Imettävät kuumeilijat

Juu meilläkin tuossa puolen vuoden kohdalla kasvoi imetysten määrä Siiru! Aiemmin syötiin pari kolme kertaa yössä niin pahimmallaan oli vaihe, että meni tunnin välein tissiä. Pidettiin sitten tuossa about 8 kk ikäisenä unikoulu joilla lopetettiin yösyötöt ja keskitettiin syötöt päivään, kun alkoi tuntua että se tissi on vaan unikaveri. :rolleyes: plus kun on tarkoitus tosiaan ens kuussa olla ekan kerran yötä pois kotoa.
 
Tassuttelu-tyyppisen, mies nukkui tytön kanssa ja minä olin muutaman yön evakossa yläkerrassa korvatulpat korvissa. Lisäksi meillä on toki tutti käytössä, jota syö nukkumaan mennessä/nukkuessa tai herätessä yöllä.

Hyvin nätisti meni, ekana yönä tyttö itkeskeli pienesti, seuraavana ei enää edes muistanut koko tissiä. Yritettiin saada myös omaan sänkyyn nukkumaan, meni hyvin kunnes mies lähti töihin ja valvoin neljä yötä rauhoitellen lähes tunnin välein ja luovutin. :shifty:

Pitäisi kokeilla nyt uudestaan, tuosta tutistakin pitäisi yrittää eroon... Nukkuu meidän välissä niin on romantiikka omassa sängyssä vähän vähissä :hilarious: onneksi on muitakin paikkoja.

ON: Julistan kp 1 saapuneeksi!
 
Meillä ei suostuta tuttia syömään :D monta tuntia teillä huomio nukutaan yössä ilman syömisiä?
 
Eihän kaikki sitä huoli, mun äiti on ammatiltaan alkujaan lastenhoitaja niin se opetti tytön pienenä tutille. Oli niin kova imemisen tarve tosin, että jos ei ois opettanu tutille niin ois saanu olla tissi suussa koko ajan. :joyful:

Kyllä se sen 12 h jo hurauttaa, nukkuu noin 19.30 - 7.30 välisen ajan (toki kitisee välillä tuttia tai konttailee unissaan ynnä muuta jännää). Aamulla syö sitten reilummin tissiä, aiemmin syötiin eka aamupuuro mutta oon vähän nyt lipsunu antamaan heräämisen jälkeen tissiä sängyssä, ei tosin ole mitään negatiivista aiheuttanu niin haitanneeko tuo, jaksaa paremmin aamutoimet ja oottaa puuroa kun saa tissiä eka. Oikeaa evästä syödään 5 kertaa päivässä, useimmiten sormiruokaa (aamupuuro/aamupala, lounas, välipala, päivällinen, iltapuuro/iltapala). Ruokailujen yhteydessä välillä juodaan vettä, ja usein ennen/jälkeen ruokailun tissiä. Lapsentahtisesti syö tissiä, päivällä saa aina kun haluaa ja iltaa kohti sitten tissin syöminen harvenee ja pesun/saunan jälkeen saattaa ottaa ihan vaan vettä ennen unille menoa.

Ja meillä tosiaan huomasi silloin ennen unikoulua, että tyttö heräsi yöllä huutamaan tissiä, otti pari imasua ja nukahti. Ei siis enää syönyt yöllä, vaan käytti tissiä nukahtamiseen. Ei kuitenkaan ilman unikoulua tästä etuudesta suostunut luopumaan. Esim. puolen vuoden iässä söi vielä ihan oikeasti yöllä 3-4 kertaa, pikkuvauvana sen kaksi kertaa. Ja 5 kk iässä nukkui muuten parina yönä käytännössä läpi yön syömättä, kunnes tosiaan tuli tuo viiminen tiheän imun kausi.
 
Voi höh Pikkutassuinen! Tuuliviirejä nuo miehet. :shifty: no, toivottavasti saisitte asiaan selkiyden ja pääsisitte oikeasti yrittämään mahdollisimman pian! Minäkin jotenkin nyt pelkään miehelle ehdottaa että jos alettais nyt tästä kierrosta yrittää kun oon ollut jotenkin ihan kuolemanväsynyt ja valittanut sille kun lapsi nukkuu huonosti :bag::nailbiting: että jos se onkin sitä mieltä että ei oo järkevää :hilarious:
 
Mä kanssa lapsen tahtisesti imetän ja just noin että vauva nukkuu alkuyön omassa sängyssä ja sit jossain vaiheessa nostan viereen kun herää syömään. Ja siinä vieressä se sitte on aamuun asti. Parin ensimmäisen kuukauden aikana poika söi tuttia (mut roikkui myös rinnalla ja olin myös tuttina), mutta 3 kk iässä hylkii tuttia ja 4 kk iässä se ei enää kelvannut..
 
Vertaistukea varten täällä ollaan:HeartredKovasti toivon että teidän makkarielämä elpyisi Pikkutassuinen! Noihin ovistikutteluihin en osaa ottaa kantaa, mutta eikös kananmunalimat oo aika varma merkki oviksesta/sen läheisyydestä? Ei kai niitä pitäisi muussa kuin hedelmällisessä vaiheessa kiertoa tulla?

Heh, tässä automatkalla juuri sovimme, että aletaan virallisesti yrittää (mies tuossa ehdotti että pitäiskö illalla toimittaa taas tavaraa silmään kun kävi viimeksi pikkuinen vahinko keskeytetyn kanssa :hilarious:) niin totesin että jos alettais toimittaa jatkossa tavaraa ihan oikeaan osoitteeseen. Siippa vaan totes että niinhän se varmaan pitäis jos meinaa toista lasta tehä :p
Kysyi se sitten että miten sitten jos on kaks kun meinaa jo yhen kans hermot mennä, mutta totesin että eipä tuota auta etukäteen miettiä!

