IVF/ICSI-hoidoista plussanneet

Keskustelun 'Raskausklubit' aloitti vastavirrassa, 30 joulu 2017.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | VAUfoorumin sovellus puhelimeen! | Top 100
  1. Jopsukka Peruskäyttäjä

Liljatar täällä on ollu sama et pari kertaa oon Iha itku silmässä ollu jo valmiina soittaa sairaalaan mut onneks oon sit aina saanu liikkeet täytee ku vetäny jotain makeeta :D mutta vieläkään en voi sanoo et täl tyypillä olis oikeesti mitään tiettyä rytmiä tai ainakaa en sellasta tunnista :eek:

Jopsukka
    • Tykkää Tykkää x 1
  2. liljatar Ihastunut foorumiin Elomammat 2018

Täällä ei onneksi tarvi soitella, saa mennä suoraan, jos siltä tuntuu. Toki ensin pitää olla tehtynä liikelaskennat ohjeen mukaisesti.

Tosin, jos mä noudattaisin sitä ohjetta et ”vasemmalla kyljellä, kymmenen liikettä tunnissa. Jos ei täyty, ota makeaa syötävää/juotavaa ja seuraa toinen tunti”, niin asuisin käyrillä OYSissa :D Tää kaveri ei nimittäin juurikaan liiku, kun oon kyljelläni. :D Koska hän on niin fiksu, että ymmärtää jo nyt, että kylkiasennossa nukutaan eikä ”hilluta” :wink

Nyt ehkä viimeisen viikon aikana on illalla nukkumaan alkaessa tuntunu liikkeet kylkiasennossa, mut parhaiten ja useimmin ne tuntuu, ku rönötän sohvalla puoli-istuvassa asennossa :)

Sanoinki tästä neuvolassa lääkärille, niin se sano, et ihan sama missä asennossa ne liikkeet tuntuu, kuhan tuntuu ja jos tästä meille normaalista asennosta poikkeaa liikkeiden määrä, niin ei tarvi sitä OYSin ohjetta noudattaa vaan voi mennä sinne sit suoraan käymään. :)

Nytki tässä sohvalla pötkyän ja ihan mahottomat bileet on mahassa :)
    • Tykkää Tykkää x 1
  3. Jopsukka Peruskäyttäjä

Täällä kyl potkitaa missä vaan asennossa sit ku sille päälle sattuu :D nyt onki ollu viikon ajan ihan tosi aktiivinen tai en tiedä tuntuuko vaa enemmän jos tila vähenee tyypillä mut joo :D hauskinta on ku makaa kyljellään ja se potkii tai nykii sinne kyljen ja sohvan välii :D
    • Tykkää Tykkää x 1
  4. Kohta3 Tuttu foorumilla Helmimammat 2018

Mulla oli tukisukat jalassa joka päivä viimeset 3kk. En ois päässy eteenpäin ilman niitä. Tukisukkienkin kanssa oli 20kg turvotus pääasiassa just jaloissa. Lähti sit n.viikko synnytyksen jälkeen yhdessä yössä. Oli muuten massiiviset pölkyt nää jalat.

Meillä noi seulontaultrat teki kätilö. Vasta loppuvaiheen gdm kontrolleissa ultraajana oli lääkäri.
    Mä toivoin ja odotin alussa kovasti tyttöä, mutta aina kun puhuttiin vauvasta niin puhuin pojasta. Oli sit kyllä oikeen kunnon poikamahakin. Valtavan kokoinen, mutta sivulta ei näkynyt juuri mitään. Kävelytyyli paljasti. :rolleyes:

Mun ei tarvinu koko raskausaikana tehdä liikelaskentaa. Maha heilu puolelta toiselle kun poika piti tanhukoulua siellä. Joskus huvikseen laskeskelin ja hiljaisina päivinä saattoi mennä vartti, että tuli ne tarvittavat liikkeet (tuntiin) täyteen... Normipäivänä tuli 5min aikana liikkeet täyteen. Sama meno jatkuu yhä. Ei pysy juuri sekuntia pidempään paikallaan. Yölläkin on pinniksessä aina eri asennossa kun sinne menee. Aluslakanan kuorinta patjan päältä on nyt uusin keksintö...
  5. Kohta3 Tuttu foorumilla Helmimammat 2018

Onnea MiuMau! Liljatar ja Jopsukka ainakin on jo loppusuoralla. Onnea ja tsemppiä loppu(alku)rutistukseen. Kohta loppuu yksi koitos ja ponnistus ja alkaa seuraava. :Heartpink:Heartblue
    • Tykkää Tykkää x 1
  6. liljatar Ihastunut foorumiin Elomammat 2018

Kiitos :) Kampaajalle just tulin, niin tuumasi, et kyllä kai sä kohta räjähdät :D Jos tää vielä viikonlopun yli pysyis sisällä, niin mieski olis samalla paikkakunnalla koko ajan :)

Ja ihana toi sun ”tanhukoulu” :Heartred terkuin ”fanaattinen” tanhun harrastaja jo kohta 30vuotta! :D
    • Tykkää Tykkää x 1
    • Hauska Hauska x 1
  7. vastavirrassa Rakastunut foorumiin

Pian tulee uusia vauvoja! :Heartred :)

MuuMuu miten äippäpolilla meni?

