Imetysajan paidat ja liivit

Juusto-hiiri

Vasta-alkaja
Heips!

Lapselle (laskettu aika 10.1.) on kertynyt jo mukavasti vaatetta, mutta tajusin, että pitää kai sitä itsekin valmistautua imetysaikaan!

Eli, milloin kannattaa ostaa imetysliivit ja millaiset ne kannattaa olla? Monetko liivit olette hommanneet? Mites urkkaliivit, oletan, ettei tarvitse olla erillisiä liivejä urheiluun, esim salille? Olen ilman imetystäkin F80-kuppikokoa, niin ihan ahdistaa liivien osto. Voin kuvitella, miten hirveästi ne maksavat tässä koossa. Mun vanhat rintsikat ovat sopineet vielä hyvin ja mietinkin, että kasvavatko rinnat vielä tästä?

Sitten nuo imetyspaidat ja liivinsuojat. Montako paitaa kannattaa hommata? Mites niitä liivinsuojia?
 
Itse suosittelisin, että ostaisit jotkin erittäin joustavat imetysliiivit alkuun ja sitten kun maito on noussut ja määrä tasaantunut, ostaisit vasta ns. parempia liiivejä. :) Itselläni oli alussa yhdet carriwellin liivit (jotka onnistuin pilaamaan väärällä pesulla) ja ostin uusia vasta kun maidon määrä oli tasaantunut. Tällä hetkelllä liivejä on kolmet, mutta tarvitsisin kyllä uusia (parempia! Omani ovat Lindexin rimpuloita).

Urheiluun suosittelen lämpimästi erittäin tukevia liivejä, jotka eivät saa kuitenkaan puristaa rintoja (ettei synny tukoksia). Varsinaisia imetysliivejä tuskin urheilua varten edes on.

Paidat ja liivinsuojukset ovat maku- ja käyttäjäkohtainen kysymys. Itse en hankkinut yhtään imetysvaatetta liivien lisäksi ja ihan hyvin pärjäsin (nyt kyllä olen suunnittelamassa imetyspaitojen ostoa, sillä näyttää käyvän niin, että imetsytaipaleestani tuleekin piiiiiitkä :D) Paitoja ostaessa kannattaa kuitenkin muistaa, että jotkut vauvan puklaavat usein ja paljon ja joskus maito vuotaa läpi, vaikka olisi minkälaiset suojat liiveissä! Suosittelen ostamaan paitoja 'tarpeeksi' siis. :wink :D

Liivinsuojina käytin aluksi kestosuojia, mutta koska liivinsuojia pitää vaihtaa aina, kun ne ovat märät ja minun tissini ovat vuotavaista sorttia, vaihdoin pian kertakäyttöisiin, sillä suojia olisi saanut olla sadat ja silti olisin saanut pestä niitä ihan liian tiheään tahtiin. Kuitenkaan kaikki eivät välttämättä tarvitse liivinsuojia ollenkaan.

Pahoittelen, tästä ei nyt välttämättä ole niin kovasti apua, kun ehkä toivoit. Toivottavasti saat lisää vastauksia. :)

Ehdottomasti suosittelen ostamaan imetysliivit kuitenkin ehkä jostain muualta kuin halvasta ketjuliikkeestä... Itse olen sinnitellyt, mutta en ehkä suosittelisi samaa muille. :) (Itsellänikin on 75E/F)
 
Mä ostin raskauden loppuvaiheessa parit liivit, kun kuvittelin että mun rinnat oli kasvanut jo paljon -no olihan ne, mutta maidonnoustua kasvoivat vielä lisää! Eli ne liivit on nyt ihan tyhjänpanttina ja oon joutunut ostamaan uusia. Oon satsannut laatuun ja ostanut bebesiltä boobin ja cake lingerien liivejä, mutta koska niillä hintaa ihan kivasti, niin en oo raaskinut ostaa kuin neljät. Käytän kyllä enemmän imetystoppeja, joista suurin osa mulla onkin H&M ja kappahl -laatua. Toimineet ihan hyvin ahkerassa käytössä jo reilu kolme kuukautta :)
 
Takaisin
Top