Imettävät kuumeilijat

Kääk tämä heittää nää viestit miten sattuu. Jää noita viestejä näkemättä ja kun aukaisem uudelleen nii ne ilmestyy tonne väliin. Njäh.

Jigin viesti jäi näkemättä äsken. Kuulostaa hyvältä suunnitelmalta. Minkä ikäinen sun pieni nyt on?

Bella Swan. Aa okei! Mielenkiintoista. Olen ajatellu et estrot vois just olla ”koholla” (ja proge vastaavasti ”nolla”.. just koska on noita limoja, nännit välillä tosi arat, hikoilukohtauksia jne.) Joskus luin ns estrogeenidominanssista ja se tekis just noita oloja. Siis ylipäätään ilman imetystä. Tiedä sitten.
No juu. Oon asennoitunu ettei mullakaan kierto ala ennen kuin yöimetys on nolla jos sittenkään. Näin oli kakkosen kohdalla. Silloin alkoi menkat (ikä 1,5v) ja tulin ekasta kunnon kierrosta raskaaks. Joskin menetimme hänet.
Mähän olen siis tuomittu lapsettomaksi jo 10v sitten, luomumahkut piti olla promillen luokkaa. No, tuossa tuo viimeisin promille konttaa :rolleyes:
 
Mimmi ihana! Meillä kans kakkonen ”lopetti” yöimetykset kun heruminen oli tooooodella tiukassa (mulla on ylipäätään). Aikansa naplattua ei enää viitsinyt nähdä vaivaa. En tietysti uskalla laskea tähän tuuriin monesti. Esikoinen kyl ihan ”huudatetiin” yösyötöistä.

Hei mahtava tuo menkkakokemus. Musta tuntuu et mulla heiluu kierrot taustalla. Kahdesti kuussa on joko kamala syötätys yhdistettynä itkupotkuraivariin tai sellainen ”kaikki on ihan pskaa :arghh:”-masentelu.
 
Ihan ei huudoitta kyllä selvitty, mutta kuitenkin paremmin kuin odotin. Otettiin myös sellainen led kynttilä yövaloksi käyttöön ja opetettiin että aina kun valo palaa, niin äitin tissit nukkuu. Ja sit kun se ei pala niin taas on maitoa saatavilla. Kaikennäköisiä kikkoja on kokeiltava. :D

Mulla alkoi menkat kun neiti oli 10kk ja yöimetyksen lopetin vasta 1,5kk ikäisenä. Mutta ei tosiaan hajuakaan, että tapahtuuko ovulaatiota vaikka menkat tuleekin. Mulla oli suht säännöllinen kierto ekan puol vuotta, melkein aina se 26-28 päivää. Nyt kuitenkin kaksi viimeistä kiertoa oli 23 ja 29 päivää. Saas nähdä kuinka käy tällä kertaa. Tuntuu että koko kierron ajan on jotain satunnaisia alavatsa kipuja ja nippailuja.
 
Meilläkin lopetettiin yöimetys samalla lailla ja hyvin toimi. Meillä ei varmasti olisi toiminut, jos olisin pikkuhiljaa yrittänyt hellästi vähentää. Olisi ollut stressaavampaa äidille ja lapselle
Mä yritin yhdessä kohtaa vähentämistä, mut ei siitä tullu oikein mitään niin siks jätin sen aika nopeasti vaan yrityksen tasolle..
 
Meilläkin lopetettiin yöimetys samalla lailla ja hyvin toimi. Meillä ei varmasti olisi toiminut, jos olisin pikkuhiljaa yrittänyt hellästi vähentää. Olisi ollut stressaavampaa äidille ja lapselle
Mä yritin yhdessä kohtaa vähentämistä, mut ei siitä tullu oikein mitään niin siks jätin sen aika nopeasti vaan yrityksen tasolle..
 
Mä yritin yhdessä kohtaa vähentämistä, mut ei siitä tullu oikein mitään niin siks jätin sen aika nopeasti vaan yrityksen tasolle..

Mullaki on monesti käyny mielessä yöimetysten vähentäminen että sais tytön omaan sänkyyn nukkumaan. Nyt toki siitä syystä että kaks ei mahu kainaloon nukkuun meidän sängyssä.
 
Meillä mennään lapsentahtisesti, en olis vielä valmis lopettaa imetystä. Näin on kai hyvä. Tytär ollut kaksikin yötä putkeen mummolassa, mutta tisseistä mutissut välillä ja aina ekana hyökkää tissille kun tulee kotiin.
 
