IVF/ICSI kokemuksia

Olen pitkän aikaa lueskellut tätä ketjua ja päätin nyt esittäytyä. Alunpitäen olen kirjoitellut aivan eri foorumilla, mutta se ei oikein tunnu omalta. Ajattelin kokeilla, jos viihtyisin paremmin täällä teidän seurassa?! Vertaistuki on taas todella tarpeen :)

Oma napailen ja esittäydyn teille ensi alkuun:
Olemme mieheni kanssa olleet yhdessä nyt 8 vuotta. Ehkäisy jätettiin pois puolitoista vuotta sitten. Lapsettomuuden syyksi todettiin viime toukokuussa miehen siittiöt, jotka liikkuvat erittäin heikosti. Päätimme suunnistaa julkiselle puolelle hoitoihin, jossa viime marraskuussa tehtiin ICSI. Stimulaatio tehtiin lyhyellä kaavalla, joka se oli melko rankka niin henkisesti kuin fyysisesti. Olen herkkä reagoimaan, joten ei tullut yllätyksenä, kun hormonien haittavaikutuksia oli runsaasti. Pahoinvointia oli runsaasti, unettomuutta ja hyperstimulaatiokin oli riskinä. Tuoresiirto tehtiin pienellä riskillä, joka ei tuottanut toivottua tulosta... Pohjamudista on jo ehditty kammeta ylös ja toivoa tuo 4 pientä pakkasukkoa, jotka majailee kahdessa oljessa :Heartred
Nyt edessä olisi luomukiertoon 1. PAS. Keskiviikkona kävin kp10 ultrassa, jossa tilanne gynen mukaan näytti hyvältä ja ounasteli, että saisin varhain ovulaation, kun folli oli niin iso. Mutta eipä ole vielä ovulaatiota kuulunut, ja täällä minä nyt sitten jälleen kerran hermoilen "entä jos sitä ei tulekaan", "Jos se olikin oikeasti kysta, eikä follikkeli" jne. Tunne vie tätä päät aivan huolella, kuten aina. Järki yrittää pienellä äänellä sanoa koko ajan, että tänään on vasta kp13 "don't worry". En käsitä, miten sitä ei voi tätä ovulaationkaan odottelua ottaa iisisti?! Voi vaan taas kuvitella sitä hermoilun määrää varsinaisina piinapäivinä :bag: :nailbiting:

Janel kp13
 
Janelille tervetuloa :) Mennään samoissa..täälläkin kp13 ja PAS suunnitteilla. Aamupissasta melkein o-plussa, katsotaan vielä illalla uusiksi. Toivotaan että saatte kanssa plussaa ja pääsette siirtoon! Kyllä tämä odottelu on niin hiton raastavaa:joyful:
 

Liitteet

  • 2017-01-15 09.57.04.jpg
    2017-01-15 09.57.04.jpg
    934.6 KB · Katsottu: 134
Rivelle paljon peukkuja tulevaan ja Janelille tervetulloo :) Itteeni alkaa jo hirmuisesti jännittämään se eka käynti väestöliitolla. Mulla on reuma ja krooninen kipupuoireyhtymä ja tiiän et mun lääkkeitä jouvutan säätämään aika lailla, sekin mietityttää. Mut sit yks urpo kysymys , antakaa anteeks ...mistä te nuo hymiöt laitatte ? Näprään siis kännykällä
 
Rivelle tsempit, kyllä pian on plussa jo!

Janet tervetuloa! :)

Vivian tsemppiä huomiselle! Tuuhan kertomaan kuulumiset kun jaksat! :)

Mä näprään tällä sovelluksella ja täällä ei taida hymiöitä löytyä, jollei osaa niitä "kirjotella" viestiin..?
 
Heippa kaikille! Mä oon tässä nyt viikon ajan sulatellut uutisia, mitä lääkäristä saatiin. Hoidot on nyt tässä. Täällä opetellaan nyt elämään sen ajatuksen kanssa, että välttämättä biologisesti omaa lasta ei koskaan tule. Toivon teille kaikille hirmuisesti onnea tulevaisuuteen ja hoitoihin! Kunhan olotila vähän tästä tasaantuu, niin otan yhteyttä sosiaalitoimeen ja varaan ajan adoptioneuvontaan.
 
