Imettävät kuumeilijat

Toisaalta on tosi kova raskaus ja vauvakuume, mutta toisaalta myös ahdistaa ajatus että esikoinen ei ole se ykkönen ja joutuu jakamaan äidin ja ylipäätään koko elämän. Vaikka kyllä sisarukset ovat mielestäni rikkaus, vaikka ei aina siltä tunnu. :D
Voin kyllä samaistua tuohon. Mun kaksivuotias on kyllä välillä niin äitin vauva, että harmittaa sen puolesta, jos tuleva vauva vie sen syliajan ja esikoinen joutuu 'kasvamaan isoksi' liian pian. Itse en voi omakohtaisesta kokemuksesta puhua lyhyen ikäeron puolesta, mutta oishan se mahtavaa, jos sisarukset olisivat oikeasti toistensa ystäviä. :p

hildurbia, onko testi valmiina? :grin
 
Niin ne oireet mitä mulla oli oliki raskautumisesta johtuvia. :rolleyes: Plussasin siis eilen. :) Eri oireet kun viime kerralla mutta silti tyypillisiä raskaus oireita. Lievää päänsärkyä ja huimausta sekä alaselkäkipua. Mitään näistä ei ollu esikoisen kans. Ja vaikka imetän tyttöä vaihtelevasti sen 5-1000 kertaa päivän aikana ja öisinki helposti sen 3-5 kertaa nii rinnat ei oo onneks herkät. Uskon että tulee oleen tukalaa kun se oire rantautuu..
 
Onnea kummallekin :Heartred! Jospa te kaikki aloititte nyt oikein kunnon plussa aallon. Toivottavasti :D! Täällä elellään nyt aikalailla varmaan ovulaation aikaa. En oo malttanut ostaa ovis testejä, kun ne ei jostain syystä toiminut mulla oikein aikaisemmassa yrityksessä. Raskaustesti näytti plussaa siinä kierrossa missä ei clearblue digitaalin sekä ovisliuskojen mukaan ovulaatiota ei edes ollut :D tai Digi näytti sitä vilkkuhymiöö mikä tarkoitti että ovulaatio on lähellä mutta sitä pysyvää hymiöitä ei tullut ollenkaan. Ja liuskat oli jotenkin vaikea lukuisia. Aina näytti jotain viivaa. :D
 
Onnea kummallekin :Heartred! Jospa te kaikki aloititte nyt oikein kunnon plussa aallon. Toivottavasti :D! Täällä elellään nyt aikalailla varmaan ovulaation aikaa. En oo malttanut ostaa ovis testejä, kun ne ei jostain syystä toiminut mulla oikein aikaisemmassa yrityksessä. Raskaustesti näytti plussaa siinä kierrossa missä ei clearblue digitaalin sekä ovisliuskojen mukaan ovulaatiota ei edes ollut :D tai Digi näytti sitä vilkkuhymiöö mikä tarkoitti että ovulaatio on lähellä mutta sitä pysyvää hymiöitä ei tullut ollenkaan. Ja liuskat oli jotenkin vaikea lukuisia. Aina näytti jotain viivaa. :D
Vähän samoja kokemuksia ovisliuskoista. Aina jotain viivaa ja vaikeaa tulkita. Itse mittaan lämpöjä, mutta niistäkin vain jälkikäteen huomaan että ovulaatio taisi olla. Alkuun oli hurjat oviskivut, nyt nekin jääneet pois.
 
Voin kyllä samaistua tuohon. Mun kaksivuotias on kyllä välillä niin äitin vauva, että harmittaa sen puolesta, jos tuleva vauva vie sen syliajan ja esikoinen joutuu 'kasvamaan isoksi' liian pian. Itse en voi omakohtaisesta kokemuksesta puhua lyhyen ikäeron puolesta, mutta oishan se mahtavaa, jos sisarukset olisivat oikeasti toistensa ystäviä. :p

hildurbia, onko testi valmiina? :grin
Meillä esikoiset on suunnilleen samanikäiset :) Äitin tyttö ja niin vauvamainenkin vielä, miten sitten ottaa uutiset jos joutuu jakamaan äipän toisen kanssa..:rolleyes:
 
Enkkumama, milloin sulla suurinpiirtein LA?

