Imetättekö vielä?

squiik

Satasella mukana keskusteluissa
...ja miten usein?

Itsellä imetys jatkuu, aterioiden jälkeen aina ja joskus yölläkin. Neiti pitää myös vielä maitopäiviä, jolloin selvästi ei ruoka maistu vaan haluaa vain maitoa - yleensä toki noinakin päivinä luonas ja päivällinen menee kuitenkin hyvin...
 
imetän edelleen unille mennessä ja illalla n 5kertaa päivässä joskus öisinkin kerran.
 
Meillä tyttö imee vielä n. 8-10-12krt päivässä, vaihtelee aika paljonkin sen mukaan, ollaanko ihan kotona vai menossa paljon. Öisin ei juurikaan, korkeintaan joskus 6 aikaan aamulla ja tämä meni ihan neitin omasta tahdosta loppujen lopuksi näin, että ei syödä enää öisin - sen jälkeen kun olin itse vähentänyt yösyöttöjä reilusti kun niitä alkoi olla jo 7 yössä... emoticon
 
Imetys loppui jo syksyllä :(. Poika itte ei ennää vain alkanu rinnalle päivisin ja lopulta se meni yölläki siihen, että tunti syömisen jälkeen oli taas nälkä, joten jätettiin sitte kokonaan pois. Nyt jälkeenpäin harmittaa, että tuli alotettua kiinteät niin aikaisin, ois voinu jatkua pitempään imetys, jos ei olis niin aikasin alottanu (4kk..). Jälkiviisaus on paras viisaus :P. Tietää, mitä seuraavan lapsen kanssa tekee toisin ;).
 
Meillä ei olla imetty enää pitkään aikaan. Ajatuksissa oli, että ainakin sinne puoleen vuoteen jos vain mahdollista. Toisin kumminkin kävi, kun alkoi maistella kiinteitä niin maidon tulo väheni sitä mukaan. Ensin väheni päivällä ja sitten yöllä, kunnes lopetin kokonaan koska ei sitä maitoa tullut. Ruoat maistuu meidän tytölle hyvin ja on kova syömään! :)
 
Täällä siis EDELLEEN imetys jatkuu, vaikka 1v. tuli eilen täyteen. Vähän ristiriitaisin tuntein - toisaalta mukavaa, kun maitoa tulee, toisaalta ahdistaa, kun tyttö on edelleen niin paljon minussa kiinni...

Päätin, että jatkan vielä heinäkuulle asti, kun lähdemme kesällä reissuun. Huomasin keväisen reissun aikana, että imetys lentokoneessa on todella kätevää ja matka sujui sen takia leppoisasti. Heinäkuun jälkeen valtaan sitten tissini takaisin ja toivon, että joskus pääsisi taas suhteellisen normaaleihin kuppikokoihin emoticon

Muita "kohtalotovereita"...?
 
Squiik minä tosiaan toivon, ettei omalle kuppikoolle tapahdu mitään imetyksen jälkeen...ei tuon nyt tuosta tarttis enää pienentyä emoticon  Nyt olisi sopiva. Pelkään vaan, että mitkäs "kinthaat" niistä tulee imetyksen jälkeen... ilmapallot, joista on ilmat lähtenyt pihalle emoticon

Mistähän mahtaa tietää, tuleeko maitoa enää vai ei? Minä olen alkanut miettiä, mahtaako multa juuri tulla maitoa vai imeekö neito tyhjää? Aiemmin tuli niin vauhdilla (suihkutissit...) ettei meinannut ehtiä niellä ja imeminen kuulostikin aina alkuunsa ihan joltain lypsykoneelta... Nyt ei juuri nielemisiä kuule... Mutta luulis nyt minunkin imetysmäärän riittävän turvaamaan maidontulon... Vaikka yötauko onkin pitkä, niin kuitenkin päivän aikana tulee yleensä jotakin n. 10 kertaa imetettyä. Onpa tuo neiti ainakin tyytyväinen tissiltä noustessaan että ehkä sieltä jotain tulee.

Ja muuten, minkä verran annatte vettä, te jotka vielä imetätte?
 
Minä tosiaan olen hiljalleen lopetellut imetystä. Lähinnä itsestäni alkoi tuntua siltä, että tyttö oli liian kiinni minussa. Tässä loppuvaiheessa saattoi imeä helposti 6-7 kertaa päivässäkin, ja se tuntui itsestä nyt lähes vuoden imettämisen jälkeen paljolta. On kyllä helpottanut sen jälkeen kun imetystä vähensin, tosin maitoa menee nyt sitten pullosta aika usein päivässä. Tyttö kun ei osaa vielä nokkamukista tms. juoda niin isoja määriä kuin kerralla tarvitsee/haluaa.

Itse neiti olisi varmaan jatkanut imemistä vielä mieluustikin ja maitoa tuli tosi hyvin. Nyt olen imettänyt siis vain aamuisin kun herätään ja vielä maitoa tuntuu tulevan. Tämän tietää ainakin siitä, että tytöllä on suupielissä maitoa rinnalta noustessaan. Samoin nielemisääniä kuuluu meillä vielä ihan selkeästi. Erona imetyksen alkutaipaleisiin mun mielestäni on nyt se, että maito ei enää keräänny rintoihin imetyksen välillä, vaan heruu ainoastaan imettäessä. Vähän olen tässä miettinyt, että milloin se maidontulo loppuu, kun nyt ollaan pari viikkoa menty pelkillä aamuimetyksillä ja vielä neiti jopa röyhtäilee imemisen jälkeen... 

