Inseminaatio/muut hoidot 2018

Samoin olen minäkin ymmärtänyt ettei tee hoitoja samaanaikaan kuin jos on jonossa. Minä mietin että pyytäisikö jos pääsisi suoraan ivf jonoon ja jättäisi nää loput inssit väliin. Meillä on kuitenkin 4vuotta lapsettomuutta takana niin taitaa olla aika pienet onnistumistodennäkäisyydet inssillä. Yksi raskaus oli 3v sitten joka meni kesken rv7.
 
Täällä muuttui eka IVF inssiksi.Tämän hetken ajan tulen juttelemaan tänne.4v6kk lapsettomuutta ja yksi kohtukuolema raskaus sai alkunsa myös hoitojen kautta inseminaatiolla.Viides inseminaatio toi silloin plussan.Nyt uudestaan yrittäessä on tehty 1ovulaatioinduktio ja 2 inssiä nyt IVF vaihtui inseminaatioon.Ollaan hoidoissa Helsingin Naistenklinikkalla mieheni kanssa.
 
Moikka, oon uusi tyyppi foorumilla! Oon nyt jonkun aikaa seuraillut tätä keskustelua ja päätin liittyä mukaan. :)
Yritystä takana vajaa 2 vuotta, miehen kanssa ollaan molemmat 25v. Mulla todettu pco-tyyppiset munasarjat, en ovuloi, piiiiitkät kierrot. Myös miehen siittiöissä vikaa. Nyt ensimmäinen kierto hoidoissa, tavoitteena inssi. Niin ja julkisella puolella ollaan. Alkukierrossa oli Letrot käytössä ja nyt Gonal-F pistokset. Aika heikko vaste on ollut toistaiseksi, huomenna tsekataan taas tilanne..
 
Täällä alkoi tänään vuoto. Kolmas ja viimeinen inssi kesäkuun alussa ennen kesäsulkua. Meinaa usko loppua tämän yrittämisen suhteen! Vauvan kaipuu on niin suuri! Pidetään peukut pystyssä meidän kaikkien suhteen! :)
 
Täällä alkoi tänään vuoto. Kolmas ja viimeinen inssi kesäkuun alussa ennen kesäsulkua. Meinaa usko loppua tämän yrittämisen suhteen! Vauvan kaipuu on niin suuri! Pidetään peukut pystyssä meidän kaikkien suhteen! :)

Pahoittelut Anna ja kovasti jaksamista taas uuteen kiertoon. Lueskelin, että sinulla on aiemmin ollut peräti 6kk Letrot (hormoni?) käytössä. Osaatko sanoa, mistä tämä johtuu? Me ollaan mieheni kans myös selittämättömiä ja kaikki toimii normaalisti, mitä nyt inssien alottamisen jälkeen tullut heittoa kiertoihin :shifty: Välillä tulee tiputtelua ennen menkkojen alkua.

Itse just odottelen kuukautisten alkamista (parhaillaan menossa välikierto). Jos ne menkat taas alkaa, niin vika eli kolmas inssihoito alkaa sitten siitä kierrosta.

Tervetuloa muuten vaan kaikille uusille!:smiley-angelic003

Mikäs täällä on muiden tilanne, piinaileeko Kätkätti tai Stella? :rolleyes:
 
Pahoittelut Anna!

Täällä vielä piinaillaan. Yritän malttaa mieleni testaamisen kanssa, kun olo on jo valmiiksi hyvin menkkamainen. Lugesteron loppuu viikonloppuna ja lääkäri neuvoi testaamaan vasta piiitkän ajan päästä. Saatiin siis Tuikun kanssa ihan vastakkaisia ohjeita ja mietinkin, pitäisikö soittaa ja varmistaa, että olen ymmärtänyt ohjeen oikein..
 
Pahoittelut Anna ja kovasti jaksamista taas uuteen kiertoon. Lueskelin, että sinulla on aiemmin ollut peräti 6kk Letrot (hormoni?) käytössä. Osaatko sanoa, mistä tämä johtuu? Me ollaan mieheni kans myös selittämättömiä ja kaikki toimii normaalisti, mitä nyt inssien alottamisen jälkeen tullut heittoa kiertoihin :shifty: Välillä tulee tiputtelua ennen menkkojen alkua.

