Imetysjutut

Olen tosi tyytyväinen, että en ole pyrkinyt lopettamaan yöimetystä. Eilen vauva kieltäytyi maidosta joka aterialla. Lypsin kyllä käsin ja laitoin ruuan joukkoon, mutta rinnat oli silti täynnä eikä niitä itse saa tyhjennettyä. Onneksi vauva yöllä söi kunnolla. Tänään tilanne on taas normaali.
 
Heippa Jenskis! Luin ton juttus yöimetysten lopettamisesta ja voin kertoo oman tarinani. Mulla siis poika 7,5kk nyt ja tähän asti syöny öisin vielä 4 kertaa tissiä (+päivällä 5-6kertaa) ja nukkui siis perhepedissä , eli mussa kii yöt :) aloin olla jo iha kuitti huonossa asennossa nukkumisee ja yöheräilyihi ja neuvolatätiki sanoi ettei poika enää kokonsa ja ikänsä puolesta tarvi enää ruokaa yöllä. Kiinteitäki meni tosihyvi vaihtelevasti 3-5kertaa päivässä. Viime maanantaina päätin sit alottaa unikoulun neuvolan ohjeen mukaa ja toteutin sen "tassu-unikoulun" ja sillä jäi yösyönnit pois ja opittii omaan sänkyy nukkuu. Eka yö oli itkunen mut aina seuraava yö oli edellistä parempi ja jo viime yönä herättii enää vaa 2kertaa koko yönä ni et kävin vaa laittaa tutin suuhu ja poika jatko unia. Nyt päivittelen jo sitä tääl et miks en alottanu aiemmi,mut pelkäsin kai et ei se meillä tepsis,mut toisin kävi :)
 
Mä laitan iltapuuroon 100 ml vastaavan määrän korvikejauhetta, ja sitten oon koittanut tarjota korviketta päivällä mukista, mutta eipä ole vielä kelvannut isommin.

Katjusha, missä vaiheessa olet lisännyt jauheen puuroon? Nimim. kädetön keittiössä
 
Kaisukkene, kokemuksen opettamana, mittaan 2-3 mitallista jauhetta kuppiin ja pienen tilkan vettä, sekoitan tasaiseksi. Päälle tanakkaa puuroa kattilasta ja sekoitus.
Tällä hetkellä imetän n. 3 krt/pvä ja 1-2 krt 130 ml maitopullo menee.
 
Kaisukkene, kokemuksen opettamana, mittaan 2-3 mitallista jauhetta kuppiin ja pienen tilkan vettä, sekoitan tasaiseksi. Päälle tanakkaa puuroa kattilasta ja sekoitus.
Tällä hetkellä imetän n. 3 krt/pvä ja 1-2 krt 130 ml maitopullo menee.

Ok, kokeilenpa! Sulla alkaa töihin paluu olemaan aika lähellä, eikö?
 
Kaisu, ens tiistaina meen käymään ja 30.10. aloitan sitte täysillä. Tai jotain ehkä jo 17.10...
mutta melko kivuitta on mennyt, ei tunnu lapsi hämmentyvän tästä liukumasta korvikkeeseen.
 
Huh, kuukausi menee nopeasti! Millaisilla fiiliksillä takaisin työelämään? Nopeasti on vuosi kulunut, huhhuh...

Hää on jo iso tyttö ja olette aika pitkällä ajalla ottaneet tuon hissukseen käyttöön, että ei ihme ettei ole protestoinut. Saa läheisyyttä kuitenkin muuten, ravinnon myös.

Me kokeiltiin tänään tuota puuron terästämistä. Katotaan onko vaikutusta. Luulen kyllä, että enemmän aamuyöntississä kyse tavasta kuin nälästä. Mutta ei siinä jaksa paljoa alkaa nukuttelemaan, kun miehen pitää töihin herätä tunnin päästä. Ja onneksi pystyn yleensä nukkumaan samalla kuin tuo syö.
 
Nyt se on alkanut. Aina kun olen alasti tai ainakin rinnat paljaana niin vauvan on pakko päästä huikalle. :D Tänäänkin vauva kiinnitti heti katseensa rintaani ja sanoi "tssssi!" Taitaa tissistä tulla ensimmäinen sana meidän tytölle, hokee tssssiä muutenkin aina imetyksen yhteydessä. :D
 
Meillä on tämän marraskuisen kanssa ollut ongelmana pureminen. Niin kauan kun hampaita on ollut. Välillä on aina jakso kun tyttö ei pure ollenkaan. Nyt pureminen on taas alkanut. Tyttö itse pyytää maitoa, ja herumisen jälkeen puree kiitokseksi.

Haluan nyt sen takia vähentää imetystä niin paljon kuin mahdollista, ehkä pitää tyttöä harhauttaa jollakin muulla kun hän pyytelee maitoa. Yöt vaan on hankalia kun heräilee niin useasti. Ehkä yritän saada muilla keinoin rauhoiteltua takaisin uneen. Puraisee siis nykyään yölläkin tissiä.