Sagi, toivotaan että toinen tie tuo teille pienokaisen perheeseen :)
Meillä eletään lapsiperhearkea rinnan ystäväperheen kanssa. Meille tuli vauva luovuttajan munasolusta ja ystävillemme pieni poika adoption avulla. Onneksi mahdollisuuksia on monia :)
Tyttö 7w2d
 
Kiitoksia tervetulotoivotuksista! :happy:

Onnea Rivelle plussasta!

Täällä pääsi käymään niin, ettei klinikan vaatima clearblue näyttänyt hymynaamaa. Tänään testit aivan selkeästi vaalentuneet, joten ohi meni digiltä :shifty: Ja niin myös tuntuu kropassakin, jos sitä nyt yhtään ymmärrän ja osaan tulkita sitä. Onneksi samaan aikaan oon tikutellu netistä tilatuilla puikoilla, joihin en muka osannut luottaa, kun ne klinikan puolelta tuomittiin epäluotettaviksi. Niiden mukaan lh-huippu oli ja meni, ihan varmasti pe-la akselilla. Täytynee soitella huomenna klinikalle, että mitäköhän sitä nyt sitten?! Pääsenkö etes siirtoon?! Hanurista tämä epävarmuus :sorry: Mutta erittäin omituista, ettei digi sitä näyttänyt... onko kellään muulla ollut digin kanssa vastaavaa?

Janel kp14
 
Muokattu viimeksi:
Janel tervetuloa munkin puolesta. Ja muut uudet myös.

Mulla on oviksessa aina todella nopea huippu ja sen takia en aina digiin plussaa saa. Siksi joudun tikuttaan kaks kertaa päivässö liuskalla ja kun siellä rupee viivat näyttää vahvistuvilta niin digi lisäksi mukaan. Tässä vuosien varrella jo oppinut kyllä tuntemaan kropan toiminnan niin hyvin että tietää jo ilman testejä milloin ovis. Toki noissa siirroissa se plussa vaaditaan.
 
Nopeita huippuja täälläkin. Lähipäivinä mä testasin puikolla jopa kolme-neljä kertaa päivässä ja digillä sen pari, mutta ei jösses siltikään jäänyt digillä nalkkiin :smiley-angry003
 
Sagille hurjasti voimia. :Heartred Onneksi on tosiaan muitakin teitä vanhemmuuteen. :Heartred

Rivelle, Kattikalle ja Kanelille tsempit passiin! Onneksi prosentit on sen puolella, että sulatus onnistuu:happy:

Tervetuloa Janel! Meillä ainakin vaadittiin ovis plussan bongaus testillä, että siirtoon pääsi. Meillä meni yksi pas ohi koska siirto olisi mennyt viikonlopulle ja toinen pas yritys ohi juuri sen takia, että en saanut ovista tikutettua kunnollisesti :banghead:.

On. Huomenna verikoe :nailbiting: Mitään oireita ei oikeastaan ole.. tai ainakaan mitään sellaisia mitä ei voisi lugejen tai progynovan piikkiin laittaa.. toivottavasti ne ehtisivät jo huomisen puolella soittaa tuloksen!!

Niin ja kiitos kaikille onnitteluista:Heartred

Auringonkukka H 4+4
 
@Auringonkukka! Oliko teidän klinikalla testille vaatimuksia? Ja kuinka tarkkaan teillä mlaskettiin siirtopäivät?

