maissia

Jostain jotain jo tietävä
Eli oletteko tehneet tai suunnitelleet tekevänne jotain pikkuselle/pikkusille? :) Säästöjen syntyminen ei pakollista :hilarious:

Tässäkin suhteessa itselläni on pieni höpsähdys :oops::rolleyes: käynyt ja olen jo ostanut muutamia kankaita joista olisi kiva jotain vaatetusta ommella. En kyllä ole ommellut viimeaikoina muuta kuin yhdet verhot tuossa pari vuotta sitten joten saas nähdä miten onnistuu.. mutta jos en muuta saa aikaseksi niin onpas pikkuiselle kivoja makuu- tai vaipan vaihtoalustoja :laughing021

Virkkaamista harjotteilin myös joulun alla ja onnistuneiden kestomeikinpoistolappusten innostamana päätin yrittää vauvan peiton virkkaamista. Lopullinen malli ei ole vielä sen suhteen muotoutunut mutta pieniä yhteen liitettäviä osasia olen jo saanut sen verran läjään että tämä projekti näyttäisi valmistuvankin joskus:smug:. Täytyy kyllä osalle alku vaiheessa tekemilleni osasille keksiä muuta käyttöä kun ne eivät kooltaan ihan vastaa myöhempiä tuotoksia :hilarious:.
 
Jos muuten jollain on ideoita mistä saisi kätevästi kivoja mutta helpohkoja vauvan vaatekaavoja niin voipi vinkata :)

Mietin tuota PaaPiin kaavakirjaakin että voiskos se olla hyvä.. onko kokemuksia?
 
Itse olen enemmän virkkaaja/neulojatyyppi, mutta kiinnostaisi hirveästi opetella myös ompelupuolta. Varsinkin jos vauva olisi tyttö niin voi hitsi että tekisin sille satamiljoonaa erilaista mekkoa. :hilarious:

Virkkaus/neulontapuolella mulla on aikomuksena neuloa vauvalle kastemekko. Meillä on miehen kanssa molemmilla omat kastemekot tallella ja sen verran tuli vääntöä että kumman kastemekkoa käytettäisiin niin minäpä teen sitten vauvalle ihan oman, niin ei tarvitse vääntää. :grin Tietysti kaikki villasukat ja tumput ja pipot pitää tehdä myös, näillä leveysasteilla voi hyvällä tuurilla olla lokakuussa jo hyvinkin alkutalviset meiningit.
 
Minä olen ommellut esikoiselle ison osan sisävaatteista, joten todennäköisesti tulee ommeltua myös tulevalle. Toki noita vaatteita on jo aika paljon, mutta jotain lisää tietysti tulee tehtyä tarpeen mukaan. Kankaita on ehkä pienen kangaskaupan verran :smiley-angelic006

Paapiin kaavakirja on hyvä, samoin Jujunan kaavat. Myös Ottobre-lehdistä löytyy hyviä kaavoja.
 
Suunnitelmissa tehdä leikkimatto kotiin ja kesämökille sitten vähän isompikin, niin ei tarvitse makoilla kylmällä lattialla.

Lisäksi ehkä pinnasängyn ne laitapehmusteet.

Vaatteita en ole kauheasti ommellut, tosin kummitytön nukelle niitä on tullut ommeltua, joten ehkä jotain yksinkertaisia osaisin vauvallekin tehdä.
 
Mun ompelukset taitaa rajoittua siihen jos saisin muutamat lisäimut kestovaippoihin vanhoista pyyhkeistä aikaan. :wacky: Saattaisin kyllä ehkä, siis vain ehkä, hallita sen ompeluhomman niin että aikaan saisi jotain asteen tai kaksi vaativampaakin, mutta jotenkin oon Roosen tavoin enemmän neuloja ja virkkaaja... Aina silloin ku aikaa liikenee.

Ykköselle tein vaunupeiton ja pari jotain pienempää juttua. Suunnitelmia (ja lankoja :angelic:) kyllä olisi vaikka ja mihin, ja kesken on ainakin kolme projektia... Että saa taas nähdä mihin riittää aika ja into. Neuletakki jäi ainakin vaiheeseen kun muksu kasvoi siitä ohi, niin jospa sen saisi tulokkaalle valmiiksi niin ei oo työ mennyt ihan hukkaan.

