IVF/ICSI kokemuksia

Sagi, voimia sinne todella paljon! :sad001 :Heartred

Nennu, tsemppiä tiistaille! :Heartred

Janel, itse en luota digeihin, mulle ne on näyttänyt vääriä plussiakin. Yhdessä kierrossa oli jo kp 10 plussa vaikka verikokeilla todettiin, että siihen aikaan en itse ovuloinut ilman lääkkeitä... tikkuihin luotan enemmän. Ihme ohjeistus sulla siellä klinikalla.

Muurahainen 18+1
 
Oon ymmärtänyt, että luget ainakin sellaisia, joista ei kelakorvausta saa, onko kokemusta muistakin..?

Kiitos vastauksista, suht nopealle toiminnalle kuulostaa. :)

Janel ymmärrän, itsekin olen aina kovin rehellinen. En pysty hakemaan saikkua esim ellen ole jo todella kipeä..
 
Soittoa klinikalle Janel ja sanot että lauantaiaamuna sait plussan:rolleyes: Sitten vaan kinuat siirtoajan mahdollisimman aikaiseksi sille päivälle..korjatkaa muut jos ajattelen tämän väärin päin?! Toivotaan kovasti että pääsette siirtoon!

Korvattavista lääkkeistä: miulle korvattiin se Gonapeptyl -piikkikin, Luget ei ole korvattavia. Meillä pyörii sairauskassan kautta mutta luulisin että samalla kaavalla menee kuin julkinenkin..
 
@Auringonkukka! Oli kyllä nyt täydellisesti jälkiviisautta tämä lh-huipun pähkäily ja määritys! Sitä kun on niin skeptinen ja epävarma kaikesta, ettei uskalla luottaa itseensä kuin ehkä jälkikäteen.

Soittelin aamulla klinikalle ja kerroin tilanteen. Oli taas hirmuinen homma saada puhelu läpi :arghh: Hoitaja sanoi, että suosittavat digiä sen vuoksi, että varmuudella tietty hormoonitaso on saavutettu. Sanoi sitten, että alkiot ovat teidän, joten siirretään jos niin haluatte. Eivät kiellä siirtoa, kun olen käynyt edeltävästi ultrassa ja pystyn sanomaan, milloin lh-huipun olleen. Ei ole epäilystäkään haluanko. Tietenkin haluan! Joten huomenna iltapäivällä siirtoon, jos ei mitään mutkia tule vastaan sulatuksessa yms.:smiley-bounce012

Voi elämä tätä stressin määrää!!! Tämä on aivan hirveää... :bored: Kiitos teille kaikille kanssa kulkijoille! Luotto digeihin meni kyllä tässä rytäkässä.
 
5. hoidon suunnittelu huomenna...siitä se taistelu sitten taas lähtee.
Mulle ei oo korvattu koskaan sitä gonapeptyliä, mutta muistaakseni zumenonit oon saanu edullisemmin. Mistähän se johtuu kelle korvataan, kelle ei?
En luota minäkään digeihin, jotenkin mieluummin tulkitsen viivojen vahvuuksia. Missähän noissa digeissä se "raja" menee näyttääkö kyllä vai ei, että vaikka ei, niin onko siinä jääny jokkut pienet pitosuudet huomaamatta mitkä ois ite nähny tikuissa... jos vaikka odottelee ovista tai olis kiinnittymisyritys. Siis tuntuu liian "mustavalkoselta" noi digit, jos joku ymmärsi mitä tarkotan..:)
 
Terveisiä punktiosta! Itse toimenpide ei ollut mitenkään hankala, pääsin pois jo tunnin lepäilyn jälkeen, mutta nyt kotona on kyllä kurja olo. Keskivartalo on melkoisen kipeä, ja huono olo on johtanut vessanpöntön tiiviiseen halailuun. En ole varma, mikä aiheuttaa oksentelua, kun en edes ottanut tarjolla olleita rauhoittavia. No, kai se tästä, kun vaan juon tarpeeksi.

Hyvinä uutisina voin kertoa, että munasoluja kerättiin sen oletetun 8:n sijasta 17. Toivottavasti niistä muutama hedelmöittyisikin! Jos kaikki menee hyvin, siirto on torstaina.

Kaikille tsemppiä kulloiseenkin hoidon vaiheeseen ja tarrasukkia piinailijoille!
 
Janel hienoa! Tsemppiä huomiseen! :)

Vivian onpa hyvä saalis! Hienoa, että meni hyvin! Tuliko sulle huono olo vasta myöhemmin vai pian toimenpiteen jälkeen..? Yyh, oksentelu ei kyllä kuulu varmaan kenenkään suosikkeihin.. :sad001 Voisiko johtua kivuistakin..
 
Kipulääkkeetkin voi aiheuttaa pahoinvointia. Itse en ole oksentanut kummallakaan kertaa. Olen vain ollut hurjan väsynyt (lääkkeet tekee mulle sen) ja vatsa turvoksissa ja hieman arka.

Vivian komea saalis! Tsemppiä ja onnea torstaille!!
 
Oon pystynyt ottamaan rennosti tässä ja ressaamatta huomista passia mutta nyt alkaa jännittään. Enkä tahtoisi kauheasti innostua kun olen aika varma ja hyvin varautunut siihen että aamulla tulee puhelu eikä siirtoon päästä. Mikään alkio ei ole jatkanut kolmannen päivän jälkeen ja tämä otettiin tänään sulaan joten on huomenna neljän päivän alkio. En usko että huomenna tarvii mihinkään mennä...
 
