Imetysjutut

Mullekin sanottiin että yhdellä rinnalla noin 15min, puol tuntii yleensä niin lapsen kyllä kuuluisi täyttyä.
Aluksihan kun en tätä tiennyt niin annoin imeä monta tuntiakin putkeen, mutta vauva ei silti täyttynyt millään.
Synnärillä ja neuvolassa ohjeistivat sitten kysyttyäni antamaan pullosta lisämaitoa/korviketta jotta täyttyisi kunnolla ja saisin itsekin levättyä. Tämä on osoittautunut hyväksi tavaksi meillä :)
Pikkuisen masuun tuo korvike ottaa hieman mutta muuten äiti sekä lapsi tyytyväisiä:) korvikemerkkiä joudutaan ehkä vielä muuttamaan kylläkin.

Pikkuinen 3vkoa +1 pvä
 
Mulla oli kolmosen aikaan niin kovilla nännit,että vuoti verta ja hirvitti imettää jos verta menisi vauvan suuhunkin. Käytin lansinoh voidetta joka imetyksen jälkeen ja nopeasti auttoi. Nelosen ja tämän aikaan laitoin eka päivinä jo ennalta lansinoh voidetta jota sain osastolta näyte pakkauksina mukaan. Yksi rakkula tuli toiseen nänniin mutta parani nopeasti kun rasvaili vaan. Ja nyt 2,5vkoa synnytyksestä niin ei enää ensi imut satu ollenkaan,mutta alkuun se kipu oli kyllä ihan järkyttävää..
 
Onko muilla tuntunut rinnoissa patteja? Mulla on oikeassa rinnassa n.herneen kokoine pallero. Voi olla joku maito rauhanen,mutta heti alkaa mielikuvitus laukata että jos onkin jotain vakavampaa. Aion neuvolassa th:ta pyytää kokeilemaan sitä ihan oman mielenrauhan vuoksi. Gynekologille aika sit tammikuussa niin sielä varmaan voin vielä näyttää jos epäilyttää..
 
Mullekin sanottiin että yhdellä rinnalla noin 15min, puol tuntii yleensä niin lapsen kyllä kuuluisi täyttyä.
Aluksihan kun en tätä tiennyt niin annoin imeä monta tuntiakin putkeen, mutta vauva ei silti täyttynyt millään.
Synnärillä ja neuvolassa ohjeistivat sitten kysyttyäni antamaan pullosta lisämaitoa/korviketta jotta täyttyisi kunnolla ja saisin itsekin levättyä. Tämä on osoittautunut hyväksi tavaksi meillä :)
Pikkuisen masuun tuo korvike ottaa hieman mutta muuten äiti sekä lapsi tyytyväisiä:) korvikemerkkiä joudutaan ehkä vielä muuttamaan kylläkin.

Pikkuinen 3vkoa +1 pvä

Täysin sama juttu mulla! Meillä on nan korvike ollut hyvä eikä ole tullut vatsavaivoja.
 
Miekin oon illalla lisänä antanut Nan merkkistä ja ei oo sen enempää tai vähempää kipristyksiä mitä normaalisti.
Tuutia kokeiltiin ja se ei ollu meidän juttu.
 
Aargh! Meillä taitaa olla tiheän imun kausi. Lapsi on huomenna kolme viikkoa vanha, ja tänään on oltu oikeesti koko ilta tissillä. Siitäki huolimatta, että välissä meni puoli desiä korviketta. Tai on vauva nukkunu välillä, mutta aika lyhyitä unia. Ja huuto tulee, jos ei pääse tissille. Musta vaan tuntuu, ettei sieltä tuu enää mitään :D
 
Emmahima, voimia tiheän imun kauteen !

Täällä tissit tuntuu jälleen normaaleilta, ihanaa. Ei oo kipeet, eikä pinkeät ja pumpata ei oo tarvinu 3 päivään :) tulehdusta ei tarvi koko ajan olla pelkäämässä.

Oma takkini alkaa mennä suht hyvin rintojen kohdalta kiinni!! Jes :)

Eea ja poika 15 vrk
 
Muruliini, mulla sama :) ainut että on myös tuskallinen olo rinnoissa, kun ovat niin täynnä!

MrsV ja tyttö 3 vrk
 
Onkos kellään muulla suihkutissejä? Täällä alkanut tulla todelliseksi ongelmaksi,koska Imuote huonontunut ja raivarit tulee helposti ja sen takia jää nälkä..onko vinkkejä mikä auttais?
 
