Imettävät kuumeilijat

Joo, niinpä. Muuten ihan kiva ja fiksu terkka, mut tässä kohtaa oli vähän outo juttu. Ite oon aatellu et 6 kk ois aikaisintaan valmiudet nukkua yö ilman yösyöttöjä, olettaen että kiinteitä syödään illalla. Eli varmaan voi alottaa vierottamisen siinä 6 kk niin et lisää kiinteitä iltaa kohti ja vähentää yösyöttöjä. Mut käytännössä aika moni alle vuosikas tarvii vielä sen yhden syötön aamuyöllä.
 
Hei, kiva Eliza et mennään samoissa päivissä! Aina mukava jännätä samaa aikaa :)

Ei meilläkään todellakaan olisi lopetettu 6kk iässä yösyöttöjä.. antaa mennä vaan toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos tuollaiset neuvot!
Nyt meillä ei enää yötissitellä. Ja se jäikin tosi vaivattomasti n. 1v iässä nyt pois.. eli aika oli kypsä :)
 
Noin. Alkoi tämä sovelluskin vihdoin toimimaan. En ala kaikkea tapahtunutta kommentoimaan kun, että pahoittelut kaikille tädin vierailusta. Millos meillä on viimeksi plussa-uutisia ollu? Alkaisi leidit olee korkee aika :Heartred

Noi syömishommat on niin yksilöllisiä, että mua ärsyttää kun kuulen tollasista terkoista, joiden mielestä 6kk ikänen pitää vierottaa yösyötöistä. Tossa vaiheessa mennään vielä niin vuoristorataa, että vaikka vierottaminen onnistuiskin niin se saattaa olla hetkessä taas sama tilanne kun tulee uusia hampaita tai joku flunssa tai vastaavaa. Tsemppiä yöimetyksiin, kyllä nekin kuitenkin joskus jää :) Meillä yösyötöt jäi todella kivuttomasti 1v ikäisenä, vaikka heräilyjähän tuo meidän pieni rakas harrastaa.

Meidän viimeinen imetys taitaa olla nyt oikeasti jäämässä pois. Parina iltana itki kovin kun sanoin, että mentäiskö suoraan petiin iltasadulle. Annoin silti tissiä ja taas se vaan parit imutteli ja salamana sänkyyn. Tänään ei puhettakaan iltamaidosta :O Taidan kannustaa nyt lopetukseen kun alkaa meikäläisen tavoitteet olee täynnä. Reilu1v9kk imetystä takana :) Pitääköhän sit feidata tämä ihana ryhmä :/ No, vielä lasken itseni imettäjäksi kun ei tiedä vierottuuko toi siltikään!

Ja lisää omaa napaa. Jatkohaastattelukutsua odottelen (jos ei huomenna kuulu niin sit taisi se työpaikka mennä toiselle) ja päätin, että tämä kierto saa mennä ns. harakoille eli kumilla ollaan viikko menty. Haikee fiilis ja tuntuu suorastaan haaskaukselta kun oviskin selvästi oli... vaikka ei tämä yksi kierto vielä meillä sinänsä vaikuta suuntaan tai toiseen :)
 
Oon kyllä tuosta yösyömisestä ihan samaa mieltä. Jos ei vauva luonnostaan jätä yösyömisiä pois puoli vuotiaana, niin en kyllä itse päättäisi jättää imettämättä. Ne on vielä niin pieniäkin:angelic:

Kotikissa, tsemppiä! Tiedän miltä tuntuu kun ne yöt muuttuu yhtäkkiä huomattavasti huonommiksi, se on tositosi raskasta ku on tottunu niin paljon parempiin öihin:sad001

Ite saatoin toki olla vaan tottunu liian hyvään.
Meillä nukuttiin jo siinä 5kk iässä täydet yöt, mut sit tapahtu jotain. Siis varmaan se jotain oli tulevat hampaat sekä uuden oppiminen. Heräiltiin kerran-pari, sitten 1-4 kertaa. Sit yhtäkkiä alettiinkin heräilee 6-15krt, edelleenkin harvoin alle 10krt :confused:
Viimeyönä tosin eka kertaa kuukausiin herättiin vaan 5krt, että ehkäpä tää tästä:happy:
 