Meidän klinikka ainakin potilasohjeessa suosittelee digitaalista testiä, johon sitä plussaa en saanut. Ja minähän näin sinisilmäisesti seurasin erityisesti nyt sitä digiä. Näin jälkeen päin noita netistä tilattuja puikkoja ynnätessä sekä kehon signaalit huomioonottaen voin todeta, että lh-huippu on ollut pe-la yönä. En tajua, miksi en lauantaina aamupöhnässäni ymmärtänyt tehdä digiä siinä heti aamulla. Puikko oli vahva ja näytti samalta kuin illalla. Mielestäni ne oli positiivisiksi tulkittavia, mutta illalla digi ei kuitenkaan antanut hymyä. Silloin aamulla se olisi varmaan näyttänyt. Klinikan potilasohjeessa myös ohjeistaa tekemään testin kerran päivässä, mutta onneksi olen jo aiemmin todennut sen taktiikan kohdallani toimimattomaksi. Pakko testata kaksi, kolme tai jopa neljä kertaa päivässä. Ihan sitä tahtia ei voi kovin kallilla testillä mennä. Jos olisin mennyt klinikan ohjeen mukaan kerran päivässä, ei olisi tällä kertaa ollut mitään hajua koko lh-huipusta.

Sain tämän hermoiluni vuoksi nyt sitten hukattua yöunenikin. Kovin tavallista mulle... :sad001
 
Täällä olen taustalla hillunut jokusen päivän.

Sagi voimia♡♡

Uusille tervetuloa!

Tiistaina olisi ensimmäinen PAS. Jos siis sulatus onnistuu. Jännittää ihan ryökäleesti! En uskalla toivoa että päästään siirtoon asti. Ensimmäisestä icsistä ei päästy kuin tuoresiirtoon. Joten tämä on 2. icsin 1. PAS. Yksi jää vielä pakkaseen.
 
Janel mä ehkä jopa kehtaisin sanoa että testiin tuli hymynaama la aamuna. Mistäs ne sen tietää!? Ja jos olet kuitenkin ovisplussan saanut muihin testeihin, on vaan nopean huipun vuoksi jäänyt tarttumatta digiin. En suostuisi luopumaan siirrosta sen vuoksi, ettei digiin nyt tarttunut jos muuten varmasti oli positiivinen..

Nennulle tsempit myös matkaan! :)

Kauankos on kelalla kestänyt viime aikoina käsitellä lääkkeiden maksukatto-asioita..? Nimim. Montako tonnia tarvii kaivaa taskusta ensin ennen kun alkaa homma pyöriin
 
@vastavirrassa Samanlaista valkoista valhetta heittelin ilmoille miehellenikin aiemmin. MUTTA kun olen ihan hirveän huono valehtelemaan. En osaa ja se tuntuu aivan väärältä :oops: oon liian oikeudentuntoinen, kiltti ja sinisilmäinen ihminen...:angelic:

@nennu90 Tsemppiä!! Toivotaan, että kaikki menee siirrossa toivotulla tavalla!
 
Vastavirrassa. Meidän piti lähettää edellisen kuukauden kuitit kun se 600 tuli täyteen. Laitoin viestiä Kelan asiakaspalveluun ja sitä kautta hoidin kuitit. Olisko mennyt pari viikkoa että ne käsiteltiin... Mutta siis tämä koskee vain kela korvattavia lääkkeitä. Edelleen pitää maksaa kokonaan ne lääkkeet jotka ei ole kela korvattavia.
 
Janel naikkarilla suositeltiin digiä, mutta kokemusta oli enemmän noiden viivatestien tulkitsemisesta, että menin niiden kanssa. Tosi tarkastihan sä tiedät sen lh-huipun, luulis että se riittää! Itse testailin aina aamulla ja illalla.
Naistenklinikalla myös päivälleen tarkkaa noiden siirtojen kanssa, kun kerran tosiaan meni sinne viikonlopulle siirtopäivä. Noh ymmärtäähän sen koska kohtukin on vain pienen hetken valmis ottamaan hedelmöittyneen alkion vastaan.

Nennu huomenna jo, hienoa! :happy:

Meillä tuli kelan päätös lääkekaton täyttymisestä syksyllä jo viikossa. En ollut ehtinyt mitään kuitteja sinne vielä edes lähettää. Toki sitten lähetin ne päätöksen jälkeen, että sain ylimeenneen osuuden takaisin.

Auringonkukka H 4+5
 
Takaisin
Top