Imettävät kuumeilijat

Mä päätin et aletaan lopettelee imetystä, pitkään tätä pohdin ja mietin. Tässä pikkuhiljaa vähennellään, siten että vika kerta oisi 13.12 (muksu silloin 1v10kk). Olisi sitten toivottavasti helpompaa kun lähden tammikuussa töihin ja hän päiväkotiin helmikuussa. Myöskin pikku kakkosen alulle laitto voisi helpottua, jos ei nyt aiemmin tärppää.
Zoria kp25/33? Dpo2
 
Täälläpä hiljaista! Missäs vaiheessa muilla kierto on? Mä taas pähkäilen lopettaako imetys vai ei :D Yhtenä hetkenä oon yhtä mieltä ja toisena toista. Jotenkin sydäntäsärkevää kun toinen pyytää pömppää (=maitoa) ja pitää sanoa toiselle ei ja siitä seuraa pientä kitinää. Aamuimetykset nyt lopetettiin ja siten mennään nyt tovi ainakin. Katsotaan miten päätetään. Jos nyt tärppäisi, ni sitten jatkaisin imetystä eli kovasti toivon plussaa kuun lopussa.
Zoria kp27/33? Dpo4
 
Mä taisin sitten tänään lopettaa tuon 1v7kk pojan imetystaipaleen. :confused::oops: Olen iltaisin vielä ennen nukkumaanmenoa tarjonnut tissiä, eikä hän ole siitä kieltäytynyt, mutta ei peräänkään kysellyt. Tänään laitoin yöunille tarjoamatta tissiä, eikä sillä näyttänyt olevan mitään vaikutusta poikaan! Enemmän äiti on täällä palasina... :joyful:

Muuten olisin voinut jatkaa hamaan tulevaisuuteen, mutta aloitin nyt kuitenkin macan ottamisen eikä tuntunut hyvältä ajatukselta imettää silloin. Kakkonen on kuitenkin toiveissa mahdollisimman pian, joten imetys ei ainakaan edesauttaisi raskautumista.

Mut on tää haikeeta!
 
Huomenta!

Zoria ja Kirveli: Täällä myös imetystä pikku hiljaa lopetellaan. Vaihtelevasti pikku mies käy kerran tai kaksi tissillä ja vuoden vaihteessa kun töihin palaan se aamuinen tissituokio jää ehdottomasti pois...ihan vaan aamukiireen takia..

Mulla tänään dpo 9 ja piinapäivät meneillään. Katsotaan lopputulos sitten ensi viikolla... Olo vaihtelee epäuskosta varmaan "juu, raskaana olen" fiilikseen. Ens perjantaina ois kunnon pippalot tiedossa ja iteasiassa pikkasen häirittee ajatus plussauksesta. Että just ku äitee pääsis kunnolla rentoutuun kylille kaikessa tällingissä ni pärähtää kahta viivaa?! :wacky: No, kyllä prioriteetit tietysti on selvät, mutta silti tympii jos plussaan niin joutuu keksiin tarinoita, miksi ei maistu skumppa/glögi/siideri/drinkit. :shifty:
 
Moikka taas! Täällä uutta yritystä, parhaillaan dpo3-4 (ff sanoo 3, itse arvelen että 4). On jäänyt kirjoittelu, kun meillä loppui imetys kp1. Miehen kanssa päätettiin yhdessä, että nyt loppu. Meillähän oli vain iltaimetys jäljellä. Aika tais olla ihan sopiva, sillä neitikään ei ollut lopetuksesta moksiskaan. Kaksi km/kemiallista peräkkäin, niin kyllä sitä tuli mietittyä onko imetyksellä osuutta, vaikka esikoista imettäessä saatiinkin kakkonen aluille..

Jään kyllä lueskelemaan tätä ketjua, mutta ehkä jää päivittely nyt vähemmälle..
 
