Inseminaatio 2017

Kävin perjantaina munanjohtimien aukiolotutkimuksissa. Olivat klnikalta etukäteen varoittaneet, että saattaa olla aika kivulias tutkimus. Aiheuttaa menkkakipujen kaltaisia tuntemuksia. Kannattaa ottaa särkylääke alle. Minä otin aika tuhdin lääkkeen ja sitten klinikalle.

Itse tutkimus meni nopeasti, mutta kyllä se sattui lääkkeestä huolimatta aika paljon... Sitten tutkimuksen jälkeen muutaman tunnin perästä alkoi aivat järjetön kipuilu ja kramppi ala ja ylävatsan seudulla. Otin lisää lääkettä. Hammasta purren sain oltua töissä loppuun. Huh.

Tuloksena tutkimuksesta oli, että munanjohtimeni ovat täysin normaalit. Kuulemma kuin oppikirjasta. Lääkäri jopa sanoi, että harvoin näkee, että ruiskutettaessa nestettä virtaa kummallakin puolella yhtä aikaa nesteet. Sanoi, että olisi mielellään suonut olevan opiskelijoita mukana tässä tutkimuksessa :) Eli munanjohtimista ei ainakaan voi olla kiinni minun raskautumiseni.

Antoi vähäsen toivoa tuo tutkimus ja seuraava ultra on varattu torstaille.
 
Pitsisydän tervetuloa mukaan! Ja Kissankäpälä hyvä että kaikki oli kunnossa! :)

Täällä alkoi menkat ja siispä kp1. Katseet uuteen kiertoon siis! :)
 
jennis: Harmillista, että tuli nega. Uskallan sanoa, että tiedän miltä susta tuntuu.
Mun täytyisi tänään soittaa klinikalle, hankkia resepti ja hakea tämän kierron lääkkeet. Mietityttää, että teenkö kaiken taas turhaan: piikitän, ramppaan klinikalla (jonne on matkaa 100 km suuntaansa), maksan itseni kipeäksi, vietän hermoja raastavat piinikset ja saan negan. Mikä saa ihmisen tekemään tämän kerta toisensa jälkeen. Tai siis kyllähän me se tiedetään ja se onkin jotain uskomatonta, että motivaatio on näin korkealla kaikkien epäonnistumisten jälkeenkin.
 
Tervetuloa pitsydän!

Mulla juuri kramppailee kovemmin, kun tänään oli inssi nro 5. Eilen illalla tuli kova pistokipu oikean munasarjan kohdille, liekö valmistautui irrotukseen ovitrellen johdosta. Myös päänsärky tuli kolkuttelee. Mutta näähän on oireita vaan just itse hoidosta ja toimenpiteestä. Miksi kummassa tää kerta olisi poikkeava edellisten negojen jälkeen.. Noh ans kattoo nyt kummiski ja täähän oli siis vika inssi mun osalta ihan omasta tahdosta. Tsempit kaikille muillekin piinailijoille ja käykäähän ilmoittelemassa uusista tuulista, suuntaan tai toiseen :)
 
Jennis: Ikävä kuulla negasta! Tsemppiä uuteen kiertoon!

Täällä munasolun irtoaminen aiheutti useamman päivän alavatsakrampit ja rintojen arkuuden, jotka hieman jo hellittivät pariksi päivää. Tänään dpo 6. päivä ja taas alavatsassa tuntuu menkkamaista kipuilua ja rinnat edelleen aristavat. Ne kyllä ovat muutenkin kierron tässä vaiheessa olleet aremmat, että en uskalla noiden oireiden varaan pistää mitään. Jotenkin tuntuu, että tuo Lugesteron aiheuttaa noita sivuvaikutuksena? Aika kuluu piinaavan hitaasti. On liikaa aikaa tunnustella pienimmätkin mahdolliset oireilut! :)
 
Tsemppiä pitsisydän piinapäiviin! Ne ovat nimensä mukaiset.

Mulla on Gonal F:n piikittely alkanut ja innolla odotan ensi maanantain ultraa. Toivottavasti munikset kasvaisi hyviin mittoihin. Uskoisin, että inssiin pääsen ensi viikon ti tai ke. Sitten taas jännäilemään täälläkin!
 
Juu paljon tsemppiä piinapäiviin!! Mulle iski kiusaksi vielä hiivakin, nyt dpo3 :sad001
Tää on niin tätä ja hermoja kiristelee, mut eipä auta toivosta luopua. Eteenpäin aina vaan ja sisulla siskot!:)
 
Jänniä hetkiä käydään läpi kaikki. Onnea jokaiselle tähän kiertoon!
Miten teillä muilla menee nämä hoidot? Saatteko yrittää inseminaatiota aina heti seuraavasta kierrosta uudestaan? Itselleni sanottiin, että jos tästä ensimmäisestä inssistä ei tärppää, niin yksi normaali kierto väliin ennenkuin uutta aletaan tehdä. Onko sille jokin peruste?
 