Meillä lopetellaan imetys, jos nämä mun suunnitelmat vaan toimii.
 
Belle, meillä pureminen on nyt vähentynyt, joten jatkan imetystä vielä. Olin ajatellut imettää enemmänkin, mutta poika malttaa päivällä pysähtyä vain lounaan jälkeen ja iltapalan jälkeen kelpaa toisen kerran... Ja tietenkin yöllä.
 
Belle, meillä pureminen on nyt vähentynyt, joten jatkan imetystä vielä. Olin ajatellut imettää enemmänkin, mutta poika malttaa päivällä pysähtyä vain lounaan jälkeen ja iltapalan jälkeen kelpaa toisen kerran... Ja tietenkin yöllä.
Hyvä että teillä on pureminen vähentynyt. :Heartred Toivottavasti poika unohtaa puremisen ihan kokonaan. :)
 
Meillä loppui imetys samalla kun lopetettiin nukutus- ja yöimetykset vajaa kolme viikkoa sitten. Yöimetykset loppuivat ensin ja noin puolikkaan viikon heräilyjen jälkeen neidin yöt on huikeasti parantuneet ja nukkuu nyt hyvin ihan ilman tissiä minunkin vieressä. Toisinaan kättä tunkee tissien väliin, se on hassu tapa, mutta ei muuten enää ole tissiä vailla. Alkuun imetin vielä päivällä kun tyttö tuli hoidosta sekä alkuillasta, mutta sitten sekin loppui noin viikon jälkeen, kun ei tyttö oikein enää ollut tissiä edes pyytämässä niin en nähnyt tarpeelliseksi pitkittää imetystä enää. Nyt on puolitoista viikkoa imetyksen lopetuksesta ja tissit edelleen aivan ylipakkautuneet ja jäätävän kipeät koko ajan. :sad001 Pakko on välistä pahimpia paukamia lypsää auki. Milloin tämä tuska oikein loppuu? :sad001
 
Jenskis, miten lopetitte yöimetykset niinku konkreettisesti? Meilläkin pitäisi, mutta en oikein tiedä miten se tehdä... Kerro ihan juurtajaksain siis :D
 
"Ehkä yritän saada muilla keinoin rauhoiteltua takaisin uneen." Ha Ha Ha! Niin varmaan joo yritän. :hilarious: Ei tullut mieleenkään yöllä kuin antaa tissi itkevälle tytölle. :hilarious: Sentään tällä kertaa puraisi vasta aamulla. :rolleyes:
 
Belle, meillä oli maitobaari avoinna kolmeen asti yöllä ja sitten ne muut keinot, joiden vuoksi nyt väsyttää.
 
Ei tuu mitään... Yöllä imetys päättyi puraisuun 2 kertaa, kolmannella heräämisellä ei tosiaankaan tehnyt mieli enää tarjota rintaa. No kovaäänisen tytön itkuhan ei sitten loppunut ollenkaan. 3-vuotiaskin heräsi siihen, ja varmaan myös kahdessa muussa huoneessa nukkuneet mies ja koululainen. Naapurikin taisi siihen herätä, kun sieltä alkoi kuulua ääntä. Että näin. Loppujen lopuksi imetin kuitenkin, kun ei tuollaisessakaan ole mitään järkeä pitää kaikkia hereillä. :sorry:
 
Onko täällä vielä muita imettäviä joilla ei oo suunnitelmissa imetyksen lopettaminen?

Meillä on tissi tytölle tosi tärkeä ja samoin imetys mulle. Päivän parhaimpia hetkiä on kun tyttö pyytää tissiä ja tissin nähdessään hihkaisee innoissaan ja alkaa tankkaamaan. Ne hetket kun on niitä jolloin tyttö malttaa olla pitkään sylissä ja lähellä. Pyytää kyllä muutenkin syliin pääsyä 10-100 kertaa päivässä mutta yleensä nopeasti lähtee poiskin. Välillä kyllä on sitäkin ettei malta olla tissillä vaan parin sekunnin välein vilkuiltava johonkin muualle mutta pääosin imetys on tosi ihanaa :)
 
Meillä tyttö 1v 1kk syö edelleen tosi paljon tissiä, päivisin sekä öisin :) välillä itselleni vähän rankkaa mutta tissittely on tytölle tosi tärkeetä niin ollaan jatkettu :)
 
Voikukka, ei ole suunnitteilla lopettaa, mutta meillä syödään vain lounaan ja iltapalan jälkeen, ja yöllä. Tuon viimeisimmän ajattelin lopettaa lähiaikoina
 
Täällä myös jatketaan vielä ilman lopettamissuunnitelmia. Öisin varsinkin syödään pari kolme kertaa, päivisin 3-5 kertaa. Tyttö ei pyydä suoranaisesti kuin öisin, mut sitten on kiukkuinen ja sylissä koko ajan, jos ei oo hetkeen ottanut hörppyä. Tarjotessa maistuu kyllä ja musta se on ihanaa :)
 
Takaisin
Top