Mä jo paniikissa aattelin et täällä on sota käynnissä mua vastaan tosta mun kommentista mut sit kun teiän mielipiteitä luin niin tajusin että te kaikkihan imetätte :Heartred imettäjät ymmärtää kuin pieni tarvii tissiä :Heartred

Mä pidän sitä 1v sellaisena hyvänä ikänä miettiä yösyötöistä pois, mutta ihan sen mukaan miten vauva ja äiti on valmiita. Oon tainnu aiemminkin sanoa et sillon on paras kun äitiä se yösyöttö alkaa oikeasti v*tuttaa. Sillon se tehään oikeeseen aikaan :D mä teen samoin kuin aiempien kans et kun ei vaan enää jaksa niin sit lopetan, mut nytkin vauva vierailee itse rinnalla ja kääntää kyljen ollessaan valmis niin eipä tarvi ees miettiä asiaa :) Aika aikaansa kutakin :)

Mannikan testiä, eiks mannikka oo vuorossa? Oonko enää ees kärryillä? :)

Nepala, sulla on hieno taival takana, jos imetys jää pois niin ainakin lämmöllä varmaan jättää, ei taida tulla enää pettymyksiä?:Heartred toivottavasti tulee jatkohaastattelu :) Miten raksa etenee? Meillä on torstaina pankkiin aika, suunnitellaan vähän miten me sieltä rahaa saadaan ja miten asiat alkaa etenee :) Vkl mä lähen lasten kans reissuun mut iskä jää kotiin ja lähtee tontille maaurakoitsijan kans :P

Nenna, tsemppiä, tiiän miltä susta tuntuu. Tän kuopuksen kans ollut vasta muutamia tollasia öitä mut esikon ja tokan kans ihan sikana. :/ mut kuten sanoin aika aikaansa kutakin, vielä tulee yö kun vauva nukkuu yöt läpeensä :D
 
Joo oon kai seuraava testaaja, mutta nyt vasta dpo5 :D ehkä loppuviikosta..

Meillä terkka ohjeisti et 6kk ylöspäin voi alkaa harkita yösyöttöjen lopettamista, KUN vauva syö 5 kiinteetä ateriaa päivällä. Miehän vähensin yösyötöt yhteen, kun oli melkosta lupsuttelua.. selvästi tarvis kyllä 6-7h unien (tai "unien") jälkeen maitoa, ja saikin :)
 
Meidän neuvola on ollut ohjeistamatta oikeastaan mitenkään, antanut mukaan tulostettuja lappuja ja kehoittanut katsomaan netistä:happy: Kyllä itsekin olin, että what? 6-kuukautinenko pärjäisi ilman yöruokaa (itselläni hoikkeliini pikkutyttö, ei kovin hanakka syömään). Mutta ajattelin niin kuin moni täällä, että päiväruoat ensin kuntoon, ja sitten mietitään öitä. No, helpolla tuo meni nyt, eli oli oikea aika. Viime yö nukkui 20:00-07:45 eikä kuulunut huoneesta yhtään mitään. Tuossa flunssan yhteydessä oli aamuyöllä tyynnyteltävä tissillä, eikä jäänyt yösyöttö päälle.
Meidän aikataulutukseen vaikutti tuleva työhön paluu (lokakuun lopussa) ja astettain imetyksiä vähentelen ennen suurta muutosta isin hoitoon. Jos tässä saisi 9-10 kuukauden univelkoja tasoiteltua ennen työn aloittamista.
Nenna, oih toivotaan, että pikkukundi alkaa nukkua öitä! Kyllähän sitä jonku kerran jaksaa herätä, mutta että ihan jatkuvasti niin enpä tiiä.
 
