Inseminaatio/muut hoidot 2018

Ompas kumma. Joku ovulaatioon liittyvä häiriä tulee mieleen mutta ei oikein muuta. Jospa se huomenna selviää jos olit menossa lekuriin :) Tsemppiä sinne.
 
Ompas kumma. Joku ovulaatioon liittyvä häiriä tulee mieleen mutta ei oikein muuta. Jospa se huomenna selviää jos olit menossa lekuriin :) Tsemppiä sinne.

Häiriö?
Ovulaatio mulla tapahtuu mutta jos ei plussaa testiin saa niin en mahda sille mitään. Ja en siitä nyt pahemmin ota stressiä.
 
Hyvä niin sitten. Mietin lähinnä jos ei näy testeissä että miksi ei näy. LH hormoniahan ne testitkin mittaa, mutta liekkö sit testeissä vika vai missä mutta normaalia ei ole jos ovis tikut ei ovulaatiota näytä. Tai mistäpäs minä tiedän kun en ole lääkäri.
 
Mitä ovistestiä oot käyttänyt? Mullakaan ei nimittäin kaikki testit näytä plussaa vaikka ovulaatio tapahtuisikin. Testien herkkyydessä on eroja, ainoastaan herkemmät näyttää mulla plussaa joten ite oon yleensä käyttänyt sofi ovistestejä joita saa tilattua netistä
 
Mitä ovistestiä oot käyttänyt? Mullakaan ei nimittäin kaikki testit näytä plussaa vaikka ovulaatio tapahtuisikin. Testien herkkyydessä on eroja, ainoastaan herkemmät näyttää mulla plussaa joten ite oon yleensä käyttänyt sofi ovistestejä joita saa tilattua netistä

Cb:n digitaalisia, one stepin, myös niitä herkempiä puikkoja, Sofin, apteekin, kiinan, pc:n ja mitäs muita nuo ainakin ahkerassa käytössä.

Folli oli 17mm ja huomenna inseminaatio äsken pistin pregnylin. Ensi viikolla verikoe että onko ovulaatio tapahtunut vaikka pregnyl irroittaa munasolun.
Jospa 2 viikon päästä hcg:ta olis kunnolla veressä!
 
Ei kyllä mullakaan jotkut ovulaatiotestit näytä plussaa, kun taas toisen merkin näyttäisi. Niissä kierrossa kun on on tehty pistoshoitoinen OI. Muuten en sitten ovuloikaan, ensi viikolla täytellään hoitosuunnitelma papereita.
 
No niin nyt vaan odotetaan että päästäänkö odottamaan ihan kunnolla :Heartred
Ultralla vielä inseminaation jälkeen katsoivat, niin sinne oikeaan suuntaan simpat lähtivät uimaan. Folli oli vielä ehjä. En tiiä paljo lähti nyt matkaan kun en älynnyt kysyä ja ei kannassa lue niin kuin viimeksi.
Toimenpide meni hyvin, uusi hoitaja oli tekemässä joka antoi samalla näytön. 12.10 verikoe :) Toivottavasti plussa tulee!
 
Huomenta, olisko teillä antaa vinkki vitosta.
Pp3 ja jäätävä flunssa. Nokka vaunu vuorokauden solkenaan ja kurkku kuiva/käheä/kipee ja pientä lämpöä pukkaa. Uskaltaako sitä vetää duaktia tai finrexiiniä tai Burana Ctä tai mitään muutakaa, että vaikuttaako tää mahdolliseen kiinnittymiseen...
 
Niksu buranaa en ehkä ottais mutta panadolia varmaan voi. Voithan soitella sinne polille että mitä lääkettä voi ottaa?

Mulla huomenna kp10 ja ultra. Ja pistoksia menny nyt kp5 asti. Jännittää että onko follit kasvanu.
 
Paljon teillä on ollut kohdun limakalvon paksuus inssissä?
Mulla oli eilen ultra ja se oli 9,5mm, perjantaina tehdään inssi. viimeksi inssissä ollut noin 7. Onkohan tuolla vaikutusta raskautumiseen?
 