Eli yk 1 on virallisesti täällä! Sanoin kyllä miehelle että rupes vähän harmittamaan kun meni se mahdollisuus tammivauvaan nyt sivu suun, mutta helmivauvaa lähdetään nyt toivomaan ja katsotaan, että minkä kuun (ja vuoden:woot:) vauva saadaan:shy:

Meillä luovuttiin tuosta osan yön pinnasängyssä nukkumisesta kun ei jaksa nousta siirtämään, joten tyty on nukkunut meidän välissä koko yön. Pitäisi taas kokeilla sitä omaa sänkyä niin saisi edes hetken nukkua vierekkäin miehen kanssa:joyful:
 
Harmi pikkutassunen kun mies on tuollainen tuuliviiri:sad001 Toivotaan, että väsymys pian helpottaa ja mieli muuttuu yrittämisen suhteen :happy:

Jee huomio! Kohta päästään jännäilemään tuleeko helmikuun vauvoja. :winkTai minkä kuun tai vuoden...
 
Tästä virallisesta yk 1:sen saapumisesta huumaantuneena nukutin esikon eilen pinnikseen ja jee, se nukkui siellä koko yön :eek::grin Toki piti käydä muutaman kerran tassuttelemassa ja nostamassa takaisin alas kun seisoskeli laitaa vasten ynnä muuta, mutta sai itse nukuttua kuitenkin nuo välit niin hyvin että ei ollut paha! Kuudelta yritin nukuttaa vielä kun puoliunessa seisoskeli laitaa vasten, lähempänä puoli seiskaa totesin että ei nuku enää joten mies joka on kuorsannu koko yön vieressä nouskoon ylös. Jee ehkä meidän yöt tästä paranee, olipas maailman ihaninta nukahtaa pitkästä aikaa miehen kanssa lusikkaan! :shy: tai sitten taas ens yönä tulee se "en nuku koko yönä" yö mutta nautitaan nyt kun vielä voi :hilarious:

Lähetän tämän myötä hyviä viboja kaikille!
 
Höh Pikkutassuinen, tosi kurjaa tuommonen! :shifty: ikävä tilanne! Ootko yrittäny puhua sen ukkos kans että mistä kiikastaa?

Semmosta noin kahden vuoden ikäeroa ollaan haaveiltu! 1,5 -vuoden ikäeroa ei enää ehdi, olisi pitänyt raskautua edellisestä kierrosta mutta kieltämättä jälkikäteen mietin, että olisi varmaan tullut tuollaisella ikäerolla läheisiä sisaruksista!

Juu, oma sänky on kyllä kiva, hyödynnettiin se jo päikkäriaikaan :hilarious: tosin ollaan kyllä hyödynnetty ahkerasti talon kaikkia muita huoneita lapsen syntymän jälkeen ja ollaan kyllä melkoisia pupuja muutenki, mutta kyllähän tämä vapaus touhuilla ilman kumia innostaa ihan erilailla hommiin :angelic:

Voi vitsit kun toivon, että kaikki vauvakuumeiset pääsisi metsästämään plussaa! Yritän lähettää kaikille vastahankaisille miehille vauvakuumeajatuksia ja niille joiden menkat vielä viipyy tätiä kylään :p ja plussaa kaikille!:wav
 
Ihania, hyviä viboja huomion viesteistä tulee :smiley-bounce012:happy7:hello2

Voi että pikkutassunen kuulostaa niiiin turhauttavalta:sad001 Toivon todella, että mies nyt muuttaisi mieltään yrittämisen suhteen:Heartred Noin 1,5-2 vuoden ikäeroa täällä toivotaan.
 
Mulla tuli lopetettua imetys melkein 4 viikkoa sitten. Kaksi viikkoa lopetuksen jälkeen alkoi menkat. Yöllä jatkoin tosin vielä n. Viikon ajan imetystä. Ovis bongattu, ja tuli ihan normi kierron mukaan oikeille päiville. Reilu viikko niin pääsee tekee ekan testin :D nyt siis vaan yritän odotella :)
 
Fikus jee, toivotaan että olis heti tärpänny :) Minkä ikäinen sinun pikkuinen on?
 
Olen nyt hetken täällä lueskellut teidän juttuja sivusta. Ihan hirmunen vauvakuume iskenyt vaikka esikoinen vasta 5kk! Voi miten sitä malttaakaan odottaa vielä että voisi pikkukakkonen tulla?:grin onneksi tämä esikoinen malttaa vielä roikkua tissillä, niin saa nauttia vauva-ajasta, vaikka muuten on jo iso poika ja osaa vaikka mitä:Heartred
 
Pikkutassuinen minulla oli joskus samanlainen tilanne entisen miehen kanssa. Oltiin tosin saatu kaksi keskenmenoa putkeen, kunnes mies alko sit karttaa seksiä eikä puhunu ollenkaan. Sitten tilanne kärjisty siihen, että me vaan riideltiin ja mies tokaisi sitten että ei halua olla mun kanssa enää ollenkaan. Päädyttiin sitten eroon, mutta pikkasen jäi kusetuksen maku suuhun kun ekana haluaa lapsia ja sit kääntääkin kelkkansa ja onkin tuntenut koko ajan toisin. Miksi ei voinut vaan sanoa suoraan mitä tuntee eikä kusettaa?!! Hän vielä tiesi kuinka paljon olin halunnut aina lapsia.

No kuitenkin tämä mies on nyt historiaa ja minulla on kaksi ihanaa lasta nykyisen kanssa. Kolmannen yritys alkoi juuri. :)
 
Takaisin
Top