Inseminaatio 2017

Kiitos vastauksista. Täytyypä kyseenalaistaa välikierto. Muutenkin jo ikää, niin ei tarviis yhtään enää venyä.
Tervetuloa mukaan Hemmis! ☺ Yhtä piinaahan tämä on. Miulla reagoi kroppa voimakkaasti hoitoihin, kun saan kaikki raskausoireet. On ollut rinnat älyttömän kipeät, alavatsa juileja, kuvotusta ja tunsin oviksenkin normaalia voimakkaammin. Nyt kun menkkojen pitäisi lähipäivinä alkaa, niin kaikki oireet kadonneet.eli ei hirveästi uskoa, että olisi pieni saanut alkuunsa.
Täällä polku ollut pitkä. Viime kesänä tutkittiin kunnallisesti miehen siemenneste ja miulle isommat tutkimukset verikokeineen ja munatorvien aukiolotutkimuksineen. Meillä kaikki oli molemmilla kunnossa ja syytä lapsettomuudelle ei löytynyt. Reilu puolivuotta jonotettiin rankempiin hoitoihin, mutta päätettiin, ettei niihin mennä. Inseminaatio otettiin kuitenkin nyt avuksi. Naistenklinikalla käyty alkukartoitus, jossa kerrottiin kaikki tarpeellinen ja opetettiin pistäminen. Pistämistä pelkäsin alkuun, mutta se olikin varsin kivuton. Valittiin siis follikkelien kasvatus pistoshoidoin. Niiden kasvua seurattiin ultraamalla kiertopäivillä 10, jolloin suurin folli oli 13mm, sekä kp14, jolloin todettiin, että seuraavana päivänä saa laittaa irrpituspiikin. Irroituspiikki otettiin tuolloin, kun folli oli kasvanut 20mm:ksi. 17 päivänä tehtiin inssi. Tällöin oli juuri irronnut pääfollikkeli ja toinen 20mm oli irtoamassa. Siiitä lähtien odoteltu. Ehkä huomenna tietää... iiks! Niin hitaasti menee aika!
 
Onko muilla kuinka vahvat ovulaatiokivut? Mä oon aika aistiherkkä ja tosi vahvasti aistin myös kropan tuntemuksia, mutta nyt on alkanut mietityttää, kun ovulaatio on ollut aika kipeä jo jostain viime kesästä(?) asti.. Viikkoa ennen ovista alkaa menkkamaiset kivut koko kohdun alueella ja oviksen aikaan joko koko alavatsaa särkee tai sitten sille puolelle mistä ovuloin(tai ainakin näin ajattelen, että sinne sattuu mistä ovuloin). Mietin että onkohan kuinka "normaalia" niin kovat kivut..

Mitä muuten on "miedot hormonit" ja "vahvat hormonit"? Kun puhutaan erilaisista hoidoista ja joillakin on kevyet hoidot ja toisilla vahvemmat. Oliko jotkut lääkkeet vaan semmoisia, mitkä auttaa munasolua hedelmöittymään tai kiinnittymään esimerkiksi? Olen ihan pihalla näistä:rolleyes:

Tsemppiä ja hyvää alkanutta viikkoa kaikille!
 
Hemmis: Mä käytän itse omista hoidoistani nimitystä kevyt hormonihoito, koska annokseni on melkein se minimi, mitä Gonal F:ssä voi ottaa. Samoin Pregnylissä mulla on se pienempi annos. Mulla munis kasvaa, ovuloin ja muutenkin kroppa toimii niinkun pitääkin, mutta hormoneilla lähinnä varmistetaan, että kaikki menee niinkun pitääkin. Ettei tulisi huti-inssejä, ne kun on niin kalliita kuitenkin.

Huomenna inssi, jännää :)
 
Mulla hoitona ilm sitten joku ultra light versio kun ei ole kuin clomit eli viitenä päivänä per kierto pillereitä naamaan :D
 
Tsemppiä Hellu inssiin ja peukkuja pidän piinailijoille! :)

Itse kävin tänään folliultrassa ja siellä näkyi oikealla oli yksi 20mm. :) Perjantaina pregnyl+inssi, paitsi jos ovistesti huomenna positiivinen. Siinäkin tapauksessa kyllä inssi perjantaina, mutta ilman pregnyliä. :)
 
Onko teistä jo ovisplussa vai eikö vielä? :) Huomenna on inseminaatio nro 3 ja saan irrotuspiikin, ellei ovistesti ole plussa ennen sitä. :) Musta ei vielä ole positiivinen ja aamulla vielä testaan liuskan ja digin ennen inssiä. :)
 

Liitteet

  • 1485461262851.jpg
    1485461262851.jpg
    46.2 KB · Katsottu: 256
Jennis: musta ei ihan vielä ole. Nää on tosi vaikeita välillä tulkita!
Mulla oli eilen aika lailla samanlaiset viivat, ehkä vielä hiukan tummempi oli se testiviiva. Ajattelin tänään tehdä vielä testin et onko tummunut. Mulla pitäisi olla ovulaatio tänään, mahakivut kyllä loppui eilen eli olisko sieltä sitten irronnut jotain ja se testi olisi ollut positiivinen jo keskiviikkona.

