Ikäerot ja sisarusten suhtautuminen

Meil tulee 3v 1kk (ja 1vko) ikäeroa. Esikoinen on jo pitkään puhunu pikkuveljestä ja selittäny et ”äitillä vauva” :rolleyes: Saa nähä kuinka pahasti on sit oikeesti mustasukkainen.
 
meillä muksuja enempi ja vähempi, uusioperhe minun 14 ja 10 vuotiaat, miehen 9 ja 7 vuotiaat.
Kaikki siis koululaisia ❤️
Sitten perheen kuopus, meidän ensimmäinen yhteinen täytti juuri puoli vuotta❤️
Pienimmille ikäeroa tulee siis vuosi ja 2kk
 
Meillä vanhin on 3v 6kk ja nuorempi 1v 8kk eli nuorimmalla ja tällä tulis sitten se 2v 4kk. Nuorempi on siis tyttö ja kovasti tykkää vauvoista, mutta saa nähdä mitä on mieltä jos ja kun vauva syntyy [emoji4]
 
Täs on itellä ennestään 8 ja 5 vuotiaat, miehellä ei vielä ole omia,joten eka yhteinen tulossa. Eka ultra ajateltiin ottaa videolle, koska mies ei ite pääse mukaan. Paras ystäväni tulee sen kuvaamaan ja se sitte näytetään tuleville isosiskoille. Ainaki tähän saakka ovat kaikista vauvoista tykänneet ja pyytäneet meitä ostamaan oma vauva kotiin. Noh,ei kuitenkaa iha ostamaan alettu,mut tulossa sellainen olis. Toivottavasti siihen omaan eivät kyllästy ja ovat yhtö innokkaita hoitamaan omaa ku vieraitaki. :rolleyes::rolleyes:
 
Mua on tässä parina päivänä mietityttänyt,että toivottavasti kuopukselle ja tälle elokuvalle tulee samanlainen suhde kun isoilla lapsilla. Isot on ihan paita ja peppu. Haluaisin että kuopus ja elokuinen saa kokea saman. Isoilla on ikäeroa 1v 2kk ja kuopukselle ja elokuiselle tulee 1v 10kk
 
Meille tulis noin 2v 3kk ikäero lapsille. Jännittää miten tyttö suhtautuu kun on koko suvun keskipiste ollut koko elinikänsä. Eiköhän kuitenkin totu :)
 
Tänne tulisi näillä näkymin 1v10kk ikäeroa. Nyt pähkäillään että mitä tehdään, kun esikoisen piti aloittaa päiväkoti elokuussa. Vauvan syntymä ja tarhan aloitus on vähän liian isot muutokset samaa kohtaan, joten varmaan pidetäänkin esikoista vielä muutama kuukausi pidempään kotona. Sitten vasta jossain kohtaa osa-aikaisesti tarhaan... Noh, ehtiihän tässä vielä miettiä.:)
 
12 vuotta tulee ikäeroa. Poika on puhunut/painostanut minua hankkimaan pikkusisaruksen. Joulupukilta on monena vuonna toivonut ja jne.
Se tulee kyllä olemaan onnen päivä, kun hän saa tietää.
Itse olen haaveillut kaikki nämä vuodet vielä toisesta lapsesta.
 
Meillä aikaisemmat on hyvin pienillä ikäerolla. Isoin ehti just täyttää kolme, kun kolmas syntyi. Nyt tämä elokuinen on meidän iltatähti, ikäeroa kuopuksen lähes 10v. Uskon, että lapset ottavat vauvan ilolla vastaan. Vanhin itse asiassa on ainakin 8 vuotta toivonut meille vielä vauvaa. Lapsille tosin kerrotaan vasta nt-ultran jälkeen, jos sattuisi yhtä huono tuuri kuin edellisessä raskaudessa ja menisi kesken.
 
Meil tulis lasten ikäeroksi 2v10kk ja jokunen päivä päälle. En usko et kauheasti ois esikoinen mustis mut en ihan varmaks silti sano tuota. Likka jo eilen (turvotti vähän illalla:rolleyes:) nii taputteli mun mahaa ja sanoet äitin masu :grin että tiiäppä taas et kauanko voi salailla asiaa. Mut varmaa sitä pitää kertoa hälle pikkusisaruksen tulosta sitte ku on varmemmilla vesillä raskajsviikkojen osalta.
 
Meillä on ekan ja tokan välillä ikäeroa 2v1kk ja nyt tulee suunnilleen 2v4kk. Ihan sopiva ikäero mun mielestä :)
 
Täällä ikäeroa tulee vähän vajaa 8 vuotta :D Esikoinen on kyllä sisarusta toivonut, mutta aiemmin ei ole ollut mahdollista.