Mulla on ollu limis n. 10mm ja se on kuulemma ollut optimaalinen. Eli sulla on tosi hyvä paksuus!
Tärppionnea inssiin! :)
 
Mä en muista paljo oli kesäkuussa mutta nyt torstaina oli 7.2 lääkäri ei siihen kommenttia antanut onko hyvä vai huono. Inssi tehtiin perjantaina. Eli silloin oli n.8.2 kun kasvaa 1mm vuorokaudessa.
Esikoinen oli kiinnittynyt 5mm limakalvoon.
Tärppi onnea myös täältä inssiin.
Täällä dpo 4
 
Joo, lääkäri sanoi että on erinomainen. Oon syönyt rautaa nyt pari kuukautta alhaisen ferritiinin takia, jospa se vaikuttaa.
Kiitti, toivon todellakin että nyt tulis se tärppi. Jos ei onnistu niin seuraava askel on ivf.
 
Nyt on inseminaatio tehty ja nyt sit jännäillään. Varmistelut pitää hoitaa vielä kotikonstein kun oli viikonlopun takia vähän etuajassa tuo inssi.
Ihan älyttömän kivulias toimenpide kun ei meinanneet saada katetria kohdunkaulasta ja nyt sit vuodan verta kun joutuivat pihtejä käyttämään.
Pesutulos oli tosi hyvä, melkein 30milj siittiötä. Jospa nyt olis meidän vuoro.
Lääkäri sanoi että testi vasta 3 viikon päästä jos ei menkat ala, pitkä aika odottaa...
 
Hei! Olen käynyt lukemassa täällä jo pitkän aikaan muiden kertomuksia ja ajattelin nyt avun tarpeessa kirjoittaa :) Meille on tehty kaksi inseminaatiota tänä keväänä ja nyt kesätauon jälkeen piti olla kolmas tässä kuussa. Eilen kuitenkin ultrassa näkyi 16mm johtofollikkeli ja lääkäri sanoi, että jos ovulaatiotesti näyttää samana päivänä vielä positiivista, nyt perjantaina eli tänään tehtäisiin 3.inseminaatio. Ovulaatiotesti näytti kuitenkin negatiivista, joten tänään pistän Pregnylin. Kellonajalla ei ole kuulemma väliä. Kuitenkin tässä pohdin nyt, että miten pian Pregnylin piston jälkeen kannattaa olla yhdynnässä? Jotkin lähteet sanovat, että heti pistoksen jälkeen tulisi olla yhdynnässä ja joissakin vasta 36h pistoksen jälkeen. Kuinka pian Pregnyl siis vaikuttaa ovulaatioon? Aiemmissa inseminaatioissa olen pistänyt Pregnylin illalla noin 20.00 ja inseminaatio on ollut seuraavana päivänä kello 10-12 aikoihin.
 
Hei! Olen käynyt lukemassa täällä jo pitkän aikaan muiden kertomuksia ja ajattelin nyt avun tarpeessa kirjoittaa :) Meille on tehty kaksi inseminaatiota tänä keväänä ja nyt kesätauon jälkeen piti olla kolmas tässä kuussa. Eilen kuitenkin ultrassa näkyi 16mm johtofollikkeli ja lääkäri sanoi, että jos ovulaatiotesti näyttää samana päivänä vielä positiivista, nyt perjantaina eli tänään tehtäisiin 3.inseminaatio. Ovulaatiotesti näytti kuitenkin negatiivista, joten tänään pistän Pregnylin. Kellonajalla ei ole kuulemma väliä. Kuitenkin tässä pohdin nyt, että miten pian Pregnylin piston jälkeen kannattaa olla yhdynnässä? Jotkin lähteet sanovat, että heti pistoksen jälkeen tulisi olla yhdynnässä ja joissakin vasta 36h pistoksen jälkeen. Kuinka pian Pregnyl siis vaikuttaa ovulaatioon? Aiemmissa inseminaatioissa olen pistänyt Pregnylin illalla noin 20.00 ja inseminaatio on ollut seuraavana päivänä kello 10-12 aikoihin.

Mulla ei ole tilastotietoa asiasta, mutta mulla ekassa tärppi-inssissä Pregnyl laitettiin torstaina klo 14 ja inssi tehtiin perjantaina klo 14. Eli väliin jäi 24h. Toisessa tärppi-inssissä laitettiin sittiöt sisään ja heti perään Pregnyl.

Jostain oon lukenut, että munasolu irtoaa 24-36h Pregnylin jälkeen.

En tiiä nyt yhtään vastasinko sun kysymykseen!! :D
 
Takaisin
Top