Imetys kuuumisia

Meillä ei 6kk tiheänimun kautta oikeen näkynyt, vaikla kaikki muut tiheät imut oli tosi selkeitä. Ehkä söi yhdessä vaiheessa pari yötä vään tiheemmin, mutta liitin sen enemmänkin ryömimään oppimiseen kun tiheään imuun...mutta tiedä näistä toisaalta sitten :D
 
Mites te joilla vauvat jättäneet maidon vähemmälle, pumppaatteko että maidontulo vielä säilyy/ ettei tissit räjähdä? Ja juoko teillä vauvat vettä ruokailun yhteydessä, vai mites sitten nesteytys?
 
Papo tota justiinsa samaa miettiny kun siis maidon tulo vähentynyt samassa suhteessa ku poju ite vähentänyt eli ei tarvetta pumppaukselle mut sitä kuitenki tulee eli ei senkään takia tarvi ylläpitää. Vettä ei vielä juoda kun sitä ei kuulemma alle 1 v tarvi mut kesää vasten opetellaan juomaan jotta kuumalla ilmalla saisi nestettä... mutta siis itellä mielessä kanssa et miten voin varmistua siitä et nykyinen imetys on riittävä nesteytys määrä..?! Pissan väriä/ määrää oon seuraillut ja se on pysyny hyvänä/normaalina omasta mielestä :)
 
Meillä juodaan ihan vettä aterioiden yhteydessä. Rintaa vauva syö nykyään noin 3 kertaa päivässä, minkä lisäks 5 kiinteetä ateriaa. Jos en olis vettä juottanu vauvan pahimman rintalakkoilun aikaan (söi ainoastaan aamulla), ei varmasti olis tullu tarpeeks nestettä koko päivälle.
 
Kyllä meilläkin on ihan suosituksissa, että tarjottava vettä lapselle kiinteiden syömisen jälkeen. Eli ei se ainakaan kiellettyä ole :D ..Pojalle ei vesi kyllä kelpaa!
 
Ei tietysti ole kiellettyä ja meille suositeltiin että pikkuhiljaa opettelee juomaan vettä jotta kesän helteillä maistuu. Itse kuitenkin tarjoaisin sitten korviketta jos ei suostuisi ollenkaan rinnasta syömään. Saisi tarvittavat ravinteet sitten siitä. Näin meille neuvottu.
 
Meilläkään ei poika halua vettä, mutta sepä on ollutkin jo pitkään korvikkeella. Sitä menee ruokailuilla aina.
 
Kumma kyllä meillä ei edes ole neuvolassa kuitenkaan ollut mitään puhetta siitä kuinka usein imetän kiinteiden lisäksi tai tarjotaanko vettä tai mitään mikä liittyisi vauvan nesteytykseen kiinteiden lisäksi.
Jos ne on sitten katsonut, että ei toi poika ainakaan kuiva ole :D
 
Meillä kiinteet kun aiheutti aika kiinteet tortutkin, ni totesin neuvolassa että luumusosetta nassutetaan joka päivä ja vettä kans, et maha toimis ni se oli ihan ok. Sanoi että vettä voi antaa kunhan ei maidonjuontia sitten vähennä, eli ei sinänsä janoon vettä. Mut tuskin sitä neuvolassa ihan joka asiaa paimennetaan, tuskin tuo vedenjuonti niin iso asia olis että pitäis siitä olla määkimässä, toisin kuin esim vaikka hampaiden harjaus, se on vähän tärkeämpää. Mutta siis pyrkimys on, että joka kiinteän jälkeen otetaan vesihörppyä, mutta koska vesi on pahaa ni sitä ei itse juoda vaan mä lusikoin sitä sen suuhun ja se joko nielasee, päristelee tai valuttaa suupieliä pitkin pois.. :D

Sillon kun mä olin bébé ni en suostunut juomaan vettä. Äippä laittoi pikkasen sitruunamehua veteen ni johan kelpas. Siis ihan niin vähän, että sen just ja just maistoi. Mä koitin kans, maistui oikein hyvin tirpalle, mutta lärvi pamahti niin karseeseen kuntoon, että sillekin allerginen sitten.. Mut vihdoin siihen veteen on tottunut sillee, ettei enää irvistele sille :D
 