Mäkin olen miettinyt tuota, kun meidän kaksvee (tammikuinen) on kans vielä aika vauvamainen, tai ainakin siinä mielessä että ei suostu potalle, on kovasti äidin ja tissin perään, toisaalta puhuu jo hyvin. Mutta olen kyllä miettinyt että jos esikoinen käy vielä tissillä kun uusi syntyy, niin voin kyllä tandeminakin imettää, ainakin antaa sille mahiksen. Sitäkin olen pitkään pohtinut, että tuleekohan miten mustasukkaiseksi. Itselläni on kaksi vuotta nuorempi sisko ja kuulemma olen ollut vauvasta mustis. Äidin huomiota sai kans aina hakea vanhempanakin, vaikka siskon kanssa oltiin ja ollaankin hyviä ystäviä. Että siinä kyllä saa äiti olla tarkkana, ettei jätä vahingossa toista paitsioon.. :bored:
 
Enkkumama, milloin sulla suurinpiirtein LA?

Mäkin olen miettinyt tuota, kun meidän kaksvee (tammikuinen) on kans vielä aika vauvamainen, tai ainakin siinä mielessä että ei suostu potalle, on kovasti äidin ja tissin perään, toisaalta puhuu jo hyvin. Mutta olen kyllä miettinyt että jos esikoinen käy vielä tissillä kun uusi syntyy, niin voin kyllä tandeminakin imettää, ainakin antaa sille mahiksen. Sitäkin olen pitkään pohtinut, että tuleekohan miten mustasukkaiseksi. Itselläni on kaksi vuotta nuorempi sisko ja kuulemma olen ollut vauvasta mustis. Äidin huomiota sai kans aina hakea vanhempanakin, vaikka siskon kanssa oltiin ja ollaankin hyviä ystäviä. Että siinä kyllä saa äiti olla tarkkana, ettei jätä vahingossa toista paitsioon.. :bored:

LA on vikojen menkkojen perusteella 21.11.

Meidän esikoinen ens kuussa 2v on kyllä kans ihan äitin vauva. Meilläkään ei pottailu suju, tissillä vaikka kuin usein päivin ja öin eikä puhu vielä yhtäkään sanaa. :oops: Toisaalta oon kuullu että tandemina imettäminen joka mullekki on vaihtoehto voi vähentää vanhemman lapsen mustasukkaisuutta. Kun voivat olla rinnalla samaan aikaan ja molemmat saavat siinä huomiota. Voisin kuvitella että esikoinen tulis oleen hyvin kade jos tissi oiski vaan vauvalle.. :smiley-angry026
 
Enkkumama, meillä kuukautisten perusteella laskurin mukaan 25.11. :happy:

Joo, meidän äiti lopetti minun imetyksen siksi että vauva syntyi. Ei varmaan tandemimetyksestä ollut silloin puhettakaan.

Ja ai niin kiitos onnitelleille! Pää niin pyörällä ettei paljon mitään tajua :wacky:
 
Oma äitini lopetti isoveljeni imetyksen, kun alkoi odottaa mua. Ikäeroa meille tuli 1,5v. Itse olen haaveillut tandemina imettämisestä, saa nähdä tärppääkö edes ennenkuin esikoinen kyllästyy tissiin..
 
Toi tandem imetyksen yleistyminen on kyllä hieno juttu. :) Jotenki oon pitänyt imetystä niin tärkeänä ja hyvänä juttuna, ettei oikeastaan olisi sen puoleen mikään kiire lopettaa. Muuten olen vähän sillai ajatellut että jos plussaa ei kuulu kesään mennessä niin sitten harkitaan lopettamista jos vaikuttaa sitten hedelmällisyyteen niin paljon. Toiveena olisi että seuraavan la olisi ennen kun esikoinen täyttä sen 3v. Tulee pian kiirus. :D
 