Olisi muuten hauska nähdä kuvia muiden aikaansaannoksista, eli varmaan mikäli haluaa jakaa onnistumisen iloja niin tähän ketjuun voisi liittää kuvatodisteitakin? :)
 
Ei tosiaankaan synny mitään, olen täysin kädetön kaikissa käsitöissä :confused: Haluaisin kyllä kovasti osata ainakin ommella, ennen esikoista etsin kurssejakin, mutta ei löytynyt täältä päin. Vaatteiden ompelutaito olisi tosi hyödyllinen, kun kaupasta ei löydy mieleisiä eikä sopivia minulle eikä lapselle :banghead:
 
Kyllä mä sit taas joitain sukkia ja tumppuja joudun tekemään kun vähän pidemmälle tässä päiviä eletään. Ompelukone ei ole kaverini, vaikka olisihan se kiva opetella ompelemaan vaatteita myös. Anoppini on kova ompelemaan ja minä sekä äitini neulomaan/virkkaamaan.
 
Onpa hieno :joyful: Onko hahmojen sisällä mitään kovikkeita vai onko vain vanua? ja onko nuo pallot puuta?
 
Jos muuten jollain on ideoita mistä saisi kätevästi kivoja mutta helpohkoja vauvan vaatekaavoja niin voipi vinkata :)

Mietin tuota PaaPiin kaavakirjaakin että voiskos se olla hyvä.. onko kokemuksia?
Paluussa Ok pari ihan vauvalle mut ottobresta lehdissä, joita saa kirjastosta lainaan, on paljon erilaisia.
 
Näköjään vähän hassu viesti tuli. Meinasin siis Paapiin on pari vauvalle...

Mutta tiituntii sanoikin jo noi ja lisäksi tosiaan jujunalla on paljon kivoja kaavoja.
 
Mä oon ommellu jonkun verran esikoiselle ja samoin neulonut, vaikka sitä kyllä vähemmän. Nyt on työn alla imetykseen sopiva collegetunika ja esikoiselle collegehaalari ja sit on tarkoitus alkaa tekeen itelle raskausaikaan kans jotain paitoja, kesäksi ainakin toppeja. Ajattelin käyttää just jujunan kaavoja näihin.

Paljon on ideoita ja materiaalia, mutta aikaa ei ainakaan ideoihin nähden tarpeeksi :D

Tänään on ompelukurssi opistolla, jee :)
 
Esikoiselle neuloin vaikka mitä mut sit jättivauva kasvo kaikesta pihalle tosi nopeasti! Toivottavasti ehtisin jotain omaa tälle toisellekkin tehdä...
 
Varmasti tulee ommeltua vauvalle! Kakkosellekin ompelin vaikka mitä. Toivon tosin, että tämä olisi poika niin saisin tehdä kaiken itse :p Toki nyt jo voisi aloittaa neutraaleista vaatteista. Oon tykännyt tosi paljon Paapiin kaavakirjasta! Bodyjen kaavat on tosi hyviä, samoin muutkin vaatteet! Meidän lapset on aina olleet hoikanmallisia, joten Ottobren kaavat on olleet monesti tosi isoja leveyssuunnassa. Paapiin kaavat taas sopivia!

Rakastan KlompeLompe-neulekirjoja, joissa on aivan ihania ohjeita myös vauvoille. Suosittelen :Heartpink Minulla on ollut tapana virkata tai kutoa jokaiselle lapselle olla vauvapeitto, joten sekin pitää laittaa työn alle kun raskaus vähän etenee. Olis myös ihana neulasta joku neulehaalari pienelle.
 
Mä tykkään ommella, mutta vauvan vaatteet on tosi vaikeita, kun ovat niin pieniä! Enkä taida ehtiä/jaksaa opetella bodyjen kanttausta. Joten pikkuvauvan vaatteet päätin hankkia kirpparilta, ompelen sitten ehkä 68 cm eteenpäin housuja, 74 cm paitoja (ja mekkoja, jos on tyttö).
 
Mä taidankin päästä suurempiin ompelu hommiin kuin kuvittelin, kun eilen ultrassa näkyi kaksi sykkivää sydäntä. En ookaan vielä ommellu yhtään bodya. Puolipotkareita oon kavereiden vauvoille ommellu useita, niitäkin meille lisää :)
 
Mä taidankin päästä suurempiin ompelu hommiin kuin kuvittelin, kun eilen ultrassa näkyi kaksi sykkivää sydäntä. En ookaan vielä ommellu yhtään bodya. Puolipotkareita oon kavereiden vauvoille ommellu useita, niitäkin meille lisää :)
Voi että, tuplatko on tulossa? Onnea! Sitä saakin sitten tosissaan hurruutella, pitäähän kaksosilla olla mätsäävät kuteet :grin
 
Takaisin
Top