Sagi, olen niin pahoillani! Anna itselleai aikaa, ja muista että kaikki tunteet on sallittuja, ja ne on vain käytävä läpi. Onnea kovasti adoptioprosessiin. Sekin on varmasti raskas tie, voimia :Heartred

Vivianilla mahtava saalis! Pikaista toipumista ja onnea siirtoon!

Uusille tervetuloa ja tsemiä koitoksiin! Samoin toki myös muillekki, voimahaleja hoitoihin!

Täällä kp 4, suprecuria sumuteltu ja ke nolla ultra. Siitä se sitte lähtee kolmas yritys.. Onko muilla tullu suprecurista tai muista jarruista turvottelua? Mulla ei aiemmin mutta nytte on! Oon kyllä reenaillukki vähä kovemmin et voisko olla seki yhdes suprecurin kanssa?!? Ja pääkipuja myös ollu tuttuun tapaan. Piikkien myötä se olo sitte paranee.

Muilla taitaa olla paljon lyhyellä kaavalla? Oliko muita pitkällä tällähetkellä?

Auringonkukalle onnea hyvästä hcg arvosta! :Heartred
 
Herrasiunaa mikä saalis Vivianne :eek: Onko kuulunut mitään hedelmöittymistilanteesta? Toivotaan että pääsette suunnitellusti siirtoon :Heartred

Auringonkukalle onnea vielä, hyvin nousee :)!

Miten Tuutikin punktio meni? Muista juoda sitä vettä huolella..

Nennu, mikä tilanne?

Meillä ovuloitiin eilen. En muista onko koskaan mennyt tallettelut näin nappiin, päivinä -1 ja 0 heilui peitto. Meillä yleensä iskee kisaväsymys juuri noilla päivillä mutta nyt maltettiin odottaa :laughing001 Hyvä tietää että jos siirto ei nyt onnistuisikaan jostain syystä niin luomuplussan mahdollisuus on aina olemassa vaikka pieni onkin.
 
Hei! Olen lukenut tätä ketjua pitkään ja saanut paljon tukea ja tietoa viesteistänne. Kiitos!
Me emme ole mieheni kanssa varsinaisesti lapsettomia, koska perheeseemme syntyi kohta kuusi vuotta sitten ihana yllätyspoika. Pojan ollessa vajaan kaksi vuotta aloimme toivoa hänelle sisarusta ja tästä toiveesta seurasi seuraavanlainen polku:

Takana on ollut raskas polku syksystä 2014 tähän päivään. Hakeuduimme silloin lapsettomuushoitoihin kunnalliselle puolelle ja jonotimme paikalliselle naistentautien polille kesäkuulle 2015 asti. Aloitimme ovulaation induktiolla, Puregon 50/75iu/päivä+Pregnyl irrotukseen, joita toistettiin neljä kertaa tuloksetta. Joulukuussa -15 saimme lähetteen Naistenklinikalle, jossa ensimmäinen suunnittelukäynti huhtikuussa -16. Suunnittelukäynnin tuloksena sain luvan ilmoittautua ivf-hoitoon kesäkuussa -16. Kesäsulun vuoksi hoidot päästiin aloittamaan vasta heinäkuun puolivälin jälkeen. Sekundäärisen lapsettomuuden syynä lienee ikä, 38 vuotta ja matala AMH, joka oli alkuvuodesta -16 tasan 1. FSH oli myös hieman koholla.

Heinäkuussa aloitin Synarela-sumuttelut, joten pitkällä kaavalla päädyttiin menemään huonojen hormoniarvojen vuoksi.
Elokuussa pääsin piikittämään, Gonal-f meni annoksella 300iu/päivä. Punktio sujui hyvin jännityksestä huolimatta. Munasoluja saatiin kuusi, joista viisi hedelmöittyi ja neljä jatkoi jakautumistaan siirtopäivään. Tuoresiirto tehtiin kaksipäiväisellä alkiolla ja tästä nega. Loput kolme kasvateltiin blastokysteiksi saakka ja pakastettiin. Ensimmäinen lääkkeellinen (Progynova+Lugesteron) pas tehtiin lokakuussa 2016 ja tästäkin nega. Toiseen pakastealkion siirtoon pääsimme kaksi viikkoa sitten ja äsken sain positiivisen tuloksen testiin ensimmäistä kertaa kuuteen vuoteen. :happy093Voi tätä epäuskon ja onnen ristiriitaa!! Eilen kävin verikokeessa ja hoitaja soittaa tuloksen huomenna. Nyt yritän iloita tästä hetkestä ja päivästä, koska huominen hcg-arvo jännittää kovin ja pelko siitä, että kaikki ei tule menemään hyvin jyskyttää jo takaraivossa. Meillä on vielä yksi blasto pakkasessa, mutta todellakin toivon, että sitä ei nyt tarvitse ainakaan lähitulevaisuudessa käyttää.

Kiitos, jos jaksoit lukea ja toivottavasti tarinamme tuo toivoa jollekin muullekin. Lisään itseni plussanneiden listaan, jos osaan :smiley-ashamed008

Tsemppiä kaikille hoidon eri vaiheissa oleville!!:Heartpink
 
Takaisin
Top