Itse tehtyä vauvalle <3

Air4M

Sanavalmis juttuseppä
Joulukuunmammat 2015
Joulukuun mammat 2017
Elokuiset 2021
Ehkä vielä aikaista aloittaa keskustelua aiheesta, mutta toisaalta ideoitahan voi jo ainakin heitellä. Mitä siis meinaatte itse tehdä vauvalle? Mulla jo kankaat polttelisi kaapissa, mutta yritän nyt vielä malttaa olla ompelematta mitään pientä ja söpöä. Esikoiselle tein aikanaan villapeiton ja toukkapussin, jotka pääsevät kyllä uudestaan käyttöön, yksi toukkapussi olisi keskeneräisenäkin... Lisäksi haluan varmaan myöhemmin ommella pikkuiselle suloiset lakanat kehtoon. Esikoiselle suunnittelin tekeväni jonkinlaisen kantorepun/kantoliinan, niin pääsee vauvanukkea kantamaan halutessaan ja matkimaan äitiä...
 
7550a67c3b69cb1301c4cb98cc15ee40
mä olen tehnyt vauvalle jo ennen plussaa pari torkkupeittoa :)
 
Minä en tee mitään, kun en osaa :arghh: onneksi anoppi kutoo mielellään villasukkia ja villatakkeja yms. Esikoisellekin virkkasi pari kaunista vilttiä.
 
Mä oon kans avuttoman lahjaton ite tekeen mtn mutta onneks äiti ompelee niin sitä on tullut hyödynnettyä.
Viimeks halusin ehdottomasti sen unipesän...ylisöpö ja tuli kyllä käytettyä paljon!
Kateellisena vaan katon kun muut kutooneuloovirkkaa sitätätäjatota...:rolleyes:
 
Mää viime vuonna opettelin tekemään villasukkia ja virkkaamaan jotain. Varmasti kohta taas innostun opetteleen. Vauvalle tulee niin äkkiä kaikkea pientä :rolleyes:
 
Mä niin yritin esikolle tehdä isoäidin neliöistä peittoa vaan kesken jäi. Jospa nyt jatkaisin kun langat tuolla oottaa :)
 
7550a67c3b69cb1301c4cb98cc15ee40
mä olen tehnyt vauvalle jo ennen plussaa pari torkkupeittoa :)

Onpas tosi kivan näköinen ! :)
Täytyypä netistä kaivaa ohjetta, jos itsekin kokeilis :)
Mä oon näissä käsitöissä vaan yleensä sellainen tosi hyvä aloittamaan:, mut harvoin saan mitään loppuun asti :p
 
Meillä on niin paljon peittoja, täkkejä ja äp-makuupusseja että niitä en aatellut tehdä, vaikka superihania on :)

Aattelin tehdä muutamat pikkuiset tumput ja villasukat. Esikko oli kevät vauva, niin villaista vauvavaatetta ei niin kauheesti tarvittu. Nyt talvivauva tarvitsee hyvät kerrastot. Jonkun kivan nutun ja toukkapussin voisi myös tehdä :) Ja villahousut ja ja ja... Katotaan paljonko esikoiselta sitä ehtii :p Pitää varmaan mennä jotain kivoja vauvoille sopivia lankoja käydä vähän hypistelemässä. Heti kun tämä muutto on ohi, niin jatkan kyllä esikoiselle aloittamaani villatakin tekoa :)
 
Mä en kans osaa oikeen mitään tehdä mutta halu tehdä on sitäkin suurempi. Nuo isoäidin neliöt on suht helppoja niin sain kuin sainkin valmiiksi saakka. Ois kiva osata enemmät mutta into loppuu usein siihen kun lukuisista yrityksistä huolimatta joku vaihe ei onnistu (villasukassa kantapää!). :D
 
No just, käänsipäs se kuvan kauniisti...
 
Tykkään kauheesti noista afrikan kukista :) Pitäis vaan keksiä mitä niistä tekisi, kun ei tarvita yhtään lisää leluja tai peittoja :rolleyes:
 
Mä oon kans ihan surkee käsitöissä, ellei sit käytetä vasaraa, sahaa, poraa tms :wink

Saatiin esikoiselle ihanat kudotut housut, takki, pipo, sukat yms, mutta ku poika synty toukokuun alussa ni ei tarvittukaan niitä, ja ois kyl ollu ehkä pieniki valmiiksi, ku toi jäbä tosiaan oli 54cm..
Ja sisko teki toukkapussin, sitä käytin ehkä kerran tolle hikikallelle.
Mut onneks kaikki on tallessa, niin voi nyt hyödyntää :)
 
Mä en tee mitään kun mun puolesta mummo kutoo kaikkea mahdollista kun on oikee himoneuloja :)
 
Mä tein viime jouluks ihan itelleni isoäidinneliöistä torkkupeiton, niin nyt vois sitten pienelle sellasen virkkailla! Ja toukkapussi ois sellanen mitä vois lähtee kans työstämään. Nyt on vaan lankavarastot niin ehtyneet että pitää lähtee kaupoille kattelee jotain ihania lankoja :)
 
Mä aattelin tehdä uudet päällisrt pesään jos tuo esikoinen ei sitte enää siinä nukkuis. Ja peiton ajattelin tehdä. Villavaatteet tulee anopilta. Air4m ihana tuo virtahepo. Onko siihen jossain ohjetta?
 
Mie haaveilen jo kastemekosta. :) Löytyishän noita entisiäkin suvusta, mm. sekin, joka oli itelläni, siskolla ja kahdella serkulla. Mutta harvemmin tulee yhtä hyvää syytä lähteä sellaista itse tekemään. :angelic: Oi voi, nyt iskikin se suunnittelu kuume. :hilarious:
 
Takaisin
Top