Tai kun on vaan niin haikeaa ajatus imetyksen lopettamisesta, vaikka joskus käykin mielessä.

Mulla kans. Ja jotenki ois kätevä jos imettäis vielä kun toinen tulee nii maito nousis nopeammin. Esikoinen oli melko keltanen alussa ja maidon nousussa meni joku 4 päivää nii ei auttanu asiaa. Nyt toki tiedän enempi imetyksestä ja rintojen stimuloinnista ja maidon tuotannon lisäämisestä.
 
Tai kun on vaan niin haikeaa ajatus imetyksen lopettamisesta, vaikka joskus käykin mielessä.

Sama ajatus täällä myös. En kyllä yhtään haluaisi lopettaa, mutta jotenkin takaraivossa silti on koko ajan olo että mitä jos imetys toimii ehkäisynä enkä raskaudu ennen lopetusta. :sad001 Vauvakuume on kova ja olisi ihan kamalaa joutua töihin hetkeksi ja esikoinen hoitoon jos ei LA olisi ennen esikon 3v syntymäpäivää. Mutta katsotaan nyt vielä pari kiertoa. Sitten kyllä alan lopettamaan pikkuhiljaa. Sormet ristissä jo tässä kierrossa jos olisi käynyt niin onni että plussaisi. :Heartred
 
Mulla kans. Ja jotenki ois kätevä jos imettäis vielä kun toinen tulee nii maito nousis nopeammin. Esikoinen oli melko keltanen alussa ja maidon nousussa meni joku 4 päivää nii ei auttanu asiaa. Nyt toki tiedän enempi imetyksestä ja rintojen stimuloinnista ja maidon tuotannon lisäämisestä.

Tätä mäki oon miettinyt. Meillä joutui vauva olemaan valohoidossa ja sokerien takia sai sairaalassa lisämaitojakin. Ois ihanaa jos sellaselta välttyis. Mulla maito nous kans kunnolla vasta kun kotiuduttiin, toki nyt iteki tietää enemmän kaikesta. Mutta jos lapsi vaikka ite lopettais rinnalla käymisen tässä raskauden aikana, niin sillehän ei sitten mitään vois. Hormoneista johtuen maidontulo voi loppuakin, musta tuntuu jo nyt (5+0) että on heti vähentynyt. Oon lukenu sellastakin, että monilla naisilla alkaa imetys ahdistaa silloin kun on raskaana. Mutta aika näyttää miten käy!
 
Tätä mäki oon miettinyt. Meillä joutui vauva olemaan valohoidossa ja sokerien takia sai sairaalassa lisämaitojakin. Ois ihanaa jos sellaselta välttyis. Mulla maito nous kans kunnolla vasta kun kotiuduttiin, toki nyt iteki tietää enemmän kaikesta. Mutta jos lapsi vaikka ite lopettais rinnalla käymisen tässä raskauden aikana, niin sillehän ei sitten mitään vois. Hormoneista johtuen maidontulo voi loppuakin, musta tuntuu jo nyt (5+0) että on heti vähentynyt. Oon lukenu sellastakin, että monilla naisilla alkaa imetys ahdistaa silloin kun on raskaana. Mutta aika näyttää miten käy!

Just samoja juttuja miettiny. Minua on jo tovin ahdistanu kun tyttö monesti tekee sitä että koki ajan vaihtaa rintaa. Siis oikeasti 10sec välein. Täällä päin on vieläpä niin että meidät kotiutettiin samana päivänä ja sitte kun käytiin kotona meitä katsomassa ja tyttö nukku nii ei ei oikeen keltasuudesta sanonu mitään. Vaan että meidän täytyy seurata ja sitte hakeutua hoitoon jos siltä tuntuu. Mutta mistä ensikertalainen voi moisia tietää! Helposti tulee odotettua liian pitkään sairaalaan menoa. Mie tykkäisin kyllä jos imetys vähenis muutamaan kertaan päivässä ja kiva ois jos tyttö sitä itse vähentäis. Jos vaikka maidon tuotanto tässä raskauden aikana just vähenis kuten monella käyny.
 
Tismalleen samat jutut mielessä täälläkin. Me kumpikaan ei haluttais vielä lopettaa mutta luulen ettei uusi raskaus ala jos ei lopeteta. Surullista.
Nyt just on tosi huono sauma lopetella kun minä olen palaamassa töihin ja lapsi aloittamassa hoidon. Siinä on kriisiä kylliksi.
Mutta kun se vauvakuume on niin kova...
 
