Imettäminen

Meillä yöimetykset lopetettu; herää klo 3-4 varmistamaan, ettei ole yksin eli tutin tuikkaan suuhun hälle, n klo 6 siirtyy vielä meidän väliin n tunniksi torkkumaan. Joinakin aamuna voin puuron antaa ensin, joinakin aamuna on niin nälkäinen, että pitää tissitellä ensin. Ruokahalu on parantunut huomattavasti soseiden suhteen, maitoillaan vain ruokailujen yhteydessä. "Maito on ensisijaista ravintoa vuoden ikään" ei koskenutkaan meidän vauvaa, piti saada soseita menemään enemän... Ennen tätä ruokailujen yksinkertaistamista tuntu hampaiden tulo häiritsevän ruokailuja, nyt vaikka muuten selkeesti oireilee hampaita ei enää ruokailuja oireet haittaa.
 
Eroahdistukselta kuulosti Hepsulin kertoma. Sitä täälläkin on. Yöllä mun ei auta kuin imettää kun ei tuttiakaan ole.
 
Jemppu
Voi olla. Yks aamu heräsi seitsemältä ja lykkäsin tissiä suuhun mikä oli virhe kun sitten meinas nukahtaa rinnalle ja seuraavana aamuna toistui juurikin 5-6 välillä.. Nyt olen sitte noussut vaan aamun jos hän herää vaikka seitsemältä ja annan suoraan aamupalan.
 
Nojooooo meillä on tullut nyt tavaksi tuo aamutissinukkuminen. Poika herää 6-7:30 välillä ja haluaa heti tissille ja nukkumaan viereen. Mun mielestä se on ihanaa, mutta vähän tietysti rassaa jos alkaa heräämään jo aikaisemmin. Nyt ollaan mökillä ja, koska myös esikoinen nukkuu samassa aitassa meidän kanssa, on minun pakko ottaa vauva ekasta inahduksesta tissille, jottei isoveli herää. Eilen se inahdus oli jo vähän ennen kuutta....

Kotona poika saattaa jutella ja nukahtaa uudestaan ilman tissiä. Tosin konttaamisen tultua kuvioihin, on uudelleen nukahtaminen ommut harvinaisempaa. Oli kuitenkin kiva huomata että poika osasi nukahtaa esimerkiksi isänsä viereen ilman pulloa! Mun viereen ei nukahda mitenkään ellei saa ruokakuppia suuhun.
 
Triina, meillä on tuota samaa. Nykyään herätään siinä kuuden pintaan joka aamu ja tyttö haluaa rinnalle. Joskus jatketaan siinä vielä unia. Tämä on ainut kerta päivästä jolloin imetän enää. Maidontulo ei varmaan kauaa kestä tätä menoa.
 
Yhtäkkiä mulla pakkaa maitoa hirveet määrät ja heruminen tuntuu samalta kuin ekoina kuukausina! Aika hassua. Pitkän aikaa kun on jo ollut vallan luppakorvameininki.
 
Mä hokasin että oon tässä jonkin aikaa päiväsaikaan "tyrkyttänyt" tissiä tytölle. Tai no siis kokeillut huolisko ja ehkä vaan kerran päiväsaikaan jaksaa pidempään tissitellä, muuten se on oikeestaan huikka tai kaks ja sit piisaa. Pitäis varmaan hiljalleen vähentää sit imetyskertoja (tai no tyrkytyskertoja). Ennen nukkumaanmenoa tissitellään myös pidempään ja yöllä kerran. Alanko tarjoamaan korvikemaitoa ruokailujen yhteydessä vai riittääköhän nuo kolme pidempää imetyskertaa vuorokaudessa?
 
Tuffe, lapset on erilaisia, mut meillä likka kyllä ilmoittaa milloin tissiä haluaa. Konttaa vaikka toisesta huoneesta suoraan syliin.

Ja kohtahan näille meidän vauvoille voi rueta antamaan myös hapanmaito tuotteita ruuan yhteydessä mm. Piimää. Meillä tytsy nyt 9 kk ja käypi uudesta kuumeesta johtuen usein rinnalla päiväsaikaan, ni en oo pitäny kiirettä piimän tarjoomisen kans. On muuten esikoisen herkkua se. Vaikkakaan itse en niin piimästä välitä ni tuli sit aikoinaan esikoiselle sitä siis hommattua ja hyvin uppos alusta alkaen.
 
Jahas, eilen ja tänään tyttö vaan purrut tissiä. Kerran vaan suostunut vähän aikaa tissillä olemaan, muuten vaan virnistää kiellolle ja sille, etten uudestaan tarjoa rintaa kun on purrut. Ei edes nukkumaan mentäessä tisu kelpaa. Eilen illalla sitten pitkän huudon jälkeen laitoin maitoa nokkamukiin ja yritin tarjota tytölle -huudoksi meni. Jossakin vaiheessa sitten laitoin tytön sänkyynsä nokkamukin kanssa ja hän otti istuallaan pari pitkää huikkaa ja "kaatui" kuorsaamaan. Tänään ei onnistu sekään. Mies meni nyt jatkamaan nukuttamista mutta ihan huutoa tuo on.. Näinköhän loppuu imetys tähän vai liekö joku vaihe. Soiteltava varmaan neuvolaan vinkkejä varten jos huomenna vielä jatkuu.
 