Itse just odottelen kuukautisten alkamista (parhaillaan menossa välikierto). Jos ne menkat taas alkaa, niin vika eli kolmas inssihoito alkaa sitten siitä kierrosta.

Tervetuloa muuten vaan kaikille uusille!:smiley-angelic003

Mikäs täällä on muiden tilanne, piinaileeko Kätkätti tai Stella? :rolleyes:

Carris, minulle tehtiin eka inssi 5.letrozol kiertoon. Tuon jälkeen 6. Letrokiertoon ei inssi onnistunut, kun ovis olikin jo ehtinyt tapahtua. Ja tämä toinen inssi tehtiin siis 7. Letrokiertoon. Mulla letrozol 2.5 mg menee vain 1 tabletti päivässä. Tavallaan kai buustaamassa ovulaatiota. Vaste sillä tullut hyvin, niin ei pistoksiin ole tarvinnut lähteä. Tosin 1 follikkeli aina vain kypsynyt kerrallaan. Tsempit kaikille! :)

T. Anna
 
Carris, minulle tehtiin eka inssi 5.letrozol kiertoon. Tuon jälkeen 6. Letrokiertoon ei inssi onnistunut, kun ovis olikin jo ehtinyt tapahtua. Ja tämä toinen inssi tehtiin siis 7. Letrokiertoon. Mulla letrozol 2.5 mg menee vain 1 tabletti päivässä. Tavallaan kai buustaamassa ovulaatiota. Vaste sillä tullut hyvin, niin ei pistoksiin ole tarvinnut lähteä. Tosin 1 follikkeli aina vain kypsynyt kerrallaan. Tsempit kaikille! :)

T. Anna

Toihan kuulostaa hyvältä, jos suun kautta vain 1 tabletti päivässä. Mullakin aina kypsynyt vain yksi munasolu, mut on se piikkien ja alateitse pari viikkoa käytettävien puikkojen kanssa puljaaminen hiukka vaivalloista o_O Aattelin kysästä, josko vikaan inssiin voisi koittaa kypsyttää 2 munasolua. Mut kai ne lääkärit parhaiten tietää :grin Taitaa nää lääkityshommat olla niin yksilöllisiä, et vertailu on turhaa..
 
Toihan kuulostaa hyvältä, jos suun kautta vain 1 tabletti päivässä. Mullakin aina kypsynyt vain yksi munasolu, mut on se piikkien ja alateitse pari viikkoa käytettävien puikkojen kanssa puljaaminen hiukka vaivalloista o_O Aattelin kysästä, josko vikaan inssiin voisi koittaa kypsyttää 2 munasolua. Mut kai ne lääkärit parhaiten tietää :grin Taitaa nää lääkityshommat olla niin yksilöllisiä, et vertailu on turhaa..

Niimpä, samaa itsekin miettinyt että eikös ne todennäköisyydet onnistumiseen kasvaisi, jos kaksi munasolua kypsyttäisi.. mutta joo yksilöllisiähän nämä lääkitysasiat varmasti on. Ei se auta kuin luottaa lääkäreihin. Jospa kesä saisi ajatuksia hieman muihinkin juttuihin ja sen myötä tärppikin tulisi helpommin

T. Anna
 
Nyt on inseminaatiosta tultu.Hyvä sperma,hyvä limakalvon paksuus ja kaksi isoa yli 17mm johtofollikkelia löytyi tallessa.Sunnuntaina lutinus 3krt päivässä alkaa ja 15.6 raskaustesti päivä.Kuulema ei kannata miettiä vielä syksyn ivf suunnitteluja kun mahdollisuudet näin hyvät.Paremmat follikkelit ja limakalvo paksumpi kuin se kierto mistä viimeksi raskauduin :D
 
Pakko huudella väliin noista kierroista.. itellä oli aiemmin ihan kellontarkka kierto ja kun 2016 tehtiin eka kuudesta inssistä, ni kummasti muuttu. Liki vuos meni tahdilla joka toinen kierto 21 päivää, joka toinen 29. Nää kyl pysy sitte tarkkoina. Nyt on sitte taas vakiintunu 27 päiväseks. Kaiken säädön jälkeen siis ekaa ivf-hoitoa odotellaan ja jos kaikki natsaa ni se siis elokuussa.. tsempit teille kaikille ja toivottavasti ei nähä tuolla ivf-puolella:wink
 
Heippa, saanko liittyä joukkoon?

