Ikäero kun mies on vanhempi..

Meillä on miehen kanssa ikäeroa tuo 17vuotta eikä olla sitä oikein missään huomattu :) Alkuun äitini sanoi että mitä sinä noin vanhan kanssa että heitähän pois. Sitten kun tapasi hänet niin mieli muuttuikin :) Ja en oikein koskaan oo oman ikäisistä edes välittäny tai tullut heidän kaa juttuun seurustelumielessä. Miehellä ei entuudestaan ollut lapsia, mutta sit useampia keskenmenoja ex-vaimon kanssa. Nyt sit meille on toinen tulossa joulukuussa :) Hiukan hän on sanonut, että ois ehkä helpompaa ollut hänelle itselleen jos ois nuorempana lapset tehnyt ku ei meinaa jaksaa esikoisen kanssa juosta ulkona niin paljoa ku mitä tyttö jaksaisi :) Siltikin touhuavat kaikkea yhdessä :) Yöheräämiset kuulemma rasittaa eniten, mutta onkin vitsaillut että sen takia hänellä onkin nuorempi nainen :D Vaikka ehdittiin ihastua ja rakastua ennen kuin tajuttiin kysyä että minkäs ikäinen sie muuten olitkaan :) Marraskuussa tulee yhteiseloa 5vuotta, kihloissa 2vuotta ja silloin ois tarkoitus mennä maistraatissa vihillekin :)

Onnellisuus tärkein :Heartred
 
Minulla ja miehelläni on ikäeroa 24 vuotta ja seurustelua on takana yli 6,5 vuotta. Kun aloimme seurustella, olin 18-vuotias ja mieheni 42-vuotias. Omasta mielestäni kuulostaa aika hurjalta ja kyllä sitä tuli pitkään pohdittua, voinko olla yhdessä noin vanhan kanssa! No, tein oikean päätöksen. Nyt odotan esikoistamme, jonka tulisi syntyä muutaman päivän sisällä ja häitä olemme suunnitelleet parin vuoden päähän.

Äitini ja kaverini suhtautuivat mieheeni ihan hyvin, kun saivat tietää seurustelustamme. He tosin olivat jo tienneet, että olen tavannut vanhempaa miestä, vaikkakin he luulivat sen olevan ihan kaveritasolla. Isälleni se oli vähän hankalampaa ja hän oli ymmärrettävästi huolissaan (kyllä itsekin olisin kauhuissani, jos lapseni alkaisi seurustella huomattavasti vanhemman kanssa). Nykyään isäni tulee todella hyvin toimeen mieheni kanssa, ja he soittelevat usein, käyvät lenkillä jne. :D

En tosin jaksa edes välittää, mitä mieltä muut ovat ikäerostamme - tosin suoraan minulle mitään negatiivista on sanottu todella vähän. Monet ovat vain hämmästyneet asiasta, sillä ovat luulleet miestäni nuoremmaksi.

Omat ajatukset ja tuntemukset merkitsevät eniten. En väitä, etteikö ikäeromme näkyisi tai ettenkö joskus murehtisi asiasta: Onko hän liian vanha isäksi? Itse haluaisin toisenkin lapsen, mutta mieheni ei välttämättä enää yli viisikymppisenä halua saada lapsia. Entäs sitten, kun mies jää eläkkeelle? Minä olen silloin vasta 40 v. Sitäkin olen välillä murehtinut, meneekö elämäni hukkaan vanhan miehen kanssa, enhän ole edes koskaan seurustellut kenenkään muun kanssa. Siitä olen kuitenkin iloinen, että miehelläni ei ole ennestään lapsia, aikaisempia avioliittoja, omaa asuntoa tms. Näiden asioiden suhteen olemme elämäntilanteiden kannalta samalla viivalla. Aiemmin erona oli se, että suhteemme alussa olin itse vasta lukiossa ja menossa opiskelemaan amk:hon, kun taas mieheni oli ollut työelämässä yli 20 vuotta. Nyt kun itsekin olen töissä, olemme tasa-arvoisemmassa asemassa keskenämme.

Tällä hetkellä olen kuitenkin tyytyväinen parisuhteeseeni. Eihän sitä voi tietää, mitä ajattelen asioista esim. 5 tai 10 vuoden päästä. Niin ja sen vielä haluan sanoa, että ei ikäero määritä suhdettamme. Muut asiat merkitsevät huomattavasti enemmän: luottamus, yhteiset tulevaisuudensuunnitelmat, arvostus, keskustelut, yhteinen tekeminen ja yhdessä nauraminen jne.
 
Meilläkin löytyy ikäeroa mukavat 18 vuotta. Ollaan oltu yhdessä 3 vuotta joista 1,5v naimisissa :happy: Meillä on pieni tytär ja nyt toinen vaavi tulossa :Heartred
Kun tavattiin olin 22v ja luulin että mies oli joku max 35v. Eipä siinä ikää kyselty ennen kuin oltiin jo korviamyöten rakastuttu ja sain tietää hänen olevan 40v.
Olihan se aluksi pieni shokki kun olin aina ajatellut että joku 10v ikäero ois hyvä mutta että 18!
Mutta ei sitä kyllä huomaa, ikä on vaan numero ja päivät on summii, hän on loistava isä ja mies enkä vaihtaisi päivääkään pois yhteisestä elämästämme :Heartpink
 
Meillä miehen kanssa 8,5v ikäeroa.:) hyvä niin, mä osaan paremmin kunnioittaa puolisoani näin. En ois voinut kuvitella meneväni naimisiin oman ikäiseni kanssa, koska 19v mies on vielä niin pentu.:D
 
Takaisin
Top