Imetysjutut

Mie en tiiä miks en oo omaa maitoani maistanu, on kyllä monta kertaa ollu mielessä että pitäis maistaa. Jääny kai ällötys siitä kun pakasteesta sulatettu maito haisee niin kamalalle ettei tulis mielenkään maistaa sitä.

Esikoinen pyys joskus 1-2kk sitten saada maistaa tissimaitoa (oli joitain kertoja jo ennen sitäkii pyytäny), tyttö oli just käyny tissillä ni sain lypsettyä pojalle sit pieneen kuppiin vähän maitoa kun herui hyvin, vähän oli poika epäileväinen mut innoissaan kuitenkii maistoi, irvisti ja pyys lisääkin mutta en kuitenkaan ehtinyt lypsää lisää kun muutti jo mieltään :grin Poika lopetti tissillä käynnin 1v5kk iässä, nyt on pari kertaa vielä pyytänyt tissimaitoa samalla tavalla kun sillon kun sitä vielä sai (ei osannut puhua silloin), ottaa miun kädestä kiinni ja laittaa sen miun paidalle siihen kohtaan mistä tissin saa kaivettua esiin. On jotenkii niin sulosta :Heartred Miten se voi muistaa sen?
 
Käytättekö vielä liivinsuojia? Luulin että niistä pääsisi jossain vaiheessa eroon mutta kun ei oo päässyt 9kk aikana niin pääseeköhän ollenkaan.. Jos unohtuu laittaa tai suoja päässyt siirtymään niin paita on parissa tunnissa märkä.
 
Voikukka, koko ajan on kahdet liivinsuojat. Välillä päästää silti läpi. Kyllä se loppuu sitten kun imetyskin.
 
Käytän, sama juttu kuin sulla Voikukka, että heti huomaa, jos liivinsuoja on päässyt siirtymään.
 
No voi pöh, ei siitä muuten oo haittaa mutta olis kiva joskus nukkua ilman liivejä. No sitten joskus.
 
Mulla ei enää itekseen vuoda, mut on kiva pitää suojia, kun sitten imetyksen jälkeen hyvä kuivata johonkin ettei liivit/paita kastu. Harsoja en oo jaksanut hetkeen raahata mukana.
 
Mä en ole käyttänyt varmaan yhteensä kuin alta kymmenen paria liivinsuojia koko aikana ja viimeksi ehkä yli puol vuotta sitten, kun lähdin kaupungille vaaleassa paidassa.. mulla ei falskaa yhtään ja silloin alkuun en antanut muutaman märän läntin paidassa häiritä: käytin myös melkein aina tästä syystä mustia paitoja, niin ei pienet vuodot tuntuneet missään. :hilarious:
 
Mä käytän edelleen liivinsuojia, muutaman kerran olen illalla yrittänyt olla ilman kun poika on nukkumassa ja tiedän ettei hetkeen tarvitse imettää. Mutta edelleenkin saattaa alkaa herumaan maitoa ihan yhtäkkiä, mun mielestä täysin syyttä. Harsosta olen luopunut mutta monesti se on johtanut siihen että maitoa on sitten paidalla, housuilla jne...eli ihan hyvä olisi sitä harsoakin kuljetella mukana.
 
Mie oon kans haaveillu liivittömästä yöstä mut ei pysty olee ilman suojia. Vaikkei jatkuvasti enää vuoda, voi olla pitkiäkin aikoja ettei maitoa tipu mut sen kerran ku jätän suojat pois ni koht on paidassa märät läiskät. Ehkä sit joskus :D
 
Mulla on ollu aika "kuivat rinnat" koko imetyksen, onneksi lapsi kuitenkin kasvoi rintamaidollakin. Nyt kun öisin en imetä ja päivällä harvakseltaan on maidontuotanto hiipunut. Käytän kotona harsoa toisen rinnan suojana kun jonkun verran imettäessä heruu. Aika yhtäkkiä tää alkoi menemäänkin niin, etten paljon imetä. Työhön palatessa on koko homma sitten varmaan ohi. Lähden ajelemaan töihin ennenku muut herää.
 
Mulla on ollu aika "kuivat rinnat" koko imetyksen, onneksi lapsi kuitenkin kasvoi rintamaidollakin. Nyt kun öisin en imetä ja päivällä harvakseltaan on maidontuotanto hiipunut. Käytän kotona harsoa toisen rinnan suojana kun jonkun verran imettäessä heruu. Aika yhtäkkiä tää alkoi menemäänkin niin, etten paljon imetä. Työhön palatessa on koko homma sitten varmaan ohi. Lähden ajelemaan töihin ennenku muut herää.

