Imetysjutut

Hyvä idea toi maitojuoman tekeminen!Voisikin kokeilla,ainakin tyttö rakastaa niitä smoothiepusseja.Rahkaa tykkäsi syödä kun sitä pystyi lusikoimaan itse kun ei ole niin valuvaa.
 
Meillähän ollaan oltu korvikkeella mutta annetaan jo tavallista maitoa aika paljonkin. Ei oo tullut mitään vaivoja. Tavallista jogurttia tyttö syö. Puurotkin teen tavalliseen maitoon.
 
Meillä tulee masu kipeäksi jo siitä jos antaa jugurttia liikaa. :meh: Muutamaa lusikallista päivässä voi antaa että ei tässä vielä taideta imetystä maitotuotteilla korvata.
 
Meidän tytölle maito aiheuttaa enää pörinää mutta ei onneksi tule masu kipeäksi.Tänään jäi jo iltamaitokin pois,monena iltana ollut vähän sellaista rimpuilua niin en nyt sitten tarjonnut kun ei tyttö sitä kaivannut.
 
Meillä ollaan vasta maisteluissa maidon suhteen, jugurttia, viiliä, raejuustoa kokeiltu ja tissiä syödään..
 
Mä oon käyttänyt vähän maitotuotteita ruoissa (maitoa sämpylätaikinassa tai kermaa kastikkeessa yms.) ja on mennyt ihan hyvin. Piimää juodaan vähän, raejuusto on herkkua ja jogurtti ei kelpaa. Muuta en ole vielä kokeillut.

Tein muuten eilen Valion reseptillä porkkanarinkeleitä ja on ihan superhyviä! Ja oli helppo tehdä. Ohjeessa sanotaan, että ovat yli 1-vuotiaille, mutta oon antanut pojan maistaa. Hyvin kelpaa.
 
Ja nyt tajusin, että tämähän olikin imetysketju. Anteeksi reseptivinkki väärässä paikassa!
 
Kuinkas moni vielä imettää? Meidän tytön 1-vuotispvä lähestyy, on 21.9., mutta imetän edelleen.. Tuntuu olevan tytölle kovin tärkeää vielä ja onhan se helppoa kun saa tyytyväiseksi imetyksellä, useimmiten :) Mutta kauhean kauan en enää haluaisi imettää, kyllähän tää sitoo aika paljon ja käy työstä pumpata maitoja pois, jos on pidempi ero tytöstä. Mitä nyt ei ole ollut kuin muutama hassu kerta, mutta silti...Kolmisen imetyskertaa tulee päivisin ja öisinkin imetän vielä 1-2 kertaa..
 
Meillä nyt sitten loppui imetys 1v syntymäpäivään vähän puolivahingossa.Olin poikkeuksellisesti imettänyt kyllä edellisenä yönä kun tyttö sai jonkun oudon hepulin,niin aamulla sitten imetys vaan jotenkin jäi kun oli kiire valmistella synttärikahvituksia.Illalla tajusin etten ollut imettänyt koko päivänä eikä tyttö ollut kyllä yhtään pyytänytkään.Eipä ole sen jälkeenkään kaipaillut joten meillä sujui kyllä tosi kivuttomasti ja uskon että tää oli oikea aika,koska ei neiti yhtään protestoinut!Enemmän oli alkanut olla niin päin että tavan takia vähän tissillä kävi kun tarjosin.Oltiin siis pikkuhiljaa kuitenkin vähennelty kertoja että ei nyt ihan seinään tyssännyt.Ihanaa ettei vaatekaapilla tarvitse miettiä mitä rintsikoita ja paitoja voi käyttää!
 
Meillä imetetään vielä ja kovin ahkerasti! Oon miettinyt kanssa miten vähentäisin, mutta niin se vaan menee usein siihen, että tyttö vaatimalla vaatii rintaa. Saa nähdä milloin lopetus tulee ajankohtaiseksi.
 
