Imettäjät

Meillä selbästi tytyö nukkuu pidempään kun äiti ei ole vieressä haisemassa maidolle :)
Mies nukkui tytön kaa viime yön niin meni 23-04 ilman herätyksiä. Muuten heräis tuossa välissäkin. 2herätystä yöllä on mulle ok. 5 tekee tosi höttösen olon. Nyt usein 1-3 herätystä
 
Meillä nyt kolmas vuorokausi imetyksen lopetuksesta.. vähentäminen meni hyvin, tyttö sopeutui helposti. Lopuksi imetin vain aamulla aikaisin ja joka toinen päivä toisen rinnan, niin lopulta maidonkin nousu väheni.. herättää ristiriitaisia tunteita lopetus mutta kun miettii sitä kipua mikä rinnoissa oli niin nyt on niin paljon helpompi hengittääkin.. tyttö on ihmeen hyvin tottunut pelkkään vieroitusvalmisteeseen, iltamaito minun antaa kyllä niin että tyttö on syöttötuolissa, siinä juo paremmin kuin sylissä..
 
Mullaki 9kk synnytyksestä ja kohta kuukausi imetyksen lopetuksesta eikä menkat ole vielä alkanut.. eikä ole hormonaalista ehkäisyä.. taisi kyllä mennä esikoisenkin imetyksen lopetuksesta se pari kk ennenkuin alkoi.. ei ole ikävä mullakaan :grin
 
Mulla alkoi. Imetyksestä huolimatta. Maito oli ovulaation aikaan tiukassa ja uudelleen kuukautisten ekat pari päivää. Auttoi kun nappasi ison annoksen kalsiumia ja magnesiumia kuurina. Niin ja mielummin eri aikaan (2h väliä) tän tiesi sanoa mun imetysohjaaja kun kysyin.
 
Ei täälläkää menkkoja, tosin minipillerit käytössä jotka myös pitää ne poisaa. Ei ikävä!
Itse imetän vielä lähinnä kun mennään nukkumaan-päivällä ja illalla- tavasta pitäisi päästä eroon mutta on niin vaikeeta :/ lisäks pikkune käy tissillä yöllä melkee 5-7x joista oikeesti syö sen kerran aamuyöllä. Huoh alkaa jo väsyttää tämä tuttina olo....
 
Mulla alkoi 6kk synnytyksestä menkat. Toivoin kyllä että ois koko imetyksen pysyny pois :) Maidon tuloon en oo huomannu vaikutusta, mut sitä tulee ennemmin enemmän ku vähemmän kokoajan :D imetän päivällä 4-5krt, nyt alkaa kypsymään ajatus siitä että vois niitä ruveta vähentelemään pikkuhiljaa...
 
mulla ei oo vieläkään alkanu menkat. Vauveli ei kyllä muuta juokaan vielä kuin tissimaitoa, niin ei oo hirveesti imetyskerrat vähentyneet
 
Oon niin kateellinen teille joilla ei oo menkkoja.. En halua ehkäisyä ku oli toiveissa toinen pieni asap mutta perkele ku nää menkat saattaa kestää jopa 3 viikkoa putkeen.. Eikä tk:ssa lääkäri suostu määräämään metformiinia uudestaan mulle.. No ei auta..

Meillä poika on viimeiset 3 yötä jättänyt syömättä 21-04 välisenä aikana kokonaan.. Yleensä tuolla välillä on syönyt vähintään kerran tai kaksi..
 
aika raastavan pitkät! Onko ollu menkkäkipuja? Mä toivoisin jos synnytys ois vieny menkkakivut mukanaan :D
 
Ah, poju sai puraistua maanantaina nänniin haavan, joka ei vaan meinannu lähteä paranemaan. Piti käydä sitten hakemassa ab-kuuri, kun viime yönä nosti kuumettakin.
Nyt oon sitten imettänyt vaan toisesta rinnasta ja pumpannut tätä toista, onneks näköjään vielä heruu pumpulle.
 
aika raastavan pitkät! Onko ollu menkkäkipuja? Mä toivoisin jos synnytys ois vieny menkkakivut mukanaan :D

Sekä että.. Siis normaalisti tulee alkuun menkkakivut ja sit ku ns se normaali menkka-aika on ohi niin vain vuoto jatkuu ilman kipua..
 