Meillä tyttö on jotenkin juonut alusta asti tosi huonosti vettä, vaikka aina sitä on tarjottu 6kk iästä lähtien. Vieläkään ei suuria määriä juo, maitoa kyllä menee pullosta reilu desi kerralla. Vettä tarjotaan joka aterian jälkeen ja joskus välissäkin, muutamia hörppyjä juo kerrallaan eli jotain 20-30ml. Siitä kun laskee niin varmaan keskimäärin jotain desi päivässä menee vettä. Enemmänkin toivoisin menevän, mutta jospa ne juo vettäkin sitten kun on oikeasti jano. 
 
Meillä on yleensä vettä nokkamukissa tarjolla koko päivän ja neiti käykin sitten välillä hörppäämässä, kun muki sattuu näköpiiriin. Välillä toki menee kirjaimellisesti muki nurin, kun neiti lähinnä leikkii ja valuttaa tai purskuttaa vettä ympäriinsä emoticon  Mutta mukillinen suunnilleen menee päivässä, joskus enemmän, jos on kuuma tai ollaan tien päällä.

Välillä tosiaan tulee päiviä, kun tuntuu, että neiti juo vain maitoa. Sinänsä en tästä stressaa, kun tuo nyt on terve ja hyväntuulinen, mutta vähitellen olis kiva saada ne tissit itselleen. Ja joo, miehet varmaan tykkää E-kupeista, mutta olin kovin tykästynyt omiin A-kuppeihin, joita jo kovasti kaipaan...Tuntuu, että urheillessa kehon tasapaino on ihan pielessä, kun etuosassa on karmeat mollukat emoticon
 
Mulla oli vähän sama tunne kuin sulla, Squiik, että pikku hiljaa halusin jo saada tissit ihan omaan käyttöön vaan emoticon 

Mun tissit ei kyllä oo pitkiin aikoihin enää olleet tässä imettäessäkään mitkään "pinkeät pallukat", vaan selkeesti volyymia on lähtenyt jo ennen imetyksen lopettamista. Ne ekat suunnilleen 4kk tuntui, että peilistä katsoi joku silikoni-mamma emoticon Nyt on kyllä jotain muuta... 
 
Kuten tuolla muualla jo mainitsin, meillä imetetään vielä n. 2krt/päivässä. Yöllä kerran ja illalla kerran. Pikkuhiljaa tarkotus ois luopua näistäkin kerroista, nyt kun olen palannut takaisin töihin. Meillähän oli sillon neidin ollessa n. 3kk ongelmana se, että ei kelvannut kuin toinen rinta.. no sillä yhdellä rinnalla ollaan nyt sitten selvitty tänne saakka, täytyy myöntää että oon ylpee siitä :) Vähän vaan pelottaa, että miten paljo erilainen toisesta rinnasta sitten jää kun imetys loppuu kokonaan.. onhan se selvä, että oovat sitten ihan eriparia...
 
Riinu Hieno homma, että yksikin tisu riitti emoticon  Juu, muistan kyllä, kun pähkäilit sen kanssa. Kaverin muksu teki kanssa joskus talvella lakon toisesta rinnasta. Jännä juttu tuo...
 
Täälläkin vielä imetetään, ja meillä on kyllä sellainen tissitakiainen että tulee aika taistelu kun siitä luovutaan...
Maitoa saa oikeastaan aina kun haluaa, ainoastaan sellaisina päivinä kun olis vähän väliä tissillä, olen yrittänyt rajoittaa ja kääntää huomion muualle.
Välillä tuntuu itsestä raskaalta, mutta toisaalta edelleen nautin niistä yhteisistä rauhallisista hetkistä.
Meidän neiti kun ei paikallaan ole muuten kun rinnalla, sylissäkään ei enää viihdy.

Vettä meillä on nokkamukissa jatkuvasti tarjolla, ja itse hörppii siitä aina kun tulee jano. Riippuu päivästä paljonko menee, kuumana päivänä reilummin.

En ole ajatellut imetyksen lopettamista, neuvolassa sanottiin että ei tee pahaa imettää 2-vuotiaaksi astikaan.
Mennään nyt päivä kerrallaan, ja lopetetaan sitten kun siltä alkaa tuntua, ellei tyttö itse päätä stopata.
 
Riinu: tosistaan nostan hattua että itselläsinkin usko riitti yhden tissin riittävyyteen :)!

Mullakin on aina tullut oikeasta vähemmän, mutta siitäkin on kuitenkin tullut. Vuorotellen olen tissejä aina tarjonnut.

Meillä imetetään edelleen, tyttö nyt 1,2v. Varmasti neiti useemminkin tisuttelis, mutta olen itse rajannut sen verran, että tarjoan aina vain ruuan jälkeen. Toki välillä tulee poikkeuksia. Nyt sitten olen ajatellut, että en enää tarjoais silloinkaan, vain jos toinen sitä pyytää. Saas nähä miten käy. Ihan kiva ois jo imetys lopettaa, kun olen ollut niin kiinni tuossa jo vuoden ajan. Ja yöimetykset pitäs kyllä lopettaa, en vain oo saanut tsempattua itseäni. Viime yö oli taas aivan hullu, heräs varmaan jonkun tunnin välein... Välillä sentäs päästään "vain" kolmella heräämisellä ja sekin on AIVAN LIIKAA. Jotenkin tuntuu että on väärin lastaankin kohtaan, että en takaa toiselle täysiä yöunia. Jospa ensviikolla alottais yökoulut!

Meillä vähän haaveillaan jo seuraavasta ja siksikin tekis mieli imetys lopettaa, jos tulee samanlainen pahoinointi kuin viimeksi!
 
Takaisin
Top