Meillä taas toi vesi on ollut ihan mieletön hitti siitä asti kun ekan kerran sitä sai. Typy ihan kiljuu riemusta, kun saa ruokailun päätteeks nokkamukin käteen :grin. Oon välillä miettinyt, että onkohan sillä makuaistissa jotain vikaa. Kyllä mäkin mielelläni vettä juon, mutta ei se nyt niin hyvää ole, etteikö toi sen riemu nyt ehkä vähän menis liiottelun puolelle :rolleyes:
 
On se saanut siitä maitoakin. Sitäkin juo ihan hyvällä halulla kyllä, mut se sellanen silmien loiste ja riemun kiljahdukset loppuu, kun tajuaa ekan kulauksen jälkeen, että tarjolla onkin maitoa eikä vettä. Ehkä se maito on vaan jo niin nähty :D
 
Oisko täällä vertaistukea/neuvoja yö imetyksen lopettamiseen? Tällä hetkellä kun se tuntuu pojulle olevan ainoa asia joka yöllä rauhoittaa (ja tietysti sitä käytän kun väsyttää). Ei enää syö ku kerran mutta siitäkin kun pääsisi eroon ni ehkä ei tarttis heräillä enää ollenkaan..
 
RiinaEmilia, en osaa yhtään neuvoa, kun meillä poika lopetti imemisen itse. Mutta, kun tissillä lopetettiin, tilalle tuli pullo, ollaan herätty oikeastaan tänne asti vähintään kerran yössä, hiljalleen herääminen on siirtynyt lähemmäksi aamua, nyt useimmiten viiden jälkeen. Joskus herään pojan ynähdyksiin aikaisemmin ja esim. tänä aamuna herättiin eka kerran vasta vartin yli seitsemän. Auttaa kyllä omaan pöpperöiseen oloon, että saa enemmän yhtäjaksoista unta.
 
RiinaEmilia: onko sulla mahdollisuus käyttää lapsen isää tässä apuna? Itse lopetin yösyötöt kokonaan 6kk aikoihin ja siinä oli kyllä miehelläni todella suuri rooli. Aina kun poika heräsi, niin mies otti syliin ja rauhotteli. Tottakai siinä oli ensimmäiset 2 yötä pientä protestia vauvan suunnalta, "missä onkaan se ihana tuttu tissi jonka myötä unesta saa taas kivasti kiinni..." Protestoitiin meni tosiaan pari yötä vain, sitten rauhoittuikin aina suht helposti isänsäkin syliin. Mieheni heräsikin sitten seuraavan kuukauden aina rauhoittelemaan, jottei mulla nousisi maito vauvan itkiessä -kun yritä siinä sitten pitää toista maidotta, kun maito tihkuu rinnoista.
7kk iässä poika siirtyi omaan huoneeseen neuvolan kehotuksesta ja nukkui heti putkeen 8 tunnin yöunet. Siitä ei mennyt enää kuin viikko ja päästiin nykyiseen 10h unitahtiin.
Yösyötöt olivat siis ihan pelkkää tapaa ja poikakin on kovin tyytyväinen saadessaan nukkua koko yön rauhassa omassa huoneessaan :)
 
Joo mies on nyt kolme yötä hoitanut ja valvonut, säälittää vaa toinen ku käy töissä samaan aikaan, mutta ihan vapaasta tahdostaan silti nousee. Meillä meni yö nro 2 oikein hyvin mut 1. Ja 3. Ei.. varsinkin viime yö oli ihan kauhea, yhtään ei nukkunu ketään meillä...

Mutta tuo se on meilläki et on ihan vaan tapa!! Ja siks haluan siitä eroon. Uskon et unet ois pidemmät kun ei tarvis herätä sen vuoksi. Muuten meillä on nukuttu hyvin myöskin ton omaan huoneeseen siirtämisen jälkeen.. nyt vaa tarvis pysyä kovana, olin niin lipsumassa jo viime yönä jos mies ei olis ollu sanomassa ettet anna sitä tissiä ni oisin antanut... mut ilmeisesti ei siis oo mitää vippaskonsteja..
 
Takaisin
Top