Ikäerot ja sisarusten suhtautuminen

Mulla on kaksi lasta ennestään, 6v ja 4v. Miehelle tämä on ensimmäinen. Uskon että mun lapset tulee olemaan innoissaan sitten kun kerrotaan heille :-)
 
Tänään esikoinen pussasi mun mahaa (onhan se jo vähän pullistunut) ja sanoi, että kyllä siellä vauva on. Emme ole siis vielä kertoneet lapsille. Kuopus tänään mietti mikä voisi tulla vauvan nimeksi. Kenen vauva, se ei selvinnyt. En usko, että hän vielä aavistaa mitään. :grin
 
Nyyti ihana:Heartred

Me ei olla vielä kerrottu, kuopus on varmasti mustasukkainen, jahka vauva syntyy. Mutta en usko että kumpikaan tajuaa vielä, esikoinen ehkä.
 
Esikoinen 4v, kuopus 1v5kk. Kerrotaan vasta ultran jälkeen :)
 
Täällä jänskättää! Huomenna 10.00 ultra. Haen esikoisen eskarista puoli yhdeltä ja sen jälkeen olisi tarkoitus kertoa lapsille vauvasta(mikäli ultrassa siis kaikki kunnossa). Jännittää lasten reaktiot (6v ja 5v), vaikka uutisen varmaan hyvin ottavatkin :)
 
Meidän lapset on esikoinen 3v6kk ja kuopus 1v4kk :) jouluna kerrotaan lapsille jos nt ultrassa kaikki hyvin.
 
Me ollaan juteltu aika estoitta 1v 5kk vanhan esikoisen kuullen raskausjuttuja, mutta lähinnä käytännön järjestelyiden suhteen. Ei mitään "aah, ooh, uusi vauva" -kamaa... Ajateltiin kertoa hänelle tarkemmin mistä on kysymys sitten, kun maha näkyy.
Eilen ravintolassa katseltiin viereisen pöydän kolmikuista ja tytöllä tuli selvä ahaa-elämys. Hän osoitti ja sanoi "vauva! Vauva". Ja katseli kiinnostuneena vähän väliä.
 
Eilen aamulla käytiin ultrassa ja iltapäivällä kerrottiin sitten lapsille vauvasta. Hyvin ottivat uutisen vastaan ja kovasti kyselivät kaikkea vauvaan liittyvää. Esikoinen odotti innoissaan tänään eskariin pääsyä, jotta pääsisi kertomaan kavereilleen vauvasta :grin
 
Me kerrottiin esikoiselle aikalailla heti. Ja olihan se hoidossa jo hölissykin asiasta, onneksi on pph:lla. Esikoinen on 3,5v., kun vauva syntyy. Mun ystävällä on pieni vauva, tykkää siitä ihan tosi paljon ja sitä myöten on innoissaan myös siitä, että meille tulee vauva.
 
Meillä on ennestään kaksi lasta. Ikäeroa esikoisella ja kuopuksella on 2v5kk, kun taas kuopuksella ja tulokkaalla tulee olemaan ikäeroa n. 2v3kk.
Ei olla vielä kerrottu vauvasta oikein kenellekään ja tästä syystä ei ole kerrottu myöskään lapsille, koska esikoinen hölöttäisi asian aivan varmasti eteenpäin. Uskoisin että suhtautuvat asiaan hyvin :rolleyes:
 
Aamulla kerrottiin lapsille. Esikoinen oli aluksi kovin epäileväinen, vaikka näytettiin ultrakuvat. Luuli ensin omiksi. Oli sitten hyvin innoissaan, kun sanottiin, että on on todellakin totta. Halusi jo kertoa opettajalleen, vaikka koitettiin vähän toppuutella. En usko, että malttaa olla kertomatta. :grin Kuopus oli myös innoissaan, kun hänestä tulee ensimmäistä kertaa isosisko. :Heartred Lupasivat auttaa hoitamaan ja esikoinen lupasi harjoitella baby bornillaan, että osaa sitten hoitaa vauvaa.:love7
 
Kerrottiin isosisaruksille isänpäivänä, koska halusin kertoa omalle isälleni kortissa.
Vastaanotto oli aika vaihteleva, mutta hetken päästä kaikki olivat onnessaan.

Meillä vauvan syntyessä isoveli on 12,5v ja isosiskot 14v ja hieman alle 17v. o_O
 
Takaisin
Top