Lopetin tuossa n. viikko sitten imetyksen hyvillä mielin ja tosi hyvin on mennyt. Ei kiristä mistään, ym.
 
Meillä on yhtäkkiä imetys taas räjähtänyt ihan käsiin. Poika roikkuu tissillä monta kertaa päivässä. Tilanne ei erityisesti mua haittaa, koska yöllä nukutaan kuitenkin. Mutta ihmettelen vaan mistä tämä nyt johtuu?

Meillä oli jo vaihe, että pojan itkut sai mieskin loppumaan, mutta nyt on taas niin, että jos tissit vain ovat saatavilla niin ei kyllä MIKÄÄN muu auta. Haluan imettää vähintään sinne 1v asti, mutta nyt huomaan että kylläpä vaan tulee se vierottaminen olemaan melkoinen lysti....
 
Täällä onneksi meni puremisvaihe ohi. Ja nyt kun tyttö ollaan opetettu nukahtamaan itsekseen omaan sänkyyn niin yöllä ei tarvitse välillä imettää kertaakaan, joskus kerran (koputanko nyt puuta..). Jospa yöimetys hiljalleen jäisi pois, ei haittais äitiä ollenkaan. :-)
 
Triina, olisko eroahdistusta tuokin tissilläroikkuminen. Meidän ukkelista on tullut kunnon takiainen.,jollei ole lahkeessa kiinni niin kiipeää syliin tuon tuosta. :)
 
Meillä ollaan lopetettu imettäminen ja hyvin ja helposti on mennyt. Poika nukkuu myös paljon paremmin.
 
Meillä päiväimetys on vähentynyt selvästi ja vaan aterioiden yhteydessä tarjoan tissiä. Mutta tuo yöllinen tissillä roikkuminen! Ei näy loppua ja pahemmaksi vaan menee... Onko kokemusta, mikä unikoulu olis vieressä nukkuvalle tissitakiaiselle hyvä..? :D
 
Jemppu meillä meni yllättävän helposti yötissistä vieroittaminen ns väärällä tekniikalla eli minä maidon tuoksuinen otin vauvan viereeni: hyssyttelin, silittelin ja tarjosin tuttia. En väitä, että kaikilla menis yhtä hyvin, mutta siis mahdollista että ilman virallisempaa unikoulua voi jättää yöimetykset. Itsensä pitää vaan tsempata ettei luovuta.
 
Meillä kans se, kun ei tuttia enää puoli vuotiaasta oo syönyt, ettei oo mitään tissin tilalle laittaa :/ Varmasti tulee tyttö protestoimaan, kun ei tissiä enää saa, ja sitten herää isoveli, ja kukaan ei sen jälkeen enää nuku :D Tää on mun pelko, miks oon unikoulua lykännyt ja lykännyt...
 
Jemppu, meilläkään tyttö ei oo huolinu tuttia pitkään aikaan ja itsellä kanssa pyörinyt yöllinen mahdollinen kaikki herää skenaario mielessä. Toisina öinä tytsy nukkuu paremmin kuin toisinaan. Useinmiten ku tytsy herää ekaa kertaa yöllä hää siis aina nousee heti seisomaan, ni laitan sänkyynsä takas mahalleen ja pidän kättä kevyesti sen pyllyn päällä. Toisinaan taputtelen ja heijaan myös. Jos ei auta, otan syliin ja seisoskelen sen kanssa tyttö milloin missäkin asennossa että sais hiljaseks. Ekan kerran alkuyöstä yleensä onnistuu, mut aamulla siinä 5-6 aikoihin onkin sitten jo eri juttu. Voipahan sitä kokeilla, mut neiti yleensä rauhottuu vasta rinnalle.
 
Ja siis yritän pitää yö imetykset max 1 kertaa/yö. Arkena en niin viitti tyttöä pitää yöllä hereillä isännän takia mut viikonloppuisin on ollu jo jonkin aikaa imetyksen lopetuksen suhteen yrittämistä.
Ja musta tuntuu edelleen et tää meijän neiti heräilee välillä ihan vaan piereskelemään tai röyhtäisemään välillä. Ja samalla täytyy tarkistaa ettei vaan ole jäänyt yksin meidän makkariin:wink
 
Joo, toi yksi aamuyön imetys mua ei haittaisi lainkaan, mutta usein tuntuu tunnin välein heräilevän vaatimaan tissiä, niin siinä alkaa jo omat unet kärsimään aika pahoin... Ja ylläri, kun pääsin tänne asiasta taas valittamaan, niin viime yönä heräsi vain muutaman kerran :D Hieno yö meille!
 
Takaisin
Top