Hei ku teillä on nyt aikalailla samanikäisiä pikkuisia niin nukutaanko teillä jo lastensängyissä? Meidän neiti nukkuu osan yöstä pinniksessä ja osan meidän sängyssä. Nyt oon ajatellut alkaa tekee jotain muutoksia meidän nukkumajärjestelyissä, kun meillä on se tilanne et edelleen nukahdetaa päikkäreille ja yöunille tissille. Mutta muuten siis nukkuu yöt ettei enää silloin syö tissiä . Oon ajatellut et jos sais sen muutettua niin että edelleen imettäisin sohvalla tms mut sit mennään nukkuu makuuhuoneeseen eikä enää tarvitsisi tissiä nukahtamiseen. Ja tähän samaan syssyyn oon miettinyt et jos hommaisi junior sängyn kun pinnasängystä pääsee kipeen jo pois eikä ole irroitettavaa laitaa. Jos muotoilisi asian näin että "nyt on neiti niin iso tyttö että sai uuden sängyn ja ei tarvitse tissiä enään unitutiksi" tms kivaksi jutuksi. :D miten muilla menee näiden asioiden kanssa?
 
Mimmi!, meidän taapero piti laittaa omaan sänkyyn nukkumaan siinä 7-8kk iässä, koska pyöri ja liikkui ja nousi seisomaan öisin niin hirveästi että meinasi muutaman kerran jo pudota sängystä. Siitä alkaen aloitettiin harjoitella muuten kuin tissille nukahtamista ja se harjoittelu kyllä vei kauan. :smiley-ashamed004 ollut todella huono nukkuja muutenkin, mutta siinä ehkä puolentoista vuoden iän jälkeen alkoi nukkua kokonaisia öitä tai ainakin melkein. Nykyään nukkuu tosi hyvin, omassa sängyssä (meilläkin vielä pinnis) ja omassa huoneessa. Omaan huoneeseen pääsi vajaa kaksveenä tossa joulun alla, kun muutettiin asuntoon jossa oli hälle oma makkari, aiemmin asuttiin kaksiossa. Ite oon sellainen että tarvitsen paljon unta ja katkeamatonta. Jos ois vielä ollu rikkonaisia öitä, niin varmaan ei ois sitte edes toisen lapsen yrittämistä mietitty. Oli hyvä että tässä on saanut vähän palautua.
 
Meillä tyttö 1v 11kk nukkuu edelleen kainalossa ja tissittelee niin usein kun haluaa. Tandemina haluaisin imettää mutta yöt ois kyllä kiva rauhottaa esikoisen kans ettei olis kahta tissillä tainnutettavaa.. Meillä vaan ehkä muutto eessä nii en osaa päättää kannattaisko tää opettelu jo alottaa vaiko vasta sen jälkeen. Toisaalta nyt ois helpompi ku ei oo mitään vaivoja vielä. Nii ja meillä on nyt se ikean pinnis josta saa laidan pois kun lapsi just isompi. Meillä ikäero ois vähän reilu 2v 7kk jos tää mini pysyy matkassa. :)
 
Meillä kaksivuotias nukkuu pinnasängyssä, josta on yksi laita irti. Saattaa kömpiä öisin vielä viereen nukkumaan, mutta yömaitoa ei enää ole puoleen vuoteen saanut. Välillä aamuyöstä sitä kyllä vaatii... :shifty: Suunnittelin, että hommaan lasten sängyn ennen kuin toinen tulee tai hommaan vaan paremman pinnasängyn vauvalle. Jos minä nukutan niin tissiä tarvitaan, mutta ei kaipaa sitä, jos en ole paikalla.

Mietin myös, jos siirtäisi iltamaidon sohvalla syötäväksi, mutta ei taida hevillä onnistua. Nykyään kuitenkin taapero useimmiten päästää itse irti ja nukahtaa omaan sänkyyn, kun nukutan parisängystä imettäen.
 
Meillä kanssa on tainnutustissi nukkumaan mennessä. Omassa huoneessaan taaperosängyssä nukkuu aamuyöhön, jolloin yleensä siirtyy kainalooni. Isänsä ei ole koskaan nukuttanut, en tiedä miten nopeasti nukahtaisi kotona ilman tissiä. Sama siis täällä, minä kun nukutan niin tissiä tarvitaan. Mummolassa nukkuu hyvin.
 
Takaisin
Top