Kuinkahan on tärkeempää, hommailla päiviä ennen ovista vai just oviksen aikaan.. Miestä ei oikeen huvita nykyään enää samalla tavalla ja nyt stressaan siitä, että osaisi edes oikeina päivinä touhuta.

Voi että, kun kotona aika menee niin hitaasti!
 
jennis: mulle toi olisi ihan täysi plussa, koska mulla ei koskaan viiva tummu tuon enempää. Testasin ihan ovulaatiohetkellä tässä kierrossa, ja mulle tuli tuollainen liuska (ehkä jopa vaaleampi) ja digillä plussa. Eli ilmeisesti noita ei voi juurikaan vertailla toisten ihmisten kanssa, vaan omiin aikaisempiin testeihin. ONNEA inssiin!!!

Hemmis_: Mulla ei ole tuohon peittojenheilutusasiaan tarkkaa tietoa, mutta olen ymmärtänyt, että siittiöt elää kyllä monta päivää. Eli ei kai se niin tarkkaa ole. Jostain tosin luin, että olisi hyvä, jos siittiöt olisi valmiina odottamassa munasolua eli siinä mielessä se päivä, kun ovistesti antaa plussan, voisi olla optimaalinen. Mulle tässä kierrossa lääkäri sanoi, että ajoitus oli täydellinen, kun munasolu oli juuri irtoamassa.

Mulla on meneillään dpo 1 ja tosi hyvät fiilikset. Kahden edellisen negakierron kohdalla on ollut jo alkupiiniksissä kurja fiilis, mutta nyt on jopa toiveikas olo. En tiedä miksi.
 
Onnea insseihin ja piinapäiviin!

Mulla päihitetty tänään dpo10, ja oirettahan sitten löytyy taas joka lähtöön.. Tänään iltaa kohden voimistui flunssan oireet ja lämpö 37.0. Viime yö oli ihan super levoton, en sitten millään saanut unta ennen klo 3-4 ja siihen saakka vaan pyörin peiton alla. Ärsyttää kun luulen koko ajan menkkojen alkavan, mut vielä ei ole tullut tipan tippaa. Onhan toki vielä aikaistakin, mut ottaa vaan kuuppaan tää odottelu!:sad001 Toisaalta kun olisi parempi menkkojen tulla jo jos on tullakseen, eikä ajaa mua hulluuden partaalle raskaana/ei raskaana - spekuloinnilla. Argh! Miten se voikin vielä vikankin inssin jälkeen olla tällästä kituutusta. Huoh....
 
Niin! Ja ihan mielenkiinnosta kyselen monesko päivä teillä, jotka olette jo inssin käyneet läpi yhden tai useamman kerran, on alkanut menkat kun ei ole inssi onnistunut?
 
Hei kaikille!

Mulla oli keskiviikkona flunssainen olo, mutta ei mitään muita oireita (kurkkukipu, vuotava nenä). Ehkä pari kertaa aivastin, mutta sitä nyt käy muutenkin :wink sitten olo korjaantui aika pian ja nyt tänään taas kuin sama flunssainen olo iski äkkiarvaamatta. Minä täällä tietenkin toivon, että olisin raskaana, mutta voihan nämä olla raskausoireitakin.

Tsemppiä kaikille piinailijoille!!!

Kissankäpälä
 
Muokattu viimeksi:
Kissankäpälä:
Toivottavasti olisi oireet raskaudesta johtuvia!! Peukut pystyssä!! :)

BlueTerranova:
Mulla kahdessa edellisssä kierrossa molemmissa menkat alkaneet 17 päivää inssin jälkeen :)
 
Jos ovulaatiotesti näytti plussaa perjantaina, niin mitenkäs ne päivät nyt sitten laskettiin?

Nyt alkoi sitten piinapäivät. Kovasti oon ensi viikolle yrittänyt keksiä tekemistä, että menis päivät nopeempaa. Tosin vko ennen menkkoja se piinavko vasta onkin. Eikä oikeen uskalla testata ennen menkkoja kun syksyllä oli luultavasti varhainen keskenmeno ja sen huomasin juurikin siksi kun menin liian aikaisin testaamaan.
 
Takaisin
Top