Imettäminen

Meillä meni vähän niin, että kun alkuun yritin vain vähentää imetystä, niin poika oli koko ajan kärttyinen ja vain enemmän halusi tissille. Se vaihe kävi kaikkien hermoille. Lopulta päätin yhtenä torstaina, että tänään en imetä ennen klo 12 ja sitten kun päästiin siihen 12 niin päätinkin, etten imetä ennen klo 18 ja lopulta se imetys vain loppui. Näin ollen ei ollut myöskään mitään haikeaa viimeistä imetystä jne. Tuohon saakka meillä oli päivisin oltu tissillä ihan kymmeniä kertoja päivässä.

Poika oli pari päivää kärttyinen ja repi mun paitaa. Pahempi oli kuitenkin mun oma olo kun tuntui jotenkin syylliseltä. Mutta sekin helpotti parissa viikossa kun huomasin että lopettaminen oli meille kaikille oikea ratkaisu.
 
Triina, mä oon miettiny tota samaa... Et jos vaan laittais kerrasta poikki. Oon yrittänyt vähentää ja sen tuloksena viime yönäkin tyttö nukkui lähes koko yön tissi suussa. :/ Mä uskon, että tuosta päiväimetyksen luopumisesta selviän suht helpolla, kun voi keksiä muuta puuhaa ja hämätä niin... mutta noi yöt, huh! Olin jo aiemmin päässyt yhteen aamuyön imetykseen, mutta nyt...
 
Jemppu mä lopetin esikoisen kanssa niin, että päiväimerykset ensin pois, kun niistä poika luopui helpoiten ja viimiseksi yö. Pari yötä oli itkusempia. Noin sai rinnoille mahdollisuuden tottua tilanteeseen.
 
Meillä päiväimetykset väheni ruokailujen yhteyteen, mutta yöimetykset lisääntyi, vaikka niitä on alle 10 vieläkin. Nokkamukista ei juurikaan juo, joten ainakin saa nesteitä imetyksen kautta.
 
Meillä toki ollut jo siitä lähes 5kk iästä alkaen kokonaiset yöt, että en ole imettänyt yöllä. Luultavasti itse tekisin ehkä niinpäin että yrittäisin ensin vähentää yön imetyksestä. Että päättäisin vaikka, etten ennen kello viittä imetä tms. Tai liittäisin sen tissin selkeästi heräämiseen. Mutta helppoahan mun on täältä huudella hyvin nukkuneena. Sen kuitenkin tiedän, että imetyksen lopettaminen äidin toimesta vaatii melkoista tahdonvoimaa. Ja siinä käy läpi ihan kaikki mahdolliset tunteet. Mutta ne kaikki muuttuvat kyllä positiivisiksi ihan nopeasti.

Tsemppiä kaikille!!!
 
Mä lopetin tytöllä jo jokin aika sitten yöimetykset, en nyt suoraan osaa sanoa milloin:D
Ehkä 3-4kk sitten?
Ja nyt meillä on menny vajaa kuukausi että oon ottanu tytön n. Kerran päivässä rinnalle. Ei siis ole itse pyrkinyt rinnalle, mutta kovin mielellään maitoa imenyt tarjottaessa ja varsin rentoutuneeksi mennyt sen jälkeen :Heartred viimeisen kahden viikon ajan saattanut imetyskerta jäädä jokupäivä välistä tai sitten siirtyä myöhäsempään ajankohtaan. Mä jo aattelin et viimenen imetyskerta meni jo mutta sitten parin päivän imetystauon jälkeen oli itellä ihan semmonen olo että maitoa oli vielä herunut hiukan rintoihin ja toissapäivänä annoin tytölle vielä pienet huikat:) Ja nyt on ihan semmonen fiilis että imetys oli tälläkertaa tässä. Tyttö ei tilannetta oo valittanut ja omatkin rinnat päästä suht helpolla.
Jos oon huomannu et tyttö ei ruokailuitten yhteydessä juo tarpeeksi, niin oon antanu sille mamin tuttipullon jossa vettä hänelle itselleen 'leikkikaluksi' jossakin välin päivää.
 
Mä imetän edelleen päivin öin. Yöt nykyisin siinä 4-5 aikaan, jopa pari yötä tyttö nukkunut aamuun asti ilman tissiä. Päivisin voi olla hyvinkin pitkiä taukoja, mutta täällä jatkuu imetystouhut edelleen.
 
Meillä loppui imetys ennen joulua. Olinkin imettänyt enää vain aamuisin ja kun tyttö ei sitten enää itse tissiä kaivanut esille, niin ajattelin että ehkä tämä oli tässä. Vähän on ehkä haikea fiilis. Sekä pinkeä! Tissit näyttää pitkästä aikaa tisseiltä kun ovat maidosta pinkeinä. :-D Kauankohan tässä menee, että tämä tästä tasoittuu? Maitoahan voi vissiin tulla pitkänkin aikaa vielä, mutta tämä pinkeys nyt häiritsee.
 
Tuffe, kannattaa itse pumpata maitoa tai lypsää sen verran että olo helpottaa. Voi tulla muuten rintatulehdus, jos maitoa pakkautuu rintoihin... Kyllä se siitä sitten helpottaa vähitellen :)
 
Musta taas tuntuu et tissit onku Teepussit:sad001 ehkä ne sit joskus palautuu takaisin?:confused:

Ja eiköhän se tuffellakin ala kohta olo helpottaa:) niinkin jemppu jo sanoikin, et jos olo rinnoissa pinkeä niin kannattaa tyhjentää niitä harvakseltaan. Kyllä se maidon tulo siitä sitten hiljalleen hiipuu:wink
 
Meillä myös imetys loppui tuossa joulun alla. Oli helppo lopettaa. Muutaman kerran joutui lypsämään pinkeyttä pois mutta tosi nopsaa rauhoittui. Ei tosin enää ole niin kiinteät..
 
Takaisin
Top