Mää oon välillä miettiny, että miten sitä edes osaisi lopettaa imetyksen? Pitäisi varmaan lähteä viikoksi lomalle ja toivoa, että maito unohtuisi... :bored:

No, ei onneksi ole mitenkään ajankohtainen asia. Jos ei imetyksen aikana tule raskaaksi niin ei sitten. Vaikea sitä on syyksi pistää, kun ikää on jo yli 35 v.
 
Mää oon välillä miettiny, että miten sitä edes osaisi lopettaa imetyksen? Pitäisi varmaan lähteä viikoksi lomalle ja toivoa, että maito unohtuisi... :bored:

No, ei onneksi ole mitenkään ajankohtainen asia. Jos ei imetyksen aikana tule raskaaksi niin ei sitten. Vaikea sitä on syyksi pistää, kun ikää on jo yli 35 v.

Kuin usein teillä vielä imetetään? Näköjään meidän lapset melko saman ikäsiä. Meillä edelleen tooosi monta kertaa. En pysy laskuissa mukana kun vähän väliä tulee paitaa nosteleen.
 
Kuin usein teillä vielä imetetään? Näköjään meidän lapset melko saman ikäsiä. Meillä edelleen tooosi monta kertaa. En pysy laskuissa mukana kun vähän väliä tulee paitaa nosteleen.
Riippuu päivästä, noin 3-10+ kertaa päivässä. Jos ollaan kahdestaan kotona niin saa tosiaan paitaa nostella vähän väliä tai joku tulee nosteleen ite. :rolleyes: Työpäivänä pärjää hyvin ilmankin. Aamu- ja iltatissi on ne tärkeimmät.
 
Meillä 2 krt.. Jos lapsi sais päättää niin ois kertoja 3+..mut mä en enää jaksa sitä niin mennään näillä tärkeimmillä imetyskerroilla.
 
Meillä vahvasti liittyy nuo imetykset nukutukseen eli se 3 krt/vrk ja siinä tankataan hellyyttä samalla. Meillä ei varmaan nukuta enään ollenkaan sitten ku imetys joskus jää pois. :D luulisin aika vahvasti, että päiväunet jää ainakin pois jos ei rinnalle nukahdeta. Onneksi rattais nukkuu aina, et vois käydä vaunulenkeillä sitten aina, ku voi päiväuniaikaan. Mutta on tosiaan niin haikeaa ja vaikeaa ajatella edes koko lopettamista. Saatikka, että neiti nukkuisi joskus koko yön omassa sängyssä olematta kainalossa. Tulee ikävä. :D !
 
Hmm. Ehkä ne on vähä yksilöllisiä juttuja eikä välttis mikään tekijä X oo se selkee ratkaisu.
Mulle on jo 10v sitten sanottu et munasarjojen toiminta on ”nolla”, kaks ekaa lasta vuosien hoitojen tuloksena saatu hoidoilla aikaan. Sit imetin tätä tokaa ja menkat alkoi kun yöimetykset jäi 1,5v (päivisin kyl söi X kertaa ja nukahtaakseen) ja tulin heti kakkoskierrosta uusiks raskaaks. Olin 39v. Lasta ei siitä saatu mut se ei liittyny imetykseen eikä ikäänkään :sorry:
Itse olen taas aina miettiny etten lopeta (lopettanu) ainakaan aikaisin imetystä siksi että tulisin uusiks raskaaks. Kun voi olla ettei tule sittenkään. Yks kaveri sanoikin hyvin, että ei pidä viedä olemassa olevalta lapselta pois tärkeää semmoisen lapsen takia mitä ei olekaan :shy: Toki noin muuten imetysen lopetus on jokaisen oma asia ja voi johtua monesta tuhannesta syystä :happy:
 
En ole laskenut kuinka monesti päivässä on imetystä. Vähintään viidesti. Kun aloitan työt viikon päästä (!) niin vähenee kyllä. Päikkärit jää väliin kotona jos ei tissin kanssa rauhoitu lepäämään. Vaunuihin ja autoon kyllä nukahtaa.

Mulla sairaalasta samoja kokemuksia, lisämaitoa annettiin kun maito ei noussut vasta kuin viiden päivän päästä sektiosta. Keltaisuutta oli, joskin arvot matalat. Ja sokerit vauvalla alhaiset kun ei tissistä maitoa saanut.
 
Takaisin
Top