Kohta3 vai on siellä löydetty jo aluslakanakin :D Kuulostaa tulevalta Houdinilta :wink

Meillä pieni ”vaelteli” välillä jo keskoskaapissa jos hänelle ei oltu tehty tarpeeksi hyvää pesää sinne. Mutta juuri kun aloin asiaa ajattelemaan niin kotona nukkuu kyllä pinnasängyssä melko rauhallisesti, parina yönä on ollut siellä poikittain tms..
    • Tykkää Tykkää x 1
  8. MuuMuu_ Peruskäyttäjä

vastavirrassa: hyvn meni! Ei vaan kaveri suostunut jalkoväliään näyttämään, jätti vielä jännitettävää. Saatiin ru-aika 17.9. :)
    • Tykkää Tykkää x 2
  9. KasKas Peruskäyttäjä

Täällä on aika sama rytmi ku mahassakin oli. :D Eli pääasiassa rauhallinen tyyppi joka nukkuu vaan leveästi ja viime aikoina äidissä kiinni. Mä sainkin tehdä liikelaskentaa melkein joka päivä ja viimeisen kuukauden ajan käskettiin tekeen se laskenta 2 krt päivässä. Hauskaa jos vauvan persoona tuntuu jo mahassa. :D
  10. Noksu Aloittelija

Heippa kaikille!

Aika se vaan kuluu nopeasti. On se hassua miten välillä ajattelee että voisi se vauva nyt tulla kohta ja toisessa hetkessä taas että ei kiirettä, tämä voi olla viimeinen kerta kun tätä kokee..

Jokatapauksessa ultrassa maanantaina oli jo 3,2kg vauveli ja paino nousussa kuten olettaa saattaa. Mutta hieman tekee jyrkempää nousua kuin aiemmin, johtuneeko siitä että oli sen parisen viikkoa sokeriarvot ihan sekaisin. Nyt tasaantuneet mutta insuliiniannosta saa olla nostamassa välillä. Noin 1,5 viikon päästä uusi kontrolli jolloin 38+5, saa nähdä joko käynnistellään kun siitä kyselivät minulta, vai mitä tehdään. Liikkeet on vähentyneet josta kätilö sanoikin että tarkkana liikelaskennassa ja että ei vaan kävisi niin että radi alkaa vaikuttaa sydänlihakseen joka myös kasvaisi liikaa tms jolloin ensimmäinen oire on liikkeiden vähyys kuten tietysti monessa muussakin asiassa. Mutta kuulemma lääkehoidon radilla liikkeiden vähyys erittäin seurattava asia. No, nythän minun päivät täyttyy sillä kun seuraan vauvaa huolissani.:sad001

Muutoin voinnit ennallaan: unettomuutta, lonkkakipuja jne jne. Mihin on jo tottunut.

Ja tänään rikki 37+0 mistä ikionnellinen! Oikeastiko me ollaan vauva saamassa kaikesta huolimatta:happy:
  11. DB Tuttu foorumilla

Tervehdys!
    Käytiin tänään nt-ultrassa ja kyllähän siellä riitti vipellystä! Tyypit oli niin vauhdissa ettei heistä tahtonut saada mittoja =) Kaikki oli hyvin ja riskiluvut alhaiset. Nythän tämä alkaa tuntua aika konkreettiselta, apua! Tähän mennessä en ole uskaltanut ajatella, että mitä sitten jos kaikki meneekin hyvin :O
    • Tykkää Tykkää x 6
  12. liljatar Ihastunut foorumiin Elomammat 2018

Ihania uutisia! :)
  13. Jopsukka Peruskäyttäjä

Noksu tsemppiä! Se on kyllä jo muutenkin tosi stressaavaa jos vähän liikkeitä niin sun tilanteessa varmaan ihan super stressaavaa. :/

DB onnea hyvistä ultra uutisista:Heartred

Täällä kuumeisesti odotellaan että vauva tulis ulos, alkaa omat kivut ja olot olla jo sitä luokkaa. Alapäätä särkee usein ja varsinki öisin jos yrittää toiselle kyljelle vaihtaa :sad001 mutta pitäisi yrittää nauttia tästä kun ei tiedä milloin vai onko koskaan enään raskaaana tämän jälkeen :| vaikka kyllä sitä itse jo miettii että haluaisi toisen kanssa aika putkeen mutta nähtäväksi jää mitä tapahtuu :D

Jopsukka 36+5
  14. liljatar Ihastunut foorumiin Elomammat 2018

Kuin mun tekstiä! Kivut paheni, kun helteet loppu. Olisko se lämpö pitäny paikat pehmeämpinä ja kivuttomampina. 37+6 nyt. Tosin tää viikko on buukattu tapaamisia täyteen, että ei ehkä vielä tarvis kuitenkaan syntyä :D
    • Tykkää Tykkää x 1
  15. Noksu Aloittelija

Jopsukka ja liljatar, samoilla oireilla mennään. Ja oli myös Jopsulan kirjoitus kun omat tunnelmat on.

