Itsetehtyä vauvalle

Noppa88

Puuhakas puhuja
Toisesta ketjusta bongattua. Onko muita, jotka tekee käsitöitä? Mitä meinaatte tulevalle pienokaiselle tehdä?

Itse neulon paljon ja ainakin ihan perussettiä: sukkia, myssyjä, tumppuja ja peitto. Jos tulokas on tyttö, haluaisin tehdä yhden kauniin nutun, jota olen jo pitkään haaveillut tekeväni. Ja on tosiaan sellainen malli, etten ole sitä halunnut kenellekään tuttavalle tehdä, koska olen säästellyt ohjetta itselle. :p
 
Mä neulon paljon. Esikoiselle oon tehny sukkia, pipoja, hanskoja, villapukuja. Nyt ois operaationa tehdä päiväpeitto esikoisen sänkyyn. :)

Tulevalle on ainaki suunnitteilla peitto ja varmaan noita samoja mitä esikoiselle oon tehnyt :shy:
 
Mie neulon kans, virkkaanki jonkin verran. Aika lailla sukkapainotteista on ollut kun ei kärsivällisyys riitä uusien ohjeiden opettelemiseen. :grin Vauvan peitto on ollut työn alla pitkään, on vaan niin ikävystyttävä neulottava ku tuntuu ettei mittaa tule tarpeeksi nopeasti. Sen piti tulla ensin veljen vauvalle, sen jälkeen ystävän vauvalle mut eihän se oo vieläkään valmis ni tulee sit omalle. Onneks väri on sellanen sukupuolineutraali.

Meinasin toki sukkia ja tumppuja ainakin tehdä. Ja mansikkahatun tottakai. :happy: Virkkaamalla tulee niin ylisöpöjä vauvan töppösiä että niitä tulee varmaan muutamatkin tehtyä.
 
Määkin neulon ja ompelen. Aion ommella paljon uusia vaatteita ja neulonkin uutta, vaikka onkin jo neljäs lapsi. Ehkä nt-ultran jälkeen uskallan aloittaa:).
 
Kassu onko vielä paljonkin peittoa tekemättä? Nyt onki hyvä loppurutistus, että saat peiton omalle pienokaiselle valmiiksi. :D Pahoin pelkään että mulla käy samalla tavalla ton peittoprojektin kanssa :D
 
Kassu onko vielä paljonkin peittoa tekemättä? Nyt onki hyvä loppurutistus, että saat peiton omalle pienokaiselle valmiiksi. :D Pahoin pelkään että mulla käy samalla tavalla ton peittoprojektin kanssa :D

No eipä tuo ole ees puolessa välissä. :smiley-ashamed004 Jospa se tässä valmistus, ainaki jos en töitä saa kesäksi ni sittehän miulla on hyvää aikaa. :grin
 
Mä oon aina ollut huono käsitöissä :sorry: Edes ala-asteella en saanut ikinä MITÄÄN valmiiksi, tai rehellisestisi sanottuna edes lähelle valmista. Musta ois aivan ihana (kutoa, virkata , ommella? en edes tiiä oikeeta sanamuotoa:hilarious:) omalle pienelle vaikka vaan sukat:shy: Joko mä nyt koitan opetella oikeen urakalla, tai toivon että joku läheinen sit edes väsäis jotkut pienet ihanat villasukat yms:grin
 
Mä haluaisin tehdä vauvalle itse sängyn. Siis ihan lautatavarasta lähtisin liikkeelle mutta luulen että marssin kauppaan ja hankin valmiin.

Ekalle virkkasin itse peiton ja pieniä sukkia ja tumppuja neuloin kans. Vähän isommille oon ommellu ties mitä vaatteita mutta nyt luulen että vauvalle en tee mitään kun ei aika riitä jos en joudu jäämään töistä aiemmin pois.
 
Mustakin olis ihana tehdä itse jotain, mutta taidot ei kyllä riitä :shy: Semmonen isoäidin neliöistä virkattu peitto ois niin ihana, mutta en osaa virkata ollenkaan :meh:
 
Mulla taitoa löytyis ompeluun, virkkaamiseen, neulomiseen ja jopa puutöihin. Tuppaan vaan olemaan sen verran taiteilija luonne että vaatii aikamoisen inspiraation että saan alotettua ja todella usein jää kesken työt. Korkeintaan just jotku mini sukat ja tumput saan tehtyä loppuun asti kun niissä ei pitkään mee.
Esikoisellekkin rupesin 3kk sitten ompelemaan unilelua... Palat on leikattu ja virkattu, mutta en oo sen alotuksen jälkeen saanu jatkettu. :sorry: saa nähä sit jos olis tyttö että innostuisko sitä sit eritavalla just jotain mekkoja ja pääkoristeita tekemään..
 
Sirpaleina vähän samaa vikaa täälläkin. En miellä itteeni nyt mitenkään erityisen taiteilija luonteeksi , mutta ideoita ja kokeiltavia juttuja on aina niin paljo, ettei edellinen työ ehdi valmistua, ku uus on jo työn alla. Ja sit niitä keskeneräsiä tekeleitä pursuaa joka paikasta :D
 
Mul on sama ongelma. Ideoita ois vaikka muille jakaa ja työt jää kesken :rolleyes: Nyt oon yrittäny pitää kiinni siitä et uutta työtä en alota ennenku edellinen on valmis :hilarious:

Toinen paha ongelma on et keksin idean ja hankin langat mut en sit koskaan saa alotettua ni kaapit täynnä lankoja :shy:
 
Oi,osaisimpa ommella! Kaveri tekee lapsilleen niin ihania vaatteita aina :)
On tehnyt 2 housut meidän esikoisellekkin onneksi.
En osaa ommella,kutoa,virkata tai mitään :wacky:
Leipominen ennemminkin on mun juttu :rolleyes:
 
Luruh tuohon olen nyt itsekin pyrkinyt, että en aloita uutta työtä ennen kuin edellinen on valmis. Saa edes joskus jotain valmista :D Tekis niin kovasti mieli jo hakea langat vauvanpeittoa varten, mutta maltan mieleni ainakin ultraan asti. Jospa sitä saisi esikoisen sukat valmiiksi ennen sitä, niin ei sitten ole montaa keskeneräistä :p
 
Mul on peittoa varten langat jo odottamassa :rolleyes: mut en alota ennenku saan omat sukat valmiiks :shy:
 
Mä aion kans ommella ja neuloa, ehkä enemmän sitten kun tietää sukupuolen.. hirveesti haluisin alkaa pyöräyttelee mekkoja pienelle!
 
Mä aion ommella uuden imetystyynyn päällisen! En oo vetskaria ennen ommellut, ni saatan vaan tehdä tyynyn päätyyn kiristettävän nyörin! Niinku makuupussin suojan.

Viimeksikin duunasin sitä. Oli ennen U-mallinen, mutta otin vanua pois ja tyhjän osan laitoin ponnarilla kii. Ja siitä tuli J-mallinen, mikä itelle sopii :)
 
Virkkaan isoäidinneliöitä, jotka sitten yhdistän vauvanpeitoksi kun niitä on tarpeeksi paljon. Innostus on hieman hiipunut eli siinä voi kestää jonkin aikaa :wacky: Opettelin virkkaamaan youtuben avulla ja ihan hyvin on sujunut :smile
 
Takaisin
Top