IMG_4737.JPG
Ovulaatio lähestymässä? Flo ja WomanLog ennustaa 5pvän päähän.. saa nyt kyllä tarkkailla mitä kroppa sanoo :D
 
Vaiana, sopivasti viikonlopulle ovis! Ja koska siittiöt elää siellä sen kolme päivää odottelemassa munasolua, niin kannattaa jo torstaina alotella. Tunnelmallista loppuviikkoa! :wink
 
Kyllä tosiaan hyvin osuu viikonlopulle kotikissa! Täytyy ottaa vkloppuna päiväuniajatkin hyötykäyttöön ja muutoinkin peittoa heilutella jo viikolla. :wink

Mitenkäs muilla kierrot/kiertojen startit sujuu?
 
Vaiana, todellakin kivaa loppuviikkoa :)!
Täällä odotellaan vaan. Kyllä mä kaipaisin niitä hedelmällisiä kierron päiviä, tekis parisuhteellekin ihan hyvää. Näyttäis olevan sillä perusteella kp 1 varautuminen kunnossa, että tyttö purkaa vessassa(kin) kaikki paikat ja korit. Että terveyssiteet paikallistettu :p No, ennen sitä odotellaan sopivia limoja, jos vaikka esiintyisi. Nyt on äiti kylässä, joten ei päästä peittoja heiluttelemaan varmuuden vuoksi.
 
Täällä odotellaan...Vähän pelottaa että mitä jos ne menkat alkaakin vasta joskus ens vuonna... :nailbiting: No, mutta mulla on tällasia lupaavia alavatsanippailuja, toivottavasti kertovat kierron starttaamisesta (tai raskaudesta!! :woot:)...
 
Kiitos Katjusha! Toivotaan että pian teilläkin tapahtuu! Ihania nämä pienet kaapin tyhjentäjät.. hihih:Heartred

Kotikissa: oijoi, kunpa nippailut tosiaan kertoisivat raskaudesta! (Tai edes kierron alusta:woot: kyllä siellä kehossa jotain tapahtuu.. jännää) peukut pystyssä!
 
Clearblue early detection on vissiin sen 10mlU/ml.. eli olisi herkimpiä. Samoin noi onestep erittäin herkät liuskat sun muut.
 
Twisted, sielläpä se raksa rullaa. Tallin perustukset alkaa olla siinä kunnossa, että lokakuussa saa talli tulla! Nyt on mieski vähän hellittänyt kun on niin hyvällä mallilla. Ei oo ihan yksinhuoltajana olla :)

Oi, onnekkaita peitonheilutuksia kaikille ja parin viikon päästä sitten plussaatte :wink
 
Nepala, onko teän talo siis vielä pystyssä? Miten teillä on se paikka erikoinen et meni aikaa ennen kuin pääsitte rakentaa? :)
 
Twistedille nyt täysin OT-vastaus :S Ei ei, ei taloa ole vielä pystyssä me alotetaan autotallista. Mies harrastaa autoja joten tallikin on pienen talon kokonen (100neliöö). Meiän piti ensin saada suunnittelutarveratkasu ennen kun päästiin rakennuslupaa hakemaan. Kun lopulta saatiin rakennuslupa (12/2016), piti rakentaa melkein kilsa tietä. Fortumin miehet oli pilannu tien pohjan niin viime syksyllä piti kaivaa kunnolla tien pohja ja jättää se kuivumaan ennen kun loppukeväästä tänä vuonna satiin murskeet tiehen. Perustukset vie kans paljon aikaa kun tehdään itse kaikki. Louhiminen oli nopeesti ohi, mutta herran jestas sitä louheen määrää! Sitä sitten jemmattiin pihakentän alle ja tulevan riistapellon luokse :P Talon saapuminen on siirretty ens kesään koska senkin perustukset mies tekee itse. Menee paljon aikaa, mutta säästetään monta monta tonnia. Kaikki kuitenkin tehdään työn ohessa ja mies vietti kesäloman meidän tytön kanssa jotta tämä sai vapaata päiväkodista.
 
Saako kysyä paljon ootte kaikelle tälle varannut rahaa? Entä vielä paljon makso louhinta? On ihan ot mut jos muita häiritsee niin voin kysyy yv:nä :D
 
Takaisin
Top