Isyystesti

Kyfi3153640

Oman äänensä löytänyt
Nytpä kävi niin jännästi että avattiin keskustelu isyyden tunnustamisesta. Meidän parisuhde on ollut seesteinen eikä ole ollut mitään suurempaa draamaa koko neljänä vuotena.
Mies ilmoitti että on hänen oikeutensa haluta dna testi ennenkuin tunnustaa lapsen. Ei ymmärrä että musta toi kertoo vain sen, että muhun ei luoteta laisinkaan.
Mitä ihmettä mun pitäis ajatella?
 
Muokattu viimeksi:
Ihan ensin mieti, haluatko miestä tunnustamaan isyyttään, jos tuolle linjalle lähtee, vai eroatko mieluummin ja olet yksinhuoltaja ilman, että tarvitsee kysyä miehen mielipidettä yhtään mihinkään lapsen asiaan.

Jos päätät jäädä miehen kanssa yhteen, käyt toki isyystestissä mukisematta, mutta kannattaa tarkkailla, kenen kanssa mies on sinua pettänyt tai pettää edelleen, koska ilmeisesti hän pitää pettämistä ihan normaalina asiana. Käsket miestä käyttämään kondomia tästä eteenpäin, jotta hänen satunnaispanoista saamansa sairaudet eivät tartu sinuun.
 
On kyllä törkeää. :eek: Mulle ainakin tulisi fiilis ettei mies luottaisi muhun pätkän vertaa, ja pakostikin miettisin, että mitä järkeä tällaisessa suhteessa jos luottamus on näin hataralla pohjalla? Kyllä mua ainakin loukkais todella pahasti...
 
On kyllä hieman outo fiilis :-S en ole ottanut asiaa esille ton yhden kerran jälkeen, on pakko saada pohtia rauhassa ja täällä selvittää olenko oikeasti vain äärimmäisen herkkänahkainen vai miehellä vaan ihmeelliset mielipiteet :-/
 
Mä kysyin mun miehen mielipidettä ja se kans ihmetteli käytöstä. Mutta se taas on sitä mieltä ettei se mies välttämättä vieraissa käy just tän takia, että nyt kun se siitä dna-asiasta sulle sanoi niin aloit pohtimaan vieraissa käymistä. Että tällä tavalla se ainakin jäisi kiinni asiasta ja eihän se sen miehen puolesta taas olis fiksua jos haluaa pitää asian salassa. :eek:
 
Toi on kyllä totta että kiinnihän tollasesta jää :-S En vaan jotenkin saa siitä langasta kiinni että mies vakuuttaa ettei koskaan epäilisi mun pettäneen mut ilman dna testiä ei isyyttä tunnusta :-S
 
Hmm, jos se on jotenkin epävarma itsestään? Tai jotain, onhan nää raskausasiat muutenkin aika ihmeellisiä asioita miehelle, et jos se vaan on jotenkin epävarma. Varsinkin jos teillä muuten luottamussuhde on hyvä, niin tämmönen ajatus mulla tulee mieleen.
 
Joo harvemmin sitä äitiä tarvii arpoa niin voishan tossa olla vinha perä. Kun kuitenkin eka kerta kun mies on sen asian edessä että siitä tosiaan on tulossa isä. Edes vahinkoja ei ole käynyt et olis aikaisemmin noita asioita käynyt läpi.
 
Meillä mies sanoi esikoisen raskausaikana, että haluaisi isyystestin. En alkanut epäilemään mitään pettämistä, ei käynyt edes mielessäkään. Ajattelin että miehellä on siihen oikeus. Nainen on aina lapsen biologinen äiti kun sen vatsassaan kantaa, mutta isähän voi olla kuka vaan eikä sitä tiedetä muuta kuin DNA testillä.

Meillä Kuitenkin kun lapsi syntyi niin mies kertoi ettei tarvitse isyystestiä kun oli kuulemma lapsi niin hänen näköisensä ettei isästä ollut epäilystäkään. :)
 
On kyllä oikeus siihen, mut jos kerran luottaa täysin eikä epäile pettämistä niin miksi isyystestin tuloksesta tai isästä olisi epäilys. Oliko sinusta ihan ookoo että sua epäiltiin pettämisestä? Vai millä perustelit itsellesi ton asian? Miä vaan koko ajan kompastun tohon kohtaan :-S
 
Ei se epäilly pettämisestä tai en ainakaan sitä niin kokenut. Ajattelin silloin paljon asiaa ja ajattelin, että jos olisin mies niin olisin itsekin halunnut testin.
 
On kyllä oikeus siihen, mut jos kerran luottaa täysin eikä epäile pettämistä niin miksi isyystestin tuloksesta tai isästä olisi epäilys. Oliko sinusta ihan ookoo että sua epäiltiin pettämisestä? Vai millä perustelit itsellesi ton asian? Miä vaan koko ajan kompastun tohon kohtaan :-S

Kyllä mäkin tulkitsisin niin, että mies epäilis mua pettämisestä. Minkä muun takia hän haluais isyystestin? Ei mee kans mun päähän että sanoo luottavansa, mut silti haluaa varmistaa että hän on varmasti isä... :think005 Hankala tilanne, toivottavasti saatte jonkin sovun asiaan!
 
Kysäseppä mieheltäsi, että vaatisiko isyystestin jos olisitte naimisissa (silloinhan isyydentunnustusta ei tehdä). Riittääkö vihkitodistus siihen, että luottaa olevansa isä vai vaatisiko silloinkin dna testin ..? :bookworm: outoa kyllä, itsekin kokisin tuon luottamuspulana:confused:
 
Pitää ottaa huomenna asia esille,onhan tää pakko jotenkin selvittää. Kiirehän tässä ei olis mut tää olo raastaa pidemmän päälle :-( @setoinen: kiitos loistavasta ajatuksesta, otan tästä huomiseen kopin.
 
Tai sitten odotat lastenvalvojan kutsua, ja käyt siellä toteamassa miehen haluttomuuden todistaa isyyttään, jää sitten mustaa valkoisella siltä varalta, jos teillä tulee muutaman vuoden päästä huoltajuudesta taistelua.
 
Totta kyllä et toikin on vaihtoehto. Ei meillä kuitenkaan ole mitään muuta riitaa tms niin jos vaan yrittäis kestää sinne asti. Siellä tuskin mieskään rupeaa kinaamaan, eli ei tartteis keskenään yrittää selvittää kun näyttää siltä että se menee vääntämiseksi silloin.
Toki toi asia taitaa muillakin käynneillä tulla esiin :-o et voihan se olla että alusta asti siitä tulee merkintää papereihin.
 
Tuttavapiirissä yksi mies halusi testin jotenkin vaan sen takia, kun testit ja dna-asiat ovat mielenkiintoisia. Pariskunnalla ei ollut mitään epäluottamusta. Lastenvalvojaa asia kuulemma ärsytti, kun testit ovat kalliita ja heillä oli ns.turha testaus.
 
Joo ne testit on kalliita ja oon ymmärtänyt että niitä ei mielellään turhaan tehdä.
Tossa oli miehellä joku syy. Meillä toi "se on mun oikeus ja velvollisuus" on vaan mun mielestä outo syy. Tai että se ei edes ole syy vaan selittelyä :-S
 
Takaisin
Top