Mä oon miettinyt tuota, että jos imettäminen hiipuu, kun imetyskertoja vähentää, niin pitääkö alkaa antamaan jotain korviketta tilalle? Ämmän tai korvikkeen kun pitäisi olla se pääasiallinen ravinto vuoden ikään asti... Minen enää haluaisi mitään korviketta alkaa antamaan...
 
Mä oon miettinyt tuota, että jos imettäminen hiipuu, kun imetyskertoja vähentää, niin pitääkö alkaa antamaan jotain korviketta tilalle? Ämmän tai korvikkeen kun pitäisi olla se pääasiallinen ravinto vuoden ikään asti... Minen enää haluaisi mitään korviketta alkaa antamaan...

Eipä kai siltä voi välttyä, kun tavan maitoa voi antaa vasta vuoden iästä juomaksi. Mä laitan iltapuuroon 100 ml vastaavan määrän korvikejauhetta, ja sitten oon koittanut tarjota korviketta päivällä mukista, mutta eipä ole vielä kelvannut isommin.
 
Eipä kai siltä voi välttyä, kun tavan maitoa voi antaa vasta vuoden iästä juomaksi. Mä laitan iltapuuroon 100 ml vastaavan määrän korvikejauhetta, ja sitten oon koittanut tarjota korviketta päivällä mukista, mutta eipä ole vielä kelvannut isommin.

Ehkä munkin pitäis sitten kokeilla tuota jauhetta. Kiitti vinkistä kuules!
 
Mitä, ei tulisi mieleenkään nukkua liivit päällä! Öisin imetän niin että harso on toisen rinnan päällä, muuten olen omalle puolelleni laittanut kosteussuojan lakanan alle jos jostain syystä rinta poksahtaisikin yöllä :) minustakin tuntuu että maidon määrä on hiipunut, mutta soseiden lisäksi saa silti rintaa sen 5 kertaa päivässä. Ruokajuomana meillä on pelkkää vettä, tosin sitä otetaan vain pari kulausta.
 
Olisiko kellään vinkkejä yöimetyksen lopettamiseen 10 kk ikäiseltä, joka roikkuu illan sängyssä tississä että nukahtaa ja syö yöllä sekä aamuyön roikkuu taas tississä. Ainakin yösyönnit ovat selvästi tavan vuoksi, mutta kun puuttuu tissiin ihan omatoimisesti, niin ei oikein estäminen onnistu :D Vinkkejä siihen kuinka saisin tytön luopumaan rinnassa roikkumisesta? Hänet pitäisi jollain aikataululla tässä saada myös siirrettyä omaan sänkyynsä tuohon meidän viereen, nythän nukkuu poikittain aina meidän keskessä/vieressä ja ahdasta on. Lisäksi läiskii ja potkii unissaan. :D
Tuntuu jotenkin siltä, etten oikein tiedä mistä lähtisin liikkeelle tuon kuvion purkamiseksi.
 
Meillä oli nuorempi, kun lähti omaan sänkyyn, mutta silloin imetin tuolissa istuen useamman kerran yössä - eikä hupijuttuja vaan ihan syömistä. Kun lähdin yösyöttöjä poistamaan, niin tarjosin vesihörppyä tilalle ja tuttia.
Nyt ei käytä tuttia, nukkuu pylly pystyssä mahallaan. Yöllä herää huutelemaan, mutta nukahtaa uudelleen eli ei mennä paikalle ellei oikeasti itke. Meillä siis päädyttiin eri huoneisiin ja kaikki varmaan nukutaan näin paremmin, varsinaisesti ei tätä tavoiteltu vaan käytäntö ohjasi.
 
Olisiko kellään vinkkejä yöimetyksen lopettamiseen 10 kk ikäiseltä, joka roikkuu illan sängyssä tississä että nukahtaa ja syö yöllä sekä aamuyön roikkuu taas tississä. Ainakin yösyönnit ovat selvästi tavan vuoksi, mutta kun puuttuu tissiin ihan omatoimisesti, niin ei oikein estäminen onnistu :D Vinkkejä siihen kuinka saisin tytön luopumaan rinnassa roikkumisesta? Hänet pitäisi jollain aikataululla tässä saada myös siirrettyä omaan sänkyynsä tuohon meidän viereen, nythän nukkuu poikittain aina meidän keskessä/vieressä ja ahdasta on. Lisäksi läiskii ja potkii unissaan. :D
Tuntuu jotenkin siltä, etten oikein tiedä mistä lähtisin liikkeelle tuon kuvion purkamiseksi.

Meillä täysin sama juttu :/
 
Takaisin
Top