Naikkarilla inssit olleet meillä putkeen, ainoa poikkeus lääkkeiden vaihdon yhteydessä pidetty välikierto.

Tsemppiä kaikille! Itsellä vielä yksi kierto ja sitten päästään yrittämään, jos ukko vain pysyy terveenä. Fingers crossed!
 
On täälläkin putkeen ollut kaikki inssit. Mut nyt mulla on joko menkat lähestymässä muutaman pv:n kuluttua tai sitten on tärpännyt.. Olen ollut tosi pinna kireenä ja toisaalta itkuisena, ahdistaa ja välillä taasen hyvä olo. Mielialat siis vaihtelee aika tiuhaan. Mut tätä on ollut ennenkin ja sitä on seurannut nega, eli en elättele turhia toiveita. Kyl ne menkat varmaan vaan tekee tuloaan. Sitäpaitsi nyt vasta dpo4 takana pian. Mut peukut pystyssä teille muille piinailijoille aina! :)
 
Välikierron voisin ymmärtää jollain tapaa esim clomien käytön yhteydessä, ne kun kertyy elimistöön...mutta eipä taida olla kyse tästä nyt. Erikoista!
 
Moikka kaikille! Minä liityn myös mukaan. 2016 ketjun lukaisin tuossa läpi. Meillä toisen yritystä hieman reilu vuosi takana.
Kunnallisen kautta ollaan tutkimuksia aloiteltu, ensi kuussa eka lkr aika jossa saadaan labroista ja miehen näytteestä tulokset. Sitten en tiedä miten homma jatkuu. Miten muilla on polku mennyt? Mitä siellä ekalla lkr ajalla tehdään, muuta kuin saadaan kuulla testien tulokset?

Ensi viikolla (loppuvkolla) olisi ovulaation aika taas ja siitä alkaa tuskailu ja kropan viestien ylianalysointi:arghh: Mulla alkaa jo pakka hajota tän homman kanssa..elämä on vaan ovulaatiosta menkkoihin ja menkoista ovulaatioon elämistä, turhauttavaa! Vielä kun on kotona vaan, niin on aikaa pohtia ja miettiä:p:banghead:
 
Hemmis tervetuloa joukkoomme! Ymmärrän turhautumisesi ja niin varmasti jokainen meistä täällä. Sympatiat ja empatiat täällä huokuu kun ollaan kaikki siinä mielessä samassa veneessä. Mutta pitää vaan yrittää ajatella posiitivisesti ja koittaa olla stressaamatta, mikä tosin on niin paljon helpommin sanottu kuin tehty!

Meillä täällä Hollannin puolella oli niiden tutkimusten jälkeinen aika ensin hoitajan luo, joka kertoi ja näytti meille mitä inssi tarkoittaa ja miten siinä edetään, lääkepistokset ym kaikki tarpeellinen käytiin läpi. Sitten sain pian myös sen lääkärinajan, jolloin lääkäri puhui tuloksista, oli myös eka ultra ja sitten kirjoitti reseptin ja sanoi et ekana menkkojen alkamispäivänä pitää aloittaa pistokset. Ei siellä sen kummempaa muistaakseni ollut.
 
Tervetuloa Hemmis!
Mä käyn yksityisellä ja siellä oli ensin ensikäynti, jossa käytiin perusasioita läpi. Sitten oli psykologinkäynti ja aukiolotutkimus. Verikokeet kävin julkisella puolella. Kun nämä kaikki alkututkimukset oli ohi, oli suunnittelukäynti, missä päädyttiin tulosten perusteella kevyeen hormonihoitoon ja insseihin. Harjoiteltiin piikittämistä.
Sitten alkoikin piikitys ja inssit. Ennen inssiä käyn yhden kerran ultrassa.
Tänään mulla itseasiassa onkin ultrapäivä. Ovistesti näytti vilkkuvaa hymynaamaa, eli ovulaatio on sieltä taas tuloillaan.
 
Minkäkokoisia folleja teillä on ollut kp 11 tienoilla? Käväisin ultrassa ja löytyi 16 mm. Inssi on keskiviikona eli kp 13.
 
Tervetuloa uudet mukaan!
Täällä myös kaikki omssit tehty putkeen. :)
Ja kiitos kaikille tsempeistä, kun menkat alkoi! Vähän tulee kiitoksehät nyt myöhässä, kun ei ole päässyt tänne aiemmin lueskelemaan. :)
Täällä kesliviikkona folliultra ja piakkoin sitten edessä inssi nro3!
Kaikille piinailijoille tsemppiä!! :)
 
Takaisin
Top