Itsetehtyä

Lilliputtis

Puuhakas puhuja
Laidasta laitaan, kootaan tänne mitä on pienille itse tehty. Mä aloin tehdä pupua jo ennen kuin alettiin yrittää, plussan jälkeen oon tehnyt tumput, sukat ja vaunukoristeen. Aikanaan odottaessani virkkasin esikoiselle nallen, jota se kantaa mukanaan nyt 2-vuotiaana. Pitihän sitä toisellekin oma pehmo väsätä... :)

f0859a55f93f03344179cdfa58435297


ddc3241079899675a35203368f772610
 
Saisko ohjetta tohon vaunuleluun? jos vaikka jossain vaiheessa taas jaksais tehdä jotain.

Esikoiselle tein unipupun (se on kyllä sängyssä vieressä, mut ei sil mitään virkaa ole), kahdet töppöset (joita ei koskaan käyttänyt) ja pienen viltin.
 
Mä haluaisin kovasti tehdä itse vaikka mitä vauvajuttuja, mutta mä en osaa tehdä muitakuin ihan tavallisia villasukkia ja lapasia. Ja yleensä mun motivaatioa lopahtaa aina sen ensimmäisen sukan jälkeen, mutta ehkäpä vauvalle jaksaisi paremmin tehdä kun on niin pieniä.
 
Apua, mä aloin nyt sit googletta noita ohjeita. Tässä ehkä joutuu opetella virkkaamaan :nailbiting: Oli nimittäin niin paljon kaikkea ihanaa, mitä olis kiva tehdä vauvalle :shy:
 
Voi kun on ihana pupu! Ja vaunulelu! Nyt iski kyllä virkkauskuume, mutta mistä sen ajan vielä löytäisi :D
 
Mulla olis neulottu peitto viimestelyä vaille valmis. Alotin peiton teon, kun veljen vaimo alko odottaa heidän ensimmäistään (nyt 3v tyttö). Sillon en saanu sitä valmiiks, mut jos nyt sais. Keväällä alotin myös omalle tekemään villapuseroo, joka olis kasaamista vaille valmis. Sitten ois villahousujen teko edessä ja hupullista villatakkia oon jo vähän alottanu.

Ompelupuolella olis haaveissa tehä semmonen unipesä.
 
Hienoja! Mä en ole käsityöihmisiä. Pikkutarkat jutut eivät sovi mulle :p Mutta tein tilkkupeiton esikoiselle, kun vielä odotin häntä. Siitä tuli ihan nätti, mutta liian pieni kapalointiin. Vaunuihin se sopi paremmin. Vuosi sitten tein uuden tilkkupeiton, ystävänpäivälahjaksi, nyt tytön isoon sänkyyn päiväpeitoksi sopivan. Tilkkutyöt ovat ihan kivoja, kun saa miettiä värejä, mut ei ne neliöt mulla koskaan suoria ole.
 
Itse aion keväällä jos sinne päästään niin tuunata pinniksen. Kesällä oli tarkoitus, mutta se sit jäi.
 
Mä oon tehnt pipoja, lapasia ja pipoja pojalle :) samat tulee varmasti tokallekin käyttöön! Sit mulla on keskeneräsenä housut ja ja yksi villapaita.. katotaan jos saisin vihdoin valmiiksi :D oon myös neulonu peiton ja muutamia muitaki juttuja :)
 
Mä tein esikoiselle villatakin ja kahet henkselihousut eri kokoa. Itse kasveilla värjätystä langasta, oli pitsiä ja palmikkoa. Käyttämättä jäi. Myydä en oo niitä raaskinut, osaiskohan käyttää tällä seuraavalla...
 
Jotain olis kiva tehä kun olis sopiva aika :)
 
Ajattelin alottaa junasukkien teon nyt tänään. :joyful: On sellanen kiva monivärinen lankakin ruskan väreissä!
 
Osaiski tehdä jotai, mut mua ei oo luotu kutomaan tai virkkaamaan sit yhtään.
 
En minäkään mikää pro ole rättikässässä. Enempi ehk puukässässä ja askartelussa. Lyhtytelinettä, lampunvarjostinta, olohuoneen pöytä ym oon ite tehny. Ja kunnostanut oman pinniksen esikoiselle joka kaipaa vähä maalia ja ehk jotai piristystä lisää, jos saadaan vauva :)
 
Kyl sellanen pikkutuunailu ja maalailu onnistuu ja meen pitäs makuuhuoneremppa saada valmiiksi ennen lapsen syntymää ni siel saa kikkail kaikkee
 
Oiski ihana maalata pinnis jollain kauniilla sävyllä, vaik vihreeks :woot: Onkohan noi kalustemaalit ihan ok, ajatellen että pieni vauva nukkuu siinä, ettei jää mitää maalinkäryjä tai haihdu kemikaaleja? Eiks ne oo iha turvallisii? :shy: Nimimerkillä foliohattu
 
On turvallisia :) Itse maalasin pojan ollessa vauva. Miehen vanhat kalusteet pojan huoneeseen sopiviksi eli pastellin sininen. Tikkurilalla on ilmainen info numero sielt voi kysyä kaikkea nippeliä. Itsekin soitin tuolloin :)
 
Takaisin
Top