2kk käytönkin pitäs näkyä laadussa, jos on näkyäkseen.
 
Kiitos Larissa :)

Tsemppiä piinailuun myös muutaman päivän edellä meneville Blancalle ja MiuMaulle. Kyfin taisi saada kyytiläisen myös tänään. Menikö kaikki hyvin?

Jännittää se, että miten pitäisi olla jotta tekisi kaiken oikein kiinnittymisen osalta. Eipä kai tässä mitään voi tehdä enää. Tänään olen enempi vielä ollut sängyssä lepäämässä. Maanantainen punktiokin vielä hieman tuntuu.

Huomiseen jännätään vielä kahta labrassa olevaa solua. Saadaanko pakkaseen jotakin. Ekassa hoidossa päästiin vain tuoresiirtoon. Meillä oli kaksi välikiertoa. Nyt siis uudella toivolla! :angelic:
 
Kookos, mulla on ollut dhea käytössä marraskuusta saakka. Luulen, että sen ansiosta saatiin jopa ne 2 solua siinä ekassa ja ainoassa ivf:ssä. Muuta iloa siitä ei sitten mulle ollutkaan, mutta jenkkilässä sitä käytetään paljon ja ilmeisesti hyvin tuloksin. Pyysin sitä itse lääkäriltä, kun olin lukenut siitä.
 
Rankkisankkis tsemppiä sinne ja toivotaan, että tarttuu plus ennen kaikkea sitten pysyy tiukasti kiinni.

Mulla oli joo tänään 2. IVF:n 1.PAS. Toiveet oli aluks korkeella, kun tuoresiirrosta tuli kuukaus sitten kemiallinen raskaus (mulla ei yhtään välikiertoa), mut tän päivän siirron jälkeen fiilikset hippasen maassa. Mulla kohtu tekee mutkan ja nää siirrot siks yhtä "helvettiä". Tänään ei lääkäri oikein nähnyt mitään, mut kaipa se oikeaan paikkaan tuikkas. No aina on toivoa. Siihen pitää jaksaa uskoa.
 
Tervetuloa rankkisankkis! Vitsi että meitä onkin nyt paljon samassa aikataulussa!

Mulla tuli tänään aivan helvetillinen hikikipu alavatsaan että ei ole koskaan ollut sellasta. Soitin naikkarille jo et apua mitä tapahtuu. Sitten soitin omalle lääkärille ja pääsin onneksi heti. Sellanen kananmunan kokoinen kysta oli puhjennut. Onneksi nyt jo ohi ja kaikki hyvin ja ei vaikuta siirrettyyn alkioon koska oli munasarjassa. Huh.
Aida-Leena tsemppiä! Tosi kurjaa! Mulle lääkäri on sanonut et 10-15 follia olisi ihanteellinen määrä jotta ei vaikuta laatuun. Mulla myös kävi ekassa icsissä niin, että hieman liian aikasin kerättiin, joten kaikki paitsi yks kuukahti ja siitäkään ei mitään. Toisessa oltiin viisaampia ja kasvatettiin muutama päivä pidempään ja lääkeannosta nostettiin loppua kohden. Siten saatiin tosi hyvä lopputulos. LIsäksi voin suositella lämpimästi akupunktiota!
 
Takaisin
Top