IVF/ICSI-hoidoista plussanneet

Keskustelun 'Raskausklubit' aloitti vastavirrassa, 30 joulu 2017.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | VAUfoorumin sovellus puhelimeen! | Top 100
  1. vastavirrassa Rakastunut foorumiin

Kovasti kaipailin hoidoista raskautuneille omaa ketjua ja tässä se nyt on. Voidaan koota listaakin tänne, puhelimella en vaan saa tän kummempaa aikaiseksi. :)
    • Tykkää Tykkää x 2
  2. kookos Peruskäyttäjä

Kiitos ketjusta! :) Itellä tosin vasta niin alkutekijöissään (4+2) etten ehkä vielä tohdi täällä kovin aktiivisena olla.. en osaa oikein mieltää edes että oisin raskaana. Mutta seurailen tiiviisti taustalla!
    • Tykkää Tykkää x 2
  3. Blanca Tuttu foorumilla

Toivon sydämestäni että kaikki siirtyy tänne jossain vaiheessa . :wink Kiitos ketjusta vastavirrassa.
    Olen selaillut noita muita ketjuja missä plussanneita mutta jotenkin tuntuu että kun tämä ei ole ollut helppo tie, niin en pysty samaistumaan kaikkiin juttuihin. Hoitojen avulla raskautuneilla on varmasti omanlaisensa tuntemukset läpi koko yritysajan ja raskauden.
    • Tykkää Tykkää x 4
  4. Jopsukka Peruskäyttäjä

Vastavirrassa kiitos kun teit ketjun! :)

Varmasti pikkuhiljaa siirryn tänne juttelemaan kun alkaa homma tuntumaan varmemmalta:Heartred

Jopsukka 4+3
    • Tykkää Tykkää x 4
  5. MiuMau79 Tuttu foorumilla Heinämammat 2018

Hei ihana juttu tämä ketju! Komppaan Blancaa, ei aina pysty samautumaan ns. tavallisesti raskautuneiden kokemuksiin.
    Muoks rv 9+4
    • Tykkää Tykkää x 2
  6. liljatar Rakastunut foorumiin Elomammat 2018

Mukana myös! Kiitos ketjusta! :) 5+4 eikä oikein vielä uskoa, et tää on totta!

Ihan ekana haluan avautua, just siitä, ku ns normaalisti raskautuneet ei vaan ymmärrä. Miten voiskaan, kun ei oo samaa kokeneet.. Mut silti.. Yhessä ketjussa yks avautu, kuinka haastavaa oli tulla raskaaksi, kun vasta neljännestä kierrosta onnistu!! Mit vit??!?!! Multa ei hirveästi sympatioita herru tollasiin toisia ajattelemattomiin kommentteihin varsinki, ku ite tahon ajatella vähä liikaaki välillä muiden tunteita.. Ugh! Olen puhunut :)
    • Tykkää Tykkää x 4
    • Sympatiaa Sympatiaa x 2
  7. vastavirrassa Rakastunut foorumiin

Aina ei pysty samaistumaan, eivät he meidän kokemuksiin tai ajatuksiin eikä päinvastoin. Ja muutenkin on mun mielestä hienoa että jokaisen ei tarvitse hoitoketjusta hajaantua johonkin, vaan voidaan yhdessä kulkea tätäkin matkaa. :)
    • Tykkää Tykkää x 3
  8. Jopsukka Peruskäyttäjä

Samaa mieltä että kiva jatkaa samassa porukassa juttelua!:Heartred

Liljatar niin tiedän ton tunteen :sad001

Välillä alkaa turhauttaa sikana just nää vahingossa tulin taas raskaaksi ja sit nää kyl se tulee ku lopetat sen ajattelun tai et stressaa....

Jopsukka
    • Tykkää Tykkää x 4
  9. Katarinamoi Aloittelija

Uskaltaako jo tänne tulla? :shy:

Kaiken tämän ajan jälkeen, plussa testissä ja varhaisultra 15.1. varattu jo. :nailbiting:

Tänään 4+5.
    • Tykkää Tykkää x 5
  10. JoLa80 Peruskäyttäjä

Ihanaa kiitos tästä ketjusta! Mietinkin jo että olisi tosi kiva saada ivf raskauksille omansa :) Täällä tänään 3kk täynnä ja pikku kumpu tuntuu jo :)
    • Tykkää Tykkää x 6
  11. Maleen77 Peruskäyttäjä

Kiitos Vastavirrassa sinulle kun loit ryhmän. Liityn mukaan minäkin. En osaa ajatella vielä liittyväni noihin elomammoihin 2018, kun näitä kokemuksiaan on helpompi jakaa just teidän kanssa.:Heartred

Bear87 jos oot täällä, niin mulla on myös aivan järkky pahoinvointi. Huimausta ei kylläkään oo. En ole vielä töissä kertonut raskaudesta ( en kyllä muillekkaan) joten välillä joutuu hankaliin tilanteisiin pahoinvoinnin vuoksi. 12vkon jälkeen pitäisi helpottaa, toivotaan niin.

Tiistaina ultra jota tässä jännäilen.

Maleen 9+3
    • Tykkää Tykkää x 4
  12. jennis Ihastunut foorumiin Toukomammat 2018

Kiitos ketjusta!