Meillä kanssa imetetään vielä. Tän kuun alkuun asti imetin joka aterian (kiinteitä) jälkeen + kerran yöllä. Muutama päivä sitten tiputin välipalalta imetyksen pois. Huojennuksekseni poika on kuin ei mikään olisi muuttunut (minkä olisi voinut arvata, kun ei hän kovin innokkaasti ole vähään aikaan välipalalla maitoa syönyt). Pojan on tarkoitus alottaa vuoden vaihteen jälkeen hoidossa ja tarkoitus on alasajaa imetys pikkuhiljaa. Tosin iltaimetys varmaan saa jäädä jos ei sitten itsekseen katoa (ja varmaan yöimetyskin kun ei tuota saa muuten kirveelläkään jatkamaan aamuyöstä unia). Seuraavaksi tarkoitus heivata aamupuuron jälkeinen imetys, ajankohtana varmaan ensi kuun alku.
 
Mieki imetän vielä. Aamuyöstä 5-6 maissa, ennen päikkäreitä ja nukkumaan käydessä illalla. Pitäis seuraavaks lopettaa tuo päiväimetys, kun ei neiti edes malta olla tissillä kunnolla..
 
Imettelen mäkin edelleen. Meillä myös ei yöllä ole parempaa keinoa saada unia jatkamaan. Huvitti yhtenä yönä kun topakkana istuu ja huutaa typsy sängyllään ja tuttia tarjotessani heittää sen kiukkuisena niin lujaa kuin pystyy sängyn toiseen päähän. Sitten kun kuiskaan että jos otat vähän tissiä sitten niin kuuluu vastaukseksi tyytyväinen pitkä hyrähdys vaan :happy: Kimi Räikkösen sanoin "I know what I'm doing..."
 
Mäkin imetän edelleen, kertoja en ole laskenut mutta kerran aamuyöllä ja ehkä 3-4 kertaa päivällä. Ja edelleen joskus tien päällä ollessa korvaan välipalan pelkällä maidolla. Nyt kun on oltu sekä poika että minä muutama päivä pikku flunssassa, tissillä on taas asuttu vähän useammin. Olen menossa vasta vuoden päästä töihin enkä kuitenkaan pääsisi ilta- saati yökylille, ja päivämenoissa poika on käytännössä aina mukana, kun se nyt on tullut tavaksi, niin eipä tässä kiirettä ole ☺
 
mäkin imetän vielä, ehkä 4-5 kertaa päivässä ja öisin vaihtelevasti. en pidä mitään kiirettä lopettamisen kanssa, kun ne imetyshetket on pojalle niin tärkeitä. semmosia taukoja kaiken touhuamisen välissä :)

kaverin 1v3kk:lle pitää äidin ottaa molemmat rinnat esille, ja siitä tyttö sitten hörppii vuorotellen muutenkin hötkyen ja leikkien. sellaiseen en aio ryhtyä :D
 
Mäkin imetän vielä. Aika harvoin tosin. Aamulla eksksi ja illalla vikaksi, siinä välissä yleensä poika ei halua. Ja aamuimetyskin on alkanut jäädä pois. Mä olisin vielä voinut jatkaa, mutta en mä väkisin halua imettää, jos toinen ei selvästi enää tahdo.

Oon koittanut muuten pusutella ja halitella paljon, ettei tule hellyysvajausta. ♡
 
Tän keskustelun perusteella ei vaikuta ollenkaan siltä että suomalaiset lopettais imetyksen liian aikaisin,hienoa että jaksatte. :) Tosin varmaan tätä imettäjät enää seuraileekin.
 
Joo, mukavaa kuulla että on monia muitakin jotka vielä imettää! Eikai sillä lopetuksella niin kiire olekaan, itselle vaan tulee välillä sellainen olo, että pitäisi se lopettaa kun tyttö kohta vuoden, mutta eihän se oo kenenkään muun kuin minun ja tytön välinen asia :)
 
Nimenomaan mitäpä se kenellekään kuuluu jos homma teillä toimii. :) Oon kyllä iloinen ettei meidän tarvinnut varsinaisesti vieroittaa kun tyttö itse pikkuhiljaa menetti mielenkiintonsa,on tässä nytkin vähän haikea olo.Mutta kuten taisin sanoa ihanaa kun saa heivata nuo imetyspaidat ja topit kaapista ja voi käyttää mitä yläosia haluaa!
 
Joo, toivon että meille käy samoin, että tyttö itse haluaa lopettaa. En todellakaan haluaisi väkisin alkaa vieroittamaan.. Kaipaan kyllä itsekin sitä että olisi molemmat rinnat samaa kokoa.. (olen siis imettänyt vain toisesta suurimman osan imetysajasta, toinen rinta teki tenät alkuvaiheessa).
 
Takaisin
Top