Imetys

Mä oon alkanu miettii et kelpuuttaako Tyyne muuta ku tissiä. Tilasin toisenki tupperin nokkiksen et on sitte vedelle ja maidolle omat, ni sit ku se tulee niin kokeilen uudestaa antaa maitoa nokkiksesta. Viimeks ku kokeilin ja oli aventin nokkis, ni ei siitä ainakaa kelvannu, tosin neiti pisti silloin stopin myös soseille ja vedelle sen samasen ruokailun aikana.
 
Mun tissit oli eriparia jo ennen vauvaa. Jännää oliki se, et toi pienempi tissi on se, mikä täyttyy paremmin ja mistä jätkä mieluummin syö. Alussa riitti aina toinen tissi, mut nyt on tasaantunu maito sillee, et ryystää molemmat tissit kerralla. Hyvä niin :) Mä kans toivon, et vierottuu oikeen maidon tullessa tissistä. Nähtäväks jää, imetänkö vielä hääpäivänä :)
 
Mulla on kans vasen tissi aina ollut isompi ja sille on ihan luonnollinen selityskin nimittäin sydämen suojaaminen :) mä imetän edelleen aina joka toinen syöttö toisesta ja toinen toisesta tissistä.
 
no selvispähän syy sillekkii miks toinen on isompi ku toinen..mut mites sit jos on ihan lauta...
 
Ketkäs vielä imettää? Must on alkanu tuntuu et saakohan neiti enää tarpeeks maitoo. Tissit on kutistunuki nyt jonku verran kuukauden takasesta, ja Tyyne nykyää syö molemmat tyhjiks kerralla ku aiemmin riitti yks tissi täyttämää tarpeen. Kumminkii mä juon vettä riittävästi eikä se oo nostanu maidon määrää enää. Ei Tyyne kyl enempääkää pyydä, mut silti tahtoo aukile jäädä herkästi kuopalleen.
 
Mäkin imetän, ehkä vielä sinne vuoden ikään asti, ellei tyttö päätä toisin. Annetaan lisäksi nykyään iltaisin pullosta ja hyvin sekin maistuu. Nyt äitikin voi välillä olla iltaa poissa kotoa, jos haluaa. Eiköhän se imetys ala nyt pikkuhiljaa vähenemään, kunnes sitten loppuu kokonaan enemmin tai myöhemmin... Kivaahan se kyllä on, ikävä tulee!
 
o/ tämä kans ja loppua ei näy. eikä viel tarviikkaa. luotan ja uskon siihen, että poika vähentää ja lopettaa itsenäisesti siinä kohtaa, kun lehmän maito astuu kuvaan. ajatuksissa siis on kyllä imettää yli 1 vuotiaaksi, siihen asti kun lehmän maito ottaa oman paikkansa niin imetyskerrat vähenee ja loppuu sitten aikanaan kokonaan :sad001 nää on jo aivan liian isoja.
 
Täälläki vielä imetetään, ehkä vuoden ikään tai sitten ei. Toisaalta haikeeta, mutta kivaakin kyllä lopettaa imetys. Ja haikeeta vaan sen takia, että siitä huomaa, ettei täällä enää ole pientä vauvaa. :)
 
Minä imetän ja maitoa tuntuu edelleen ihan hyvin riittävän. Viime viikolla taisin joutua pitkästä pitkästä aikaa tyhjäämään pumpulla tissejäkin, kun oli poika vähän liikaa tilannut maitoa. Vuoden ikään ainakin on tavoite edelleen imettää :)
 
Sama täällä vuoden ikäiseksi imetän ja katson sitten miltä tuntuu ellei tyttö päätä toisin.

Imetys on kyllä ihanaa. Täällä on yöimetykset loppuneet ja mietinkin vaikuttaako maidon tuotantoon, jonkin verran varmaan vähentyi, mutta hyvin tuntuu riittävän.
 
Tänää se hammashoitaja kysy tosta yöimetyksestä, sanoin et siitä en luovu ku oon varma et siihen loppuu imetyski. Ei se sit onneks siitä enempää sanonu. Tyyne syö yöllä 2-3 kertaa tissiä ja silloin saa eniten maitoa päivästä. Päivällä ei niin kauan malta olla tissillä, ni jos yötissit loppus ni jäis maidon saanti ihan minimaaliseks.
 
Meillä oli samanlailla kuin Bettiellä tilanne, yöllä tyttö söi maitoa ei niinkään päivällä. Kun loppui yösyöpöttelyt niin tyttö alkoi syömään paremmin päivällä tissiä. Se oli mukava kompensaatio ja äiti tykkää kun saa nukkua ja kyllä tuo tyttökin taitaa olla pirteämpi.
 
Mie jo jossain kohtaa pelkäsin, että imetys loppuu, kun Kiira temppuili tissillä ihan kauheasti ja päivällä oli tosi vaikea saada neiti keskittymään imemiseen tarpeeksi kauan. Eli edes muutamaksi minuutiksi. :D Mutta nyt onneksi sujuu taas tosi hyvin. Tissi kelpaa ja neiti malttaa päivälläkin todella hyvin olla rinnalla. Puraisujakaan ei onneksi tule kovin usein. Tuossa oli varmaan parin viikon tauko ja sitten piti taas maanantaina kokeilla, miten se äiti oikein kiljaisee. Maito riittää hyvin ja uskon, että riittäisi, vaikka pääsisi yöimetyksistä eroon. Nyt näyttää taas siltä, että sinne vuoden ikään voisi imetyksellä päästä. :)
 
Täällä myös vielä imetetään :) Mä olen nyt ihan muutama päivä sitten siirtynyt päivisin antamaan myös vastiketta, kun tyttö ei missään muualla suostu tissille kuin sängyllä, sohvalla on liian levoton. Ei vaan päivisin oikein malta rauhoittua siihen hommaan, on niin paljon nähtävää ja koettavaa pienellä ihmisen alulla! Olen aamulla heräämisen jälkeen imettänyt, kerran päivällä ja yöunille mentäessä, muuten saakin sitten vettä tai vastiketta ruokailujen yhteydessä. Yöllä tulee vielä imetettyä muutama kerta. Mulla on selvästi toinen tissi jo vähän ruvennut luovuttamaan, kun tyttö suosii vaan toista. On kyllä masentava näky, kun laihana ihmisenä on kiva ollut kerrankin kokea tällainen tila kun on tuntenut itsensä vähän uhkeammaksi kuin normaalisti :)
 
No mullaha kävi esikon kanssa niin, että hylkäs oikean tissin puoltoista kuukautta ennen imetyksen loppumista kokonaan. Ja hyvin sil yhelki pärjäs. Nyt voi olla et olis käyny samoin, mut huijasin Tyynen syömää molempia tissejä samalt kyljelt. Itelle toi asento tietty tuottaa enemmän vaivaa ja oli aluks rankka, mut jos nyt pitäski yhtäkkiä vaihtaa toiselle kyljelle ni luultavasti mun kohilt se tulis olemaa tosi vaikeeta. Pääasia et ylipäänsä tissi kelpaa. Ja tosiaa meil imetetää vaan makuultaa, niinku esikonki kans. Tyynen kans alussa kyl opettelin myös istualtaa imettämää, mut neitipä ei halua siin asennos tissiä syödä.
 
Mun poika on oikee tissiposki. Tissiä tissiä tissiä, kiitos vaan. :D Ja kelpaa syödä tissiä makuultaan tai sylissä tai niin, että istutaan molemmat lattialla ja ipana vetää hörppynsä siitä.
 
Takaisin
Top