Ääh!! toissayönä vauvalla oli vaikea yö ja suostui nukkumaan vain tissi suussa. Eilen vasen nänni kosketusarka! Ajattelin että se johtuu siitä kun vauva roikkui siinä sen 6tuntia... :/ jokatapauksessa eilen tuo nänni tosiaan ihan kosketusarka mutta koska maitoa tulee edelleen tosi hyvin oli pakko jossain kohtaa päivää imettää siitäkin ja melkein itkin verta kun imetin! Voisiko siinä olla pieni haava tai jotain... tulehduksen oireita ei ole... nyt vaan tuntuu vasemmassa kainaloissa ihmeellinen pahkura (maitotukos?) Sen aran nännin lisäksi. Laitoin lämpöpussin kainalolle/rinnalle jos se auttais ainaki mahollisen tukoksen helpottamiseks. Mutta jos kerta imetys sattuu vielä niin voisiko imetyksen lopettaa vain tästä kipeästä rinnasta? o_O
Ylipäätään en oo saanut neuvolasta mitää ohjeita imetyksen lopettamiseen tai apua jos kesken imetystaipaleen tulee ongelmia..
 
Voi että Mirri! Onko teidän paikkakunnalla imetyksen tuki ry;n tukiäitiä? He on ainoot, jotka täällä osaa auttaa, neuvolassa eivät osaa.
Mut siis ihan mahdollista imettää vain yhdestäkin jos toisesta liian kivuliasta. Mut siis pitää hitaasti ajaa alas, ettei tosiaan tule tukoksia. Kärsisikö lypsää tai pumpata?
 
Ainakin kannattaa kokeilla lanoliinilla rasvausta ihan kärkeen, josko auttaisi vähän tilannetta. Rinnat kyllä tuottaa sen menekin mukaan eli toisesta lähtee maito vähenemään, jos ei siitä syötä, mutta Alotan vinkistä kannattaa ottaa vaari eli jos kerrasta lopettaa niin tulosten vaara on suuri.
 
Se olikin sitten viides rintatulehdus :shifty: rinta on saatava tyhjäks vaikka sattuis, nyt tullu pikkusen hampaista selkee haava joka aiheuttanu tulehduksen. :grumpy: sitten kun AB ohi saa miettiä imetyksen vähentämistä.
On vaa niin että kun kerran saa tulehduksen niin helposti saat uuden. Ja kun on 'aktiiviset rinnat' eli maitoa tulee hyvin, on tulehduksen riski suurempi.
 
Mulla on kans ollut tukoksia varmaan viis, onneksi on menny ihan perus kipulääkkeillä/levolla/vauvan syönneillä ohi.
 
Se olikin sitten viides rintatulehdus :shifty: rinta on saatava tyhjäks vaikka sattuis, nyt tullu pikkusen hampaista selkee haava joka aiheuttanu tulehduksen. :grumpy: sitten kun AB ohi saa miettiä imetyksen vähentämistä.
On vaa niin että kun kerran saa tulehduksen niin helposti saat uuden. Ja kun on 'aktiiviset rinnat' eli maitoa tulee hyvin, on tulehduksen riski suurempi.

Mulle tuli kans reilu viikko sitten haava hampaista ja siitä sitten rintatulehdus. Pumppailin jokusen päivän kipeää rintaa niin, että haava alko kunnolla parantua. Mulla ei oo lanoliini auttanut yhtään, sen sijaan bepanthen toimi tällä kertaa hyvin. Putsasin keittosuolalla haavaa ahkerasti ja katoin ettei päässyt haava kuivahtamaan. Nyt on jo melkein kiinni haava, pienenpieni reikä enää.
 
Rintatulehdus x8 :/ lähteny puremahaavasta. Kaverin ikeniä kutittanu taas vaan ei näy uusia hampuja...
Vieläkö muut imettää vuosikastaan? Täällä tissitellään noin kolmesti päivässä vielä. Vähensin jo kahteen mutta saman tien tulehdus niin koitetaa ab-kuurin jälkeen..
 
Takaisin
Top