Mulla alkaa sunnuntaina pistelyt Gonalilla ja 62,5 yksikköä. Sunnuntaista torstaihin, perjantaina ultra, irrotuspiikkinä ovitrelle ja loppukiertoon lugesteronit.

Mulle oli määrätty joulukuussa 6 kiertoon letrozolit. Mutta ekasta kierrosta jonka pääsin aloittaa helmikuussa ei tullut vastetta, söin maaliskuun lopulla toisen kierron isommalla annostuksella eikä vieläkään mitään vastetta. Tämän jälkeen tuli päätös että lähdetään pistoshoitoihin.

Tänään nyt sitten kävin naistenklinikalla ultrassa kp3 ja sain ohjeet pistelyyn.. Jännittää tuleva! Tsemppiä kaikille eri tilanteisiin!

Mä oon ovuloinut viimeksi marraskuussa....
 
Muokattu viimeksi:
Täällä alkoi tänään vuoto. Kolmas ja viimeinen inssi kesäkuun alussa ennen kesäsulkua. Meinaa usko loppua tämän yrittämisen suhteen! Vauvan kaipuu on niin suuri! Pidetään peukut pystyssä meidän kaikkien suhteen! :)
Pahoittelut, toivotaan että seuraavassa kierrossa onnistuis.
Meillä haluavat pitää nuo välikierrot aina inssien välissä niin siirtyy syksylle seuraava inssi. Kertoivat naistenklinikalta ettei tee heinäkuussa ollenkaan inssejä kun spermalabra on remontissa. Mutta ehkä ihan hyväkin että tulee nyt tauko.
Tsemppiä kaikille! :Heartred
 
Täällä alkoi menkat tänään. Välikierto takana ja nyt alkoi toinen inssikierto ja perjantaina taas piikitysrumba. Joskos toinen kerta toden sanoisi!
Paljon plussaonnea kaikille :Heartred
 
Täällä alkoi menkat tänään. Välikierto takana ja nyt alkoi toinen inssikierto ja perjantaina taas piikitysrumba. Joskos toinen kerta toden sanoisi!
Paljon plussaonnea kaikille :Heartred

Johanna, me mennään samoilla päivillä! :happy: Mullakin alkoi tänään uusi kierto välikerron jälkeen, tosin mulla alkaa jo 3. (ja vika) inssihoito tästä :nailbiting: Soitan huomenna aamulla klinikalle, niin selviää, koska alkaa piikittelyt :facepalm: Voi, kunpa meillä kävisi tärpit tästä kierrosta...:smiley-angelic001
 
Lohdutuksen sanana voin sanoa että kunnalisen puolen viimeinen inssi hoito toi plussan meille mutta plussasta saatua vauvaa ei saatu kotiin.Tuli kohtukuolema.
 
Heips kaikille! Täällä välikierto takana ja nyt kp1. Tänään soitto polille, jos tästä kierrosta nyt eka inssi olisi. Laskin että ultra ja mahdollinen inssi olisi juuri minun lomalla. Letrozolit valmiina kaapissa.
Yks inssi kerkee just ennen kesäsulkuja.
Tsemppiä kaikille ♡

Lisään: letrozol alkaa lauantaina. Ovulaation tikutus ensi viikon perjantaina ja folli ultra 11.6.
 
Muokattu viimeksi:
Oletteko te saaneet ohjetta monesko kp aloitatte ovulaation tikutuksen? Minun kierto on ollut ennen keskenmenoa 25-28 ja nyt km jälkeen kaksi kiertoa 30 ja 31.
 
Lauantai-iltana pistin Pregnylin. Maanantaina tehtiin ensimmäinen inssi, lääkäri meinasi että ovulaatio olisi juuri hiljattain tapahtunut. Nyt sitten odotellaan, jännää.. :) Jotenkin fiilikset menee todella vuoristorataa, sitä on toisena päivänä niin luottavainen ja seuraavana tuntuu vaan niin turhauttavalta. Kesätaukokin tulee nyt heti juhannuksesta väliin, joten sitten vasta heinäkuun lopulla pääsisi uudestaan hoitojen kanssa yrittämään.
 
Takaisin
Top