Nyt vaan kovasti mietitään miten asia kerrotaan tulevalle isoveljelle. :rolleyes: Jos jotain kivoja ideoita mielessä, niin kuulisin niistä mielelläni :wink
 
Mietityttää eniten kyllä että miten sitä selviää öistä kun tämä toinen vauva syntyy. Ainakin jos esikoinen edelleen herättelee öisin. Alkuun varmaan kun mies isyyslomalla niin nukutaan vauvan kaa alakerrassa ja mies hoitaa isomman. Mutta sitten kun mies palaa töihin niin haluan kuitenkin antaa yörauhan jotta jaksaa siellä töissä olla. Ja varmaan pitää esikoista pitää päiväkodissa että ite selviän alussa päivistä kotona... Huoh.. Miten muut on onnistunu vauvan ja taaperon kanssa itekseen???
 
Itseäkin vähän jännittää tuo sama, mutta olen yrittänyt ajatella että kyllä se jotenkin onnistuu. Ollaan myös miehen kans mietitty, että sitten pitää hänen nukkua esikoisen kans ja minun vauvan kanssa.
Mehän oltiin Sirpaleina samaan aikaan tuolla joulukuun mammoissa, eli sama ikäero täällä tulossa 1v8kk.
Täytyy toivoa, että edes vähän yöt rauhottus siihen mennessä:shy:.
 
Itseäkin vähän jännittää tuo sama, mutta olen yrittänyt ajatella että kyllä se jotenkin onnistuu. Ollaan myös miehen kans mietitty, että sitten pitää hänen nukkua esikoisen kans ja minun vauvan kanssa.
Mehän oltiin Sirpaleina samaan aikaan tuolla joulukuun mammoissa, eli sama ikäero täällä tulossa 1v8kk.
Täytyy toivoa, että edes vähän yöt rauhottus siihen mennessä:shy:.

No miä vähän mietinkin että tutun kuuloinen nimimerkki :woot:
 
Meillä esikoinen (nyt 1v2kk) nukkuu yleensä hyvin, mutta nukkumaan meno on ollut ihan helvettiä. Ja sit jos herää yöllä, valvoo aina 2-4 tuntia.
Tänään alettiin opettamaan häntä nukahtamaan itekseen omaan huoneeseensa. Kesti vaan tunnin (ja joku 8 pistäytymistä/tassuttelua), mikä on aika hyvin. Viimeiset 3 iltaa mä oon istunut siellä 1,5h odottamassa että hän nukahtaa. :meh:

Oltiin meinattu tämä unikouluhomma aloittaa muutenkin, mutta nyt tän plussaamisen jälkeen tuli sellanen olo että mahd. nopeasti nää uniasiat on saatava reilaan. Varsinkin kun mulla on ihan armoton väsymys päällä, niin en vaan jaksa istua kaikkia iltojani siellä kattomassa kun taapero tekee kaikkensa, ettei vaan nukahtaisi. :facepalm:
 
Meillä ei onneks ton nukkumaan menon kanssa ole ongelmia, mutta sitten kun herätään koko yö tunnin välein niin että pitää käydä tuttia ja peittoa korjaamassa niin meinaa vähän väsyttää. Välillä herää 4-5aikaan silleen et pitää jäädä vähintään puoleks tunniks sängyn viereen ja mitään narahdusta tai muuta ei saa kuulua. Hiippaile siinä sitten ite takasin sänkyyn narisevaa lattiaa pitkin ja kun oot ite ihan pöllyssä niin tasapainokin on ihan oma lukunsa. Viime yö oli onneks parempi (ehkä kerran viikossa on) et joutu vaan 2-3kertaa käymään koko yönä. Ihan hyvä, koska tänään pitäs käydä jouluostoksilla ja leipoa ja muuta..
 
Meillä tyttö onneksi osannu aina nukahtaa tosi hyvin itsekseen mut yöllä tosiaan heräilee enemmän ja vähemmän. Nyt monena yönä halunnut viereen nukkumaan vaikkei ikinä oo oikeen perustanut läheisyydestä, niin itsenäinen nuori nainen olevinaan.
 
Täällä tulis vanhimman ja nuorimman välillä olemaan 11,5v ja kakkosen kanssa 6,5v.
Uskon että hyvin suhtautuvat... Nuorempi voi olla vähän mustiskin kyllä. Mut on välillä toivonu et sais isosiskon ja välillä toivoin et hän itse saa olla isosisko.
 
Takaisin
Top