Imetys

meillä lähti imetys onneksi aika heti hyvin käyntiin, muutaman kerran alkuun piti rintakumia käyttää:) nyt nännit on vaan hirveän kipeät, meinaa iteltä itku välillä päästä ku pikkune kiinni haukkasee :P yrittäny niitä rasvata tuolla lansinohilla, mikä kyllä onneks auttaa. lisäksi maitotipan levittämistä ja ilmakylpyjä kokeillu. Toivon mukaan pian alkas helpottaa :)
meille annettiin myös ohjetta sairaalalta syöttää vähintään 3 tunnin välein, tosin aika pitkälti heräilee ite syömään vähintään parin tunnin välein, mikä on sinänsä ihan hyvä kun tuntuu tuota maitoa tulevan ihan reippaasti :D lypsämistä en ole rohjennut aloittaa kun olen miettinyt että vieläkö se sitten lisää tuota maidon tuottoa :confused:ei meinaa keretä pikkuneiti tyhjentää nytkään...:rolleyes:
 
Täällä koettiin sitten jo tuskanhetkiäkin toissailtana. Kokopäivän oli oikee rinta piukee ja vähän arka,mutta en kunnolla reagoinut asiaan kun ovat olleet niin pinkeet melkeen alusta asti. Poikakin kuitenkin oli vähän kitinä päivällä ja tuntu haluavan vähän väliä takas rinnoille eli ei nukkunnu normia 3h pätkiä. Illalla yritin pumpata ks.rinnasta pumpulla,mutta ei tullut oikeen mitään ja tässä vaiheessakaan ei vielä sytyttänyt. Illalla rupes pukkaamaan lämpöä. Melkeen yks kaks tuli niin vilu että hampaat kalis ja rinta tosi kipee. Tässä vaiheessa vasta tajusin,että rinta oikeesti tukossa, siks niin kipee ja laps kitissy tietty kun sieltä ei ole tullut mitään. Käsin lypsämällä sain työn ja tuskan jälkeen sieltä maitoa herumaan. Sitten vaan panadolia naamaan,että kuume laskis ja laps imemään vaikka rinta kipee olikin. Aamuun mennessä kuume oli poissa, mutta rintaa aristi vielä joten lypsin sitä eilen käsin pariin otteeseen ja yritin tyhjentää etenkin kipeää puolta. (Koputan puuta..) Nyt kaikki taas ok. Rinta ei arista enää ja sieltä tulee maitoa normisti kun poika syö. Viimeyön ja tän päivän poikakin on taas nukkunnu paremmin. Huhuijaa, että oli kuitenkin tuskanen ilta silloin. Kyllä jatkossa tarkastan maidon herumista herkemmin,jotta ei enää tuohon menisi ja etenkään sitä kautta rintatulehdukseen asti. :confused:
 
Se on kamalaa. Mulla on nyt kerran tullu sellainen kipeä paukku rintaan. 4h tappeli. Sen kanssa että aukesi.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Välillä syötiin niin hyvin ilman kumia, mutta enää ei ota ollenkaan ilman. Tais jäädä kumi käyttöön koko ajaksi.
 
Ootko kokeillu että ennenkun annat rinnan vauvalle pyöräytät nänniä että ois mahdollisimman "tyrkyllä"?


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Tai sit annat ensin kumin kans ja jossain välis kun vauva pitää tauon annat takas ilman. Ei meinannu meiänkään poitsu huolia tissiä kun oltiin lääkärissä käymässä (eikä ollu kumia mukana) mut sit hetken yrittämisen jälkeen sai syötyä. Mä luulen että joudun käyttämään näitä kumeja vielä muutaman viikon, mulla on niin lyhkäset nänninpäät ettei niistä ihan oikeesti saa otetta varsinkaan tässä pingotus vaiheessa :D arvatkaa hei mikä ero rintakumien hinnoissa! Apteekista ostin 19, 80 ja sama merkki ja malli prismassa 8, 90.. pikkasen otti päähän!!! Apteekki ottaa hyvän osuuden itelleen.. oisin apteekin hinnal ostanu kaks paria kaupasta..

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Ihan aiheen ohi :D Mutta on tosiaan hintaeroja tuotteissa kauppojen välillä.. Joululahjoja osteltiin niin hobbyhallissa oli yks kauko ohjattava auto 129.90e ja sama auto hong kongissa 29.90!!! :O SAIRASTA!!!
 
Vauva3: Olen kokeilut. Ei auta, koska on niin lyhyet nänninpäät. Niistä ei saa otetta.
Minel: Sitäkin olen kokeilut, mutta saa hirveät raivarit, koska ei saa enää imettyä ollenkaan.
 
Tosi hieno kuulla että alkaa onnistumaan ripi :) itsellä vihdoin alkaa nännit tottumaan neidin syömiseen, lähti viimeset ruvetki pois lopulta:rolleyes: kerkesi tuossa yhtenä iltana jo säikyttämään kun ilmesty toiseen rintaan kipee pahkura, mutta onneksi selvittiin kunnon syömisellä, suihkulla ja saunalla :eek: vielä nuo eri imetysasennot on hakusessa, etenki tuo jalat kainalossa asento tuottaa hankaluuksia ja meinaa molemmat hermostua hyvää asentoa ettiessä:mad: mutta jospahan sekin pikkuhiljaa alkaisi luonnistumaan..
 
Meillä imetetään vaan siinä yhdessä asennossa, se perus. Ja sit kyljelleen. :) Näin tein esikoisenki kanssa. Olis kiva kokeilla jotain muuta, mutta en vain ole "uskaltanu" / saanu aikaiseksi.
 
Mun lemppari imetysasento on semmonen missä vauva makaa masullaan vatsan päällä ja siinä imee :) asentojen vaihtelu on ainakin itelle tärkeetä koska jos imetän samas asennossa koko ajan niin rinnat ei tyhjene kunnolla..

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
weathervane: tiedän niin tunteen tosta pyykkimäärästä :D tosin ite taidan siirtyä pitämään imetysliivit ja suojat yölläki päällä...tai sit pitää viritellä joku suoja sänkyyn :rolleyes:
nyt alkanut kuitenkin vähän tasaantua tämä kysynnän ja tarjonnan laki ettei niin pinkeenä ole rinnat koko aikaa, mutta tuskastuttavaa kun alkaa toinenki vuotaa heti imettämään alkaessa ja saunan ja suihkun jälkeen :p
 
Mulla ollu alusta asti liivit yölläkin,kun kotiutuessa erehdyin olemaan ekan yön ilman ja sänky melkeen lainehti maidosta. o_O Nyt kyllä tuotanto tuntunut tasaantuvan aika hyvin,koska rinnat ei enää tunnu pinkeiltä vaan ihan ok lta. Me ollaan tuota jalat kainalossa asentoa tehty 2 tyynyn avulla. 1 tyyny kylkeni viereen ja toinen sen ja jalkojeni päälle ja lapsi siihen päälle. Välillä kyllä poika meinaa siitä valua tyynyjen ja minun väliin, mutta kunhan nyt kohtuu helpolla onnistuu. :wink
 
Saa kyllä olla yötä päivää kaikenlaiset suojat, että pysyy edes jotenkin kuivana.
Täällä mennään ilman kumia.:) Nännit on välillä vähän arat, mutta silti ollaan onnellisia.:)
 
Takaisin
Top