Imetys

Mitenkä imetys sujuu? Täällä mennään täysimetyksellä. Tässä lokakuun aikana alotellaan maistelemaan kiinteitä.
 
Meillä edelleen maito riittää molemmille, mutta lisänä menee kiinteitä. Illalla saavat velliä ja aamupäivällä puuroa. Soseita syödään lisäksi kerran. Imetän aina ensin alle ja kiinteät sitten lisäksi. :)
 
Täällä loppu imetys ihan kokonaan heinäkuun lopussa. Ei vaan tullu mitään. Maitoa olis riittänyt ja sitä sit pumppailin aikani, mut loppu pikku hiljaa kun en jaksanut parin tunnin välein pumpata.

Korvikkeella ollaan siis menty ja ei loppujen lopuks ees haittaa, kun olin alusta asti imetyksen suhteen asenteella, onnistuu jos onnistuu, mut en ota siitä stressiä.
 
Mulla meni täysimetyksellä 4 kk.n asti ja nyt on maisteltu kiinteitä oman maidon rinnalla, vaikka mä pidän kyllä määrällisesti tätä edelleen melkein kuin täysimetystä kun maitomäärät vielä melko samat :)
 
Minä pääsin vaikeuksien kautta voittoon :D muutaman kerran saanut korviketta ku oon halunnut lähteä jonnekin yksin ja mulla ei pumpulle heru enää kunnolla. On tehty sitten niin että pumppaan sen mitä tulee, ja sit isi antaa korviketta lisää jos ja kun ei riitä. Mut nyt kun pääsin ns vauhtiin niin onhan tää helppoa ja mukavaa. Paitti se herumusetomus tulee yhä, ehkä se liittyy jotenkin siihen mun raskauspahoinvointiin. Jos se johtuu hormoneista. Tuntuu samalta kuin raskauspahoinvointi, mutta tuntuu vain sen hetken kun maito lähtee herumaan.
 
Mä oon imettäny ja maitoa riittää. Kun aada on hoidos nii juo korviketta ja myös sillon kun en haluu joka paikas imettää...
 
Täälläkin imetetään edelleen ja toivottavasti sujuu sinne vuoden ikään, se olis mun tavoite. En kuitenkaan aio stressata asiasta liikaa jos ei onnistukaan. Aluksi käytettiin rintakumia, josta päästiin eroon n.2kk iässä. Sen jälkeen maitoa on tullut kauhealla paineella, välillä tuntuu että pojan on vaikea syödä :P facebookin imetyksen tuki ry:n ryhmästä oon löytänyt paljon tietoa ihan vain lueskelemalla muiden kokemuksista.
 
Kun ei stressaa niin varmasti onnistuu parhaiten :)
 
Niinpä :) pääasia, että vauvat kasvaa. Oli se sitten rintamaidolla tai korvikkeella. Onko kukaan imettäjä huomannut, että olis kauhea sokerihimo?? Mä syön nykyään suklaata kuin leipää ja joka päivä pitää saada jotain herkkua. Johtuuko tää imetyksestä (kaloreita kuluu), hormooneista vai oonko ainut sokerihiiri? :D
 
Mullekkin karkki maistuu :D tulee välillä ihan himo "pakko saada nyt", mut en oo lihonut niin ei haittaa :D syön hyvällä omalla tunnolla!
 
  • Tykkään
Reaktiot: Ina
En minäkään oo vielä lihonnut..Saas nähdä kuinka käy kun imetys loppuu/vähenee :/ pitää ryhdistäytyä ennen sitä :D
 
Mulle on tullut myös aivan järkky makeenhimo. Suklaata ja pullaa tekee mieli koko ajan. Johtuisiko sitten tuosta imetyksestä.

Nyt vaan alkaa koetella hermoja tuo yöllinen imettäminen kun tuo hengailis tissillä läpi yön. Aina kun nostan hänet omaan sänkyyn niin tunnin päästä taas vaatii rinnalle. Tuti ei kelpaa vaan hermostuu ja alkaa itkemään kovaan ääneen enkä halua että herättää taaperon niin on vähän niinku pakko suostua hänen vaatimukseensa. Mikähän tähän neuvoksi? Olen jopa alentunut siihen että ollaan parina iltana annettu velliä ja korviketta että söis kunnolla masun täyteen mutta ei ole niistäkään apua.
 
Mulle imetys on ollu hyvin henkilökohtanen asia mut tänään meidän perhetyöntekijä veti kyl pohjat..olin lähössä aamulla uimaan niin hän heitti että kyllä tytöt pärjää ja jos ei niin hän laittaa tissin suuhun ja imettää..olin monttuauki ulko ovella että wtf..sitten koitti hiljaisuus ja sano että vitsi vitsi. Meni koko uinti reissu pilalle kun mietin et mitä se tekee meillä..ahdistaa tollanen..kukaan terve ei kyl ees heitä tollasta..Mitä tekisitte jos teidän lastenhoitaja sanois noin?
 
Täällä kans kauhea makeenhimo. Ja paino junnaa samassa, +1-3 kg lähtöpainosta,nyt yritän taas olla ilman herkkuja, ja katsoa jouluna miten painon kävi.
Murmeli, varmasti vain vitsi, mutta tosi tahditonta sanoa tuntemattomana ja ammattilaisena tuommoista..
 
Tekisin poenen kysymyksen... Annoin eilen neidille päivällä korviketta kun ei ollu mahollista imettää jo ehtoolla oliki si toinen rinta ihan täynnä mutta kun heittelin siinä ehtoohommana 10 mottia klapeja ja huomasin et tohon täysinäiseen rintaan särki tottakai. Nythän se on jo tietty keritty hyvin tyhjentää ku vielä täysimetystä. Mutta se on edelleen samalla lailla kipee. Ulkomuodoltaan normaali mut kipee... Ei pysty neitiä sillä puolella kantaa ku sen verran sattuu..Enhän mä ny mitään panikoi mut ihmettelen vaan... Et onks ihan normia ja menee ohi..?
 
Muokattu viimeksi:
Mulla on välillä samanlaista ja on mennyt ohi kun oon ottanut särkylääkettä ja imettänyt siitä rinnasta paljon. Varmaan jokin tukos, mulla tulee välillä ihan kovia pattejakin rintoihin ja painuvat kyllä pois kun imettää :) lämmin suihku auttaa mulla myös avaamaan tukkoja. Jos rintatulehdusta meinaa tulla niin kipulääke ja viileä auttaa paremmin. Ainakin näin muistelen :) toivottavasti helpottaa pian!
 
Takaisin
Top