Mulla tyttö kyllä pitää huolen että saa aamumaidot. Välillä kyllä aamuja ja päiviä että jää maidot kokonaan välistä. Ja täyspitkää työpäivää teen.
Mut ehkä mä oonki tämmönen outo imetysintoilija joka ei malta lopettaa (eiku oikeesti, odotan että itse lopettaisi ja kyllähän se vähenee). Ikää 2v 7kk
 
Käpynen; teillä on tosi kunnioitettavan pituinen imetys takana! Mä pidin sitä yhtä vuotta vähimmäismääränä ja siitä sitten tosi hitaasti vähennetty, mitään varsinaista vieroitusta ei ole tarvinnut tehdä (paitsi yöimetysten kanssa). Mut kyllä se lopettamispäätös oli vaikea pala itelle! Poika ei ole moksiskaan. :joyful:

Ja Eliza; tee testi vasta pippaloita seuraavana aamuna! :hilarious: Ei vaan, en itsekään pystyis olla epätietoisuudessa. Esikoisen kiinnittyminen on tapahtunut laskujeni mukaan PoriJazzeilla, kun tuleva mamma veti oikein pitkän kaavan mukaan. :wink
 
Käpynen mä oon samalla linjoilla. Nyt eka vauva jonka kans menty taaperoimetykseen ja toivon pääseväni 2-3v asti. 3v lähtee hoitoon ellen aiemmin löydä uutta työpaikkaa, vaihdan nyt alaa. On mulla siis vakipaikka, en vaan halua sinne tai sille alalle enää.

Jos työpaikka tulis vuoden päästä kun osaan uuden alan niin sit poika lähtis hoitoon aiemmin mut en sen takia lopettaisi imetystä. Nyt kun on pari kaveria lähtenyt töihin ja imettää vielä pieniä niin ovat sanoneet kuinka helppo on päiväkodilta päästä lähtee kun voi eteisessä antaa tissin ja lapsi lähtee iloisena kotiin. Meillä aina pojat lähtenyt päikystä kuin perseelle ammutut karhut :D toivon et pääsen sinne asti :)

Täällä ei uutta. Poika alkaa oleen jossain tahtoiässä nyt. Oli aivan kamalalla piruiikka-tuulella yks ilta ja mies vaan kysy et "Haluaks muka oikeesti lisää kun tuokin osaa olla tollanen". Aloin pohtii. Onhan se raskasta mut kyllä se 4. mielessä aivan pyörii.. Mut ei, mies ei halua. Alkaa oleen ehdoton ei. Sanoo et liikaa stressiä ja isoja muutoksia tulossa. Koti ei mee kaupaksi, talonrakennus seisoo jne. Ei suostunut menee vielä kihloihin kun sekin liian iso muutos. Sanoi et sit kun talo valmis.. Hohhoi.. Se rakastaa mut kun se ei kestä liikaa isoja asioita. Ehkä se onkin järkevä ihminen :D

Yösyötöt on pysynyt poissa mutta aamuviideltä se herää joka aamu tissille. Ja viime yönä 04.35-07.10 tissillä... Pitäis siitäkin päästä vielä eroon. Ens viikolla aloitan että alan vaan nousee ylös ja keittää puuroa. Sit vasta tissi. :) Kai se joskus helpottaa.
 
Mä en oo oikein osannut kirjoittaa mitään kun mun kierto on niin sekava. Nyt mennään kp 35, eikä mitään tapahdu. Limat oon bongannu kahdesti tässä kierrossa, mutta tikulla en oo ovista saanut kiinni vaikka pakettikaupalla oon niitä tuhlannu. Eilen oli jäätävää menkkakipua, tänään ei mitään. Elimistö käyttäytyy todella oudosti, kai se imetys vaan sekottaa pakkaa...
 
Mitäs tänne kuuluu? :) Kovasti on ketju hiljentynyt..

Tänne kuuluu tämmöistä :)
dae43c6a19022dd89e94fe62f9d5f800
toivottavasti nyt kolmas kerta menee ihan loppuun saakka..
 
Oi, onnea mannikka! :)

Täällä on tylsä vaihe kierrossa meneillään. Kp6 ja normieloa.. Ens viikolla sitten toimenpiteitä. Jospa jouluaattona saisi itsekin tommoisia viivoja katsella.
 