Täällä rv 22+3 ja vieläkin pelko siitä, että mitä jos tämä otetaankin pois :sad001 Rakenneultrassa sanottiin olevan ihan normaalia tuntea näin, etenkin kun on toinen lapsi kyseessä ja tietää, miltä se rakkaus omaa lasta kohtaan tuntuu :)
    • Tykkää Tykkää x 2
    • Sympatiaa Sympatiaa x 2
  13. vastavirrassa Rakastunut foorumiin

Mulla viikkoja nyt 15+3 ja pahin väsymys yms on helpottanut mutta hämmentää kun on päiviä jollon tuntuu että hengästyy todella helposti ja on sellaista tietynlaista voimattomuutta. Töissä en näitä (no hengästymistä jossain määrin) niin huomaa, mutta kotona ja vapaapäivinä kylläkin. Verenpaineet mulla on normaalistikin matalat joten ne on varmaan entistä matalammat ja hb:kin saattaa olla jo alle 120..

Lisäksi taas tällä viikolla on tullut tuhruvuotoa ihan suojaan asti. Sykkeet löytyy dopplerilla ja kuulostaa hyviltä. :Heartred Jotenkin oon ehkä repiny nää vaan päivän stressin aiheiks.. Tiistaina neuvolalääkäri niin pitää siellä pohtia asiaa lisää.
    • Sympatiaa Sympatiaa x 1
  14. Jopsukka Peruskäyttäjä

Maleen tsemppiä pahoinvoinnin kanssa ja hurjasti tsemppiä ultraan :)

Vastavirrassa tsemppiä! :)

Jopsukka
    • Tykkää Tykkää x 1
  15. Sarahe Aloittelija

Vastavirrassa minullakin on tuota hengästymistä ja voimattomuutta välillä, välillä ei jaksais portaita nousta. Muistelen, että edellisessä raskaudessa oli myös. Nyt rv 14+3.
  16. vastavirrassa Rakastunut foorumiin

Mulla ei viimeks mielestäni ollut tämmöstä ja siks oonkin niin pihalla että mitä oikein tapahtuu. Hyvä kuulla joltain muultakin että lienee ihan normaalia. :)
  17. Blanca Tuttu foorumilla

Vastavirrassa mulle nt uässä sanottiin että mulla on istukka edessä ja hieman kohdunsuun päällä mutta muutaman viikon päästä hyvin todennäköisesti istukka siirtyy ylemmäs kun kohtu kasvaa. Tästä saattaa tulla pientä vuotoa mutta se on vaaratonta. Mietin että voiko sulla olla jotain sellaista kun olet vähän edempänä kuin minä. Minulla rv13+0.
    Onneksi tosiaan on pahimmat pahat olot hellittäneet ja jaksaa taas suht normaalisti tehdä päivän asioita. Aiemmin meni jotenkin ihan autotunella vaan läpi ne jotka oli pakko tehdä.
    Kiva että täällä on jo nyt näin monia. :)
    • Tykkää Tykkää x 1
  18. MiuMau79 Tuttu foorumilla Heinämammat 2018

Tosi kivaa että täältä löytyy tuttuja! Tutuilta te jo tunnutte kun ollaan niin pitkään jo näillä sivuilla pyöritty ja jaettu kokemuksia! :)
    Mulla on ihan karmee olo, 24/7 öklötys, pyörrytys ja väsy. Jouduin ihan sairauslomaa hakemaan kun ei kerta kaikkiaan kykene mihinkään.
    Tänään hain apteekista pahoinvointirannekkeet. Ihan kuin ne hiukan auttaisi! Tai sitten on vain lumevaikutusta :D
    • Tykkää Tykkää x 1
  19. marrasmai Peruskäyttäjä Heinämammat 2018

Jospa minäkin tänne liittyisin :)
    Luin koko tuon toisen ketjun läpi omaa hoitoa piinaillessa mutta en oikein kunnolla uskaltautunut mukaan keskusteluun kun oli tilanne pitkään niin epävarma.

Nyt menossa 12+5 ja edelleen pelottaa joka vessakäynnillä ja kaikki krampit ja tuikkaukset vähän säikäyttää. Vaikka kuinka näki nt-ultrassa että kaikki on hyvin, niin ei uskalla vielä luottaa. Sain myös ultran jälkeen illalla vähän ikäviä kramppeja joita on vähän ollut tänäänkin, ja tietty sitäkin vähän stressannut kun ultraaja joutui murjomaan mahaa aika kipeästikin saadakseen meidän jumppa-väkkärältä niskaturvotuksen mitattua.
    • Tykkää Tykkää x 1
  20. Noksu Peruskäyttäjä

Hei!
    Jospa minäkin tänne uskaltaudun..
    Keväällä 2x inseminaatio tuloksettomana. Nyt syksyllä elämäni ensimmäinen munasolupunktio josta 12 alkiota pakkaseen. Tuoresiirrosta luovuttiin hypervaaran vuoksi. Ja sitten elämäni ensimmäinen PAS 14.12. Positiivinen raskaustesti 26 & 27.12 ja hcg 28.12 joka 350. Vaikea ymmärtää asiaa vielä ja aika alkuvaiheessahan tässä ollaan joten oireitakaan ei juuri ole. Varhaisultra minulla on 23.1.
    Tsemppiä teille kaikille!
    - Noksu 4+2
    • Tykkää Tykkää x 7

Jaa tämä sivu