Inhokkikotityöt

Uusperhesatu

Asioista perillä oleva
Mitä kotitöitä inhoat? Mitkä ovat niitä vihoviimeisiä hommia?

Mä inhoan pyykkien ripustamista kuivumaan, sukkien parittamista, imurointia (paitsi varsi-imurilla keittiön sutaisu on ihan ok), lakanoiden vaihtamista ja ikkunoiden pesemistä.
 
Kattilan putsaus ja nurmikon leikkaus on inhokkeja. Teen kyllä sen verran suuren osan kaikista kotitöistä, että joko onnistun välttelemään noita tai sitten vaihdan ne johonkin toiseen työhön :grin
 
Imurointi ja tiskaus on mun inhokit. Hankittiin aika nopeasti tiskikone, kun oltiin muutettu asuntoon jossa ei ollut, mutta oli paikka sellaiselle. :D
 
Mulla kans pyykkien ripustus kuivumaan, ääärgh! Tuntuu ettei ne lopu ikinä ja toisinku mies niin mä haluan ripustaa sukat parettain (eli siis ettiä parit jo kuivumaan laitettaessa) niin se on tosi hidasta ja samoin jokainen vaate pitää ”pöläyttää” suoraks pesurutuista ennen ripustusta :D Ja ku hommaa on aina auttamassa yks 2-vuotias niin siinä todellaki kestää..
 
Ei se pyykkien ripustus vaan kuivien vaatteiden viikkaaminen kaappeihin. Aika usein jää kuivat vaatteet kasoihin joista sitten nappaa puhtaita käyttöön. Jotenkin se on ylivoimaista. Meillä vielä pyykit pestään ja kuivataan alakerrassa mutta vaatekaapit on yläkerrassa.

Toinen on tasojen pyyhkiminen pölyistä. Ne tasot kun on aina täynnä kamaa joka ei sinne kuulu.
 
Kokkaaminen. Vihaan sitä!!:finger:
Leipominen on eri asia sitten..:grin

Onneks mies on huippuhyvä kokki, voi aina vedota että "tee sää ruoka kun teet siitä niin paljon maukkaampaa!" :grin
 
Imuroiminen ei ole kuulunut lempihommiin, ärsyttänyt aina johtojen seasta pölyn imurointi, samoin sohvan ja sängyn alta ja muista hankalista paikoista!

Miespä keksi (hankki) tähän todella oivan ja toistaiseksi toimivan ratkaisun!! Robotti-imurin. @__@ Eipä olisi tullut itsellä mieleen, tuo on kyllä niin maailman kätevin vimpain. Nyt imurointi on hauskaa! :rolleyes::angel4
Imuri pärrää kämpän läpi kerran päivässä. Sen sivujuonena lattiat on tietty pidettävä muuten siistinä ja rojuvapaana jotta imurointi onnistuu ilman yskimisiä.

Nyt se vielä on helppoa kun lapsi on vasta masuasukkina.. Ei ole tuhannen lelua ja muuta kivaa lattioilla pyörimässä. :grin

Vielä kun sen tiskikoneen hommaisi. Sitä voi tulla kohta ikävä kun tiskit lisääntyy ja haluaa muutenkin extrapuhdasta.:smiley-chores004
 
Me oltiin ilman tiskikonetta tähän syksyyn saakka. Ja meillä on yhteensä neljä lasta, joista kolme asuu virallisesti ja vakituisesti meillä. :D Luultiin pitkään, ettei meille mahtuisi kuin sellainen pieni kone ja ajateltiin, ettei siitä olisi vastaavaa hyötyä. No, toiseen kohtaan sopikin täysikokoinen kone, jollainen siinä nyt siis on. En tiedä, miten me selvittiin niin pitkään ilman. Olen vasta nyt tajunnut, miten älyttömästi tiskaamiseen meni päivässä aikaa. Rakastan tuota konetta! :D
 
Takaisin
Top