Imetys kuuumisia

Mulla tulee myös jano ja juonki aina ku imetän mut silti on sellanen vähän etova olo. En esimerkiks pysty syömään mitään imettäessä tai yleensäkään ajattelemaan syömistä kun ällöttää.
 
Samoin täälläkin oli silloin kun imetin. Piti jo valmiiksi ottaa vesilasi viereen kun alkoi janottaa joka kerta..
 
mulla on kestojano, herään yölläkin juomaan, vaikka poika ei heräis syömään. Helposti 5dl kerralla alas ja tunnin päästä uusi jano... ei kuitenkaan juoksuta älyttömästi vessassa mutta yöllä hikoilen lakanoita märäksi...
 
Joo ihan sama kun sulla RiinaEmilia! Onpa helpottavaa kuulla että joku muukin on kärsinyt samasta vaivasta. :) Mulla alko nää tuntemukset jo raskausaikana viimisen parin kuukauden aikana, aina välillä tuli huono olo ja kova tarve juoda. Ihmettelin kovasti mistä sellanen johtuu ja epäilin jo että korvien välissä viiraa... :D sit kun sama tunne tuli aina imetyksen alussa niin päättelin että kai se johtui jostain maidon nousemisesta tms? Näistä omituisista oireista sais kyllä olla olemassa joku raamattu mikä jaettais ekalla neuvolakäynnillä että tietäis olevansa ihan normaali kaikesta huolimatta! :wink
 
Mulle iskee imettäessä aina iham kauhee väsymys! Varsinkin jos imetän pitkälleen, oli sit päivä tai ilta niin ei väliä. Uni tulee melkein saman tien. :D
 
Tekeekö kellään muulla edelleen kipeetä imetys? Mulla ei satu vasemmasta rinnasta yhtään, mutta oikea nänni on jatkuvasti jotenkin kipee, ja sen takia pumppaan sen pari kertaa päivässä ettei tarvi imettää siitä... Asennolla ei oo merkitystä, ja vauvan imuote on mun mielestä ihan hyvä, ja tosiaan vasemman rinnan kanssa ei mitään ongelmaa. Vauvalla ei oo mitään väliä kummasta syö, yhtä tyytyväinen on aina, ja yhtä tyytyväisesti syö myös pullosta. Tekis mieli vaan lopettaa koko imetys kun on välillä niin kipee se nänni että sattuu vielä pitkään imetyksen jälkeenkin ja syönkin välillä särkylääkettä sen takia. Maitoa tulee hyvin, ja pelkällä äidinmaidolla meillä on mentykin, en vaan tajua tota kipua! Se kipeä nänni on myös välillä kuivan näköinen niin että oon Lansinohia laittanut, kerran siihen tuli jo haavakin, en tiedä johtuko kuivuudesta vai mistä.
 
Ootko Karpalo kokeillu imettää rintakumilla siitä kipeestä rinnasta? Mulla tuli välillä alussa toiseen nänniin joku ihmeellinen vesikello (johtu huonosta imuotteesta), ja imettäminen teki tosi kipeetä. Rintakumi blokkas tosi hyvin sitä kipua, eli kannattaa kokeilla.
 
Mä imetin aluksi vallan rintakumilla ja se sattui silloinkin vähän. Enkä jaksais millään alkaa uudelleen siihen ruljanssiin kun aina piti muistaa heti viedä se kumi jonnekin piiloon tai koira varasti sen. Meillä söi koira neljä rintakumia, nielas kokonaisina, sit kyllästyinkin niihin ja pakotin lapsen syömään ilman sitä... Oon nyt koittanut netistä selvittää että mikä on ongelma, ja epäilen vähän sammasta, joka ei oo kuitenkaan tarttunut vauvaan. Täytyy koittaa sitruunalla ja vichyllä huuhdella niin jos se helpottais.
 
En tiedä että johtuuko tää imetyksestä vai mistä mutta mulla lähtee hiuksia ihan sikana!! :O Siis varmaan 30-40 hiusta per päivä! Kun haroo hiuksia niin niitä vaan lähtee ja lähtee oli sitten kuiva tai märkä tukka. Onko muilla tämmöstä ongelmaa ilmaantunu??
 
