Imettäminen

Imettääkö kukaan muu enää öisin kuin minä, jonka pieni on huono syömään iltapuuroa ym?
 
Minä imetän! :) Oon pyrkinyt vähentämään kylläkin. Viime yö meni yhdellä aamuyön imetyksellä, mikä ei mua haittais lainkaan. Edellisyönä typy veti ihan kauheat raivarit, jossei tissiä saanut halutessaan... Huusi, itki, raivosi, raapi, repi, löi... "Anna, anna!" :O
 
Mie imetän kans yöllä. Vain 1-3 kertaa/yö vaikka poika syö ihan hyvin puuroa tms. illalla.
 
Meillä se on 01-06 välillä kerran, joskus lussuttaa aamuyöstä uudemman kerran kun jatketaan samassa sängyssä unia. Viimeiset pari yötä viiden aikaan, joka käy mulle. Puuroa ei suostu syömään, mutta syö sitten leipää ja sosetta ja nukahtaa tissille.
 
Täällä ollaan päästy onneks yösyömisestä:) tai siis viikkoon ei oo yöllä syönyt. en tiedä helpottiko tuo kun siirrettiin tyttö nukkumaan isoveikan kanssa viereiseen huoneeseen. Ite täytyy siis sen verran oikeesti herätä et käy kurkkaa mikä likalla on herätessä meininki, yleensä sen kun laittaa takaisin pitkälleen, niin nukahtaa hetkessä. Vaan kylläpähän makkari tuntuu tyhjälle ilman pinnistä!
Muutomana aamuna heränny siihen et lasten huoneesta kuuluu aikamoinen mekkala ja isoveikka on ollu typyn sängyssä. Pitäis varmaan ottaa pinniksestä laita pois ja laittaa matalampi turvalaita tilalle, et typy pääsis tarpeenmukaan isoveikkaa pakoon.
 
Mä siirsin kans tytön isoveikan kaa samaa huoneeseen, ku ajattelin et yöimetyksen vähentäminen onnistuis niin helpommin. Tähän asti tyttö nukkunut mun kainalossa, nyt pääsi jatkettavaan sänkyyn nukkumaan. :)
 
Meillä on nukkunut kauan omassa huoneessa, ei oo auttanut :D
 
Musta tuntuu et usein yöllä herätessään tyttö vaan haluaa tarkistaa sen että joku on sen lähellä, ettei oo yksin. Meidän pieni :Heartred
 
Juuri ku pääsin tänne kehumaan et yöimetykset ois ohi, niin ta-daa! Ainakin kolmena yönä täyty antaa tissiä.
 
Meillä loppui imetys kokonaan kolme viikkoa sitten eli noin 13,5kk iässä. ihanan vapauttavaa! Kun kaksi viikkoa oli kulunut poitsu yhtäkkiä nosti mun paitaa, nauroi hö-hö-höö ja hoki "tisssss, tisssss"
 
Mä kyl olisin aika valmis luopumaan imetyksestä kans, mutta tyttö ei... Tahti senkun kiihtyy. Muita useasti useasti päivällä ja yöllä imettäviä? :/
 
Päivällä usein, yöllä vielä kerran herää. Mä alan olla vähän väsy kanssa imettämiseen mutta meillä tulossa muutoksia paljon niin ajattelen että toiselle se imetys on niin tärkeää että enköhän mä jaksa vielä
 
Mie kans imetän useasti päivällä ja yöllä. Vielä ei olla valmiita luopumaan imetyksestä.
 
Mäkään en nyt tähän hätään vielä lopeta, kun tuli muutto yms. Ei liikaa muutoksia samaan aikaan... Mutta alkaa kyllä oma jaksaminen olla kortilla. Täällä tyttö heräilee öisinkin vaatimaan tissiä useita kertoja... Huoh. Ihana kamala imetys :)
 
Meillä on pikku hiljaa imetyskertoja vähennetty ja enää imetänkin vain aamuisin. Tytön kun herättyään koppasen viereen pötköttämään niin heti kuuluu hiljainen kuiskaus "tissssi". :-D
 
Mä lopetin imetyksen pari viikkoa ennen kuin poika täytti vuoden. Oli itselleni kova pala, mutta huomasin, että pojalle se teki ainoastaan hyvää. Hän pystyy rentoutumaan aivan ehdottomasti paremmin kun ei tarvitse tissiä metsästää koko ajan. Ja läheisyyttä! Sitä on paljon enemmän nyt!! Syli kelpaa ja haleja ja pusuja satelee. Myös isin syli on nykyään hyvä. Ja vieressäkin pystyy nukkumaan rauhallisesti!
 
Miten teillä lopettaneilla ja vähentäneillä on sujunut? Onko onnistunut ilman suurempaa vääntöä? Hirvittää, kun tällä typyllä tuntuu olevan aika voimakas tahto... :)
 
Minä(kin) lopetin imetykset pari viikkoa ennen vuoden täyttymistä. Jo yövierotettu kaveri alko esittään öisin vaatimuksia, niin päätin että loppukoon maidon tuoksu kokonaan. Meillä meni vierotus (n2vk:n kuluessa) ihan hyvin, muutaman kerran esitti vauva minun paitaa repimällä toivetta tissille pääsystä, mutta hyväksy harhauttamalla imetyksen väliinjäännin. Samaa mieltä kuin Triina, että vaikka haikeeta oli päättää se vaihe elämässämme, niin tämä uusi vaihe sopii paremmin meille kaikille. Ei siis jäänyt harmittamaan imetyksen lopetus.
 
Meillä vähentäminen sujui aika kivasti. Vähennettiin aina yks imetyskerta per viikko, ekaks tais jäädä aamupäivästä yks imetys pois, sit seuraavalla viikolla iltapäivän imetys pois jne. Välillä tyttö tuli aina repimään puseroa alaspäin, mutta sanoin aina että nyt otetaan jääkaapista maitoa, myöhemmin vasta tissistä. Tyttö pian oppikin osoittamaan jääkaappia kun halus maitoa. :-) Saa nähdä milloin aamutissittely lopetellaan, ei oo vielä mikään kiirus sille.
 
Takaisin
Top