Ihanaa, Mannikka!! Kaikkea hyvää odotukseen :)
Joo, mulle olis kelvannut ihan ovulaatiokin. E-hei, kierto ihan sekaisin edelleen. Nyt oon vissiin 10-11 päivää myöhässä. Alkuviikon ma-ti oli ekat ovislimat, eli jos silloin oli myöhäinen ovis, vois kuvitella 2-3 päivän päähän vuodon. Sit ois niinku viikon luteaalivaihe, mikä sopisi tähän epämääräiseen kaavaan. Kyllästyin testailuun ja mittailuun.
Katja kp 37
 
Äh, katjusha. Ärsyttävää tuollainen. Mulla on siis kp6 meneillään ja o-testi näyttää melkein tasavahvoja viivoja.:wideyed: Alamahalla ei oikein oloja ole, joten katsotaan jospa illalla/ huomenna haalenisi. En vielä kyllä ovulaatiota haluis...eihän se limakalvo ehdi valmistautua näin pian menkkojen jälkeen?! Ähjapöh! Toisaalta, tuo 1v taapero kyllä sai ilmeisesti alkunsa (lopullisen lasketun ajan perusteella) ovulaatiosta, joka oli kp 8, eli onko tää mulle ihan normia, mutta aiemmin kun en testejä oo tehny ni ei asiasta oo hajua ollut.. hmmmm
 
Onnea Mannikka!

Katjusha, voi hitsi kun on kierto sekaisin:sorry:

Täällä onkin jo kp31. Luulin olevan suunnilleen kp20:wideyed: onneksi tämä ketju aktivoitui, niin tuli itsekin illalla tarkistettua ja sain napattua siteet tänään matkaan mukaan!
Oireita olisi kyllä vaikka muille jakaa, mutta kaikki päinvastaisia ku esikoisen alkuraskaudessa. Tämän viikon on pitänyt jatkuvaa kovaa janoa, saunassa heikon olon tunnetta, jalkojen palelua mutta muuten hikoilua, lievää pahoinvointa, suurta ruokahalua, ja ääretön himo hesen kerroshampurilaiseen!
Noi kaikki oireet on tuttuja raskaudesta, mutta vasta myöhemmiltä viikoilta. Edellisessä alkuraskaudessa oli lähinnä pissahätä sekä kovat menkkakrampit.

Mutta todennäköisyydet on ehdottomasti menkkojen puolella :wacky:
 
Oih, onnea odotukseen mannikka! :Heartred Toivotaan, että kaikki menee hyvin! :)

Elizalle peukut pystyssä että tontut kuulee toiveen :D

Katjusha, onpa kyllä erikoinen kierto.. teitkö sitä fsh testiä nyt? Jospa nyt pian pääsisit uuteen kiertoon. :)

Täällä taidetaan elää dpo1 tai 2 ja nyt oli mahdollinen ovis siirtynyt kp 16 tai 17.ään. Eli jospa luteaalivaihekin olisi edes sen 10 pvää. Ehdin jo varata ensi viikolle vyöhyketerapian mutta se täytyy nyt perua jis/kun ovis jo oli. Onko kukaan kokeillut vyöhyketerapiaa? Ja mitä mieltä yleisesti olette siitä?
 
Kadonnut, onnea hyvistä ultrakuulumisista!
Nennalle Tsempit, mieluummin tietysti sulle plussaa toivon :)
Gunvor, joo tein fsh-testin kyllä kp 4, mutta en saanut aamupissasta tehtyä. Tulos oli ihan lupaava, mutta en tiedä onko tässä ovuloimattomuudessa mitään tekoa FSH:n kanssa. Mullahan oli tavallaan liki ovisplussa kp 14 main, mutta lämmöt ei sitte noussut. Tosin limantapaistakaan ei silloin näkynyt, että en uskonut ovulaatioon yhtään.
 
Ihanaa mannikka, onnea!

Täällä ei mitään merkkiä kierron heräilystä. Just piti aloittaa unikoulu että saisi viimeisenkin yösyötön pois, mutta lapsonen tulikin tietysti kipeäksi ja tankkailee 100krt yössä. Jos sitten kun hän paranee..
 
Takaisin
Top