Toihan siis on ihan normaalia. Mulla kävi ekassa raskaudessa niin että raskausaikana hiukset tuuheentu ja kasvo tosi paljon ja sit imetysaikana ne tippu päästä. Ihan kun ne ylimääräset kasvaneet hiukset olis tajunnut synnytyksen jälkeen et" hetkinen, hetkinen, eihän meidän kuuluis täällä päässä olla ollenkaan" ja pudonnut pois.
Tällä kertaa mulla loppu imetys niin lyhyeen että ei kerennyt hiukset ruveta lähteen ihan niin pahasti. Kyllä niitä ihan tajuttomasti lähtee mutta ei ihan niin paljoo kun viimeks.
 
Yritin pumppailla eilen ja tänä aamuna ja huomasin että maitomäärä oli tippunut puolella. Vauvakin oli se en huomannut ja herätti pitkästä aikaan yöllä syöttämään. Ilmeisesti pitäisi välttää salilla rintalihastreeniä, lihakset kipeet ja varmaan osuutta maitomäärään.
 
Nitti, mulla muuten kans raskaus aikana oli tosi paksut hiukset! Ihan älytöntä touhua.. Miks miehet ei joudu kokemaan mitään tämmöstä?!?!
 
Toi hiusten runsaampi lähteminen ei mun käsittääkseni mitenkään liity imetykseen vaan se on jotenkin silleen, että raskausaikana hiuksia ei irtoa ja sit ne alkaa taas irrota jossain vaiheessa synnytyksen jälkeen..

Mulla ei kyllä oo mitään erityistä hiustenlähtöä ainakaan vielä menossa vaikka oon jo odotellut että kuinka karseeta se sit oikeen onkaan, kun multa muutenkin irtoo hiuksia aika reilusti :D
 
telluk, mulla on kans maitomäärä vähentynyt, en oo tehnyt mitään rintaslihastreeniä kyllä, paitsi nostellut vauvaa... Oon joutunut pari viikkoa jo imettään useammin kuin ennen mutta maitoo ei vaan tunnu tulevan enempää :sad001
 
telluk, mulla on kans maitomäärä vähentynyt, en oo tehnyt mitään rintaslihastreeniä kyllä, paitsi nostellut vauvaa... Oon joutunut pari viikkoa jo imettään useammin kuin ennen mutta maitoo ei vaan tunnu tulevan enempää :sad001
 
Kiva että muillakin on ollut tuota "imetyspahoinvointia", olin itse aluksi sen kanssa ihan ihmeissään kun en ollut etukäteen kuullutkaan koko hommasta..

Ja joo, mullakin on nyt alkanut hiustenlähtö. Raskausaikana ei tosiaan lähtenyt juuri yhtään hiuksia, se oli outoa, kun mullakin normaalisti on niitä lähtenyt. Nyt palailee normaaliin.
 
Tuun täältä huutelemaan kun on enemmän jo 6kk iän täyttäneitä että miten teillä näkyi 6kk tiheän imun kausi vai näkyikö ollenkaan?
 
Meillä ei oo käyty kyllä yhtään tiheän imun kautta :eek: tasaisen hyvin menny homma. Nyt kun kiinteitä pääsääntöisesti niin huomaa ettei maito maistu oikein muuta kuin öisin ja unen tullessa.
 
Ei meilläkään koskaan mitään tiheen imun kausia oo ollu. Päin vastoin ainakin näin 6 kk ikäsellä. Poika on melkein lopettanu maidon juomisen. Ainoo millon maistuu, on aamuisin ja sit yöllä kun ite herätän lapsen syömään.
 
Meillä on yösyönti jopa jäänyt jo pois välillä mut päivisin tyttö on jotenkin kiukkuinen ja roikkuisi tissillä vähän enemmän kuin ennen niin mietin johtuuko tää nyt siitä vai hampaista vai jostain ihan muusta.Maidon määrä kyllä mietityttää kun kiinteitä uppoaa tällä hetkellä aika paljon!Kai tuo sitten ottaa tarvitsemansa..
 
Takaisin
Top