Imettävät odottajat

Eppis.

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Elokuiset 2024
Onko muita jotka vielä imettää edellistä? Kuinka pitkään aiotte/haluaisitte imettää? Onko raskaus vaikuttanut imetykseen jotenkin? Vertaistukea tähänkin aiheeseen!

Itse imetän vielä lapsentahtisesti 2,5v esikoista. Missään vaiheessa ei oo vielä tuntunut etten jaksais jatkaa, ihan päiväkohtaisesti ehkä mutta meille molemmille imetys on tosi tärkeetä vieläkin. Jonkinlainen takaraja on aina ollut mielessä, aina n. vuosi eteenpäin ja se liikkuu koko ajan mukana siis :D kätevää. Tyttö käy tissillä muutaman kerran päivässä, joskus ei ollenkaan. Nyt tuntuu että raskauden myötä tyttö on hullaantunut tissimaitoon entistä enemmän ja käy hörpyllä useammin. Viihtyy siinä myös pidempiä aikoja kuin viime kuukausina. Toiveissa olis tamdemimetys mutta ihan päivä kerrallaan mennään ja katsotaan. Jos tyttö vierottautuu itse niin hyvä. Jos itse väsähdän niin vierotan. Nyt on paras just näin :)
 
Meillä loppui imetys kun esikoinen oli 2v 8kk, osittain koska jouduin syömään keltarauhashormonikuurin, osittain myös koska imetys alkoi olla tytölle viihdykettä :p
Hormonikuurin jälkeen raskauduin. Esikoinen nyt siis 3v.
 
Vielä imetän kesäkuussa 2v täyttävää neitiä. Neidille tissi on todella tärkeää ja välillä yrittänytkin vähentää tietoisesti että pärjäisi ilman äitiä. Nykyisin saattaa olla päiviä ettei kaipaa tissiä ollenkaan ja välillä päiviä kun mikään muu ei tunnu kelpaavan vaan ollaan kokoajan tissillä.

Tarkoituksena olisi ehkä lopettaa hyvissä ajoin ennen toisen syntymää mutta saa nyt nähdä, toisaalta tandemimetys houkuttelisi.
 
Olipas ihanan imetysmyönteinen uus neuvolaterkka. Siitä vaan oli puhe että jos alkaa taas aikaisin harkkasupistukset niin pitää miettiä imetyksen lopettamista. Viime raskaudessa alkoi puolesta välistä lähtien päivittäiset kivuttomat supistelut jonka takia välillä lääkäri tarkistelu kohdunsuun tilannetta. Imetys tosiaan saattaa aiheuttaa niitä myös herkästi ja jos ne meinaa alkaa kypsytellä paikkoja niin ehdottomasti lopetan sit. Muuten kannusti kyllä jatkamaan oman mielen mukaan.
 
Takaisin
Top