Omena, edellistä lasta imettäessä mulla kans suihkus. Yleensä irrotin otteen hetkeksi ja annoin pahimmat suihkut valua harsoon. Sitten vasta annoin imeä lisää. Vähän vauva raivos siinä mut imi kuitenkin tyytyväisenä kun paine tasaantui [emoji4]
 
Miltä maidon nousu tuntuu? Voiko se,et mun tissejä kutittaa kertoo siitä et maito ois nousemassa.. eile typy tuntu imasevan tissin iha tyhjäks ku imetyksen jälkee koko tissi oli hirveen kipee..
Voiko maidon nousua edistää esim.pumppaamalla? Vaikka ne synnärillä oli sitä mieltä et maito riittää ku paino ei ollu pudonnu ku 6,6%, verensokerit oli hyvät ja vauva kakki jo ekat maitokakat,ni musta alko viime yönä tuntuu ettei maito riitä ku n. 2h imetyksen jälkeen vauva huus edellee nälkää.. annettii pien tilkka korviketta ni typy rauhottu heti... haluisin imettää mut se tuntuu nii turhauttavalta..
Nempsu ja iippa 2,5vrk
 
Maidon nousua voi edistää mm.pumppaamalla ja sitten ihokontaktilla ja sillä,että antaa lapsen olla mahdollisimman paljon rinnalla [emoji4]
 
Omena, edellistä lasta imettäessä mulla kans suihkus. Yleensä irrotin otteen hetkeksi ja annoin pahimmat suihkut valua harsoon. Sitten vasta annoin imeä lisää. Vähän vauva raivos siinä mut imi kuitenkin tyytyväisenä kun paine tasaantui [emoji4]

Oon samaa yrittänyt.Täytyy vaan sinnukkäästi jatkaa [emoji4]
 
Nempsu, joo mulla ainakin aina kihelmöi imetyksen jälkeen. Oon tulkinnut, että se on uuden maidon muodostumista. Ja kun nyt vaan jaksaa vaihtaa rintaa tässä alussa vaikka 100 kertaa yhdenkin imetyskerran aikana, niin maitoa muodostuu enemmän ja enemmän. Vaikka rinta tuntuis tyhjältä, niin viidessäkin minuutissa on ehtinyt jo muodostua lisää maitoa. Tässä alussa nää tilaa sitä maitoa ja nostattaa niin että riittäis jatkossakin. Mulla ainakin jo imetyskerrat harventuneet nyt kun maito nousi kunnolla. Alussa halus varmaan puolen tunnin välein lisää ja lisää ja joskus useamminkin. Luota vaan Nempsu sairaalan kommenttiin maidon riittämisestä, ja imetä aina kun lapsi haluaa. :)
 
Mulla on suihkutissit mutta lapset on aina siitä huolimatta hotkineet vaan maidon. Joskus pahimpia olen valutellut harsoon minäkin. Lisäksi olen pitänyt huolen, että vauva röyhtäisee syönnin jälkeen koska kyllä sitä ilmaa vaan menee vauvan vatsaan siinä syödessä, ennaltaehkäisee vatsavaivoja.

Kihelmöintinä tuntuu tosiaan maidonnousu ainakin mulla. Maitoa nousee vähän väliä lisää.
 
Voi että voi turhauttaa taas...! Meillä neiti vinkuu ja vonkuu tissiä kovin usein hereillä ollessaan ja ainakaan äidiltä ei mikään muunlainen tyynnyttely tunnu usein kelpaavan - jos ei anna tissiä juuri kahdesta tissistä syöneelle niin saattaa alkaa järjetön raivoaminen. Helpottaa vain tissillä. Ongelma tässä on se, että vauva tuntuu selkeästi ylensyövän. Nytkin on ilta-/yötankannut useamman tunnin ja ainakin kolmesti tuona aikana on sitten pulauttanut lähes kaiken syömänsä ulos. :sad001 ja sitten huudetaan taas rinnan perään. Itsellä alkaa hermo mennä kun kaikki syöttäminen tuntuu olevan hukkaan heitettyä kun seuraavassa hetkessä kaikki oksennetaan ulos! :sad001 ja nännit on kipeät kulutuksesta ja untakin olisi vaihteeksi kiva saada.. Tutti ei kelpaa, siitä vedetään vain raivarit..

Jenskis ja tyttö 5 vkoa
 
Ootko Jenskis kokeillu tuttia? Me annetaan sillon tutti jos on just tankannut maitoa ja silti imemisen tarvetta. Rauhoittuu ja usein nukahtaa siihen. Ei kauaa edes tuttia sitten ime.

Ellipsi ja vaavi 5vko +3pv
 
Jenskis, meillä myös välillä vaikuttaa ylensyömiseltä, mutta syötän aina kun pyytää. Pidän syömisen jälkeen pystyasennossa, ettei ruoka tule kokonaan ylös. Miehen sylissä rauhoittuu, jos oikeasti ei ole nälkä. Minä tuoksun liikaa ruualle, pitää saada ruoka suuhun. En koe jatkuvaa syömistä ongelmana. Poika kasvaa vauhdilla.
 
Takaisin
Top