Kävellessä saattaa välillä vihlasta yhtäkkiä ihan todella ikävästi! Kerran kaupoilla kävellessä vihlasi todella, todella rankasti alapäästä ja minä siihen kovaan ääneen spontaani reaktio "AU!!!". Mies hädissään, mikä hätänä, mihin sattuu?!? Minä siihen että no toosaan! "Ai mihin??" - no toosaan!! "Älä huuda, muut kuulee!!":hilarious:

Mutta juu, yölliset lonkkakivut ne kivoja sitten on kun sihen kipuun herää. Mutta kuten sanoit että onko ikinä enää tässä tilassa..tuskin. Jollainlailla haikeaa myös.

Minulla myös niin paljon tehtävää tällä viikolla ettei tarvitsisi vielä tulla.:grin
    • Tykkää Tykkää x 2
    • Hauska Hauska x 2
  16. Jopsukka Peruskäyttäjä

Mullaki on kyl vielä vaikka mitä tekemistä ennen vauvan tuloa mut olo on päivästä toiseen tosi saamaton :sad001 no onneks alkuun vauva ei tarvii ku ruokaa ja rakkautta :):Heartred kerkeehän sitä äheltää sit myöhemminki ku toosa ei oo enää kivuissaan :D
    • Tykkää Tykkää x 1
  17. Ninuok Peruskäyttäjä

Maurizio, joko oot ollut ru:ssa? :)
    DB: ihanaa että siellä oli kaikki hyvin pienillä :)

Täällä mentiin perjantaina puolivälin yli! Ja vielä pitäis rakenneultraa jaksaa odottaa maanantaihin, kun reissusta palataan :)
    Potkuja tuntuu kovastikin tuolla sisäpuolella, eteisen istukan takia ei kuitenkaan vielä vatsan päällä tunnu :)
    • Tykkää Tykkää x 2
  18. liljatar Ihastunut foorumiin Elomammat 2018

Saamattomuutta täälläkin ilmassa, mut samoin yritän ajatella, et ei se vauva välitä onko koti muuton jälkeen tiptop vai ei :)
  19. vastavirrassa Rakastunut foorumiin

Mä taas täällä aavistuksen kateellisena, kaikki se ihanuus ja pienen käärön tuoksuttelu on vielä edessä :Heartred Ja anteeks jos oon ilonpilaaja mutta ei se toosa välttämättä kivuton ihan heti oo :D Nauttikaa masuista ja silitelkää vielä vähän, pian he ovat jo kuitenkin täällä.

Itestä tuntuu että oma on jo niin iso, vaikka kaikki muut sanoo että onpa pieni...johan tuo painaakin viisi kertaa enemmän kun syntyessään :D Soseitakin pitäisi alkaa tämän kuun aikana maistelemaan.
    • Tykkää Tykkää x 1
  20. Noksu Aloittelija

Liljatar ja jopsukka: allekirjoitan myös tuon saamattomuuden. En ole ikinä ollut näin saamaton. Toisaalta tuntuu että vaikka koko ajan siivoaisin ja touhuaisin asiat ei etene sitten yhtään maaliin.:rolleyes:

Vastavirrassa: se on kyllä totta että eipä sitä osaa ajatella miten kipeä sitä on synnytyksen jälkeen.. Itselläni ei ole kokemusta kuin sektiosta johon sitten lopulta jouduttiin. Nyt yritetään (taas) alakautta mutta nähtäväksi jää miten käy. Mutta sitä olen kyllä kauhulla ajatellut että mitenhän kipeä sitä ihan oikeasti on sen jälkeen jos alatiesynnytys onnistuisi. Ja jos vaikka vielä repeää minkä varmasti tekee senkin..Miten sitä pystyy käymään pissalla tai kakalla?!:eek: Tai yleensä istumaan/nukkumaan. Nyt minulle tuli tästä stressi:nailbiting:

Huoj. Ja todellakin kohta nämä mahan asukkaat ovat täällä. Ja sitten ne kasvaa tosiaan nopeasti. Viikot ja kuukaudet vaan vierii.

Noksu 37+3
    • Tykkää Tykkää x 1

Jaa tämä sivu